...שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של זה וזה גורם מותרת, יש דעות שמחמירות בנושא. הוא מציין שאמנם ההלכה המקובלת היא להקל במצבים של ספק תערובת, אך יש פוסקים שמחמירים, ולכן שאלת ההיתר או האיסור עשויה להיות מורכבת ותלויה בפרטי המקרה. האם ההיתר תלוי בכמות של איסור לעומת היתר? אליעד מבהיר שההיתר אינו תלוי בהכרח בכמות היחסית של החומרים בתערובת, אלא בעצם קיומם של שני גורמים. כל עוד הגורם...
...דבריו בדיון על הפוטנציאל הרע הקיים בעולמנו, שמתקיים ללא סוף או הגבלה. הוא מבקש מהמאזינים להבין את הפוטנציאל האין סופי של הרע, תוך שימוש בדוגמאות מהתורה וההלכה, כמו חמץ בפסח, ומשמעותו במציאות הרוחנית. מה הקשר בין חמץ בפסח לרע אינסופי? אליעד מתחיל לדון בשאלה הלכתית בסיסית - חמץ בפסח, שהיא סוגיה עמוקה הקשורה לדיני איסור חמץ בזמן פסח. הוא מציין כי חמץ אסור לא רק בגרם, אלא אפילו בטיפה קטנה. בכך הוא מצביע על עקרון של איסור מוחלט שאין עליו פשרות, גם כאשר מדובר במשהו מזערי. הוא משווה את האיסור הזה לרע אינסופי...
...שלו באמצעות סוגיית דם דגים וחשש מראית עין. הלימוד לא נועד רק להבנת ההלכה אלא גם לפיתוח היכולת של האדם לחשוב בצורה ביקורתית ומדויקת יותר על החיים בכלל. הוא מסביר שאם האדם מתרגל להטיל ספק, לברר ולשאול שאלות על כל רעיון ומעשה, הוא מפתח את יכולת ההתבוננות שלו לעומק. יכולת זו היא שמאפשרת לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם ספקות וחוסר ודאות בחיים. לסיכום, מה היא מטרת הלימוד העמוק על פי אליעד כהן? המטרה של הלימוד היא לא רק להבין את ההלכות או הרעיונות עצמם, אלא ללמוד כיצד האדם עצמו יכול להשתמש ברעיונות האלה...
...מהי המשמעות של נותן טעם לשבח בדיני איסור והיתר? אליעד מסביר כי כאשר טעם האיסור שהתערבב במאכל מייצר טעם חיובי ומשובח, הטעם הזה נקרא נותן טעם לשבח, והמאכל כולו נאסר באכילה. לדוגמה, אם בשלו בשר כשר בסיר שלפני כן בושל בו בשר אסור (כמו בשר נבלה), והטעם שנשאר בסיר הוסיף הנאה וטעם טוב לבשר הכשר, הרי זה נותן טעם לשבח, והמאכל נאסר. לעומת זאת, אם הטעם האסור שהועבר אל המאכל החדש הוא טעם לא טוב ופוגע בטעם המאכל, ההלכה מתירה את המאכל בדיעבד כי הטעם נחשב נותן טעם לפגם. האם הטעם האסור תלוי בכוונת האדם שאוכל את...
...מה ההבדל בין שמירת שכר לשמירת חינם לגבי חמץ? ההלכה מבחינה בין שלושה סוגים עיקריים של שמירת חמץ השייך לגוי בידי יהודי: שומר שכר: אדם המקבל תשלום על שמירת החמץ. במקרה כזה, מאחר והוא מקבל תועלת (שכר) על השמירה, החמץ נחשב כאילו הוא ברשותו ואחריותו. לכן, חמץ זה אסור לו בפסח. שומר חינם: אדם ששומר את החמץ ללא קבלת תועלת או שכר ישיר. במקרה זה, החמץ נחשב פחות תחת אחריותו, ולכן הוא פטור אם החמץ ניזוק או נאבד שלא בפשיעה, אך עדיין אסור בפסח אם האחריות היא משמעותית. הפקדה ללא אחריות: כאשר אדם רק מאפשר להניח...
...יש ספק לגבי חתיכת בשר שנמצאה ברחוב, האם היא כשרה או לא, והידוע הוא שרוב החנויות באזור מוכרות בשר כשר, ההלכה אומרת שהולכים לפי הרוב ולכן הבשר מותר באכילה. לעומת זאת, המושג כל קבוע כמחצה על מחצה דמי מדגיש שאם המצב אינו מתייחס לרוב אקראי, אלא למצב קבוע מראש (למשל חנות שמוכרת בשר טרף בין חנויות כשרות), אז ההלכה מתייחסת למצב כאל ספק של 50/50, ולא משנה מהו יחס הכמויות בפועל. לדוגמה, אם ידוע שבין עשר חנויות, אחת מוכרת טרף, אז כל בשר שנלקח ישירות מאחת החנויות יהיה אסור באכילה באופן מיידי, כי זה נחשב לספק...
...שנראה לו. האם אפשר לזכור משהו שמעולם לא ידענו? אחת השאלות שאליעד מעלה היא כיצד אפשר לזכור משהו שמעולם לא ידענו, כמו זיכרון של אין הבדל. הרי אם האדם מעולם לא ידע את האין הבדל, איך הוא יכול לזכור אותו? אליעד מסביר שהדבר הזה לא הגיוני במונחים הרגילים, אך במציאות הגבוהה יותר זה אפשרי. הוא נותן דוגמה לכך שהמציאות עצמה מלאה בפרדוקסים לא הגיוניים (כמו איך מכלום מוחלט נוצר משהו), ובכל זאת הם קיימים. כך גם האדם יכול לזכור משהו שמעולם לא חווה או ידע באופן מודע. איך אדם רגיל שונה מצדיק אמיתי ביחס לאין סוף...
...הוא מדגיש כי אין זה המצב שבו כל רב וכל מאמין בדק בעצמו את הקשר עם אלוהים, אלא כולם מאמינים בדברים שנמסרו להם מדור לדור, וכך נשמרות המצוות. לעומת זאת, אליעד הציע אפשרות אחרת - לנסות לבדוק בעצמך את האמת ולא רק להאמין. הוא אומר שלא חייבים להאמין לרב או למסורת, אלא כדאי לאדם לבדוק בעצמו, לחקור את המציאות, ולנסות להגיע לאמת באופן אישי וישיר. הוא מציע להטיל ספק, לשאול שאלות ולבדוק, במקום לקבל את הדברים כמובן מאליו. מה הקשר בין ההימור של פסקל לבין קיום מצוות? בהרצאה מוזכרת גם ההימור של פסקל, גישה האומרת...
...להיות דומה לחוויות יומיומיות רגילות, כמו ישיבה על כיסא או תודעה במצב של עייפות או אילפון. לפי אליעד, חוויית האחדות חייבת להיות חוויה שונה באופן מוחלט מהחוויה הרגילה, ואם היא לא כזו, אין לה את המשמעות של חוויית האחדות. הוא משווה זאת למצב של אדם שאיבד את הכרתו, ומדבר על האם זהו מצב זהה לחוויית האחדות או לא. בהמשך, אליעד מציע כי אם אדם חווה הרגשה של כלום, זו חוויה דומה לחוויית האחדות. אם אדם מודע לכך שהוא חווה את תחושת הכלום, הוא לא באמת יכול להרגיש את חוויית האחדות באופן מלא. ההסבר הוא שברגע שהאדם...
...את האמונה, אלא משהו שמסוכן להאמין בו. רבי נחמן אומר הפוך: השאלות הן הדרך להתקרב אל האמת. התשובות שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי למידה ספרותית או שמירה על מצוות, אלא על ידי הבנת השורש של כל דבר, מה שמוביל...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: אפשר לסוחטו מותר או אסור, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: אפשר לסוחטו מותר או אסור, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן אישי רוחני, מטפל רוחני בתחום אפשר לסוחטו מותר או אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331