... שדואגים לו ולרווח האישי שלו. איך להתמודד עם טענות כמו השיעור היה בזבוז זמן? כאשר עולה טענה מצד ההורה או
התלמיד כמו בזבזנו את הזמן בשיעור, חשוב לא להגיב במונולוג הגנתי או בנאום ארוך. במקום זאת, כדאי לשאול שאלות ... והשתכנע. חשוב להקשיב לצד השני, להבין את הבעיה ואז להציע פתרונות ממוקדים ורלוונטיים. איך לענות לטענה של
תלמיד שלא פתרנו מספיק תרגילים? כאשר
תלמיד או הורה טוען לא פתרנו מספיק תרגילים בשיעור, אליעד כהן מציע להסביר באופן ברור שמטרת השיעור היא לא לפתור הרבה תרגילים אלא ללמד את
התלמיד לחשוב ולהבין את העקרונות. עם זאת, הוא מדגיש שיש חשיבות רבה להעניק
לתלמיד תחושת הצלחה ותחושת הספק בשיעור. יש להתאים את השיעור כך
שהתלמיד ירגיש שהוא התקדם והצליח, גם אם כמות התרגילים שנפתרה קטנה. מומלץ לעיתים לעבור עם
התלמיד על תרגילים שהוא כבר פתר לבד, כדי לחזק אצלו את הביטחון וההבנה, ולא רק על תרגילים חדשים או קשים. כיצד להגיב לבקשות לא הגיוניות מצד ההורה או
התלמיד? אליעד מציין כי כאשר לקוח (הורה או תלמיד) דורש הישגים לא הגיוניים (כמו לעבור מבחן בארבעה שיעורים ...