אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיעור תורה, שיעור בהלכה, לימוד תורה, אליעד כהן דתי, סטטיסטיקה, הסתברות סטטיסטית, הולכים אחר הרוב, לימוד הלכות, כל דפריש מרובא פריש, כל קבוע כמחצה על מחצה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
אל תהיה בטוח במה שאינך בטוח - משמעות ההסתברות
... תהיה בטוח במה שאינך בטוח - משמעות ההסתברות ועל האדם להבין, שכל סבלו הוא רק בגלל שקריו של התת מודע, הקטנים והגדולים כאחד. ובכלל שקר נכלל, גם ... מבין, שכל זמן שאינך בטוח ב 100% שהדבר הוא אכן כך, הרי שמצד האמת הסיכוי שהאדם טועה, הוא זהה לגמרי, לסיכוי שהאדם צודק. ולמה? כי נניח לדוגמה שיש הסתברות של 99% שהדבר הוא כך, ורק 1% שהדבר הוא אחרת. ולכאורה נראה, כי מסתבר יותר שהאפשרות הראשונה, היא קרובה יותר לאמת. וזאת כמובן השגיאה, של זה שאינו מבין מהי אמת מוחלטת. ולמרות שבעולם שלנו של הנפרדות, האדם חי לפי הסתברות, כגון לדוגמה שהאדם מניח שלא מסתבר שהתקרה תיפול על ראשו וכיוב, למרות שהאדם לא בטוח בכך ב 100%, אעפכ ... קיימת אפשרות הגיונית לגמרי, שדווקא הפעם ה 1% יהיה הנכון, וה99%, הוא דווקא יהיה הצד שאינו נכון! ותמיד יש סיכוי של 50%, שיקרה הדבר שמבחינת ההסתברות של האדם, הוא אמור לקרות בהסתברות של 1%. כי כל הרעיון של ההסתברות, הוא רק לפי כמות התצפיות של האדם. אבל כמות התצפיות של האדם, היא מוגבלת במקום ובזמן. ולכן גם ההסתברות שנובעת מהן, גם היא לא באמת משקפת את האמת. ובפרט כאשר האדם מבין שהשכל שלו סובייקטיבי, והאדם מנסה ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 2 למה אנשים חולקים על הצדיק, ואיך זה מועיל למציאות? אליעד כהן פותח ומסביר את השאלה המרכזית: מדוע אנשים חולקים על הצדיקים, ולמה יש קושיות על תורת הצדיקים, אם הצדיק אמור להיות כל כך מושלם וטוב? אליעד מציג את הקושייה של רבי נחמן מברסלב מתוך ליקוטי מוהרן חא, תורה יב, המצביעה על כך שאם התורה והצדיק כל כך טובים, אז ברגע שאדם לומד את התורה של הצדיק, מיד היה צריך לחזור בתשובה . איך יתכן שאדם לומד תורה או שומע דברי צדיק, ועדיין נשאר עם קושיות, בעיות וספקות? מה המשמעות של סם החיים וסם המוות בדברי הצדיק? אליעד כהן מסביר, כי התורה של הצדיק יכולה לשמש גם כסם חיים וגם כסם המוות. כאשר אדם לומד תורה של צדיק, אם הוא לומד מתוך קדושה ובכנות פנימית, אז התורה מהווה עבורו סם חיים. אבל אם הוא לומד אותה בצורה עקומה או מתוך אינטרס אישי, אותה תורה יכולה להפוך לסם מוות. התורה היא נייטרלית ביסודה, אבל האדם הוא זה שקובע אם היא תועיל או תזיק לו. מדוע יעקב אמר לרחל שהוא אחי אביה? אליעד מפרש את הסיפור התנכי על יעקב ורחל. כאשר יעקב פגש את ... מרמזת על כך שיעקב הוא כמו אביה ברמאות. אליעד מוסיף שהצדיק (יעקב) למעשה אומר לאדם הלומד ממנו: אני אח של אביך (הרשע) וגם בן של רבקה (הצדיקה) . זאת אומרת, בתוך התורה של הצדיק יש אפשרות של הבנה טובה והבנה רעה. מי שצדיק יצליח להבין את הטוב, ומי שרשע יפרש את זה באופן שלילי. מה הקשר בין פירוש רע לתורה של הצדיק לבין שפע חומרי בעולם? רבי נחמן מסביר מדוע בכלל יש אפשרות שהתורה של הצדיק תתפרש לרעה. אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שהתורה של הצדיק מושלמת מצד עצמה, אבל הצדיק נופל בשגיאה דקה ביותר, כחוט השערה, כדי שיהיה לעולם שפע חומרי כמו עושר וכבוד. הצד החומרי מגיע מצד שמאל, ולכן חייב להיות סוג של ... לקבל שפע גשמי. אליעד מדגים את הרעיון הזה באמצעות דימוי של מראות המשקפות זו את זו, כאשר כל השתקפות יוצרת הבדל קטן, עד שבסוף נוצר משהו שונה לגמרי. באופן דומה, התורה מתחילה כמשהו נקי ומדויק, אבל כדי שתוכל להיות מציאות חומרית, התורה מתעקמת קצת בכל שלב. איך הצדיק הופך את הרע לטוב, ומה התועלת בכך שחולקים עליו? אליעד מוסיף נקודה חשובה: אמנם אנשים מפרשים לרעה את דברי הצדיק, אבל הצדיק מסוגל לעשות ... הטהור. יוצא מכאן שהצדיק מפיק תועלת גדולה מכך שחולקים עליו, כי הוא יכול לזקק מתוך הביקורת את הטוב המוחלט. בכך הוא בעצם מתקן ומעלה את כל המציאות. מדוע אדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי שלומד תורה של הצדיק? אליעד מסביר שהסיבה שאדם לא חוזר בתשובה מיד אחרי לימוד התורה, היא בגלל הפירושים והעיוותים האישיים שלו. האדם מפרש את התורה לפי מה שהוא עצמו - אם הוא אדם ישר, הוא יבין את התורה בצורה ישרה. אם הוא עקום או רשע, הוא יראה עיוות בתורה ויהיה לו קשה יותר להתחבר לטוב שבה. בכך הוא עונה על השאלה הראשונית של רבי נחמן, מדוע אדם לא משתנה מיד אחרי שהוא לומד תורה או פוגש את הצדיק. מה התועלת של מחלוקת וקושיות על הצדיק מצד המציאות כולה? אליעד מסביר שהקבה גורם לכך שהצדיק ייפול לכאורה לשגיאות דקיקות, כדי שיהיה אפשרות למחלוקת ... בתוך הרע. איך להבין את המציאות לפי אליעד כהן? אליעד מסכם שהמציאות היא תמיד מושלמת מצד עצמה, והבעיה היא תמיד באיך שהאדם תופס אותה. אם אדם יתחבר באמת לצדיק ולתורה שלו מתוך קדושה ואמת, הוא יוכל לראות שהכל טוב מוחלט. כל הבעיות, הקושיות, והסבל באים רק בגלל פירושים מוטעים של האדם עצמו. מהו סם החיים וסם המוות? למה חולקים על הצדיק? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? מה הסיבה שיש רע במציאות? למה אנשים לא חוזרים בתשובה מיד? מהו הפירוש של יעקב אחי אביה? איך הצדיק מתקן את הרע? ...
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1
... על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק, חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים שמבטאים את החיבור למציאות ולחיים דרך תפילה וחסד. לטענתו, החולקים על הצדיקים לא רק מסתייגים מהם, אלא ... ובגאווה. מה הכוונה שהצדיק הוא יעקב והתלמיד חכם הוא לבן? אליעד מפרש שרבי נחמן משתמש בדימוי של יעקב ולבן כדי להמחיש שני טיפוסים שונים: יעקב (הצדיק) - לומד תורה לשם שמיים, מתמקד בפנימיות ובמהות, ולא מקבל מיד את שכרו אלא בסוף (עקב). הצדיק רואה את המציאות מתוך ראיית הפנימיות, ומקבל שכרו בעולם הבא, כלומר, בסוף התהליך. לבן (התלמיד החכם) - לומד תורה אך לא לשם שמיים, אלא מתוך גאווה, להתייהר ולהתנגח עם אחרים. הוא מתמקד בפלפול ובצדדים הטכניים של הלימוד , ולא במהות האמיתית. האם באמת טוב לצדיק רק בעולם הבא ולא בעולם הזה? כאן עולה קושייה משמעותית שאליעד מדגיש: אם הצדיק באמת חי בתודעת שלמות וטוב לו כבר עכשיו, מדוע רבי נחמן אומר ... רע, משום שזה מה שמאפשר לה להתקיים. כל תלונה של האדם נגד המציאות היא למעשה תלונה נגד עצמו, כי בסוף הוא עצמו האחראי על חוויית החיים שלו. מה הכוונה של תורה שבעל פה מול תורה שבכתב? אליעד מסביר שרבי נחמן אומר שתורה שבכתב היא הפנימיות, המהות, הדברים הברורים, בעוד שתורה שבעל פה היא הפירושים, ההסברים והלבושים החיצוניים. כאשר האדם לומד רק תורה שבעל פה, ללא חיבור למהות הפנימית, הוא נשאר ברובד שטחי ומוגבל, ולכן חולק על הצדיק ולא מבין אותו. לעומת זאת, כאשר הוא לומד לשם שמיים, הוא מתחבר לפנימיות של התורה ולמהות החיים, ואז הוא מתאחד עם הצדיק. מה פירוש נשיקין לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שנשיקות לפי רבי נחמן הן בחינת הידבקות רוחא ברוחא, כלומר, מצב שבו האדם מתחבר באופן מלא ופנימי ... מי שחי בתודעה פנימית, לשם שמיים, יחווה את המציאות כאחדות וכטובה, ויבין שגם החסרונות הם חלק הכרחי ושלם של המציאות. למה אנשים חולקים על הצדיק? מהי תורה לשם שמיים? יעקב ולבן לפי רבי נחמן האם המציאות באמת רעה? מה ההבדל בין תורה שבעל פה לתורה שבכתב? מדוע אין דבר מושלם בעולם? מה משמעות נשיקין בליקוטי מוהרן? ...
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
שינה וחלומות, התפתחות רוחנית בשינה, מודעות עצמית בחלום, עבודת השם, חלום ומציאות, ליקוטי מוהרן, הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא
... הבדל בין חלום למציאות, התקדמות רוחנית, לימוד תורה, התקרבות לבורא איך אפשר להתקדם רוחנית בזמן השינה? אליעד כהן מסביר לעומק האם ואיך ... משינה ומהחלומות? אליעד מציג את התפיסה הדתית, לפיה צדיקים חוששים משינה, מכיוון שבזמן שהם ערים הם מצליחים לשלוט במחשבות שלהם ולהימנע מדברים ... חוששים משינה היא, כי בשינה אי אפשר ללמוד תורה, והרי לימוד תורה עבור הצדיק הוא הדרך להתקרב לאלוהים. לכן, כשהצדיק ישן הוא מרגיש שהוא מבזבז את הזמן בכך שהוא לא יכול לעסוק בתורה ולהתקרב לאלוהים. אבל אליעד טוען שאם הצדיק באמת שקוע כל כולו במחשבות רוחניות במהלך היום, גם בלילה הוא ימשיך לחלום על אותן מחשבות של תורה ואלוהים. מה ההבדל בין חלום למציאות לפי אליעד כהן? אליעד מדגים כיצד התפיסה שלנו את המציאות דומה ... אלה שאוכלים כדי שיהיה להם כוח ללמוד תורה. אלה שלומדים תורה כדי שיוכלו לאכול בצורה רוחנית. אלה שמסוגלים לראות באכילה עצמה את החיבור לאלוהים. הסוג השלישי, ...
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת היכולת לנתח ולהסיק מסקנות בצורה טובה יותר. לדעת אליעד, התשובה לשאלה זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ומדויקת ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו ... מורכבת ולוגית. כאשר אדם מתאמץ להבין מדוע דבר מסוים מוביל לדבר אחר, הוא עוסק בניתוח סיבתיות, תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות ... מהגמרא ולהכיר אותו בעל - פה, אבל זה לא אומר שהשכל שלו התפתח - הוא פשוט פיתח זיכרון. בנוסף לכך, אליעד מתאר מצבים שבהם האדם לומד אגדות דתיות, סיפורים או רעיונות מופשטים ללא שום מאמץ ... גימטריה או פרשנויות שאינן מבוססות על ניתוח לוגי, אלא על דמיון. תהליך כזה אינו מפתח את החשיבה, אלא דווקא את הדמיון או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר שישנם אנשים הלומדים תורה מתוך גישה אידיאולוגית, מבלי לערוך שום חקירה או ביקורת עצמית, ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים קיצוניים אפילו להפרעות נפשיות. אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד ... פשוט לצבור ידע טכני, אך אם אתה מנסה להבין לעומק מדוע תקלה מסוימת קורית, מה הסיבה ומה התוצאה - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים ...
בריאת העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים?
... העולם יש מאין, העולם נוצר מעצמו, איך נברא העולם? מה ההסתברות והאם העולם נוצר מכלום על ידי אלוהים? האם העולם יכול להיווצר מכלום על ידי אלוהים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מדבר ... שנברא על ידי אלוהים מתוך שום דבר מוחלט. אליעד כהן מתייחס להסתברות, להיגיון, ולשאלה האם אלוהים הוא אכן תשובה מתקבלת על הדעת לשאלה כיצד נברא העולם. מהי ההסתברות שהעולם נוצר לבד? אליעד מסביר דרך דוגמה פשוטה שמטרתה להמחיש את הטירוף בשתי תפיסות נפוצות. הדוגמה הראשונה מספרת ... היו אומרים שהסבר זה מטורף ובלתי מתקבל על הדעת בגלל ההסתברות הנמוכה מאוד שהוא יתרחש. האפשרות השנייה, שהמחשב פשוט הופיע יש מאין, בלי שום גרוטאות בכלל, ללא שום תהליך של ... מאחורי הטיעון הזה בעזרת השוואה בין קיום העולם לבין קיומו של אלוהים. אם כל דבר שקיים חייב סיבה שיצרה אותו, אז גם אלוהים זקוק לסיבה לקיומו. ואם אלוהים לא צריך סיבה והוא תמיד היה ... אקראי ללא שום גורם. מה המשמעות של יצירת העולם על פי התורה? אליעד נותן דוגמה מתוך התורה, המתארת את בריאת העולם בצורה ציורית. לפי התורה , אלוהים ברא את העולם יש מאין, כלומר, לפני הבריאה לא היה זמן, לא היה מקום, ולא היה שום דבר פרט לאלוהים עצמו. על ... שלא ניתן להבין כיצד מאין מוחלט נהיה יש. הוא מתייחס לכך שהדתיים טוענים שזה טיפשי לחשוב שהעולם נוצר במקרה, אבל בעצמם מאמינים שהכל נוצר מכלום על ידי אלוהים, שזה לדעתו אותו סוג ... לתמוך במדענים, אלא להראות שגם ההסבר של המדע וגם ההסבר של הדת הם שניהם לא הגיוניים, אך לדבריו, ההסבר שהכל נוצר מאלוהים מתוך כלום הוא עוד יותר לא הגיוני. האם יש אלטרנטיבה ... מניחות יצירה של משהו משום דבר. בכך הוא מערער את התפיסה הדתית והפילוסופית שטוענת שהעולם חייב היה להיווצר על ידי כוח עליון. האם העולם נברא מעצמו? בריאת העולם יש מאין האם אלוהים ברא את העולם? איך העולם נוצר מכלום? ההסתברות להיווצרות היקום בריאת העולם לפי התורה האם העולם תמיד היה קיים? ...
הסתברות המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, מה ההסתברות שיהיה מפץ גדול? ולמה אלוהים לא ברא את העולם?
הסתברות המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, מה ההסתברות שיהיה מפץ גדול? ולמה אלוהים לא ברא את העולם? מה ההבדל בין הסתברות המפץ הגדול להסתברות לקיומו של אלוהים? אליעד כהן מסביר על הסתברות המפץ הגדול מול בריאת העולם יש מאין, תוך שהוא מנתח לעומק את הסתירה לכאורה בין המדע לבין תפיסות דתיות של בריאת העולם. הוא פותח בדיון על הטענה הרווחת בקרב דתיים שההסתברות להיווצרות העולם במפץ הגדול נמוכה מאוד עד בלתי אפשרית. על פי הטענה הזאת, הם אומרים שההסתברות לכך שיקום שלם ייווצר מאירוע מקרי, כגון שפיכת דיו שפתאום תיצור אותיות ומשפטים, דומה להסתברות שאירוע מקרי יביא להיווצרות העולם כולו על מורכבותו המוכרת לנו. הם מסכמים זאת בטענה שההסתברות לכך היא אחד לאין סוף, ולכן לטענתם בלתי אפשרית. אליעד מפריך את הטענה הזו בעזרת ההיגיון המתמטי הבסיסי, כשהוא שואל באופן רטורי מהי באמת ההסתברות להיווצרות העולם שלנו מתוך כלום. ... היא לא יותר סבירה מאשר מפץ גדול, ואף פחות סבירה. הטענה שלו היא שלומר שמשהו נוצר מכלום או שמשהו נוצר על ידי ישות שלא קיימת בשום מקום ובשום זמן - שזה בעצם ההסבר הדתי לבריאה - זו למעשה טענה חסרת כל ... שכן עצם ההגדרה של ישות מחייבת שיהיה לה זמן או מקום כלשהו. האם אלוהים יכול להיות קיים ללא זמן וללא מקום? אליעד מפרט בהסברו ומדגיש שוב ושוב את האבסורד בטענה שאלוהים קיים מחוץ לזמן ולמקום. הוא אומר ... את הטענה לחסרת היגיון עוד יותר. הוא מסביר שאם אתה טוען שיש משהו מחוץ לזמן ולמקום, שאינו נתפס בשום צורה, אתה בעצם לא אומר כלום על המציאות. לכן, לדבריו, הטענה הדתית על בריאת העולם אינה רק שגויה אלא ... מבחינה לוגית. האם המפץ הגדול אפשרי מבחינה הגיונית? אליעד מסביר שהטענה המדעית של המפץ הגדול, למרות שנשמעת מוזרה ואולי בלתי נתפסת, עדיין הגיונית יותר מן הטענה הדתית, כיוון שהיא לפחות מתבססת על ... מהן להתקיים לאורך זמן אינסופי ובמרחב אינסופי. לסיכום, מדוע בריאת העולם על ידי אלוהים אינה אפשרית? אליעד מסכם כי בריאת העולם על ידי אלוהים, כפי שמתוארת על ידי הדת, היא בלתי אפשרית מבחינה לוגית ... של מפץ גדול, למרות שהיא נתפסת כאירוע בלתי סביר, עדיין אפשרית מבחינה הגיונית, במיוחד כשמתחשבים בזמן אינסופי ואינסוף אפשרויות. האם אלוהים יכול לברוא יש מאין? הסתברות המפץ הגדול האם ייתכן קיום ללא ...
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
מחקר מדעי, מה גברים אוהבים? איזה יופי אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים, הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית
... אידיאלי? הוכחה מדעית, הוכחה סטטיסטית, אידיאל היופי, דוגמניות, מחקרים סטטיסטיים , הוכחה לוגית, חוקי הפיזיקה, תצפית סטטיסטית מה גברים אוהבים? האם קיים אידיאל יופי מדעי? ... או לבדוק את זה מדעית וסטטיסטית. האם ניתן לקבוע מדעית מהו אידיאל היופי? ... שלמות. האם תוצאות מחקריות סטטיסטיות הן אמת מוחלטת? אליעד מדגיש שכל מחקר סטטיסטי או מדעי, לא משנה כמה הוא נראה משכנע, בסופו של ... מתוך אילוצים. האם מחקרים סטטיסטיים באמת מוכיחים משהו? אליעד מבהיר שהמחקר ... הוא מדגיש שוב כי תוצאות סטטיסטיות הן בעלות משמעות מוגבלת בלבד - הן נכונות רק ... את היופי הממוצע? האם מחקרים סטטיסטיים מוכיחים אמת מוחלטת? מה משמעותו של מחקר מדעי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיעור תורה, שיעור בהלכה, לימוד תורה, אליעד כהן דתי, סטטיסטיקה, הסתברות סטטיסטית, הולכים אחר הרוב, לימוד הלכות, כל דפריש מרובא פריש, כל קבוע כמחצה על מחצה דמי, שמירת מצוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, מורה רוחני מומלץ, אימון אישי למציאת זוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 17:49:25 - wesi1