... ללמוד מכל דבר איך להפוך כל נושא למעניין ורלוונטי
לתלמידים? אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך
שתלמידים אינם מתעניינים בשיעורים היא שהמורה עצמו אינו מוצא עניין אמיתי בחומר שהוא מלמד. הדוגמה שניתנה היא מורה לגיאוגרפיה שמרגישה
שהתלמידים אינם מתעניינים בנושא. אליעד מציע שאם המורה רוצה שהשיעור יעניין את
התלמידים, עליו בעצמו לראות את העניין בחומר שהוא מלמד. אם המורה משתעמם ומקרין זאת
לתלמידים, הם בהכרח ירגישו ויזדהו עם חוסר העניין שלו. במקום זאת, המורה צריך לשדר את החוויה שלו, להסביר מדוע דווקא הוא מתעניין בנושא, וכך לגרום
לתלמידים להזדהות עם החוויה שלו. מה הקשר בין שיעור גיאוגרפיה לבין תהליכים נפשיים? אליעד מדגים ... על ידי קריאה עמוקה והתבוננות אישית, ואז להציג
לתלמידים את החומר בצורה של סיפור אישי וחווייתי. כך
התלמידים יוכלו להרגיש שהחומר לא רק חשוב לבגרות, אלא ממש רלוונטי לחיים שלהם באופן אישי. ככל שהמורה יצליח להעביר את המסרים שלו בצורה אותנטית,
התלמידים יפתחו יכולת לחשוב לעומק ולהתחבר לתכנים בצורה טבעית, וכך הלמידה תהפוך להיות ... אליעד מסביר שברגע שמורה יתחיל ללמד בצורה כזו, גם
התלמידים יפתחו יכולת התבוננות וניתוח גבוהים יותר. זה יהפוך אותם לאנשים אינטליגנטיים יותר, ... גם הדרך שבה מערכת החינוך צריכה לפעול: לא ללמד את
התלמידים רק כדי להצליח בבגרות, אלא כדי לפתח את החשיבה, ההבנה העצמית והיצירתיות שלהם. איך להפוך שיעור מעניין
לתלמידים? מה זה השתקפות עצמית? איך ללמוד מכל דבר? מה זה סיפורי מעשיות? איך ללמד גיאוגרפיה ...