...- אם סוף חייו היה טוב, נאמר שחייו טובים בסיכום הכללי. אם מתייחסים לכל החיים, אז חייבים לומר שחייו מעורבים והדבר תלוי בפרספקטיבה האישית של השואל. כך, אליעד משתמש בדוגמה זו להמחיש שההלכה מתנהגת באותה צורה לגבי תערובות של איסור והיתר. מדוע ההלכה מתירה תערובת שיש בה גורם של איסור והיתר יחד? אליעד מסביר שההיגיון שעומד מאחורי הדעה המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן...
...בפועל. אליעד מסביר את הבעיה שהתעוררות התאוות, אף אם הן לא התממשו, מייצרת מצב שבו יש לנו את הרע, גם אם לא פעלנו בו. כלומר, פוטנציאל הרע נשאר קיים, ואותו אדם לא יכול לבטל אותו עד שהרע לא מתממש בפועל. האם כל רע הוא פוטנציאל הרסני? בהמשך, אליעד מציין את הבעיה העמוקה שבה אדם לא מתייחס לפוטנציאל הרע שמסתתר מאחורי מצבים שונים, כמו תאוות בלתי נראות או רגשות שליליים שלא ממומשים, אך עדיין יש להם את הפוטנציאל לשפיע באופן הרסני. הוא מציע כי את הפוטנציאל הזה יש להבין כמשהו שדורש טיפול מיידי, כדי לא לאפשר לו...
...בו, אליעד כהן דתי מה זה מראית עין ואיך היא משפיעה על האדם? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את המושג מראית עין מנקודת מבט הלכתית ופילוסופית, ומנתח אותו לעומק עם דגש מיוחד על האופן שבו בני אדם תופסים את המציאות. המושג מראית עין בהלכה מתייחס לאיסור לבצע מעשה שאחרים עלולים לטעות בו ולחשוב שהאדם עושה דבר אסור. אליעד מביא דוגמה של איסור שתיית דם בהמה וחיה, בעוד ששתיית דם דגים מותרת על פי התורה. למרות שמותר לשתות דם דגים, חזל אסרו זאת מדרבנן אם אין סימן ברור שזה דם דגים, כדי למנוע חשש ממראית עין. מה ההיגיון...
...שנשאר בסיר הוסיף הנאה וטעם טוב לבשר הכשר, הרי זה נותן טעם לשבח, והמאכל נאסר. לעומת זאת, אם הטעם האסור שהועבר אל המאכל החדש הוא טעם לא טוב ופוגע בטעם המאכל, ההלכה מתירה את המאכל בדיעבד כי הטעם נחשב נותן טעם לפגם. האם הטעם האסור תלוי בכוונת האדם שאוכל את האוכל? אליעד מדגיש נקודה נוספת, לפיה ההלכה בודקת גם את הכוונה של מי שאוכל - האם הוא רוצה את הטעם האסור ומקבל ממנו הנאה, או שהטעם נכפה עליו ואין לו כוונה ליהנות ממנו. כלומר, אם האדם אינו נהנה מהטעם האסור ואף סובל ממנו, הוא לא עובר על איסור באופן מכוון...
...החמץ אינו אסור, כיוון שאין לו אחריות עליו, והוא לא קשור אליו מבחינה רגשית או ממונית. מדוע אחריות ממונית יוצרת איסור הלכתי? הסיבה לכך שאחריות ממונית יוצרת איסור הלכתי על חמץ היא שכאשר האדם קשור לחפץ כלשהו, הוא כאילו הופך לבעלים שלו מבחינה רוחנית. דוגמה לכך: אם אדם מקבל שכר על שמירת רכב של מישהו אחר, ובזמן זה הרכב נגנב, הוא צריך לפצות את הבעלים בדיוק כפי שהיה עושה אילו הרכב היה שייך לו. עצם קבלת התועלת (השכר) יוצרת קשר של בעלות ורגש שמביא להחמרה ההלכתית. מה המשמעות הרוחנית של איסור חמץ בפסח? אליעד...
...מוגדרת כמחצה על מחצה ואסורה באכילה. איך הסוגיה של קבוע ורוב משפיעה על קבלת החלטות בחיי היומיום? אליעד מרחיב את העיקרון הזה לחיי היומיום ומדגים שההיגיון ההלכתי מתאים גם לסיטואציות רגילות. הוא מדגים זאת דרך דוגמאות יומיומיות, כגון המתנה לאוטובוס, כאשר אדם חושב מדוע האוטובוס מתעכב. הוא מסביר שאדם צריך לשאול את עצמו למה אירועים מתרחשים כפי שהם מתרחשים, ללכת אחורה עד לשורש המחשבה, ובכך לפתח הסתכלות עמוקה על המציאות. לדוגמה, כאשר אדם חושב האם לפתוח דלת מתוך פחד שהיא עלולה להתפוצץ, גם אם הסיכוי לכך נמוך...
...אותו רצון שלא היה לו כסף, וזה מקזז עבורו את התסכול. כלומר, הרשימו מאפשר לאדם לראות את הדברים בצורה מאוזנת יותר, כי יש לו בתודעה את שני הצדדים של המציאות. מה זה להתבטל לאין סוף ואיך מגיעים לזה? אליעד מסביר שהמטרה העליונה היא להתבטל לאין סוף, כלומר, להגיע למצב שבו האדם מתבטל לחלוטין ביחס למציאות האינסופית. במצב הזה האדם לא יודע אפילו את עצמו ולא מרגיש שהוא קיים. במצב של התבטלות לאין סוף אין שום הבדל בין טוב לרע או בין רצון לחוסר רצון. זה מצב של אחדות מוחלטת, שבו כל ההגדרות הרגילות מתבטלות. כדי להגיע...
...יסוד, שלפיה קיים היגיון מאחורי המצוות. עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? אנחנו מקבלים באופן אוטומטי את ההנחה שקיים היגיון, ולכן מתייחסים למצווה כדבר בעל משמעות ולא כדבר מקרי או סתמי. האם התורה היא משחק או חכמה אמיתית? אליעד הציג את הוויכוח בין הגישה שרואה בתורה אמת מוחלטת וחכמה אלוהית לבין הגישה שרואה בה סוג של משחק או תהליך אקראי. הוא הסביר, שאפשר להסתכל על כל מצווה כעל החלטה שרירותית...
...כזו, אין לה את המשמעות של חוויית האחדות. הוא משווה זאת למצב של אדם שאיבד את הכרתו, ומדבר על האם זהו מצב זהה לחוויית האחדות או לא. בהמשך, אליעד מציע כי אם אדם חווה הרגשה של כלום, זו חוויה דומה לחוויית האחדות. אם אדם מודע לכך שהוא חווה את תחושת הכלום, הוא לא באמת יכול להרגיש את חוויית האחדות באופן מלא. ההסבר הוא שברגע שהאדם מודע לזה שהוא חווה כלום, הוא לא יכול באמת לחוות את האין - סוף, שכן הוא נמצא עדיין בהגדרה ובתודעה. ההרצאה נוגעת גם בשאלות פילוסופיות רוחניות: מה קורה כשאדם חווה את עצמו כאחד עם...
...משאירים מקום לשאלות אמתיות. עבורם, השאלות הם לא דרך להעמיק את האמונה, אלא משהו שמסוכן להאמין בו. רבי נחמן אומר הפוך: השאלות הן הדרך להתקרב אל האמת. התשובות שהאדם מוצא לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי למידה ספרותית...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: אפשר לסוחטו מותר או אסור, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: אפשר לסוחטו מותר או אסור, איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, קואצ'ינג לילדים בתחום אפשר לסוחטו מותר או אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331