... כדי לבדוק זאת, אליעד מציע כמה מבחנים שהאדם יכול לבצע מול עצמו: האם היית רוצה שהמצב הנוכחי יימשך לנצח? האם גם אם היית כל - יכול, היית בוחר במצב הנוכחי כפי שהוא? האם אתה שלם לחלוטין גם עם
כל האפשרויות האחרות שעלולות להתרחש, ולא רק עם המצב הנוכחי עצמו? הסבר המבחן הראשון: כשמישהו אומר שטוב לו מאוד, הוא נשאל האם הוא מוכן שהמצב הזה יישאר לנצח. לפי אליעד כהן, אם ... הוא אינו באמת במצב של שלמות מוחלטת. שלמות אמיתית, לפי אליעד, היא כזו שהאדם לא ירצה לשנות בה דבר לעולם. הסבר המבחן השני: מבחן נוסף הוא האם האדם היה בוחר במצב הנוכחי בדיוק כפי שהוא גם אם היו לו
אפשרויות אינסופיות והוא היה כל - יכול. אדם שבאמת נמצא בשלמות מוחלטת, יהיה מוכן לבחור במצב הנוכחי הזה שוב ושוב, בדיוק כפי שהוא, ללא שינויים, גם אם הוא יכול היה ליצור לעצמו כל מציאות אחרת. הסבר המבחן השלישי: אליעד כהן מדגיש שיש עוד דרך לבדוק את השלמות הפנימית, והיא לבדוק את היחס של האדם
לאפשרויות אחרות שעלולות להתרחש, לא רק למציאות הנוכחית. הוא נותן דוגמה: אדם שיושב בחדר, ומרגיש מושלם עם מה שיש בחדר, חייב גם להיות מושלם עם האפשרות שיהיה משהו אחר, לדוגמה שיהיה ... אמיתית. הוא טוען שהרבה אנשים טועים לחשוב ששלמות זה להרגיש טוב רק עם מה שקורה בפועל. לטענתו, זה רק חצי מהתמונה. שלמות אמיתית היא לא רק להיות שלם עם המצב הקיים, אלא גם להיות שלם לחלוטין עם
כל האפשרויות האחרות - גם אם אלו כוללות דברים שליליים או מצבים שבהם המצב הנוכחי משתנה לרעה. לדוגמה, אדם מרגיש מושלם עם ביתו ומשפחתו. אליעד אומר שזה טוב אך לא מספיק, מפני ששלמות אמיתית חייבת לכלול גם מצב שבו הוא מאבד את הבית והמשפחה. אם האפשרות של האובדן לא נתפסת כשלמה ומושלמת עבורו, הוא לא באמת הגיע לשלמות המוחלטת שאליעד מדבר עליה. למה שלמות אמיתית צריכה לכלול גם
אפשרויות רעות? ההסבר של אליעד כהן לכך הוא שאם האדם שלם רק עם המצב הנוכחי אך חושש או אינו שלם עם
אפשרויות אחרות, למעשה הוא במצב של חיסרון מתמיד. כי הפחד או ההתנגדות כלפי
האפשרויות האחרות, אפילו אם הן לא מתממשות בפועל, יוצרות תחושת חיסרון פנימי. במילים פשוטות, שלמות אמיתית אינה רק להיות שמח עם מה שיש, אלא להיות שלם עם עצם הקיום של
אפשרויות לשינוי, גם אם השינוי יהיה שלילי או יגרום לך להרגיש רע. האם אפשר בכלל להגיע לשלמות מוחלטת כזו? אליעד כהן מציין שהגעה למצב כזה היא תהליך קשה מאוד ונדיר, מפני שזה דורש ...