אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
דתי מתחזה עבריין הוא דתי מתחזה אליעד לשאול שאלות חוזר בתשובה אובייקטיבית איך אפשר לדעת צדיקים שנאת דתיים יכול להיות עבריינים אהבה אמת בין אדם לחברו דת דתות דתי דתי גנב דתי מתחזה דתי רוצח דתיים האם עבריין הוא דתי מתחזה האם פושע אינו דתי אמיתי הדתיים החרדים התחזות חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יהודית יום כיפור יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה כיפור להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה להתחזות לחזור לחזור בשאלה לחזור בתשובה למה אנשים כועסים על דתיים למה אנשים כועסים על חרדים למה אנשים שונאים דתיים למה אנשים שונאים חרדים למה כועסים על דתיים למה כועסים על חרדים למה שונאים דתיים למה שונאים חרדים לצאת בשאלה לצום ביום כיפור לשמור מצוות לשנוא את הדתיים לשנוא את החרדים לשנוא דתיים לשנוא חרדים מוסר מוסריות מוסריות דתית מוסריות יהודית מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מצווה מצוות מצוות תשובה מתחזה מתחזים נגד דתיים נגד חרדים עבירה עבירות עבירות שבין אדם לחברו עבריין עבריין הוא דתי מתחזה עבריינות עבריינים פושע פושע אינו דתי אמיתי פשעים פשעים של דתיים צום יום כיפור קיום מצוות רצח שמירת מצוות שנאה שנאה לדת שנאה לדתיים שנאה לחרדים שנאת דתיים שנאת חרדים תשובה תשובה מאהבה
הפליליסטים / פשע - גם להיות פושע, צריך לדעת - מה המשמעות? איך ללמוד גם מהפשע?
... פשע - גם להיות פושע, צריך לדעת - מה המשמעות? איך ללמוד גם מהפשע? כפי שכבר ביארתי, כל התהליכים שבעולם מתנהלים עפ אותו השכל ועפ אותו ההיגיון. ולמרות שלפעמים נדמה שלכל משחק יש חוקים משלו, הרי שבאמת ... האדם לפעול בצורה נכונה. ולא רק כדי להצליח צריך לדעת איך, אלא גם כדי להיות פושע או כל דבר שלילי אחר, גם לשם כך צריך ידע. ולא כל מי שרוצה להיות פושע, הוא יודע איך להיות פושע מצליח. וגם בעולם הפשע והרשע יש פושעים מפורסמים יותר ומפורסמים פחות. ויש פושעים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. וכמו שכדי להצליח לנהל ארגון חסד, לשם כך צריך קישורים מסוימים, כך גם כדי לנהל משפחת פשע, גם צריך האדם כישורים מסוימים. וכדי להצליח כפושע, לשם כך האדם צריך שיהיו לו תכונות מסוימות שיאפשרו לו להצליח כפושע. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל כלשהו. והחכם לומד מכל האדם. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא לומד מכל התהליכים שיש בעולם. ... הכללי שלפיו מתנהל כל העולם. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע להתבונן היטב על הפשע, וללמוד מתוכו איך להצליח לגבי דברים חיוביים. כי כדי להיות פושע, לשם כך נדרשות תכונות אופי מסוימות. וכדי להצליח להיות פושע נוכל ושקרן, לשם כך האדם צריך שתהיה לו צורת מחשבה מסוימת. והתכלית הסופית של כל הדברים, היא שהאדם יהיה מאושר. ומי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע להתבונן היטב על הפשע, וללמוד מתוכו עצות כיצד להשיג את האושר. כי השכל של השלמות, נמצא בכל הדברים שיש בעולם. ובכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו את כל השכל שיש ... אבל כלפי חוץ, בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו שכל אחר וייחודי לו. וגם בעולם הפשע, יש שכל ייחודי שלפיו פועל עולם הפשע. וצורת המחשבה של עולם הפשע, היא שונה מצורת המחשבה של העולם הרגיל. ובכל צורת מחשבה שיש בעולם, יש בה התגלות של איזה שכל נסתר כלשהו, שלפיו אמור האדם להשיג את ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות מדוע אנשים הולכים לעבודה ומה הקשר בין עבודה לפשעים? אליעד כהן מסביר את הרעיון המורכב של לא לעבוד בכלל מול עבודה בגלל פשע. רוב האנשים חושבים שהם הולכים לעבודה כדי להרוויח כסף, כדי להתפרנס, אך לפי אליעד הסיבה האמיתית היא אחרת לחלוטין. האדם לא הולך לעבוד משום שהוא צריך כסף או משום שהוא רוצה לעשות משהו טוב, אלא הוא הולך לעבוד כי הוא פושע. זה אומר שלפי אליעד, כל העבודה שהאדם עושה היא בעצם סוג של עונש או כפרה על החטאים ועל הפשעים שביצע. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו האדם מתעורר בבוקר ומשוכנע שהוא יוצא לעבודתו הרגילה, אבל בעצם הוא הולך לכפר על הפשעים שלו, כלומר, על העמדות הלא נכונות שהוא מחזיק בהן בחיים. העבודה היא למעשה עונש. העונש הוא לא סתם שהאדם עובד, אלא גם שהוא צריך להתאמץ, להתייגע ולהתמודד עם קשיים וטרדות. אם האדם היה נקי מפשעים ומחטאים, הוא לא היה זקוק לעבודה בכלל. העבודה היא אינדיקציה ברורה לכך שהאדם איננו צדיק אמיתי. מדוע עצם האכילה והשתייה מוגדרת כסוג של עבודה? אליעד מרחיב את הרעיון ומסביר שגם עצם הפעולות הבסיסיות כמו אכילה ושתייה הן בעצם סוג של עבודה. למה אדם צריך לאכול כל כמה שעות? משום שהוא פושע. אם הוא היה צדיק אמיתי, לא היה צורך בכך בכלל. האכילה החוזרת, התלות באוכל, העובדה שהאדם חייב להפסיק את פעילויותיו כדי לאכול, לשתות או לנוח, כל אלו מראים שהוא נמצא במצב של חוסר שלמות, של חטא, של פשע. אדם שאיננו פושע הוא צדיק מושלם, והצדיק המושלם לא צריך שום דבר חיצוני כדי להיות מאושר או כדי להרגיש טוב. הוא לא זקוק לאוכל, הוא לא זקוק לשתייה, הוא לא זקוק למנוחה. ... עוד האדם לא מבין לעומק ובאופן מוחלט את טבע הקיום, הוא יישאר תלוי בגורמים חיצוניים כמו אוכל ושתייה, ובכך למעשה יהיה במצב מתמיד של עונש ושל כפרה על הפשעים. אם אדם יבין את האמת האולטימטיבית לגבי המציאות, הוא לא יחווה עוד שום תנודה בין טוב ורע. הוא יהיה מעבר למצב של צורך, מעבר למצב של תלות, ומעבר למצב ... גם הפשוטה ביותר, כמו עבודה, אכילה או שתייה, היא עדות לכך שהאדם לא הגיע להבנה מוחלטת של המציאות. כל זמן שהאדם עדיין עובד, הוא למעשה עדיין משלם על הפשעים שלו. במילים אחרות, החיים כפי שאנחנו מכירים אותם, הם בעצם סוג של עונש מתמשך. רק מי שיבין באופן מוחלט את טבע הקיום יוכל לצאת מהמעגל הזה לגמרי ... למצב של חופש מוחלט מכל צורך. למה צריך לעבוד בכלל? מהי עבודה לפי אליעד כהן? כיצד להפסיק לעבוד? מדוע אנשים צריכים לאכול ולשתות? מה הקשר בין עבודה לחטאים? איך להגיע לחופש מוחלט מצרכים? מה זה אומר להיות צדיק אמיתי? ...
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים למה תמיד יש חיסרון בכל מה שנשיג בחיים? אחת ... לאהוב את המציאות בלי תנאים האם אושר תלוי בהגשמת רצונות? מה המשמעות של להגיע לתכלית? איך קורה שרבנים שקרנים ופושעים זוכים לכוח ולהשפעה? אליעד כהן דן בשאלה כיצד רבנים הנתפסים כפושעים, שקרנים או אנסים מצליחים לשמר את כוחם, סמכותם והשפעתם בקרב קהל ... במעמדו. אליעד מסביר זאת על ידי דוגמה מהעבר: הוא מציין שגם משה רבנו הואשם בעבר על ידי קבוצת אנשים, קורח ועדתו, בפשעים חמורים כמו גניבה ושחיתות. הוא מדגיש שהיכולת של רב או מנהיג דתי להחזיק בכוח נובעת בעיקר מהקהילה שנותנת לו לגיטימציה וסמכות. כאשר רבנים אחרים או קבוצות מסוימות מחליטות שרב הוא פושע או עבריין, הן מנסות להשפיע על דעת הקהל, אבל אם רוב הציבור ממשיך לתמוך בו, אותו רב ימשיך ליהנות ממעמד גבוה. אליעד מדגים זאת במקרה של הרב אמנון יצחק, שצילם רבנים אחרים בעבירות מוסריות, אבל למרות שהיו לו הוכחות, אותם רבנים שמרו על כוחם משום שהיו פופולריים וחזקים מבחינה פוליטית וציבורית. כיצד הפופולריות משפיעה על ההתייחסות לעבירות של רבנים? אליעד מסביר שעניין פופולריות ומעמד הוא גורם מרכזי באיך מתייחסים לעבירות שעושים רבנים. עבירות שנחשבות מפורסמות כמו אונס, גניבה או פשעים חמורים אחרים גורמות לכעס ותגובות חריפות בציבור, אך יש עבירות אחרות, כמו דיבור לשון הרע, שהציבור נוטה להקל בהן, למרות שבתורה כתוב פעמים רבות יותר שאסור לדבר לשון הרע מאשר איסורים חמורים אחרים כמו רצח. אליעד מצביע על הצביעות החברתית בעניין זה: רב שיתפס אוכל חזיר יוחרם ... בצורה חמורה, אך רב שייתפס מדבר לשון הרע כנראה לא יאבד את מעמדו וסמכותו באותה קלות. ההסבר לכך הוא שהציבור מקבל עבירות שנראות לו פחות חמורות או נפוצות כלגיטימיות, אף שהן חמורות מבחינה ... נגד רבנים פופולריים? אליעד מתייחס למקרים בהם רבנים פופולריים כמו הרב ברלנד או רבנים אחרים שהואשמו באונס, גניבה, ופשעים אחרים, ומסביר שהתגובה הציבורית לרוב מתחלקת לשניים: חלק מהאנשים ... גדולים במיוחד זוכים לאמון כמעט מוחלט, והאשמות חמורות נגדם נדחות מתוך האמונה שאדם גדול מבחינה רוחנית אינו יכול לבצע עבירות כאלה, או שאם הוא מבצע עבירות, הן נפילות שהן חלק מההתמודדות הרוחנית שלו. האם צדיק גדול יכול לבצע עבירות חמורות ועדיין להיחשב צדיק? אליעד מתייחס לשאלה האם רב שנחשב לצדיק יכול בו זמנית לבצע עבירות חמורות ולהישאר צדיק. הוא מציין אמירה מפורסמת של רבי נחמן מברסלב: כל ... מתמודד עם פיתויים גדולים יותר ולכן עשוי ליפול באופן משמעותי יותר. אליעד מסביר שאנשים נוטים להניח שאדם רוחני שמבצע עבירה גדולה נפל, אך השאלה שצריכה להישאל לדעתו היא האם אותו אדם אכן היה מחובר לאלוהים באופן עמוק מלכתחילה. הוא מדגיש שאדם שמחובר באמת לאלוהים בצורה מוחלטת לא יבצע עבירות חמורות כאלה, והעובדה שהרב ביצע אותן מלמדת אולי שמלכתחילה חיבורו ... לבין התנהגות רוחנית או תפילות חזקות? אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמתפלל בכוונה חזקה במיוחד דווקא משום שהוא מודע לעבירותיו וחושש מתוצאותיהן. אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או במעשים רוחניים מסוימים, ובמקביל לבצע עבירות חמורות בסתר. הוא מסביר שהפער הזה נובע מהעובדה שלבני אדם יש רצונות ... על חשיבות האמת ובמקביל לשקר ולרמות בחיי היומיום שלו. אליעד מביא דוגמה נוספת ומעניינת שמדגימה את הסתירה: ראש ארגון פשע שתרם סכום כסף גדול לישיבה, מתוך מחשבה שהתרומה תגן עליו מפני העונש על הפשעים שביצע. כשהרב שנעזר בתרומה נתפס בעצמו במעשים לא חוקיים או לא מוסריים, מתברר שהתרומה לא הגנה עליו. המסר המרכזי שאליעד מעביר הוא שהסתירות ...
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
... לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון למה מערכת כיפת ברזל נחשבת לאסון ... פעמיים לפני שינסה לפגוע בך שוב. מה הבעיה בפחד לפגוע בחפים מפשע? אליעד כהן מסביר שלמדינת ישראל יש חשש מתמיד לפגוע בחפים מפשע, ולכן היא אינה מגיבה באופן אגרסיבי ומיידי נגד מקורות הירי. הוא מציג את הבעיה בכך שכאשר ישראל חוששת לפגוע בחפים מפשע בצד השני, היא בעצם פוגעת באזרחים שלה עצמה, שאף הם חפים מפשע. הפחד של המדינה לפגוע באזרחים לא מעורבים בצד השני גורם לכך שאזרחי ישראל עצמם נפגעים מהירי ... מהפחד הזה ולהגיב באופן בלתי מתפשר - הוא אף מגדיר זאת כלבצע פשעי מלחמה או להיות פושע מלחמה במובן ההגנתי, על מנת להגן על אזרחי המדינה. כיצד אפשר ליישם את הרעיון של התקפה במקום ... אפילו אם אינך בטוח שזה נכון. רק לאחר שבלמת את ההתקפה שלו, אפשר לחזור ולהתמקד באמת בצורה שקולה ועניינית. לדוגמה, אם המוח אומר לך משהו לא ברור או טוען טענה מסוימת ... לא מיושמת בישראל, היא בגלל החשש של המנהיגים הישראלים להיחשב לפושעי מלחמה. הוא מצביע על ראש הממשלה או המנהיגים שמקבלים החלטות ביטחוניות, ואומר שהחשש שלהם לעתידם ... שאם מישהו באמת דואג למדינה, הוא צריך להיות מוכן שיכנו אותו פושע מלחמה כדי להגן על אזרחי המדינה שלו, וזו צריכה להיות ההחלטה הראשונה של מי שמקבל את ההחלטות במדינה. כיפת ברזל כאסון לאומי האם מוסרי לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מותר לשקר לעצמך? הפחד להיות פושע מלחמה האם טילים נגד טילים יעילים? חוצפה טובה, עזות פנים דקדושה, לשגע את המשוגע, להטיל ספק ...
כטבם בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? מניעת טעויות אנוש, זו לא טעות זו רשלנות, מנגנון הגנה, אתה הראש אתה אשם, מלחמה בטרור, מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית
... בתל אביב, טעות אנוש או מחדל, האם זה מחדל או טעות אנוש? רשלנות פושעת או טעות אנוש, שיפוט לקוי, היסח הדעת, למה קורות טעויות? מי אשם במחדל? מלחמת חרבות ברזל, טעות אנושית או מחדל, מערכות גיבוי, איך למנוע טעויות אנוש? איך למנוע טעות אנוש? ... מחדל ה 7 לאוקטובר, אחריות ניהולית וכאן נשיב לשאלה האם הכטבם בתל אביב, הוא בגלל טעות אנוש שקרתה בהיסח הדעת או שאולי מדובר כאן על רשלנות פושעת ועל מחדל וכולי? והתשובה לכך היא פשוטה, התשובה היא שמדובר ברשלנות פושעת ובעוד אחד ממחדלי התוהו ובוהו שהולכים במדינה, בגלל הצבא, הממשלה, בגץ וכולי. וזו לא טעות זו רשלנות וכולי. והסיבה לכך שמדובר באופן חד משמעי במחדל, היא כי צריכים להפריד ... את הכטבם. האם אותו אדם פעל ברשלנות? או שאולי הוא בן אנוש וזו טעות אנושית בלבד? כמובן שאותו אדם הוא בן אנוש ומדובר בטעות אנושית ולא ברשלנות פושעת. ונניח שמישהו שהיה אחראי להסתכל 24 שעות על הכטבמים, נניח שהוא נחטף וכלאו אותו נגד רצונו ובגלל זה הוא לא הצליח להתריע על הכטבם, האם נאמר שזו רשלנות פושעת או טעות אנוש מצערת? ברור שמחדל ורשלנות פושעת אין כאן. ונניח שהיה מישהו שרצה להתריע על הכטבם והוא בא להתריע על הכטבם, אבל בדרך שהוא בא להתריע הוא החליק על בננה שבר את הראש ובמקביל נחטף. האם נאמר שזו רשלנות פושעת או שזו טעות אנושית? כמובן שלא נאמר שזו רשלנות פושעת אלא מקרה מצער וכולי. אבל צריכים להפריד בין השאלה למה בסופו של דבר המערכת שצריכה לזהות את הכטבם לא עבדה, לבין השאלה איך זה שהמערכת תוכננה בצורה כזו שטעות אנוש יכולה להקריס את המערכת. וזו כמובן רשלנות פושעת ומחדל כשאר מחדלי אנשי הקונספציה. דהיינו, עצם זה שבונים מערכת שאפשרי שיקרו בה טעויות אנוש מהסוג הזה, זה עצמו המחדל. טעויות אנוש לא ניתן למנוע. אבל כן ניתן למנוע את זה ...
איך לא לשנוא את הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה
איך לא לשנוא את הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה
... לא לשנוא את הדת? הרב אמנון יצחק, חזרה בתשובה, חוזרים בתשובה, אולי התורה נכונה? לברר את האמת, גן עדן וגיהנום, אמיתות התורה, שנאה לדת, הרב לייטמן, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה איך להתמודד עם שנאה לדת ולרבנים כמו הרב אמנון יצחק? הרבה אנשים מוצאים עצמם מתמודדים עם תחושות קשות כלפי דמויות דתיות מסוימות, כמו הרב אמנון יצחק, ובמיוחד כלפי התכנים והרעיונות שהם מקדמים. אליעד כהן מסביר כיצד להתמודד עם השנאה הזו ולמה היא נוצרת מלכתחילה. על פי אליעד, הבעיה האמיתית היא תמיד בקונפליקט שבין ... שהיא צריכה להיות, וכאשר המציאות - במקרה הזה בדמות הרב אמנון יצחק והתכנים שהוא מציג - שונה ממה שהוא רוצה, הוא חווה כעס ושנאה. אליעד מסביר שלכל אדם יש תפיסות מסוימות על אלוהים, על הדת ועל המציאות. כאשר מגיע מישהו אחר ומציג תפיסה מנוגדת, לדוגמה הרב אמנון יצחק, הדבר הזה פוגע ברצון של האדם, ולכן נוצר בו כעס, תסכול ואף שנאה. אך במקום לכעוס, אליעד מציע גישה אחרת לחלוטין: לבדוק באופן עמוק ויסודי מהו באמת הרצון הפנימי שנפגע, מדוע הוא נפגע, והאם הוא בכלל מוצדק. מהו שורש השנאה והכעס כלפי אנשים בעלי דעות מנוגדות? לפי אליעד, השנאה כלפי הרבנים או כלפי הדת נובעת מכך שהאדם חושב שיש אמת אחת, והיא זו שהוא מחזיק בה. כאשר בא מישהו ומציג רעיון הפוך, האדם חווה זאת כאיום. הוא מרגיש שהאדם השני הורס לו את התפיסה, ולכן הוא שונא אותו. אליעד מדגים זאת במקרה של אדם ששמע את הרב אמנון יצחק ביוטיוב ונפגע עמוקות כשהרב קילל אדם אחר. הוא שאל את עצמו מדוע זה מפריע לו כל כך, והתשובה שעלתה היא שהוא בעצמו דתי במובן מסוים, ולכן זה פוגע בתפיסה שלו של מהו אלוהים ומהי האמת. אליעד מדגיש כי הפתרון ... הדרך שבה האדם עצמו מסתכל על הדברים. אם אותו אדם היה באמת מאמין שהמציאות היא מושלמת כפי שהיא, הוא לא היה נפגע ולא היה שונא. הוא היה רואה גם את האדם השני כחלק מאותה מציאות מושלמת, ולכן לא היה מרגיש צורך לשנות אותו. האם ישנה דרך לאהוב מישהו שחושב הפוך לגמרי? אליעד טוען שיש שתי דרכים להתמודד עם תחושת השנאה לאנשים שחושבים הפוך: הדרך הראשונה היא לחפש במה האדם השני עושה לנו טוב. זה אומר ... השליליים שעולים בנו כלפי אותו אדם. במילים אחרות, האדם יכול או למצוא את התועלת שמביא האדם האחר, או להבין שאין באמת סיבה לשנוא אותו. איך להתמודד עם תפיסות עולם דתיות שמנוגדות לתפיסתך? אליעד מסביר שהבעיה העיקרית נובעת מחוסר עקביות של האדם עם ... לו שיש אנשים בעלי דעות אחרות. כי גם הדעה של האדם השני היתה נתפסת כחלק מהשלמות הזו. לפי אליעד, עצם העובדה שהאדם נפגע ושונא מצביעה על כך שהוא לא באמת מאמין במה שהוא אומר שהוא מאמין. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם ... הבעיה הבסיסית של האדם שהיא התנגשות הרצון שלו עם המציאות. אליעד מדגיש שאם אנשים היו מבינים את שורש הבעיה, כל ההתעסקות בשנאה, בכעס ובהתנגדות הייתה פוחתת משמעותית. אדם שהיה מבין לעומק את שורש הבעיה של הרצון שלו, היה מתעסק בעיקר בזה ופחות במה שאנשים אחרים חושבים או אומרים. האם התורה או הקבלה מציעות פתרון אמיתי לבעיית הרצון? אליעד טוען כי גם תורת הקבלה לא באמת נותנת מענה מלא לבעיית הרצון. למרות שהקבלה מדברת על רצון לקבל ... הפתרון המוחלט, לפי אליעד, הוא להשתחרר מהתלות ברצון בכלל, ולא משנה באיזה סוג של רצון מדובר. לכן, כל שיטה, כולל קבלה או דת, שלא עוסקת ישירות בהבנת מנגנון הרצון הפנימי של האדם, לא תוכל לפתור את הבעיה המהותית של האדם, אלא רק לתת לו כרטיסים זמניים לאושר. בסיכומו של דבר, כדי לא לשנוא את הדת, את הרב אמנון יצחק או כל אדם אחר שחושב אחרת, יש לחזור ולהבין לעומק שהבעיה האמיתית היא תמיד הקונפליקט הפנימי שלנו עם הרצון, ולא עם האדם או הרעיון החיצוני. איך לא לשנוא את הדת? האם התורה נכונה? איך לאהוב את מי שחושב אחרת? מה מקור השנאה לרבנים? האם הקבלה פותרת את בעיית הרצון? מהי האמת של הרב אמנון יצחק? ...
הדרכת מטפלים, טיפול בדתיים, ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי
הדרכת מטפלים, טיפול בדתיים, ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי
... מטפלים, טיפול בדתיים, ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי איך לעזור לבן אדם דתי שסובל מייסורי מצפון בגלל עבירה חמורה? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד לעזור לבן אדם דתי - חרדי הסובל מאוד עקב כך שעבר עבירה חמורה, לדוגמה: אכילת חזיר ביום כיפור שחל בשבת. אליעד מבהיר שהדוגמה הספציפית לא משנה - העיקר הוא שהאדם מאמין שהעבירה שביצע היא חמורה, והוא סובל מרגשות אשמה קשים. האדם מגיע לטיפול במטרה לקבל עזרה מכיוון שהוא מרגיש רע מאוד. האם ניתן לעזור לבן אדם דתי בלי לערער על אמונתו? אליעד כהן מדגיש כי התנאי הבסיסי לעזרה הוא לא לפגוע ולא לערער על האמונה של המטופל. אסור להגיד לו שהאמונה שלו שגויה, שאין אלוהים, או שאין בחירה חופשית. אסור להגיד משפטים כמו אלוהים רחמן, שיכולים להתפרש כסותרים את חומרת העבירה לפי האמונה הדתית. ההנחה היא שהמטופל מאמין בתורה, במצוות, בשכר ובעונש, ומאמין לחלוטין שעבר עבירה חמורה. איך לזהות את הגורם האמיתי שמפריע למטופל? הדרך הראשונה לעזור לו היא לנסות להבין לעומק מה בדיוק מפריע לו. יש לבדוק האם הוא סובל אך ורק משום שכתוב בתורה שזו עבירה, או שישנם גורמים אחרים שמפריעים לו בנוסף לכך. למשל, אולי המטופל סובל משום שהוא מרגיש שאינו אדם מוסרי, אולי הוא מתבייש כי אינו מצליח לשלוט בעצמו, או שהדימוי העצמי שלו נפגע מכך שעבר עבירה. הבדיקה שאליעד מציע למטפלים לבצע היא פשוטה: יש לשאול את המטופל בכנות, אם התורה הייתה אומרת שמותר לך לעשות את אותה הפעולה - עדיין היית מרגיש רע? התשובה לשאלה הזו תגלה את המקור האמיתי לכאב. אם המטופל עונה שבכל זאת הוא היה מרגיש רע, זה מעיד שהבעיה האמיתית אינה רק הממד הדתי, ויש להתמודד איתה באופן שבו מתמודדים עם אדם חילוני הסובל מחרטה או מצפון. אך אם התשובה היא שהכאב הוא אך ורק משום שהפעולה אסורה לפי התורה, אפשר להמשיך לשלב הבא בטיפול. כיצד לעזור לאדם הדתי להתמודד עם עבירה לפי התורה עצמה? אליעד כהן מציין שבתוך התורה עצמה נמצא הפתרון המושלם למי שמאמין באמת בכל מילה ב
הפליליסטים - פגיעה בעורכי דין פלילי על ידי עבריינים - מהי המשמעות הרוחנית?
... - פגיעה בעורכי דין פלילי על ידי עבריינים - מהי המשמעות הרוחנית? מי שיתבונן בעניין יראה, כי להיות עורך דין פלילי שמגן על עבריינים, זה מקצוע מסוכן. כי לפעמים אותו העבריין לא יהיה מרוצה מעורך הדין הפלילי שלו, והוא עוד עלול לפגוע בעורך הדין שלו שבא לסנגר עליו. וכפי שכבר קרו דברים מעולם. ומי שמשחק באש, אז או שהוא ... וגם מי שמצליח למצוא את הטוב שיש ברע, כמו אותו עורך דין פלילי שמצליח לזכות את אנשי הפשע, או כמו אותו הקוסם שיודע איך לשחק באש, עדיין לפעמים טעויות קורות, ועדיין האדם יכול להיפגע. כי גם אם יש לאדם חשיבה חיובית וכיוב, עדיין אף אחד לא ... בדיוק כמו שאותו עורך הדין הפלילי נפגע, דווקא משום שהוא ניסה להגן ללא הצלחה על אותו העבריין, ולכן העבריין פגע בו. והכוונה היא, כי כאשר האדם מנסה למצוא את הטוב שיש בכל דבר, על ידי זה הוא לפעמים מגלה כל מיני דברים לא ברורים, והדברים נראים לאדם הרבה ... בכל דבר, על ידי זה הוא מעמיק את מחשבתו במציאות, ולפעמים הוא באמת מצליח לזכות את העבריינים, דהיינו, הוא פתאום מבין איזה דברים טובים יש, גם בדברים שנראים כרעים. אבל גם עורך דין טוב, גם הוא לא תמיד מצליח לזכות את הלקוח שלו. וגם אם האדם ... את הלקוח שלו. וזה כאשר הלקוח שלו הוא באמת זכאי על פי האמת. כי אם הלקוח הוא חף מפשע באמת, הרי שבמקרה כזה עורך דין טוב, הוא צריך להתאמץ פחות לנסות לטהר את השרץ. משום שהוא באמת מגן על לקוח חף מפשע. והכוונה היא, שאם נסתכל על המציאות כעל דבר שהוא טוב באמת, הרי שאם האדם ייצמד אך ורק אל האמת, הרי שעל ידי זה הוא ינצל מטעויות בשיפוט שלו. כי כאשר ...
הפליליסטים - מתי עבריין מקבל עליו את הדין באהבה? ומהי המשמעות הרוחנית?
... - מתי עבריין מקבל עליו את הדין באהבה? ומהי המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עולמם של הפליליסטים נראה משהו מעניין, והוא כי ישנם מצבים שונים שבהם עבריין מורשע מקבל עליו את הדין באהבה, למרות שגזר הדין יכול להיות גם מאסר עולם. אך ישנם מצבים שבהם עבריין מורשע, לא מוכן לקבל עליו את גזר הדין באהבה, למרות שזה יכול להיות אפילו רק עונש קל. והדבר שבו תלוי האם העבריין יקבל עליו את גזר הדין בצורה מכובדת או לא, זה האם העבריין חושב ששפטו אותו בצורה הוגנת ועפ האמת. כי כאשר האדם הולך להיות עבריין, וכאשר האדם מתעסק בענייני פשיעה, הוא מודע מראש לכך שיכול להיות שהוא יאלץ לשאת בתוצאות. וכאשר הפושע מבצע דבר פשע כלשהו, אז הוא מבין שיכול להיות שיום אחד הוא יצטרך לקבל את עונשו. ולכן, כאשר אותו הפושע נתפס ומורשע בדין, הרי שלמרות שאותו הפושע היה שמח לא להיתפס כלל, עדיין אם הפושע חושב ומבין שהוא קיבל את עונשו על פי הדין והאמת, הרי שהוא מוכן להשלים עם גזר הדין, גם אם הוא קשה. וזה משום שגדר הדין הוא על פי האמת, והעבריין מוכן לשאת בתוצאות. אבל, גם הפושע שמוכן לשלם את עונשו, הרי שהוא מוכן לשלם את עונשו, רק אם הוא על פי האמת. וגם עבריין שמוכן לשלם עונש כבד, ושהוא לוקח בחשבון מראש שיכול להיות שהוא ישלם עונש כבד על מעשיו, עדיין גם הוא רוצה שיהיה משפט צדק, ושלא יפלילו אותו על משהו שהוא לא ... הדבר היא, שהאדם מוכן לקבל על עצמו עונש כבד וגזר דין כבד, כל זמן שהוא חושב ומבין שגזר הדין הוא על פי האמת. כי האדם מוכן להשלים עם האמת. וכאשר הפושע מבצע את הפשע שלו, הוא מבין שעל פי האמת זה פשע, ושעל פי האמת הוא יצטרך לשלם על הפשע שלו. ואם הוא משלם על הפשע שלו על פי האמת, הוא מוכן להשלים עם זה מבחינה רגשית. אבל העבריין שמוכן לשלם עונש כבד אם העונש יגיע לו, גם הוא לא מוכן לקבל עונש סתם כך שלא על פי האמת. כי עם האמת, האדם מוכן להשלים. ואם נתבונן על העניין היטב, נראה כי ... מוטרד מדברים אחרים. כגון מה יקרה עם משפחתו אחרי מותו. אבל מהמוות שלו הוא יפסיק להיות מוטרד. כי האדם לעולם לא מוטרד מהאמת, אלא רק מהספק. וכמו שהעבריין מוכן להשלים מבחינה רגשית עם העונש שלו, אם הוא מבין שהוא על פי האמת, כך גם האדם משלים עם המצב שלו, בהנחה שהוא מבין בוודאות שהוא לא יכול לשנות את מצבו, בלי קשר למה יהיה מצבו. כי כאשר האדם מבין את האמת ומחובר אליה, הדבר הזה מרגיע אותו. ויש כאן עוד עניין נוסף, והוא שהעבריין מוכן להשלים עם העונש שלו, בהנחה שהוא חושב שהעונש צודק. והמשמעות של זה היא, שכאשר רע לאדם, אילו היה האדם מבין את הסיבה האמיתית שבגללה הוא סובל, על ידי ... כי האדם סובל, משום שהוא לא רוצה את מה שקורה לו. והאדם לא רוצה את מה שקורה לו, משום שהוא לא מבין את הסיבה שבגללה קורה לו מה שקורה לו. וכאשר העבריין מקבל את עונשו, הוא מבין שזה חלק ממשחק החיים. כי הוא לקח את הסיכון שלו, ועכשיו הוא משלם עליו. וכך גם האדם, אם היה האדם מבין מדוע בעצם רע לו כרגע, ומהי ...
הפליליסטים - איך עורך דין פלילי יכול מצפונית להגן על עבריינים? מה ה*טוב* שיש בזה?
... - איך עורך דין פלילי יכול מצפונית להגן על עבריינים? מה הטוב שיש בזה? הפליליסטים הוא כינוי של עורכי דין פליליים, שמתוקף תפקידם הם מגנים על אנשים שנחשדים בעברות פליליות. ובין האנשים שעליהם מגנים הפליליסטים, ניתן למצוא בין השאר, אנשים שנחשבים לעבריינים, שחשודים במעשי רצח, פשע וכיוב. והשאלה הנשאלת היא, מהו הדבר החיובי שיש בכך שאותם הפליליסטים, מנסים ללמד זכות ולסנגר על אנשים שנחשבים לאנשים הנחותים ביותר. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה ... תפקיד שמאוד קשה לשרוד אותו מבחינה מצפונית של עורך הדין. כי אנחנו חיים בעולם שיש בו טוב ורע. והאדם מטבעו מתקרב אל הטוב ומתרחק אל הרע. ואותם אנשים שנקראים אנשי פשע, הם אנשים שמייצגים יותר את הרע מאשר את הטוב. ומאחר שהאדם מטבעו אמור להתקרב אל הטוב, הרי שההיגיון אומר שאמור להיות קשה לאדם להגן על מי שנחשב לרע. ויחד עם זאת, לכל מטבע יש גם ... גם טוב. כי גם ברע הגדול ביותר, יש טוב כלשהו. וכפי שכבר ביארתי את כל העניין הזה במקומות אחרים. וכאשר אותו עורך דין פלילי מגן על אותו עברייך שנחשד בביצוע דבר פשע כלשהו, הרי שבעצם הוא עוסק בלנסות לדון לכף זכות, גם את הרע הגדול ביותר בעולם. שזה לכשעצמו יש בו משהו חיובי. משום שמצד האמת בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו טוב כלשהו. ובעצם אותו ... עוסק בלחפש את הטוב שיש בכל דבר, גם אם כלפי חוץ הוא נראה כמאוד רע. ונמצא אם כן, כי בכל דבר ודבר שיש בעולם, יש בו גם משהו חיובי. וגם באותם פליליסטים שמגנים על עבריינים ומלמדים עליהם זכות, גם בהם יש משהו חיובי. משום שבכל דבר יש טוב כלשהו. והם בעצם עוסקים בללמד זכות על הרע, כדי להפוך גם אותו לטוב. ונסיים בציטוט מפורסם של רבי נחמן מברסלב, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוסריות דתית, האם פושע אינו דתי אמיתי? האם עבריין הוא דתי מתחזה? מצוות תשובה, לחזור בתשובה, חזרה בתשובה, מוסריות יהודית, עבירות שבין אדם לחברו, פשעים של דתיים, שנאה לדתיים, דתי גנב, דתי רוצח, תשובה מאהבה, יום כיפור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי לאורח חיים בריא ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 12:49:58 - wesi1