... עובד בכל מקום, הרי שהוא רק ביטוי של חוק אחר פנימי יותר, אך בוודאות שהוא לא החוק השורשי ביותר. וכך הוא הדבר גם לגבי עניין
התשובות והשאלות שיש בעולם. כי בעולם שלנו יש הרבה שאלות. ויש גם הרבה
תשובות. ויש
תשובות שעונות רק על שאלות ספציפיות, ויש
תשובות שהן נותנות מענה למגוון רחב יותר של שאלות. וככל שהתשובה עמוקה יותר, כך היא נותנת מענה טוב יותר למגוון גדול יותר של שאלות. ולכל השאלות כולן שיש ... איזו שאלה, לשם כך על האדם להשתגע ממש, ולחשוב עפ צורת המחשבה הרגילה של בני האדם, שאז ורק אז האדם יכול לשאול שאלות ולתת
תשובות. ובהחלט יש דבר טוב בלשאול שאלות ובלמצוא
תשובות . משהו שהוא יותר טוב מאשר לא לשאול שאלות בכלל. כי בחוסר ידיעה ובשאלות
ותשובות, יש בזה משהו טוב מאוד. ולכן גם החכם הגדול ביותר שיש לו את השכל הגדול ביותר, שבשכל הזה אין שום שאלה כלל, אף על פי כן, גם הוא בוחר להשתמש בשכל הרגיל, ולשאול שאלות ולתת
תשובות. אבל אצל החכם האמיתי, אצלו יש לו את שני השכלים. כי יש שני סוגים של שכל. ובשכל הרגיל של בני האדם, יש גם שאלות וגם
תשובות. והחכם האמיתי הוא יש לו גם שכל נוסף, שמנקודת המבט של השכל הגדול ביותר, שם אין מקום לשום שאלה בשום נושא כלל. והשכל הזה הוא ככ גדול, עד שלא רק ... ובאחדות אין שום ספקות ושום חששות ושום רע כלל. אבל אצל בני אדם רגילים, אצלם יש רק את השכל הרגיל, שבו יש כל הזמן שאלות
ותשובות. וספקות ובעיות ופתרונות. והשלמות של האדם, היא כאשר הוא משיג גם את השכל הגדול יותר, שעל ידו האדם מגיע לשלמות שכלית אמיתית. והדרך להשיג את השכל ... אחד שבו תלוי הכל. כי הכל תלוי בשכל ובצורת התפישה של האדם את המציאות. ויש דבר אחד, שהוא אחראי לכך שבשכל של האדם יש שאלות
ותשובות וטוב ורע ובעיות ופתרונות שונים. שזה לכשעצמו טוב מסיבות שונות. אבל מי שרוצה את השלמות, עליו לנסות להשיג גם את נקודת המבט האחרת, שמשם אין שום ... מאז ומעולם, הכל הופך לטוב. וכל העתיד של האדם, הכל הופך לטוב. וכל השאלות כולן בכל התחומים בעולם, הכל נעלם בבת אחת. ולא שיש
תשובות ופתרונות, אלא שבכלל אין שום שאלה ושום בעיה ושום רצון ושום צורך כלל. וכאשר האדם מגיע לכל זה, אז הוא בעצם קולט שהוא מצא את הדבר האמיתי ואת ... האמת. כי בנקודת האמת כאשר האדם מחובר אליה באמת, שם אין שום שאלה כלל. כי כל זמן שיש לאדם עדיין שאלות כלשהן, גם אם יש לאדם
תשובות עליהן, הרי שעדיין האדם רחוק מהאמת. כי כאשר האדם נמצא בנקודת האמת האמיתית, שם אין לאדם שום שאלה כלל. וכל זמן שיש צורך בתשובה, הרי שעדיין האדם ... כל יש לומר, שזאת לא האמת. כי אין שום סיבה שהאמת תסתור את קיומו של העולם. ולא צריך שהאדם ישלול את קיום העולם כדי למצוא
תשובות לשאלות. אבל שנית יש להעמיק ולומר, כי גם אם נאמר ששום דבר לא קיים, הרי שעדיין גם אז יש שאלות אפשריות. כי גם אם נאמר ששום דבר לא קיים, הרי שזה ... גם אז יש שכל גדול עוד יותר ממנו, והוא השכל של החכם האמיתי, שהוא מחבר את השכל שבו אין שום שאלה כלל, עם השכל שבו יש שאלות
ותשובות, שהוא השכל השלם באמת. והדרך של האדם לגלות את השכל הגדול ביותר שבו אין שום שאלה כלל, היא על ידי זה שהאדם מנסה למצוא את השורש והסיבה שבגללה יש ... ממילא זה אומר שהאדם גם מצא את התשובה לכל השאלות. כי האדם יכול לבחור לנטרל את הדבר שיוצר את כל השאלות, ואז בבת אחת לקבל
תשובות לכל השאלות. ולמרות שיש במציאות שלנו שאלות שנראות כשאלות פרדוקסאליות שלא נראה שיכול להיות להן הסבר בשכל האנושי, הרי שעדיין אפשרי שיש תפישת ...