אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה מחזירים בתשובה? כפיה דתית, כפיה חילונית, הדתה שמדתה, סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל, שנאת דתיים, הדתה בישראל, הוכח תוכיח את עמיתך, רצח על רקע דתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
למה מחזירים בתשובה? כפיה דתית, כפיה חילונית, הדתה שמדתה, סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל, שנאת דתיים, הדתה בישראל, הוכח תוכיח את עמיתך, רצח על רקע דתי, אלימות דתית, סיפורי התורה כמטאפורה, מחלליה מות יומת, מוסריות דתית
מצליחנים חוזר בשאלה ניהול ערך עצמי גבוה הוכח תוכיח את עמיתך משמעותיות חיזוק הערכה עצמית לשמור מצוות עבריינות להעריך את עצמי בצורה מלאה אלימות אלימות דתית דת דתות דתי דתיים דתיים חילוניים דתיים חילוניים בישראל הדתה הדתה בישראל הדתה שמדתה הדתיים הוכח תוכיח את עמיתך החרדים התורה התורה כמטאפורה חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חילוניות חילונים חרדים יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה ישראל כפיה דתית כפיה חילונית להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה לחזור בשאלה לחזור בתשובה למה אנשים כועסים על דתיים למה אנשים כועסים על חרדים למה אנשים שונאים דתיים למה אנשים שונאים חרדים למה כועסים על דתיים למה כועסים על חרדים למה מחזירים בתשובה למה שונאים דתיים למה שונאים חרדים לצאת בשאלה לשנוא את הדתיים לשנוא את החרדים לשנוא דתיים לשנוא חרדים מוות מוסר מוסריות מוסריות דתית מות יומת מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מחלליה מות יומת מטאפורה מטאפורות נגד דתיים נגד חרדים סטטוס קוו סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל סטטוס קוו דתיים חילונים סיפור סיפורי התורה סיפורי התורה כמטאפורה רצח רצח על רקע דתי שנאה לדתיים שנאה לחרדים שנאת דתיים שנאת חרדים תורה תשובה
איך לגרום לאנשים להבין אותך? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים
איך לגרום לאנשים להבין אותך? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים
... עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים איך לשפר את יכולת ההבעה ולגרום לאנשים להבין אותך ... חשוב לבחור מילים שהוא מכיר ולא להסתמך על מילים נרדפות שמיועדות לאותו רעיון אך עשויות להיות פחות מוכרות. האם שימוש במטאפורות מקל או מקשה על הבנה? מטאפורות הן כלי רב עוצמה להמחשת רעיונות, אך הן עלולות גם להקשות על ההבנה, במיוחד אם השומע לא מכיר את הדימוי שבו אתה משתמש. לכן, השתמש במטאפורות רק כאשר הן מסייעות בהבהרת הרעיון בצורה ברורה יותר. שימוש נכון בכינויי גוף: כאשר אתה משתמש ... המילה שבחרת ברורה למאזין, או שדרושה ממנו יותר מאמץ להבין אותה. חשיבות בהירות בהבעה ובחירה נכונה של המילים כאשר אתה מספר סיפור או מסביר רעיון, יש לוודא שהמשפטים שלך ברורים גם כאשר מאזינים להם מחוץ להקשר המקורי. לדוגמה, ... ידועות למאזין שלך. ככל שהמאזין צריך להתאמץ פחות כדי להבין את המילים שאתה בוחר, כך הוא יבין אותך טוב יותר. האם שימוש במטאפורות מקל או מקשה על הבנה? מטאפורות הן כלי רב עוצמה להמחשת רעיונות, אך הן עלולות גם להקשות על ההבנה, במיוחד אם השומע לא מכיר את הדימוי שבו אתה משתמש. לכן, השתמש במטאפורות רק אם הן אכן עוזרות להעביר את הרעיון בצורה ברורה יותר. איך למנוע בלבול באמצעות שימוש נכון ... לנסח זאת כך: אני לא מסכים עם הטענה שלך ש - X, כך שלא יהיה ספק לגבי כוונתך. איך להקל על המאזין להבין אותך? כאשר אתה מספר סיפור או מסביר רעיון, ודא שהמשפטים שלך ברורים גם כאשר מאזינים להם מחוץ להקשר המקורי. לדוגמה: הלכתי ...
פוליטיקה, יחסי דתיים חילוניים, החרדים במדינת ישראל, הרב אמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, צביעות דתית, צביעות חילונית, פחד לחזור בתשובה, פחד לחזור בשאלה, שוויון בנטל, שוויון זכויות, שוויון חובות
... יחסי דתיים חילוניים, החרדים במדינת ישראל , הרב אמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, צביעות דתית, צביעות חילונית, פחד לחזור בתשובה, פחד לחזור בשאלה, שוויון בנטל, שוויון זכויות, שוויון חובות מהן הסיבות למתחים בין הדתיים לחילוניים בישראל? במהלך ההרצאה, נוגע אליעד כהן במגוון נושאים הקשורים לפוליטיקה הישראלית וליחסי דתיים - חילוניים . הוא מסביר את המתח העמוק בין הציבור הדתי והחילוני, במיוחד בנוגע לעמדות כלפי החרדים במדינת ישראל, הדת, הצביעות הדתית והחילונית, והפחדים המשותפים לשני הצדדים. המתח הזה נובע ממספר גורמים: שוויון בנטל - ישנה תחושה בקרב החילונים שהחרדים לא תורמים מספיק למדינה, בעוד שהחרדים טוענים שיש להם תרומות רוחניות ייחודיות. שוויון זכויות ושוויון חובות - כל צד טוען כי הוא נפגע מהשוויון, במיוחד בנוגע להתמודדות עם צבא, עבודה ומסעות חינוכיים. פחד לחזור בתשובה - ישנם חילונים שמפחדים להתקרב לדת או להיכנס לאורח חיים דתי, בעוד שלדתיים יש פחד להימנע מהחזרה בתשובה. צביעות - אליעד מדגיש את הצביעות בשני הצדדים: הדתיים שמצד אחד רואים את החילוניים ככופרים, ומצד שני תומכים בהכנסת רפורמות שיסייעו להם באופן אישי. החילוניים, לעיתים, נראים כמתפשרים על עקרונותיהם הדתיים כדי לשמור על יחס טוב עם הדתיים. מה הקשר בין הפוליטיקה והאמונה הדתית? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את האופן שבו הפוליטיקה משולבת עם האמונה
רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד
... נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד למה רבי נחמן מברסלב לא עזב את המסגרת הדתית? אליעד מסביר לעומק את השאלה, מדוע רבי נחמן מברסלב לא עזב את העולם הדתי כדי לפנות ישירות לחילונים או לאנשים בעלי תפיסת עולם שונה לחלוטין. לכאורה, רבי נחמן יכול היה לנטוש את המראה הדתי - להוריד את הכיפה, לגזור את הפאות, ולהתחיל לדבר עם אוכלוסיות שונות לגמרי, למשל, מוסלמים, חילונים או אנשים מתרבויות אחרות. אך אליעד מבהיר שהדבר לא היה אפשרי בתקופתו של רבי נחמן. באותה תקופה ... ברבי נחמן ובתלמידיו בשל היותם קיצוניים בעיני אחרים. רבי נחמן כן דיבר עם קבוצת המשכילים, שהיו אפיקורסים, ואף טען בפני תלמידיו הדתיים שאין הבדל מהותי ביניהם לבין הכופרים, וכי הם אינם יותר קרובים אליו מהאפיקורסים. הוא ראה בכל אדם פוטנציאל ללמוד, ללא קשר למראה החיצוני או לסגנון החיים שלו. אך אליעד מדגיש שההבדל בין דתי לחילוני או אפיקורס אינו קריטי בעיניו של רבי נחמן, כי מה שחשוב באמת הוא היושר הפנימי של האדם ורצונו האמיתי להבין את המציאות. האם רבי נחמן האמין שדתיים קרובים יותר לאמת? אליעד מדגיש כי לפי רבי נחמן, אדם דתי אינו קרוב יותר לאמת מאשר אדם חילוני או אפיקורס. בעיני רבי נחמן, גם מי שמאמין באלוהים וגם מי שלא מאמין, שניהם רחוקים באותה המידה מהאמת המוחלטת, כי הקרבה לאמת תלויה בכנות וביושר הפנימי, ולא באמונה דתית או בחוסר אמונה. לדוגמה, רבי נחמן אמר לתלמידיו: אל תחשוב שאתה יותר קרוב אליי רק בגלל שאתה דומה לי במראה או שאתה בא מאותה קהילה. כלומר, הוא הדגיש כי הקרבה אליו ואל תורתו לא נקבעת על פי מסגרת חיצונית, אלא על פי אמת פנימית. מדוע חסידי ברסלב לא מקבלים את דברי רבי נחמן בשלמותם? אליעד מסביר שהסיבה לכך שחסידי ברסלב לא מקבלים בשלמות את כל דברי רבי נחמן היא שהם מחויבים קודם כל להלכה, לתורה ולמסגרת הדתית. לכן, כאשר רבי נחמן אמר דברים שנראו כסותרים או כקיצוניים מדי, חסידי ברסלב מצאו עצמם מסננים, מצנזרים ואף משמיטים חלק מהדברים שלו. הוא מביא דוגמה: אם רבי נחמן היה מבקש מאדם דתי לדרוך על ספר תורה, אותו אדם דתי היה מסרב, כי מחויבותו הראשונית היא להלכה. מכאן הוא מסיק כי רוב חסידי ברסלב אינם באמת תלמידים של רבי נחמן בצורה מלאה, כי הם מסננים את דבריו בהתאם לתפיסתם ההלכתית והדתית. כיצד רבי נחמן הגיע לתובנות שלו? אליעד מפרט שרבי נחמן נולד למשפחה חרדית, כבנו של נכד הבעל שם טוב, ובסביבה החרדית האדוקה ביותר. כבר מגיל צעיר הוא היה עסוק בשאלה מהי האמת? ורצה להבין בעצמו את מהות החיים ... ובאופן כזה הגיע לתובנות עמוקות לגבי עצמו ולגבי העולם. אליעד מדגיש שרבי נחמן הגיע לרעיונותיו גם דרך לימוד פילוסופיה וספרי יהדות כמו ספרי הרמבם, ודרך חקירה אישית עמוקה. מה הסיפור על הרב והבן היחיד שרבי נחמן סיפר? אליעד מציג בפירוט סיפור שסיפר רבי נחמן, על רב שהיה לו בן יחיד מוכשר וחכם, אבל שחסר לו משהו בחיים. הבן חלם שיש צדיק ... למרות זאת, הם נסעו יחד. בדרך הם פגשו אדם שסיפר שראה את הצדיק מבצע עבירה. האב השתכנע מיד שהצדיק מזויף, והם חזרו. לבסוף, הבן מת. מוסר ההשכל שאליעד מסביר מתוך הסיפור הוא: מה שמרחיק את האדם מהצדיק, מהאמת, זה שהוא שופט אותו על פי מעשיו החיצוניים, לפי תפיסות מוסר או דת חיצוניות. רבי נחמן רמז בכך שגם אם ייראה שהוא עושה עבירות, אסור לשפוט אותו לפי ... את כולם? אליעד מציין שרבי נחמן אמר כי הוא יכול להחזיר את כל העולם בתשובה, כולל רבנים גדולים וגויים. הוא האמין שכל אדם צריך לחזור בתשובה, כי מבחינתו כולם רחוקים באותה המידה מהאמת המוחלטת, ולכן כולם צריכים לעבור תיקון והבנה פנימית. ... כולם רוצים באמת להבין, ואלו שאינם רוצים לא יגיעו לתובנותיו, כי לדעתו הכל תלוי ברצון הפנימי של האדם. למה רבי נחמן לא עזב את הדת? מה זה התבודדות לפי רבי נחמן? האם
הומופוביה, הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין כן, שקרים של דתיים
... הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין כן, שקרים של דתיים מה הקשר בין הומופוביה לסיפורי התנך ולדת היהודית? הסיכום הבא מתייחס לנושאים של הומופוביה, הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה ואין מורין כן והשקרים של דתיים, כפי שהוסברו על ידי אליעד כהן. ההסבר יפרט את כל ההקשרים, הדוגמאות והרעיונות שאליעד העלה, ללא השמטת אף פרט או הסבר. האם ניתן לשנות נטייה מינית? תחילה, אליעד מסביר כי ... מבין את התועלת העומדת מאחורי רצון מסוים, הוא מסוגל לשנות אותו לחלוטין. כיצד רצח דתי קשור לסיפור פנחס בתנך? אליעד מציג את סיפור פנחס מהתנך כבסיס תאולוגי - הלכתי לרצח מתוך מניע דתי. בסיפור המקראי, בני ישראל מתחברים עם בנות מואב, ומתחילים לעבוד אלוהים זרים, מה שמכעיס את אלוהים. משה רבנו מצווה להרוג את החוטאים שעובדים לאלילים. פנחס בן אלעזר, מתוך קנאות דתית, רוצח אדם ישראלי בכיר שנכנס לקשר עם אישה מדיינית. בעקבות הרצח, אלוהים מעניק לפנחס ברית שלום - כלומר, האל מאשר ואף מתגמל את ה
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית
תורת רבי נחמן, חטא אדם הראשון, משה רבנו, שמירת מצוות, מתן תורה, גן עדן, גיהנום, שכר ועונש, עץ הדעת, רבי נחמן דתי, רבי נחמן חילוני, סיפורי התנך, סיפורי התורה, יהדות, אמיתות התורה היהודית מהם הסודות הגדולים של רבי נחמן, ולמה הוא לא סיפר אותם? רבי נחמן מברסלב מתייחס בהרבה מקרים לתורותיו כסודות גדולים ונוראים. ... מתפעלים מנוף. אדם שמוגבל בתפיסתו הפנימית לא יוכל להבין את החוויה של מי שזוכה לתפיסה רוחנית עמוקה, ולכן רבי נחמן השאיר הרבה מהסודות שלו בצורה של סיפורים ומשלים. רבי נתן, תלמידו של רבי נחמן, פירש את סודותיו בצורה נרחבת יותר, ואף כתב עליהם בספריו כמו ליקוטי הלכות. האם רבי נחמן באמת התכוון ... הסיבה שרבי נחמן לא סיפק פירוש ישיר לתורותיו באופן מלא וברור, היא כדי לאפשר מקום לפירושים אישיים ולגישה אישית של הלומד. רבי נחמן עצמו היה מביא סיפורים ומשלים, ולאחר מכן מסביר לחסידיו בשבתות את המשמעויות העמוקות יותר שעומדות מאחורי אותם סיפורים. באופן זה, כל סיפור הכיל בתוכו משמעויות רוחניות עמוקות, ולעיתים אפילו משמעויות סותרות לכאורה. לדוגמה, רבי נחמן היה לוקח פסוק אחד מהתורה, ומסביר אותו בשני אופנים שונים ואף סותרים - פעם באופן חיובי ופעם באופן שלילי. גישה זו אפשרה לרבי נחמן לפנות אל כל אדם בדרכו, בהתאם למצבו הרוחני של אותו אדם. למה רבי נחמן השתמש בפסוקים מהתורה? רבי נחמן השתמש רבות בציטוטים מהתורה, מהנביאים, מהכתובים ואף מהזוהר. הסיבה לשימוש זה לא תמיד נבעה מרצון להיצמד למשמעות המקורית של הפסוק. אליעד כהן מסביר שרבי נחמן חי בתוך חברה דתית, חברה שבה כל רעיון או תורה חדשה חייבים היו להיות מגובים בפסוקים מן התורה. לכן, כאשר רבי נחמן רצה להעביר רעיון או מחשבה רוחנית, הוא חיפש פסוקים שיוכלו לשמש אסמכתא לדבריו. במקרים רבים, רבי נחמן השתמש בפסוקים הללו ... הגבוהה ביותר של מפגש ישיר עם אלוהים. אליעד כהן מסביר שכאשר רבי נחמן מדרבן אנשים להיות כמו משה, יש בזה ביקורת סמויה על הסתמכות עיוורת על מסורות דתיות. אם אדם באמת מאמין במשה בצורה מוחלטת, מדוע שלא ילך בדרך שמשה עצמו הלך - דרך של חוויה אישית וישירה, ללא תיווך. מה הקשר בין סיפור אדם הראשון לבין תורת האחדות של רבי נחמן? סיפור חטא אדם הראשון ועץ הדעת הוא סיפור שממחיש את אחד המסרים המרכזיים בתורת רבי נחמן - ההבחנה בין טוב ורע. על פי הפירוש שנתן אליעד כהן, האדם הראשון נצטווה לא להבדיל בין טוב לרע, אך לאחר שאכל מעץ הדעת, הוא החל להבחין ביניהם, ומשם החל למעשה כל הסבל האנושי. המסר העמוק כאן הוא שהמפתח לתיקון העולם, לפי רבי נחמן, נמצא בשחרור מההבחנה הזו בין טוב לרע. בעוד שהמסורת היהודית מדברת על עולם עתידי מושלם שבו לא תהיה עוד הבחנה בין טוב לרע, רבי נחמן אומר שהאדם יכול וצריך להגיע לאותו מצב של שלמות ואחדות כבר עכשיו, ולא לדחות זאת לעתיד לבוא. מה הקושי והסתירה הפנימית בסיפור התנכי של מתן תורה, לפי רבי נחמן? התפיסה הדתית המסורתית אומרת שהעולם נברא בשביל מתן תורה וקיום מצוות. אך אליעד כהן מצביע על קושי לוגי בסיפור התנכי - ה
מעריצים וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים
מעריצים וקונצנזוס, איך להשיג מעריצים? איך להתפרסם ולהיות מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של מנטורים
... מפורסם? לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על הקונצנזוס, לא להביע דעות פוליטיות, איך להיות פוליטיקאי? אל תהיה גורו, אל תעריץ גורואים, הערצה לגורואים, מניפולציות של ... שנויים במחלוקת, כמו דת, פוליטיקה ויחסי יהודים - ערבים. למה חשוב לא להביע דעה בנושאים שנויים במחלוקת? כאשר אדם בעמדת ציבורית, כמו פוליטיקאי או גורו, מביע דעה בנושא טעון, הוא ... טעון (למשל אלוהים, דת, פוליטיקה, יחסי יהודים - ערבים), הוא מסתכן באובדן חלק מהקהל שלו. אנשים המעוניינים להעריץ דמות כלשהי, רוצים שהיא תתאים לאידיאל שלהם ותאמר את מה שהם ... מנסחים זאת אחרת מול דתיים וחילונים. האם יש גם יתרון בהבעת דעה שנויה במחלוקת? כן. ברגע שמישהו מביע את דעתו בצורה ברורה, עלול להיות מצב שבו קבוצה גדולה לא תאהב אותו ...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
... מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את ... הניגון של הצדיק? אליעד כהן מציג את הרעיון של הניגון של הצדיק כחלק מהבנת תורת רבי נחמן. הניגון לא מתייחס רק למילים אלא גם לאופן בו הדברים נאמרים. הוא ... מילולית, ובכך הם מפספסים את העומק שבדברים. הוא מציין שהמילים הן רק חלק מהסיפור, ושיש לחפש את הפנימיות שבין השורות. אם תנסה לפענח כל מילה כמו שהיא נראית ... חווייתית ופתוחה, תוך כדי ניסיונות להבין את עומק הדברים. כשאתה קורא את הסיפור או העצה של רבי נחמן, אתה לא רק מנסה להבין את המילים אלא גם להרגיש את ... עם כוונה עמוקה. הניגון של הצדיק הבנת ספרי רבי נחמן מברסלב עצות רבי נחמן כמטאפורה הבנת עצות באופן פנימי הסברים עמוקים בספרי ברסלב הדרכים בהן רבי נחמן ...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש מהי הדתה והאם באמת קיימת הדתה בישראל? אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג הדתה ומה המשמעות המדויקת שלו. הוא פותח בכך שההגדרה הנפוצה של הדתה במערכת החינוך היא הכנסת אלמנטים הנתפסים כדתיים לתוך תכני הלימוד החילוניים, ובכך לעורר תחושת איום מצד הציבור החילוני. הוא מפרט שהפחד העיקרי הוא מהאפשרות שישלטו בתודעה של הילדים דרך תכנים דתיים. עם זאת, אליעד מבהיר כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין הדתה כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם בסין כדאי ללמוד יהדות, וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו כך כתוב בתורה. אליעד מדגיש כי הדתה האמיתית, לשיטתו, היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד כמה תפילות ...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
... התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או חברתית. במהלך השיחה, עלו שאלות לגבי משמעות העמידה בצפירה והאם מדובר במנהג חיובי או מיותר. מנגד, ישנה גם ... שלפעמים אנשים מרגישים שהם נדרשים לעמוד לצפירה מתוך לחץ חברתי או מתוך תחושת מחויבות מוסרית, אך הם לא בהכרח מרגישים כי יש בכך ערך אמיתי. האם העמידה בצפירה נחשבת לכפייה דתית או חילונית? בהמשך השיחה עלה הדיון סביב השאלה אם מדובר בכפייה דתית או חילונית. חלק מהדוברים טוענים כי יש הבדל בין הכפייה הדתית, בה ישנן מצוות הדורשות את העמידה בצפירה, לבין הכפייה החילונית, בה יש לחץ חברתי לעמוד. השאלה היא אם העמידה היא פעולה שנעשית מתוך תחושת חובה דתית או מתוך רצון להראות הזדהות עם הקולקטיב. האם העמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית? לאורך השיחה עלתה גם השאלה אם העמידה בצפירה תורמת לזיכרון הנופלים ולשמירה על המורשת היהודית. יש המציעים כי מדובר במנהג שמזכיר את המורשת היהודית וחשוב לשמר אותו כדי לזכור את הנופלים, בעוד אחרים טוענים שאין שום צורך בעמידה פיזית כדי לשמר את הזיכרון והמורשת, ושהאמונה ... בספרי זיכרון, צפייה בסרטים חינוכיים, או פעולות אחרות. האם העמידה בצפירה היא פעולה מוסרית? תוך כדי הדיון, צוין כי העמידה בצפירה נחשבת לפעולה מוסרית, מכיוון שהיא מביעה כבוד לנופלים ולמשפחות השכולות. יש המייחסים חשיבות מוסרית לעמידה בצפירה מתוך הזדהות עם החיילים שנפלו, בעוד אחרים מציינים כי אם אין כוונה כנה מאחורי העמידה, הרי שהפעולה היא חסרת ערך. מה ... אם מדובר ברוב שדוגל בעמידה בצפירה או אם ישנן קבוצות במדינה שמסרבות לכך מתוך עקרונות מוסריים. נשמעה טענה לפיה ככל שמדובר בשלטון או בהנהגה המחליטה על כיבוד זכויות השונה, ייתכן שגם העמידה בצפירה נתפסת כפוליטית או כפויה. ... האם זיכרון הנופלים ניתן לביטוי בדרכים אחרות? האם עמידה בצפירה תורמת לשימור המורשת היהודית?
איך לא ללמוד מכל דבר? איך לא להסתכל על השכל שיש בכל דבר? חגי ישראל כמטאפורה, התורה כמטאפורה, הרצאה לכבוד החגים, האם לחגים יש משמעות? האם יש משמעות לחגים? חג פסח, חג סוכות, חג חנוכה, יום כיפור, ראש השנה, חלק 2
איך לא ללמוד מכל דבר? איך לא להסתכל על השכל שיש בכל דבר? חגי ישראל כמטאפורה, התורה כמטאפורה, הרצאה לכבוד החגים, האם לחגים יש משמעות? האם יש משמעות לחגים? חג פסח, חג סוכות, חג חנוכה, יום כיפור, ראש השנה, חלק 2
... לא ללמוד מכל דבר? איך לא להסתכל על השכל שיש בכל דבר? חגי ישראל כמטאפורה, התורה כמטאפורה, הרצאה לכבוד החגים, האם לחגים יש משמעות? האם יש משמעות לחגים? חג פסח, חג סוכות, חג חנוכה, יום ... שכל ומשמעות מכל דבר, או שאולי יש דברים שפשוט קיימים ללא משמעות מיוחדת. ההרצאה מתמקדת בחגי ישראל כמו פסח, חנוכה, סוכות, יום כיפור וראש השנה, והשימוש בהם כמטאפורות או כסיפורים בעלי משמעות עמוקה או רוחנית. אליעד מביע ספקנות לגבי הנטייה האנושית לתת משמעות מיוחדת לחגים, לסיפורים ולמאורעות היסטוריים או מיתולוגיים. מדוע לא תמיד נכון להשתמש בחגים ובסיפורים כמטאפורות? אליעד כהן מסביר את הקושי בגישה של שימוש בחגים ובסיפורים כמטאפורה לחיים האישיים. הוא נותן דוגמה: אם אדם אומר בוא ניקח את סיפור יציאת מצרים, אגדה של פסח, וננתח מה הוא מלמד אותנו על החיים, זה בעצם כמו לקחת סיפור ילדים כמו כיפה אדומה ולנסות להוציא ממנו מסקנות לחיים. ההבדל העיקרי לדבריו הוא שהרבה אנשים מתייחסים לחג כמו פסח כאל אירוע אמיתי בעל משמעות עמוקה יותר מאשר סיפור ילדים פשוט. אבל אליעד מציין שזה לא הגיוני כי בפועל, אין באמת הבדל בין הסיפורים. זה רק סיפור שבמקרה מיוחסת לו קדושה או חשיבות תרבותית. הוא מחדד את הרעיון עם דוגמה נוספת: אם עכשיו יעברו לידנו חתול או יקרה אירוע סתמי כלשהו, לא ננסה להפיק ממנו מוסר השכל או משמעות נסתרת רק משום שהוא קרה עכשיו. באותה מידה, אין צורך להפיק דווקא מהחגים משמעות מיוחדת רק בגלל שהם קיימים בתרבות ובתודעה שלנו בתאריכים מסוימים. מה ההבדל בין לנתח אירוע אמיתי לסיפור דמיוני? אליעד כהן משווה בין אירועים אמיתיים כמו הבחירות לבין אירועים כמו חגים או סיפורי אגדות. הוא שואל: האם נכון לתת לאירוע אמיתי משמעות מיוחדת רק כי הוא באמת התרחש? לדוגמה, אם הבחירות היו בתאריך ... פסיכולוגית, פמיניסטית, מיסטית וכדומה. הוא נותן את הדוגמה של רבי נחמן מברסלב שהתחיל לספר סיפורים פשוטים, כמו מעשיות, כי הוא האמין שאנשים יוכלו להפיק מהם משהו מועיל יותר מאשר מחוכמות מופשטות. לדבריו, הדבר הגיוני מאוד כשלעצמו ואין בו שום בעיה. הבעיה נוצרת כאשר אנשים מתחילים להאמין שהמשמעות שהם מייחסים לסיפור או לחג היא משמעות אמיתית או קדושה יותר ממשמעות של כל דבר אחר. אליעד כהן מדגיש שאין דבר באמת יותר קדוש או אמיתי, אלא ... שוכח שזו רק משמעות שהוא המציא, ומתחיל לחשוב שלמשמעות שלו יש ערך ממשי מיוחד. למה דווקא חגים יהודיים זוכים למשמעות עמוקה ולא חגים של עמים אחרים? אליעד מעיר שאנשים נוטים לתת משמעות מיוחדת לחגים היהודיים מכיוון שהם חלק מהזהות והתרבות שלהם. אבל הוא שואל מדוע שלא ייקחו באותה מידה את חגי העמים האחרים או אפילו ימציאו חג חדש ויעשו ממנו סיפור חשוב ומשמעותי. לדבריו, הסיבה האמיתית שאנשים מעניקים משמעות מיוחדת לחגים יהודיים היא רק בגלל ההרגל והאמונה התרבותית שכבר קיימת אצלם. אין באמת הבדל מהותי בין חג הפסח לבין כל חג דמיוני אחר, מלבד העובדה שהאדם התרגל להאמין שיש לו משמעות מיוחדת. מהי הסכנה באמונה שלסיפורים מסוימים יש אמת מוחלטת? אליעד מזהיר מפני אמונה שלסיפורים מסוימים או לחגים מסוימים יש אמת מוחלטת. כאשר אדם מתחיל להאמין שהמשמעות שהוא נותן לסיפור מסוים או לאירוע מסוים היא האמת, הוא נוטה לשכוח שזו רק פרשנות, וזה עלול לגרום לו לטעות ולהיסחף למחשבות מיסטיות או לא ... המרכזי של ההרצאה: הרעיון המרכזי הוא ההבנה שכל משמעות שאנחנו מייחסים לחגים, לאירועים או לסיפורים היא תמיד משמעות שהאדם המציא, ולכן אין טעם להאמין שמשמעות אחת עמוקה יותר או אמיתית יותר מהשנייה. אליעד כהן מעודד ... רק רעיון שהוא בחר להאמין בו ולא אמת מוחלטת. האם לכל דבר יש משמעות נסתרת? מה המשמעות של חגי ישראל? האם חגים הם רק סיפורים דמיוניים? למה לתת משמעות לדברים חסרי משמעות? האם ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למה מחזירים בתשובה? כפיה דתית, כפיה חילונית, הדתה שמדתה, סטטוס קוו דתיים חילוניים בישראל, שנאת דתיים, הדתה בישראל, הוכח תוכיח את עמיתך, רצח על רקע דתי, אלימות דתית, סיפורי התורה כמטאפורה, מחלליה מות יומת, מוסריות דתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סטטוס קוו דתיים חילונים בישראל, איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סטטוס קוו דתיים חילונים בישראל, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מטפל טוב, אימון אישי למתבגרים בנושא סטטוס קוו דתיים חילונים בישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 17:14:47 - wesi1