... לא. איך אפשר ליהנות מאור אין סוף אם הוא בלתי ניתן להבנה? אליעד מציג את רבי נחמן שאומר שיש
תלמיד חכם, שהוא צדיק אמיתי, המסוגל לחלק את האור האינסופי לחלקים קטנים כדי שאנשים יוכלו ליהנות ממנו.
התלמיד חכם הזה חייב להיות נוקם ונוטר, כלומר, כזה שמסוגל להחזיק בניגודים ובסתירות, ובכך הוא מסוגל להפריד את האור האחד ליחידות קטנות יותר, ולהביא אנשים להבנה חלקית של האינסוף. למרות שבמהותו אור אין סוף אינו ניתן לחלוקה,
התלמיד החכם לא מחלק באמת את האור עצמו, אלא מספק צמצומים והשתקפויות של האור, שהאדם יכול לתפוס במוחו. ההבנה האמיתית של אור האינסוף נותרת בלתי נתפסת, אך האדם ... הביטוי נוקם ונוטר נתפס בדרך כלל כדבר שלילי - אדם כועס ונוטר טינה, אך כאן המשמעות עמוקה יותר.
התלמיד החכם שהוא נוקם ונוטר מצליח לחבר בתוכו ניגודים, למשל בין כעס לרחמים או בין נפרדות לאחדות. רק מי שמסוגל לשאת את הסתירה הזו, יכול באמת להסביר לאחרים את האחדות האמיתית, שהיא מעבר להפרדות הרגילות בעולם. אליעד כהן משתמש בדוגמה שבה
תלמיד חכם מסביר לאדם המתלבט האם לעבור דירה. במקום להגיד לו כן או לא, הוא מלמד אותו שהדבר כלל לא משנה. ההבנה שאין הבדל אמיתי בין האפשרויות, היא שמביאה את האדם ... רצון - אלא הכל הוא ביטוי אחד של אור האינסוף. מהו אור אין סוף? מהי תורת הצמצום? מה המשמעות של
תלמיד חכם נוקם ונוטר? מהו מעשה מרכבה לפי ברסלב? מהי תחיית המתים האמיתית? מי הוא המשיח לפי רבי נחמן? ...