אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
טיפים למורים פרטיים, מורה פרטי למתמטיקה, הדרכת מורים, שיעורים פרטיים, חינוך ילדים, איך לגרום לילד לרצות ללמוד? ילד לא רוצה ללמוד, ילד לא אוהב מתמטיקה, לעשות שיעורי בית, לגרום למישהו לרצות ללמוד
... ללמוד איך לגרום לילד לרצות ללמוד מתמטיקה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד מורה פרטי יכול לגרום לתלמיד שלא מעוניין ללמוד מתמטיקה, לרצות ללמוד אותה בכל זאת. הוא מסביר את התהליך והגישה שיש לנקוט בהוראה פרטית בכלל ... פרטיים הפסיק לבוא. הסיבה האמיתית אינה תמיד ברורה: יתכן שהוא איבד עניין, אולי יש לו קושי שלא זוהה, או שהתלמיד קיבל מענה שלא תואם את הציפיות שלו. לכן, המורה חייב לברר מה באמת הסיבה, ולא להסתמך על השערות בלבד. לדוגמה, הוא מציין מקרה שבו אמא לתלמיד טענה שהמורה מסביר רעיונות כלליים מדי ולא עוזר לתלמיד לפתור את השיעורים עצמם. אליעד מסביר שהסיבה לכך שהתלמיד הפסיק להגיע לשיעורים יכולה להיות שהמורה נותן מוצר אחר מזה שהתלמיד או ההורה רצו. לכן, על המורה לגלות היטב מה התלמיד באמת רוצה ומה הוא מצפה לקבל מהשיעורים. איך לזהות את הרצונות האמיתיים של התלמיד? אליעד מדגיש את החשיבות העצומה בזיהוי הרצונות האמיתיים של התלמיד עצמו. הוא מסביר שלעיתים קרובות ההורה רוצה משהו אחד והתלמיד רוצה משהו אחר לגמרי. לדוגמה, יתכן שההורים רוצים שהתלמיד יצליח בבחינה, ואילו התלמיד בכלל רוצה להרגיש טוב יותר מבחינה חברתית או להעלות את הביטחון העצמי שלו. הדרך לזהות את רצונו האמיתי של התלמיד היא על ידי שיחה פשוטה. המורה חייב להקשיב היטב לתלמיד ולגלות מה מניע אותו באמת: האם מדובר בהצלחה במבחנים, בהערכה של ההורים או של החברים, או אולי הילד פשוט ... ללמוד, בדרך כלל הכוונה היא קשה לי מדי או לא מעניין אותי מספיק. אליעד ממליץ למורה לא ללכת נגד התלמיד ולא לומר לו אתה חייב ללמוד, כי הדבר רק יוצר התנגדות פנימית אצל התלמיד. במקום זאת, הוא ממליץ לגשת אל התלמיד מתוך מקום של הבנה ואמפתיה, ולנסות לגרום לתלמיד לראות את הלימודים ככלי לפיתוח יכולות שכליות, שיכולות לסייע לו גם בתחומים אחרים בחיים. למשל, המורה יכול להסביר לתלמיד שמתמטיקה היא תרגול מנטלי שמפתח את החשיבה, וכך הוא יוכל להצליח יותר בדברים שבאמת מעניינים אותו. איך להמחיש לתלמיד שמתמטיקה שימושית עבורו? אחת הדוגמאות שאליעד נותן היא של תלמיד שאומר שהוא מעדיף לשחק כדורסל במקום ללמוד מתמטיקה. אליעד ממליץ שהמורה יקשר בין הכדורסל למתמטיקה בדרך יצירתית. למשל, להסביר שכדי לקלוע לסל, השחקן משתמש בכוחות פיזיקליים ובחישובים לא מודעים, ולמרות שהתלמיד לא מבצע חישובים באופן מודע, המוח שלו כן מבצע תהליכים דומים לאלו שמתורגלים בשיעורי המתמטיקה. כך, התלמיד יכול להבין שלימודי המתמטיקה עוזרים לו לשפר את היכולת לחשוב במהירות ובדיוק, דבר שיעזור לו במשחק הכדורסל וגם בדברים ... שהוא נהנה מהם. כיצד ליצור עניין וחיבור אישי למקצוע המתמטיקה? אליעד מסביר שהמורה הפרטי חייב תמיד לשאול שאלות שיגרמו לתלמיד לענות באופן חיובי, שאלות שמכוונות את התלמיד למקום חיובי, כמו: אם זה היה קל לך, האם היית רוצה ללמוד את זה? כך המורה יכול ליצור אצל התלמיד עניין ראשוני שיסייע לו להתגבר על ההתנגדות ללמידה. הוא ממליץ על שילוב של גזר ומקל: הגזר הוא להמחיש לתלמיד את היתרונות בלמידה ואת ההצלחה העתידית, ואילו המקל הוא ההסבר שאם הוא יבחר להימנע מלימודי מתמטיקה, הוא עלול להיתקע ... המצב, מה הציפיות שלהם, והאם הם מבינים את הרצון האמיתי של הילד. לעיתים יש קונפליקט בין רצון ההורים לרצון התלמיד, והמורה הפרטי צריך להיות מתווך ולהציע פתרונות מותאמים אישית לשני הצדדים. הוא ממליץ לשאול את ההורים שאלות מכוונות, כמו: ... איך אתם מרגישים לגבי הדרך שבה מתבצעים השיעורים? ובהתאם לתשובות שלהם לבנות תכנית לימודים אישית ומותאמת. מה עושים אם התלמיד מתנגד מאוד לשיעורים? גם כאן אליעד ממליץ לגשת ברגישות ולהסביר לתלמיד שהלימוד לא מגיע מתוך כפייה, אלא מתוך בחירה שלו. לדבריו, כאשר המורה משדר לתלמיד שיש לו אפשרות בחירה אמיתית והוא לא חייב ללמוד, זה מקטין את ההתנגדות הפנימית ומעלה את הסיכוי שהתלמיד ירצה ללמוד מרצונו החופשי. אליעד מדגיש את החשיבות של יצירת תחושה חיובית אצל התלמיד, של מקום בטוח ומקבל שבו התלמיד מרגיש שהוא יכול לנסות בלי פחד לטעות. איך לגרום לילד לאהוב מתמטיקה? שיטות הוראה למורים פרטיים ילד לא רוצה לעשות שיעורים למה תלמיד מפסיק לבוא לשיעורים? איך לעזור לילד להצליח במבחנים? איך לדבר עם הורים של תלמידים? איך להפוך שיעורים פרטיים למעניינים?
לגרום לבחורה איך לחנך ילד לא רוצה איך לחשוב בהיגיון בניית ביטחון עצמי איך לשפר את המוח להרגיש האם זו טעות
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
7:40הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
... וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו כך כתוב ... לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד כמה תפילות עולות לשמיים?, זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד. מהי ... בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים התנך הבטיח את הארץ לעם ישראל, הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה. כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית. מהו הפרדוקס הקשור בהדתה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג ... של ידע כללי או עובדות. הוא מדגיש את הצורך להפריד באופן ברור בין אמונות לבין עובדות, ואת החשיבות בלומר לתלמידים מראש מתי מדובר בשיעור יהדות ובאמונה דתית, ומתי מדובר בשיעור המתבסס על עובדות מדעיות וידע אובייקטיבי. לסיכום, האם צריך ... הדוגמה המרכזית שהוא חוזר עליה שוב ושוב היא שבמקום להכניס רעיון דתי בשיעור מתמטיקה או גאוגרפיה, עדיף ללמד את התלמידים בשיעור מוגדר של יהדות שבו הם יודעים מראש שמדובר ברעיונות דתיים. אליעד מסיים את ההרצאה בכך שהוא קורא לכבוד ...
האם זה פירוש דתות מערכת הוויה נגד הדתה איך ללמד בית ספר הגדרה
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
... אני השקתי הרבה כסף במנטורים, הם משדרים את המסר שההצלחה תלויה בהם בלבד. הם מנסים ליצור תחושת תלות אצל תלמידיהם, גורמים להם להאמין שאין להם סיכוי להצליח בלי הדרכה חיצונית. התוצאה היא מניפולציה פסיכולוגית שבה התלמידים מרגישים שהם חייבים את המנטור. האמונה האמיתית: כל אחד יכול להצליח בכוחות עצמו העובדה היא שאין שום צורך במנטור ... הגיעו לשלמות עצמית, והם מחפשים לקבל אהבה והערכה מאחרים. דרך אחת להשיג זאת היא להפוך למנטור, ליצור תלות אצל תלמידים ולהרגיש צורך מהם. הם מספקים את תחושת הערך והכוח שלהם בכך שהם גורמים לאחרים להרגיש שהם זקוקים להם. האם ... זמן וכסף בכך שתקבל מהם את כל הידע שהם צברו בתמורה לתשלום סמלי. בנוסף, חלקם יוצרים תחושת תלות אצל תלמידיהם. הם גורמים לאנשים להאמין כי הם חייבים לעבור דרכם כדי להצליח, כי בלעדיהם הם לא יכולים להתקדם. גם אם ...
איך לטפל בהפרעת אישיות האם לחסוך יכולות קוגניטיביות טיפול במחלה נפשית טענות מחלה נפשית אמת אמיתית האמת האמיתית
חשיבה מהירה, איך לחשוב מהר? איך לחשוב במהירות? איך לפתח מהירות מחשבתית? לחשוב לאט, חשיבה איטית, כישורי חשיבה, יכולות חשיבה, לפתח את המוח, לשפר את המוח, פיתוח המוח, חיזוק המוח, לפתח את השכל, חושב לאט, חושב מהר, מהירות החשיבה
חשיבה מהירה, איך לחשוב מהר? איך לחשוב במהירות? איך לפתח מהירות מחשבתית? לחשוב לאט, חשיבה איטית, כישורי חשיבה, יכולות חשיבה, לפתח את המוח, לשפר את המוח, פיתוח המוח, חיזוק המוח, לפתח את השכל, חושב לאט, חושב מהר, מהירות החשיבה
... מהירה ומדויקת בהמשך. איך לפתח חשיבה מהירה לפתרון שאלות בפסיכומטרי? אליעד מביא דוגמה נוספת מתחום הלימודים והכנה לבחינה הפסיכומטרית. תלמידים רבים רוצים ללמוד לפתור שאלות מהר יותר, והדרך לעשות זאת היא גם כאן - באמצעות חשיבה איטית ועמוקה. התלמיד צריך: לקחת שאלות פסיכומטרי ולנתח אותן בצורה איטית ומפורטת ביותר. לא לרוץ לפתרון מהיר, אלא להבין בדיוק את המהות ...
בשביל מה לשאול שאלות לשפר את המיומנות שיחה עם לקוח מיליונרים לזכור מטרה תגובה אימון המוח
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד איזה דבר, שלב ראשון על המורה לנסות להבין, מה בעצם הוא מלמד את התלמיד, מלבד את הידע עצמו. כי הידע עצמו כידע, הוא ברובו, לא מעניין בעולם הממשי. ובפרט, לא את התלמיד בחייו האישיים כרגע. ועל המורה לנסות להתבונן היטב ולנסות להבין מול עצמו, מה בעצם הוא מלמד את התלמידים, מעבר לידע ולמידע הטכני עצמו. ואחרי שהמורה מבין את מה שהוא מלמד, דהיינו, אחרי שהמורה מבין, שהוא לא מעביר ... הם יהיו יכולים לחיות טוב יותר, עכשיו, יותר קל למורה, גם להתעניין באופן אישי במה שהוא מלמד, וגם לגרום לתלמידים, להתעניין בחומר הנלמד. והעיקר המרכזי הוא, שהמורה צריך להפסיק להסתכל על מה שהוא מלמד, כעל מידע יבש שלא מעניין ... את כל זה, והמורה באמת מתייחס למה שהוא מלמד, לא כאל דרך לעשות שטיפת מוח במידע מיותר, למוחם של התלמידים שלא יכולים להתנגד לו, אלא כדרך של לעזור לתלמידים, לרכוש כישורים אמיתיים כדי לחיות טוב יותר, עכשיו מגיע השלב הבא. והוא, שעל המורה לנסות לראות ולהבין, כיצד המידע שאותו הוא מלמד, כיצד הוא שימושי בחיי היום יום של התלמידים. ואם נחזור לדוגמה, לעניין של הכלל במתמטיקה, שאומר, שכל פעולה שמבצעים על צד אחד של המשוואה, מבצעים אותה גם ... הראשון, על המורה לנסות להבין בעצמו, את המשמעות לחיים של הכלל המתמטי הזה. ועכשיו, על המורה לנסות להתבונן, כיצד התלמידים, בחיים האישיים שלהם, כיצד השימוש בחוק הזה, בא לידי ביטוי אצלם. ועל המורה לנסות להבין אל מול עצמו, כיצד זה שהתלמידים יבינו טוב יותר, את הסיבה שבגללה הכלל המתמטי הזה, הוא כפי מה שהוא, כיצד זה ישפר את צורת המחשבה ... המורה לנסות להבין, מהי בעצם מהות התהליך החברתי, שהתרחש באותו אירוע ההיסטורי. ועל המורה, לנסות למצוא דוגמה, לאירוע בחיי התלמידים, שהתלמידים יכולים ללמוד מהאירוע ההיסטורי, לחיים האישיים שלהם. וכיוב, בכל שאר התחומים. שהדגש המרכזי הוא, שעל המורה לנסות להבין, כיצד הלימוד של התלמידים, את החומר שהוא רוצה ללמד אותם, כיצד זה יכול בצורה כלשהי, לעזור להם בחיים האישיים שלהם, בשלב הזה של החיים שלהם, לפי הרצונות שיש לתלמידים, בשלב הזה של החיים שלהם. ואחרי שהמורה מתחיל להתייחס לעצמו, לא כאל מישהו שמעביר מידע, אלא כאל מישהו שמלמד משהו, בעל משמעות אמיתית לחיים. ואחרי שהמורה מבין, כיצד גם התלמידים יכולים בחיים האישיים שלהם, להיתרם מכך שהם לומדים את המקצוע שאותו הוא מלמד. מכאן, הדרך לגרום לתלמיד לאהוב את הלימודים, היא די קצרה. כי עכשיו, על המורה לנסות ללמד את התלמידים, כיצד לשפר את החיים שלהם, באמצעות חומר הלימודים, שאותו הוא ילמד אותם. ואם התלמיד יבין בצורה פשוטה, כיצד באמת הדבר שאותו הוא לומד, כיצד זה מביא לו תועלת מעשית בחיים שלו, הרי שממילא, ... ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז / בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב ... פנימי. ושהמורה, לא יסתכל על עצמו, כעל מי שמעביר מידע טכני יבש חסר תועלת. אלא, כעל מישהו שמלמד את התלמיד שכל כלשהו. שבאמצעותו, הוא יכול לחיות טוב יותר. והדבר הזה, דורש מהמורה עצמו, להיות יותר בעל מודעות עצמית אישית. ... כאל מישהו שמעביר מידע טכני. אלא, הוא באמת צריך להתחבר רגשית ושכלית, לדבר שאותו הוא מלמד. והמורה עצמו, שרוצה שהתלמידים שלו יתעניינו במה שהוא מלמד, קודם כל, הוא עצמו חייב להתעניין בכל פעם מחדש, במה שהוא מלמד. אחרת, הוא ... הוא מלמד? ואיזה תועלת אמיתית, הלימודים האלו נותנים לחיים של האדם? והתועלת היא, לא זה שנדמה למורה, שזה חשוב שהתלמיד ידע את החומר. אלא, תועלת אמיתית לחיים. משהו שאפשר להשתמש בו, בכל שאר תחומי החיים. ואחרי שהמורה עצמו מתבונן, ... פעם מחדש במה שהוא מלמד, אחר כך, על המורה לנסות להבין, כיצד כל הדברים האלו, יכולים לעניין גם את התלמיד בחיים האישיים שלו. ועל ידי זה, יכול המורה ליצור עניין, גם אצל התלמיד, מהחומר שאותו הוא מלמד. והדרך לגלות, מה מעניין בכל תחום ותחום של לימודים, היא על ידי זה שחוקרים את ... גדול במה שהוא עצמו מלמד. ודרך זה המורה יגלה דברים חדשים. והמורה יוכל על ידי זה, לעניין גם את התלמיד בדברים שאותם הוא מלמד. כי כאשר המורה, מגלה את הסיבה, שבגללה המידע שאותו הוא מעביר, הוא כפי מה שהוא ולא אחרת, על ידי זה, המורה בעצם, במקום להעביר מידע יבש, הוא מלמד את התלמידים, את צורת המחשבה, שיצרה את המידע שאותו הוא מלמד. וממילא, צורת המחשבה הזאת, היא שימושית בהרבה תחומים נוספים, וגם ... שלו. ועל המורה לנסות להסתכל על עצמו, לא כעל מישהו שמעביר מידע לא שימושי. אלא, כעל מישהו שמלמד את התלמידים כישורי מחשבה, שיכולים לעזור להם בכל תחום. ועל ידי שינוי הגישה של המורה, אל החומר שאותו הוא מלמד, על ידי זה, גם התלמידים יגלו עניין בכל מקצועות הלימוד, וממילא הם גם יצליחו בלימודים.
הרצון החיים האישיים בעיית התנהגות סגולה מה זה שעמום אירוע היסטורי לגרום לילד לאהוב מה זה נוסחה
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
תקשיב רק לעצמך, ללכת עם האמת שלך, להיות אלוהים בעצמך, למה לא להאמין לשום גורו? אל תאמין לשום מנטור, 2 סוגים של מנטורים לחיים, להאמין בגורו, להשתמש בשכל של עצמך, להקשיב לשכל שלך, להקשיב רק לעצמך, לא להאמין במורה רוחני
... שלנו ולהגיע לאמת בעצמנו. גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה הגורו הראשון הוא מורה הדרך הכופה, מי שמכתיב לתלמידיו מהי הדרך הנכונה להצליח בחיים. הוא מצהיר על מה שנכון מבלי להשאיר מקום לשאלות או לערעור. עבור תלמידיו, המשמעות היא קבלת דעתו של הגורו כעובדה מוחלטת שיש ליישם אותה מבלי לחשוב או לבדוק. הגורו מהסוג הזה מבסס את כוחו על הציות המוחלט של תלמידיו, ומונע מהם לפתח חשיבה עצמאית. כל תלמיד חייב לקבל את מה שהגורו אומר ללא שום סייג. המורה הזה לא שואף לפתח את התלמידים לחשיבה עצמאית, אלא ליצור תלות בהם. הסכנות שבגורו מהסוג הראשון הבעיה המרכזית עם הגורו מהסוג הראשון היא שמרבית תלמידיו הופכים להיות תלויים בו. כאשר אנשים מאמצים את רעיונותיו של גורו כזה, הם מפסיקים להפעיל שיקול דעת עצמאי, ומתחילים ... מהסוג השני - המעודד חשיבה עצמאית בניגוד לגורו מהסוג הראשון, הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא לא אומר לתלמידים מה נכון, אלא מעודד אותם לבדוק ולהבין בעצמם. הגורו הזה יגיד: אל תאמין לי, תבדוק אם מה שאני אומר לך נכון או לא. הוא לא מצפה שתלמידיו יקבלו את דבריו בעיוורון. במקום זאת, הוא מעודד אותם לשאול שאלות, להפעיל את השכל, ולבחון את המציאות באופן ישיר. ... שהוא מציג ניתנת לבדיקה, גם אם היא נשמעת ברורה מאליה. היתרונות של הגורו מהסוג השני הגורו מהסוג השני מבקש מהתלמידים להיות עצמאים ולבחון את הדברים בעצמם. הוא מעודד חשיבה ביקורתית, ולא רק ציות. תלמידיו לא שיננים מידע, אלא פועלים בצורה עצמאית כדי לפתח את כישוריהם השכליים ולהגיע לאמת שלהם בעצמם. במקום לקבל מידע ... הגורואים בהשוואה בין שני סוגי הגורואים, ניתן לראות את ההבדלים המשמעותיים בגישה. הגורו הראשון אומר מה נכון ולא נותן לתלמידים מקום לחשוב, הוא דורש אמונה עיוורת ויוצר תלות. הגורו השני, לעומת זאת, מעודד את תלמידיו לבדוק כל דבר בעצמם, לא שואף לשלוט בהם אלא לפתח אותם לחשיבה עצמאית, ומאפשר להם להגיע לאמת האישית שלהם. ... שהם למעשה מנטורים, אנשים שמלמדים ומכוונים אחרים. ניתן להבחין ביניהם על פי האופן שבו הם מתייחסים ללמידה ולהבנה של תלמידיהם. גורו מהסוג הראשון - מורה הדרך הכופה גורו מסוג זה הוא מישהו שקובע עבור האדם מהי הדרך הנכונה להצליח ... מבלי להשאיר מקום לספקות או לבדיקות נוספות. הגורו הזה מציג גישה שמכתיבה כיצד יש לחשוב ומה יש לעשות. תפקיד התלמיד מולו הוא פשוט: להבין, להפנים וליישם את מה שהגורו אומר. כל תלמיד נדרש לקלוט את המידע כפי שהוא ולקבל אותו ללא ערעור. בעיה מרכזית בגורואים מהסוג הזה היא שהם יוצרים מערכת ... שיקול דעת עצמאי ונהיה עבד לרעיונות שהונחלו לו. מכאן שהגורו מהסוג הזה אינו מורה אמיתי, אלא מישהו שמעוניין בשליטה בתלמידיו. גורו מהסוג השני - המעודד לחשיבה עצמאית הגורו השני פועל בצורה שונה לחלוטין. הוא אינו מבקש להכתיב מהי האמת, ... זה, הוא מחנך את האדם לשאול שאלות, להפעיל את השכל ולבחון את המציאות באופן ישיר. גורו כזה לא מצפה שתלמידיו יאמצו את דבריו באופן עיוור, אלא ישאפו להגיע לאמת שלהם. המטרה שלו היא לא ליצור ציות אלא לעודד חשיבה ביקורתית. תלמידיו אינם משננים מידע, אלא מפתחים תהליך עצמאי של חיפוש והתבוננות. ההבדל בין שני סוגי הגורואים גורו מהסוג הראשון: אומר ... זקוק לו כדי לדעת מה נכון. אינו מאפשר לך לפתח חשיבה עצמאית. מבסס את כוחו על אמונה עיוורת של תלמידיו. גורו מהסוג השני: מעודד אותך לבדוק כל דבר, כולל דבריו. אינו דורש אמונה עיוורת, אלא מחנך לבדיקה ולחשיבה עצמאית. מעניק לך כלים לחשיבה, ולא קובע עבורך מה נכון. שואף לכך שתגיע לאמת שלך, ולא לאמת שהוא מכתיב. רואה בתלמידיו אנשים עצמאים ולא כפופים לו. השוואה בין שני סוגי האלוהים בדיון רחב יותר, ניתן להשליך את ההבדל בין שני ...
שליטה מה זה יש אלוהים בכוחות עצמי האם להאמין לאליעד כהן איך להצליח פחד התמקדות אמונה עיוורת
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תלמידים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תלמידים, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תלמידים, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חסר ניסיון ומעוניין בעבודה למה לקוח לא רוצה לקבל הנחה? למה לא להקשיב לגוף? לפתוח עסק עצמאי הטלפון הנייד להיות שקוף לפרק את הפחד לחקור רצון גם כשיש פחד לחקור את הרצון יותר ביטחון עצמי בראיון עבודה אהבה עצמית היא הבסיס לזוגיות טובה איך אתה אוהב את עצמך? לאהוב מישהו עם תנאים איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? לחשוב כדי להיות מאושר אובססיביות בזוגיות אני מתגעגעת לאקס לקבל החלטה בתנאי אי וודאות לחץ בקבלת החלטה התמודדות עם חרדה להתמודד עם בעיות בחיים האם להתמיד או לוותר? סודות המוטיבציה הזדהות עצמית נוסחה לשכנע אנשים לחנך את המורים למה ילדים מתחצפים להורים? קשיים רוחניים תפקיד התת מודע פסיכיאטריה וגנטיקה תרופות להפרעה נפשית להחזיר את האקס יוצא עם מישהי איזה מפרקים משתתפים בהרמת משקל? איך למנוע פריצת דיסק? מוסריות ואמונה באלוהים הגדרתו של אלוהים שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית איך לזהות הארה? להפוך להיות אלוהים להתבודד ולהיות אלוהים למכור סדנא ביותר כסף רכישת נדלן אובדן משמעות החיים משמעות החיים על פי אליעד כהן להשיג את ההנאה מה רע בערך עצמי חיובי? להתייחס לבן אדם כמו לרובוט אין בחירה או יש בחירה העולם נוצר יש מאין כדור הארץ מרכז היקום עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, הדרכה, מאמן אישי מומלץ בתחום תלמידים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5781 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 20:25:28 - wesi1