... ומטעה. מה המשמעות של תורה היא וללמוד אני צריך? אליעד מתייחס לסיפור מפורסם מחזל, שבו אחד
התלמידים עקב אחרי הרב שלו, אפילו בשירותים, כדי ללמוד ממנו כיצד עליו להתנהג. כשהרב שאל אותו לפשר המעקב, ענה לו התלמיד: תורה היא וללמוד אני צריך.
התלמיד התכוון לומר שהוא חייב ללמוד את כל הפרטים הקטנים של התנהגות הרב, גם את אלו שנראים חסרי משמעות. מהסיפור הזה יוצאת ההנחה הבסיסית שכל פעולה של הרב היא ... אליעד מסביר באמצעות דוגמה נוספת: אם הרב מוריד את חולצתו ומרים את ראשו כלפי מעלה, ייתכן
שהתלמיד יחשוב שיש לזה משמעות דתית או רוחנית עמוקה. אך האמת היא שייתכן שלרב פשוט כואב הצוואר. הוא מדגיש שפעולה אקראית אינה בהכרח פעולה נכונה או ראויה ... ניתן פשוט לשאול ישירות. הוא מסביר שהרעיון שחייבים לעקוב הוא לא הגיוני אם בסופו של דבר
התלמיד לא יודע בוודאות אם הפעולה מכוונת או מקרית. האם פעולות רבניות תמיד מכוונות ומשמעותיות? אליעד מתייחס להנחה בסיסית בעולם הדתי, לפיה הרב לא עושה שום דבר במקרה, וכל פעולותיו הן בקודש. הוא טוען שאם אכן כך הדבר, הרי
שהתלמידים היו צריכים לבדוק ולחקור כל תנועה וכל פרט קטן בהתנהגות הרב - כמה צעדים הוא הולך, באיזה צד הוא משתמש, ובאיזה יום הוא מבצע פעולות מסוימות. אולם ...