אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אסור ✔איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? שיעור תורה, שיעור בהלכה, רצוא ושוב, רשימו, ביטול לאין סוף, חתיכה נעשית נבילה, אפשר לסוחטו מותר או אסור, אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
טיפול ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד
... ב OCD, דחף לעשות דברים אסורים, משיכה לדברים אסורים, רצון לבגוד, מנגנוני הגנה, מנגנון הכחשה, דחף לבגוד, רוצה לבגוד, לא מבין את עצמי, למה אני רוצה את זה? אסור להרגיש אסור, פוגע בעצמי, לא רוצה לעבוד למה אנשים רוצים דווקא את מה שאסור להם? אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים רוצים לעשות דברים לא בגלל תועלת ממשית, אלא דווקא בגלל התחושה שאסור להם. לדוגמה, יכול להיות אדם שנוסע באור אדום ברמזור, לא כי הוא חושב שזה בטוח או טוב, אלא כי הוא מרגיש צורך להוכיח לעצמו שלא ... נוסע כך, כי אין בכך שום תועלת. אבל המחשבה שאוסרים עליו לעשות את זה מעוררת בו דחף דווקא לפעול נגד האיסור. מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם? כאשר אדם מרגיש שאסור לו לעשות משהו, מתעורר אצלו דחף פנימי להתנגד לאיסור הזה. הוא רוצה להוכיח לעצמו שהוא לא מוגבל ושלא יגידו לו מה לעשות. לדוגמה, אדם ... רק רוצה להוכיח לעצמו שלא מגבילים אותו. אם בת הזוג היתה אומרת לו שזה בסדר לבגוד, ייתכן שלא היה לו עניין בכך. מה שמניע אותו הוא לא המעשה עצמו, אלא המחשבה שיש דבר שאסור לעשות, ולכן הוא צריך להוכיח לעצמו שמותר. איך אפשר לטפל בתחושת האיסור הפנימית? אליעד כהן מפרט את שיטת הטיפול באנשים שהדחף שלהם נובע מתחושת האיסור. הוא מציע טיפול בשני רבדים מרכזיים: הראשון הוא להסביר לאדם שאין באמת איסורים מוחלטים. לדוגמה, אם מישהו חושב שאסור לו לפגוע בבריאותו, הוא צריך להרגיש שבעצם מותר לו לפגוע בעצמו. ההכרה הפנימית הזו, שמותר לו, מפחיתה את הדחף לעשות דווקא דברים שפוגעים בו, כי אין יותר צורך להוכיח לעצמו את החופש שלו נגד האיסור. השני הוא להסביר לאדם שזה בסדר להרגיש מוגבל, כלומר, שמותר לו להרגיש גם שאסור לו. אם האדם יהיה מסוגל לקבל את התחושה שמותר לו להרגיש מוגבל, אז הוא לא יצטרך להתנגד לתחושת המגבלה ולהוכיח לעצמו את ההפך. זהו למעשה תהליך של פירוק הנחות היסוד: מחד, אסור לי להרגיש מוגבל, ומאידך אני חייב להוכיח שמותר לי. כשאדם מפסיק להרגיש שחייב להוכיח את ההפך, הוא כבר לא צריך לפעול נגד האיסור. מה ... הם הדלק של החיים, ובכל זאת, כשאדם סובל מזה יותר מדי, הפתרון הוא לאזן בין שתי הגישות: לאפשר לעצמו להרגיש שהכל מותר לו, וגם לקבל את התחושה שלפעמים יש דברים שאסורים לו, בלי להילחם בכך. איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? למה אנשים עושים דברים אסורים? מה עושים עם דחף לבגוד? האם אפשר להשתחרר מתחושת האיסור? איך להתגבר על קונפליקט פנימי? למה אנשים פוגעים בעצמם? מהי הכחשה ... למה הוא רוצה לעשות את המשהו מה שמתברר שהוא רוצה לעשות את המשהו כי...? ש: כי משהו. אליעד: לא זה סיבה למה בא לו לעשות את המשהו הוא רוצה לעשות את המשהו כי הוא חושב שאסור לו לעשות אותו. ש: שאסור לו? אליעד: כן עוד פעם יש אנשים שהם רוצים לעשות, עוד פעם יש בן אדם ככה הוא רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות משהו הוא אומר כי ... כי אז יאהבו אותי כי אז משהו, בסדר אבל לפעמים יכול להיות מצב שבן אדם רוצה לעשות משהו למה אתה רוצה לעשות את זה חוקרים וחוקרים והוא רוצה לעשות את זה כי הוא אומר בגלל שאסור לי לעשות את זה לכן אני רוצה לעשות את זה. ש: ולמה הוא עושה את זה יוצא איזושהי תועלת בסופו של דבר. אליעד: לא ברור כי הוא נגיד מרגיש רע מזה שהוא לא יכול לעשות מה שבא לו יש לו כאילו התניה במוח אם אסור לך תעשה. ש: אתה שואל למה זה קורה? אליעד: עוד לא שאלתי רק תיארתי את המצב. ש: אוקי. אליעד: עכשיו עוד פעם יש מצב יכול להיות מצב של ... לעשות את זה היא בגלל כשחוקרים למה אתה רוצה לעשות את זה מה זה נותן לך אז הוא אומר תקשיב זה לא נותן לי כלום חוץ מדבר אחד שאני יודע שאני יכול לעשות את זה כי אומרים לו אסור לעשות משהו ואז הוא רוצה לעשות את זה כי אמרו לו שאסור, אוקי עכשיו השאלה היא זה איך להתמודד עם מצב כזה כאילו איך אפשר לצאת מזה. ש: למה צריך להגיע? אליעד: טוב כי לפעמים הבן אדם כבר ... אומרים לו תקשיב אם היו אומרים לך שמותר לעשות את זה שזה בסדר לעשות את זה היית רוצה לעשות את זה? הוא אומר לא הייתי רוצה זאת אומרת שהוא רוצה לעשות את זה רק כי אמרו לו אסור וזה מציק לו המחשבה שאסור לו לעשות, עוד פעם זה כמו מים גנובים ימתקו זאת אומרת הוא רוצה לעשות את הדבר כי אמרו לו שאסור אני אומר לו תקשיב ואם לא היה אסור לעשות את זה היית רוצה לעשות? הוא אומר לא לא הייתי אין לי בזה זה לא נותן לי כלום זאת אומרת שהוא בעצם מבין שהוא הולך לעשות משהו ... הוא הרגיש שהוא הולך לעשות משהו שהוא לא באמת רוצה לעשות אותו מצד אחד יכול להיות שהוא בכלל לא רוצה לעשות אותו אפילו הוא רוצה לא לעשות אותו אבל המחשבה שאומרת לו תקשיב אסור לך לעשות את זה המחשבה הזאת מחרפנת אותו והוא אומר אני חייב לעשות את זה נגיד לדוגמה אנשים נגיד שעושים דברים מסוכנים אומרים לו כאילו אם היה מותר היית עושה את זה הוא אומר לא אבל בגלל שאסור הסיבה לעשות, כאילו זה מביא לו נזק גורם לו נזק נגיד אבל המחשבה שאסור לו היא משגעת עושה לו מאוד רע ובגלל זה הוא רוצה לעשות את זה. אז איך אפשר להתמודד עם כזה מצב איך אפשר לצאת ממצב כזה חוץ מאשר לך תעשה את זה? ש: צריך לגרום לו להרגיש שמותר לו לעשות הכל. אליעד: אבל אסור לך לעשות את זה מה זאת אומרת? ש: צריך להפוך לו את ההתניה בראש. אליעד: בוא ניתן דוגמה נגיד מישהו נגיד רוצה לרצוח מישהו אומרים לו ... אף אחד אין לי עניין בלרצוח אף אחד ואני בכלל לא רוצה לרצוח אנשים מהרבה סיבות, אז למה אתה שוקל לרצוח מישהו? אז הוא אומר תראה הסיבה היחידה היא כי אני יודע שיש טאבו שאסור לרצוח לכן אני רוצה לרצוח כדי להוכיח לעצמי שאני לא מקשיב לחוקי החברה, נגיד בא ניקח משהו אחר בן אדם נוסע באדום למה אתה נוסע באדום מה הדחף שלך לנסוע באדום? אז הוא אומר תראה האמת היא שאני מבחינתי מעדיף לא לנסוע באדום אני מבין שזה מסוכן לי לנסוע באדום אבל אני נוסע באדום כי המוח אומר לי אסור לך לנסוע באדום ואז הוא אומר מה הם יגידו לי איך לנסוע לא מקבל את זה לכן אני נוסע באדום. אז זאת אומרת הוא אומר תראה אם היה מותר ... מסוכן אם נגיד היו אומרים תקשיב אל תיסע באדום כי זה מסוכן אבל מותר לך אם אתה רוצה הוא אומר טוב אז ההיגיון שלי אומר יש אדום למה שאני אסע זה מסוכן לי ובגלל שאמרו לי אסור לי לנסוע באדום ואם תיסע תחטוף דוח זה וזה אז הוא אומר אין עכשיו אני חייב לנסוע באדום כי אני לא מוכן להרגיש רע מהמחשבה שאומרת לי ...
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
קורונה ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ישראל, מהי מזוזה? למה שמים מזוזה? מכת בכורות, מצוות מזוזה, להאמין באלוהים
... ואמונה באלוהים, אסור לנשק מזוזה בגלל הקורונה, אסור להתפלל בכותל בגלל הקורונה, שמירת מצוות בזמן הקורונה, מי שמאמין לא מפחד? שומר דלתות ... לפגוע בהם. רעיון זה הוא היסוד לאמונה שמאחורי המזוזה - המזוזה אמורה להגן מפני אסונות ומחלות, בדיוק כפי שקרה במצרים. למה אסור היה לנשק מזוזה בזמן מגפת הקורונה? אליעד מציג בצורה משעשעת ואירונית את האיסור שהוטל על ... הוא מסביר שהפרדוקס מעורר שאלות עמוקות לגבי האמונה באלוהים, וכיצד אדם שמאמין באמת יכול לחשוש שמא המזוזה תהפוך לסכנה. מדוע אסור היה להתפלל בכותל המערבי בזמן קורונה אם הכל בידי אלוהים? אליעד מעלה נקודה נוספת באותו ... בכלל - האם האמונה של האדם היא מלאה ואמיתית, או שהיא מתפוררת בשעת מבחן כמו במגפת הקורונה? האם מזוזה באמת שומרת ממחלות? למה אסור לנשק מזוזה בקורונה? האם תפילה בכותל יכולה לגרום להידבקות? מה הקשר בין מזוזה למכת ...
מותר או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם
... או אסור, זה וזה גורם, תערובת איסור והיתר, שיעור תורה, שיעור בהלכה, טעמי המצוות, לימוד תורה, לימוד הלכות, אליעד כהן דתי, גם רק, רק או גם מה הכוונה בזה וזה גורם בהלכה? הביטוי זה וזה גורם מתייחס למצב הלכתי שבו יש שני גורמים היוצרים תוצאה אחת, כאשר אחד מהגורמים מותר בשימוש והשני אסור. בשיעור, אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של מצב הלכתי זה, ומבהיר כיצד ההלכה מתייחסת למצבים שבהם תוצאה או פעולה נוצרה גם מגורם מותר וגם מגורם אסור. ההסבר מתבסס על דוגמה מעולם התערובות ההלכתיות, כמו שימוש בשמרים מתרומה אסורה ובשמרים רגילים מותרים ליצירת מוצר חדש. מדוע חשוב לדעת האם הגורם הוא רק או גם אסור? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית היא האם הדבר שנוצר נחשב לאסור רק בגלל הגורם האסור או שהוא הופך למותר כיוון שמעורב בו גם גורם מותר. ההלכה עוסקת בהבחנה בין מצב שבו יש רק גורם אסור לבין מצב שבו יש שילוב של גורם אסור וגורם מותר. כלומר, אם התוצאה מושפעת רק מגורם אסור, התוצאה תהיה אסורה. אולם, אם יש גם גורם היתר וגם גורם איסור, אזי לדעת חלק מהפוסקים, התוצאה מותרת, שכן לא מדובר רק באיסור טהור אלא בתערובת שיש בה גם היתר. מה הדוגמאות שנותן ... כאשר משתמשים בשמרים מחמץ של תרומה (איסור) יחד עם שמרים מחמץ רגיל של חולין (היתר), נוצרת השאלה אם המוצר הסופי מותר בשימוש או שהוא אסור כיוון שהיה מעורב בתהליך חומר אסור. דוגמה זו מבהירה את העיקרון של זה וזה גורם באופן מוחשי: יש שני מקורות לחומר, אחד אסור ואחד מותר, והשאלה היא כיצד נקבע הסטטוס של התוצאה. איך מחליטים האם תוצאה שנוצרה מזה וזה גורם מותרת או אסורה? אליעד מתאר שני כיוונים בפסיקה ההלכתית בעניין זה: ישנן דעות שאומרות כי כאשר יש זה וזה גורם, הולכים אחר הגורם האחרון בתהליך. כלומר, אם הגורם האחרון שהשפיע על המוצר הוא היתר, התוצאה תהיה מותרת, ואם הגורם האחרון הוא איסור, התוצאה תהיה אסורה. יש דעות אחרות שקובעות שאין חשיבות לסדר הגורמים אלא לעצם העובדה שיש גם גורם מותר. כלומר, אם התערובת כוללת בתוכה גורם של היתר בנוסף לגורם של איסור, התוצאה ... תערובת שיש בה גורם של איסור והיתר יחד? אליעד מסביר שההיגיון שעומד מאחורי הדעה המתירה הוא שכאשר התוצר אינו תלוי לחלוטין בגורם האסור, אלא מתקיים גם על ידי היתר, ההלכה מתירה את השימוש בתערובת. הרעיון הוא שכוחו של האיסור נחלש או מתבטל בנוכחות ההיתר, ולכן התוצאה איננה אסורה. האם ניתן להחמיר במקרה של זה וזה גורם? לדברי אליעד, למרות שההלכה הכללית היא שתערובת של זה וזה גורם מותרת, יש דעות שמחמירות בנושא. הוא מציין שאמנם ההלכה ... היום - יום, ומבהיר שהנושא מורכב ודורש הבנה עמוקה של מושגי ההלכה השונים. מה זה זה וזה גורם? תערובת איסור והיתר בהלכה מותר או אסור בהלכה? האם ההלכה מתירה תערובת איסור והיתר? איך מחליטים בתערובת של היתר ואיסור? ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... בפעולה תרביץ ואכול מהרצפה, מה שגורם לו לבצע את הפעולה האסורה. הבעיות בטענה זו: דוגמה חלקית ולא כללית: המומחה הביא דוגמה שבה הוא אמר אל תסתכלו על האצבע שלי, ואז הדגים איך אנשים מסתכלים על האצבע שלו למרות השימוש ... המוח לא היה מבין שלילה, אז כיצד אנשים יודעים שגניבה ורצח אסורים? מה אפשר ללמוד מהניתוח? הדוגמאות שהבאנו מראות כיצד ניתן לבצע מניפולציות באמצעות שפה וניסוחים מתוחכמים. עם זאת, יש מספר דברים חשובים שצריך לזכור: שלילה ... מאמין במה שהוא אומר. נגיד הוא אומר אנחנו אומרים שלאירן אסור שיהיה נשק גרעיני, מה זה אנחנו אומרים? למה מישהו יכול להגיד אחרת? מה זה אנחנו אומרים. אסור, לא, ברגע נגיד שמישהו אומר לך טענה ואתה רוצה לשלול אותה אף פעם אל תדבר באופן סובייקטיבי. אף פעם אל תגיד אני אומר ש... או אנחנו אומרים ש..., או בתפיסתנו. ... שנשיא ארהב אומר אנחנו אומרים שלא צריך ללחוץ על האיראנים. אסור למתנגד להגיד אנחנו אומרים שצריך ללחוץ על האיראנים. לא אנחנו, המלה אנחנו למחוק. צריך ללחוץ על האיראנים, אסור שלאיראנים יהיה נשק גרעיני. גם להגיד את המילה אסור, אפילו להגיד אסור שיהיה להם נשק גרעיני גם זה חלש. מה זה אסור? למה אפשר להגיד שמותר? לא יהיה להם נשק גרעיני. מה זה אסור מי אמר שאסור? אסור, אני אעשה ההפוך. לא לא, זה לא אסור ומותר, לא יהיה להם או אנחנו נגרום לכך שלא יהיה להם. זה לא אסור כי אסור אתה צריך להאמין שאתה צריך לעשות משהו כדי לכפות את האסור. הוא אומר לך אסור לעשות משהו ועכשיו אני צריך לעמוד באיסור. ולכן צריך להפציץ אותו כדי שלא יהיה לו נשק גרעיני. אז במקום להגיד אסור שיהיה לו תגיד צריך למנוע ממנו כי הרי האסור מנסה לגרום לך לחשוב שצריך לעשות משהו. אז תגיד אתה צריך למה אתה נתקע לי באסור. הרי מה אתה רוצה למה אתה אומר אסור? כדי לגרום לו לעשות פעולה. אז תגיד לו מה הפעולה שהוא צריך לעשות במקום להגיד לו את האסור. אל תטיל ספק, למה? כי הוא בעצמו לא בטוח שמה שהוא אומר זה נכון. ש: אבל מה היתרון בלהגיד שאסור? אליעד: כי הוא יגיד אם יהיה מעניין מה שתגיד לי מה לעשות אז תמיד אתה לוקח צעד אחד אחורה או כדי לשכנע אותו למה הוא צריך לפעול. אבל אז אתה מטיל ספק. מה שאני ... ש: זה יכול להלחיץ. אליעד: אז תגיד את זה בצורה לא מלחיצה, אסור לך להזכיר בשום פנים ואופן את הספק, בשום פנים ואופן. ש: אני חושבת שהוא ניסה להגיד. אליעד: להגיד אל תסגור איתי את העסקה אתה בעצם דוחף לו גם את הלא. ש: נכון, ... העקרונית אתה כן צריך להגיד לו צריך לעשות ככה וככה או אסור לעשות ככה וככה את מה שאתה לא רוצה שהוא יעשה, כי אתה אומר אני באופן הסתברותי חושב שבעוד X זמן הוא לא יעשה את זה אם היום אני אגיד לו ככה. זאת אומרת מה שאני ... שהוא יעשה אבל מצד שני יש מצב שהוא לא יעשה. אם אתה אומר אסור לך לעשות ההפך בכלל שנתת הלגיטימציה של ההפך, שבעצם אומר שהזכרת את ההפך. ולכן צריך לבדוק עד כמה אני חושב שהמציאות הנוכחית תואמת את מה שאני רוצה שיקרה ולפי זה ... אתה אומר לו. ואם אתה שותק או אומר לו תאכל, או אומר לו אסור לך לסיים את האוכל מאוחר מדי איך כל אחד משפיע אחרת. לכאורה אמרת את אותו דבר. הוא כבר אוכל, אמרתי לו תאכל, איך יכול להיות שאמרתי לו תאכל הפרעתי לו לאכול? זה ...
לחוות התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים / אסור להיות זקן!
... התחדשות - על ידי מרידה בהרגלים אסור להיות זקן! כי האדם, חי בתחושת שעמום ובית הקברות, של העולם הזה של הנפרדות. כי מהות ... הדבר. ואז האדם חווה סוג של שעמום מוות וסבל נצחי, ללא שום התחדשות כלל. משום שהדברים במהותם, לא משתנים לעולם. ומי שרוצה לחוות התחדשות, אסור לו להיות זקן. כי הסבל של האדם נובע, רק משום שהוא זקן. והכוונה היא, שהאדם, נדמה לו שהאני ... המבט של אלוהים, שעל ידי זה האדם חווה גם את הנפרדות אחרת, דהיינו, מתוך ידיעה שהוא אלוהים וכולי, מי שרוצה לזכות לכל זה, עליו לדעת, שאסור לו להיות זקן. והכוונה היא, שאסור לאדם לעשות שום דבר בעולם, מתוך הרגל. ולא משנה מהו ההרגל, אסור לעשות שום דבר בעולם מתוך הרגל. אלא, אם אכן נכון לעשות את הדבר הזה ברגע הזה, אז יש לעשות את הדבר ברגע הזה, ואם לא, אז לא. אבל אסור לאדם באיסור חמור, לעשות את מעשיו, מתוך הרגל כלשהו. ואפילו הרגל מחשבתי, אסור. כי אסור לאדם להיצמד לשום דבר, שהוא אינו אמת מוחלטת. ועל האדם לברר היטב היטב, האם האמונות ... פרטים? ולמה המציאות היא דווקא כך ולא אחרת? ולמה חוקי הטבע של העולם, הם כפי מה שהם? וכיוב שאלות וחקירות, שחוקרות את עומק המציאות. ואסור לאדם לנוח ולשקוט, כל זמן שהוא יכול להמשיך לשאול. דהיינו, שבכל פעם שהאדם מקבל תשובה כלשהי לשאלה כלשהי, האדם מוכרח להמשיך לשאול שוב פעם עוד שאלה נוספת. והאדם מוכרח לערער ולעקור את התשובה שהוא קיבל ומצא. ואסור לאדם באיסור חמור, לקבל שום תשובה שהיא, גם אם היא נראית לו כאמיתית ביותר. כי כל התשובות ... יש שקר. כי התשובה, היא שקר. משום, שהיא נשענת על השכל. והשכל, הוא עצמו גם שקר. משום, שהוא אינו מחויב, ולכן הוא לא אמת מוחלטת. ולכן אסור לאדם באיסור חמור, לעצור את השאלות שלו, כאשר הוא מגיע לתשובה כלשהי. ועל האדם להמשיך לשאול ...
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
מראית עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו, אליעד כהן דתי
... עין, לשתות דם, שיעור תורה, חשש מראית עין, אפילו בחדרי חדרים אסור, חילול השם, שיעור בהלכה, לימוד תורה, לימוד הלכות, אל תסתכל בקנקן אלא ... המושג מראית עין בהלכה מתייחס לאיסור לבצע מעשה שאחרים עלולים לטעות בו ולחשוב שהאדם עושה דבר אסור. אליעד מביא דוגמה של איסור שתיית דם בהמה וחיה, בעוד ששתיית דם דגים ... הוא טוען שמראית עין נובעת מחוסר ודאות של האדם הצופה, שאינו יודע בבירור האם מה שהוא רואה הוא אסור או מותר. האדם המצוי בספק לא משתמש בשכל ובודק לעומק מה הוא רואה, אלא ... קשקשים) הוא עלול להסיק בטעות שמדובר בדם של בהמה או חיה, ולהגיע למסקנה מוטעית שהפעולה מותרת או אסורה באופן לא נכון. לפי אליעד, חזל הבינו את הנטייה של אנשים לפעול מתוך דמיון ואמונה, במקום מתוך ידיעה שכלית ברורה. לכן הם קבעו שאפילו בחדרי חדרים, כשאף אחד לא רואה, אסור לאדם לעשות דברים שנראים כעבירה בגלל חשש למראית עין אישית. האדם עצמו ... בדיוק את האמת ומבינים אותה, לא היה צורך בחשש של מראית עין, כי כולם היו יודעים להבחין בין אסור למותר בוודאות מוחלטת. הבעיה מתחילה כאשר האדם הצופה לא משתמש בשכל, אלא ... ואמונות מוטעות, ולפתח שכל ברור וחד שיכול להבין את המציאות בדיוק רב יותר. מה זה מראית עין? למה אסור לשתות דם בהלכה? האם מותר לשתות דם דגים? מה המשמעות של אל תסתכל בקנקן ...
איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
איך להבין את עצמי? למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1
... למה אני רוצה משהו? איזה תשובות לא לענות? איזה תשובות אסור לענות? איך להשתחרר מרצון? איך להבין רצון? איך להגיע ללא יודע? תשובה מעגלית, חקירה עצמית, מודעות עצמית, חלק 1 איך לנהל חקירה ... רוצים משהו. הוא מציג מספר כללים חשובים לגבי אילו תשובות אסור לנו לענות כאשר אנו מנסים להבין את עצמנו ואת הסיבות לרצונות שלנו. מה הן התשובות שאסור לענות כשחוקרים רצון עצמי? כאשר אדם מתחיל חקירה עצמית לגבי הרצון שלו, למשל למה אני רוצה שיאהבו אותי?, אסור לו לתת כמה סוגי תשובות: אסור להגיד לא יודע. כאשר אתה עונה לא יודע, אתה מתחמק מהחקירה. כל תשובה עדיפה על פני לא יודע. אסור לתת תשובות ללא סיבה. תשובות כמו סתם, ככה בא לי, או בלי סיבה אינן קבילות, כי הן עוצרות את החקירה. אסור לתת תשובות נרדפות או מעגליות. לדוגמה, אם תשאל למה אני רוצה לאכול? ותענה כי זה עושה לי טוב, ואז תשאל שוב למה זה עושה לי טוב? ...
להתפשר. לוותר. מהו הצד החיובי שבלא להתפשר ולא לוותר?
... הוא הרצון להגיע אל השלמות. על מה לוותר ולהתפשר ועל מה לא? על המהות אסור לוותר ואסור להתפשר. על המעטפת והצורה החיצונית אסור להתעקש אלא צריך לוותר ולהתעלם. מהות = עיקר = לא להתפשר = לא לוותר = להתעקש = שלמות. ... לא על המעטפת החיצונית. על רצון חיצוני אפשר להתפשר. על רצון פנימי אסור להתפשר. רצון חיצוני = רצון סופי לכך שהמציאות תהיה בצורה כלשהי. רצון פנימי = רצון שממנו ... או לא. כאשר המחשבה הופכת לאמיתית באמת = אושר = שלמות. דברים שעליהם אסור להתפשר: אסור להתפשר על לדעת הכל ולהבין הכל = צריך להבין את הכל. אסור להתפשר על חוסר וודאות = צריך להגיע לוודאות ולא לחיות מתוך ספקות. אסור להתפשר על טוב מזויף = צריך להתעקש ולהגיע לטוב אמיתי. אסור להתפשר על הרגשה לא טובה = צריך להתעקש עד שמגיעים להרגשה טובה באמת. אסור להתפשר על תחושה של חסר = להגיע לתחושה של שלמות שבה לא חסר דבר. אסור להתפשר על אי ידיעת האמת = צריך לחפש, למצוא ולדעת את האמת המלאה כולה עד הסוף. אסור להתפשר על חיים בינוניים = צריך להגיע אל חיים מלאים ומאושרים. אסור להתפשר על אי מימוש הפוטנציאל האישי = צריך להוציא את כל הפוטנציאל האישי מכוח אל הפועל. אסור להתפשר על שום תחושה טובה שאפשר להרגיש = צריך להרגיש כל תחושה טובה שאפשר להרגיש. אסור להתפשר על שום חלום = צריך להגשים את כל החלומות. זה אפשרי להגשים את המהות הטובה של כל החלומות. צריך רק לדעת איך. אסור להתפשר על השלמות = צריך להגיע אל השלמות שבה הכל טוב בשלמות שאין שלמות אחריה. ...
שמירת בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים
... בשר וחלב, טעמי התורה, טעמי המצוות, למה אסור לאכול בשר וחלב? שמירת מצוות, אליעד כהן, משה רבנו, חזרה בתשובה, ההימור של פסקל, אתאיזם, הדתיים, מאמינים בני מאמינים למה התורה אוסרת לאכול בשר וחלב? איסור אכילת בשר ... לאכול בשר וחלב? מכילה בתוכה הנחת יסוד, שלפיה קיים היגיון מאחורי המצוות. עצם השאלה מניחה כי התורה היא חכמה, שיש משמעות למצוות, ושקיימת סיבה עמוקה לכך שאסור לאכול בשר וחלב יחד. אליעד מצביע על כך שברגע שאנחנו שואלים למה? אנחנו מקבלים באופן אוטומטי את ההנחה שקיים היגיון, ולכן מתייחסים למצווה כדבר בעל משמעות ולא כדבר מקרי ... ואפשר גם לראות אותה כחכמה עמוקה שאלוהים נתן לאדם מתוך היגיון מסוים. אם אדם בוחר להאמין בתורה ולשמור מצוות, הוא מקבל עליו סדר מוגדר ומסוים של חוקים - מותר ואסור . סדר זה מעניק משמעות לחיים, אך בו בזמן גם מגביל את האדם, כי הוא לא יכול לפעול כרצונו אלא רק במסגרת מה שהמצווה מתירה. לדבריו של אליעד, הקושי לשמור על מצוות נובע מכך שאדם מרגיש שהתורה מצמצמת אותו, ואומרת לו: זה מותר, וזה אסור. הצמצום הזה מקשה על האדם להתחבר לאלוהים בדרך ספונטנית ואמיתית, כי האדם מרגיש שהוא פועל מתוך אילוצים חיצוניים, במקום מתוך תובנה פנימית עמוקה. כך, לדבריו, נוצרת תחושה ... במקום לאפשר לאדם לפתח חיבור אמיתי וישיר לאלוהים, התורה עלולה להסיט את האדם מחיבור אותנטי, וליצור מחיצה בין האדם לאלוהים, כאשר האדם עסוק בשאלות של מותר ואסור, במקום לבדוק את רצונו האמיתי והפנימי. לדעת אליעד, לפעמים דווקא הרצון הפנימי של האדם, תאוות ליבו, הוא הדרך האמיתית להתחבר לאלוהים, ואילו המצוות הן לפעמים מגבלה שמרחיקה את האדם מהאלוהות הפנימית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו התורה אומרת לאדם אסור לך ללכת אחרי הרצון שלך, וכך האדם מתנתק מהאמת הפנימית שלו וממלא את המצוות בצורה טכנית ולא מתוך רצון אמיתי להתחבר לאלוהים. אליעד מציע לבדוק, להבין ולחקור את האמת באופן אישי, ולא לקבל את המצוות מתוך ציות עיוור או פחד. לסיכום, למה באמת אסור לאכול בשר וחלב? בשורה התחתונה, אליעד מציין כי אף שהשאלה המקורית היא למה התורה אוסרת לאכול בשר וחלב?, עצם העיסוק בשאלה הזו יכול להביא אדם לבירור עמוק של יחסו לתורה, ... רק לדעת למה מצווה מסוימת קיימת, אלא להבין מה הגישה הכללית של האדם כלפי התורה והמצוות, ולבדוק האם הוא באמת מתחבר אליהן או רק ממלא אותן כי כך אמרו לו. למה אסור לאכול בשר וחלב? האם התורה היא חכמה אלוהית? מהו ההימור של פסקל? האם התורה מקרבת או מרחיקה מאלוהים? למה שומרים מצוות? האם אפשר להתחבר לאלוהים בלי דת? איך לבדוק אם ...
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
חינוך ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים כמו בני אדם ולא כמו חמורים? מהו חינוך טוב?
... או לא עושה - מותר לעשות, אסור לעשות, זה בסדר, זה לא בסדר - הם למעשה משתמשים בשיטת חינוך של ... של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? מהו חינוך טוב ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? הנושא שנדון כאן ... מתמקדים כל הזמן במה מותר ומה אסור, או מה לעשות ומה לא לעשות, הוא חינוך שמזכיר את התנהגותם של חמורים. ... רק עוסק בשאלה של מה מותר ומה אסור, מבלי להפעיל שיקול דעת. כך גם הילד, כשההורה אינו מסביר לו את ... לספק תשובה ישירה של מותר או אסור, אליעד מציע שההורה יחשוב יחד עם הילד. הוא ממליץ להגיד לילד: בוא ... אך ורק בשאלה של מה מותר ומה אסור, אלא מסבירים את ההיגיון שבפעולה או במעשה מסוים. ברגע שהילד מבין את ... חמור שעושה רק את מה שמותר או אסור. האם יש מקום לפתח חשיבה עצמאית אצל הילדים? התשובה לשאלה זו חיובית. ... הילד ולהגיד לו מה מותר ומה אסור, ההורים צריכים להסביר את ההיגיון של כל פעולה ולפתח אצל הילד את ... של החלטות? למה לא להתמקד באסור ומותר? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של חינוך ילדים ... תעשה ככה או תעשה ככה את זה אסור את זה מותר, את זה מותר את זה אסור את זה אני מרשה לך את זה אני לא מרשה לך זה הורים חמורים, למה זה ... מתעסקים במה לעשות מותר לעשות אסור לעשות, מה הוא יעשה הוא יעשה ככה או יעשה ככה? וזה חמור למה חמור כי ... כמו חמור שאומר לו מותר או אסור ואז הילד שלך נשאר חמור ואתה מצפה שכשהוא יגדל הוא יבין את מה ... שלך אומר לך מותר לעשות את זה אסור לעשות את זה? תגיד לו רגע בא נחשוב ביחד, מה אתה חושב מה ההיגיון שלך ... ההורים מחנכים את הילד מותר אסור, אסור מותר, מרשה לך לא מרשה לך, למה עשית למה לא עשית אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להסתכל בשכל שיש בכל דבר? שיעור תורה, שיעור בהלכה, רצוא ושוב, רשימו, ביטול לאין סוף, חתיכה נעשית נבילה, אפשר לסוחטו מותר או אסור, אליעד כהן דתי, היתר ואיסור, בשר וחלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אסור, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אסור, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לזוגיות, מאמן אישי לחיים, אימון אישי להרזייה בנושאי אסור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 05:15:12 - wesi1