... ממך ולא מהמתחרים שלך? אז ננתח את העניין הבא. כאשר הלקוח רוכש ממך, הוא רוכש ממך ולא מהמתחרים שלך. אבל מי המתחרים שלך? אז בפשוטם של דברים, המתחרים שלך, הם
האפשרויות האחרות שהלקוח שוקל לרכוש אותן, במקום לרכוש ממך. לדוגמה, נניח שאתה מוכר רכב יוקרה כלשהו, במובן הפשוט, המתחרים שלך, הם שאר רכבי ... דהיינו, מי שנכנס לסוכנות של פרארי, הוא אולי מתלבט בין פרארי לבין פורש. אבל הוא כנראה לא שוקל לקנות סובארו. אבל זאת לא כל האמת. כי המתחרים שלך, הם לא רק
האפשרויות האחריות שיש ללקוח, לדוגמה באותה קטגוריית מחיר דומה למוצר שלך, אלא ברמת העיקרון, המתחרים שלך, הם בעצם
כל האפשרויות של הלקוח שלא לרכוש ממך. דהיינו, אם אתה לדוגמה מוכר פרארי, אז אם הלקוח לא ירכוש את הפרארי, אולי באמת הוא יעדיף לרכוש סובארו ... אותו חזרה אליך. והמהות היא, שניתן לומר שיש סוגים של מתחרים עסקיים. ואת כל המתחרים שלך, ניתן לשייך למתחרים קרובים שלך או למתחרים רחוקים שלך. והכוונה היא, שלסך
כל האפשרויות שיש ללקוח לבחור, לכל אפשרות יש מאפיינים שונים. ובין
האפשרויות שיש ללקוח, יש קווי דמיון. ויש מתחרים עסקיים, שיש להם יותר קווי דמיון אליך ושהם מתחרים שיותר דומים אליך, מאשר מתחרים אחרים שהם ... לחלוטין. ולכן כאשר לקוח מעלה התנגדות מכירה ומבקש משהו שאין לך להציע לו, תשאל את עצמך, להיכן לדעתך המוח של הלקוח שלך, ילך מכאן? בין מה למה הלקוח שלך יתלבט? מה
האפשרויות שהלקוח שלך יתלבט לגביהן, איזו אפשרות אחרת לבחור, במקום לרכוש ממך? ואז יכול להיות שתחשוב, שעדיף לך שהלקוח שלך יתלבט בינך לבין ... 6 חדרים כאן ממול, דהיינו, אתה שותל ללקוח מחשבה, שהוא רוצה לרכוש כאן באזור הזה, והספק הוא רק אם 5 או 6 חדרים וכיוב, וזה אולי עדיף לך, כי אם הלקוח מתלבט בין
אפשרויות שיותר דומות אליך, יש יותר סיכוי שהוא יעבור אליך, כי בעצם
האפשרויות שלגביהן הלקוח מתלבט, תוך כדי זה הוא מאמין שהוא רוצה באופן כללי את רוב המאפיינים של המוצר שלך. מידע נוסף ניתן להעמיק גם כאן
אפשרויות בחירה ללקוח וגם כאן
אפשרויות גרועות וכל מקרה לגופו וכולי. ...