להתבונן תוך כדי חיי היום יום, ריכוז באחדות תוך כדי הנפרדות, לשאול תוך כדי עשייה... החיים הרגילים והיומיומיים, גם כאשר עושים פעולות פשוטות או מורכבות. הוא מדגיש שההתבוננות שהוא מדבר עליה אינה דורשת להפסיק לפעול או לעצור את החיים, אלא יכולה להתבצע תוך כדי כל פעילות. למשל, כאשר אדם עובד, כותב, פותר תרגילים או ... עדיין מסוגל לשמור בתוכו על התבוננות פנימית. ההתבוננות הזו היא לא פעולה נוספת, אלא היא הגישה או המודעות שמתלווה לפעולה שכבר מתבצעת. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אדם שפותר תרגיל במתמטיקה עבור לימודיו. למרות שהוא מתרכז בפתרון התרגיל עצמו, הרי ... לכן התבוננות פנימית עמוקה על עצם העשייה אינה באמת מפריעה או פוגעת בביצועים, אלא להפך, היא יוצרת עומק ומשמעות לפעולות עצמן. האדם יכול לבצע בדיוק את אותן הפעולות, אבל בצורה מודעת יותר, שמתבוננת במה שקורה, במה שהוא מרגיש, במה ... שמלוות כל פעולה: למה?, מדוע אני עושה זאת?, מדוע כך ולא אחרת?. השאלות הללו מאפשרות לאדם להישאר מחובר לחיים, לפעולות הרגילות ולחובותיו, ובו - זמנית להכניס פנימה מודעות עמוקה ואמיתית. כך האדם חי חיים שלמים ומודעים, חיים שיש בהם ...