אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:40הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
מהי הדתה והאם באמת קיימת הדתה בישראל?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג "הדתה" ומה המשמעות המדויקת שלו. הוא פותח בכך שההגדרה הנפוצה של הדתה במערכת החינוך היא הכנסת אלמנטים הנתפסים כדתיים לתוך תכני הלימוד החילונים, ובכך לעורר תחושת איום מצד הציבור החילוני. הוא מפרט שהפחד העיקרי הוא מהאפשרות שישלטו בתודעה של הילדים דרך תכנים דתיים.

עם זאת, אליעד מבהיר כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין "הדתה" כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם בסין כדאי ללמוד יהדות, וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו "כך כתוב בתורה".

אליעד מדגיש כי "הדתה" האמיתית, לשיטתו, היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד "כמה תפילות עולות לשמיים?", זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד.

מהי הדרך הנכונה ללמד יהדות בבתי ספר?

אליעד מסביר שלימוד יהדות בבתי הספר הוא דבר רצוי ואף חיוני, אך עליו להיעשות באופן ברור ומפורש. אם, לדוגמה, בית הספר מחליט ללמד גמרא או תנ"ך, עליו להכריז במפורש על כך שמדובר בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים "התנ"ך הבטיח את הארץ לעם ישראל", הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה.

כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית.

מהו הפרדוקס הקשור בהדתה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מציג פרדוקס מעניין בנושא ההדתה: בעוד שבמערכות החינוך החילוניות מחדירים תכנים דתיים במסווה, הרי שבמערכות חינוך דתיות לעולם לא יאפשרו כניסה של תכנים חילונים. הוא נותן דוגמה לכך שבמוסדות דתיים יש פיקוח הדוק על התכנים, ואפילו ספרים שנקנים בחנויות עוברים בדיקות ואישורים על ידי רבנים, כדי לוודא שלא יסתננו לתוכם רעיונות הסותרים את ההשקפה הדתית.

הוא מציין בהרחבה איסורים שונים שנוהגים במערכת החינוך הדתית, כגון איסור להציג תמונות של נשים או ילדות בספרי לימוד. לדבריו, אם המערכת הדתית דוחה כל אפשרות לכניסת תוכן חילוני לספריה, זה יוצר מצב אבסורדי, כי באותו זמן המערכת החילונית מקבלת, לעיתים בלי התנגדות מספקת, תכנים דתיים במסווה של ידע כללי או "עובדות".

הוא מדגיש את הצורך להפריד באופן ברור בין "אמונות" לבין "עובדות", ואת החשיבות בלומר לתלמידים מראש מתי מדובר בשיעור יהדות ובאמונה דתית, ומתי מדובר בשיעור המתבסס על עובדות מדעיות וידע אובייקטיבי.

לסיכום, האם צריך להיות בעד או נגד הדתה?

אליעד כהן מבהיר כי הוא אינו מתנגד כלל ללימודי יהדות, וכי לימודים אלו חיוניים להבנת התרבות היהודית וההיסטוריה שלה. עם זאת, הוא מתנגד באופן נחרץ להחדרת רעיונות דתיים בצורה מוסווית לתוך שיעורים שאינם קשורים לכך כלל. הדוגמה המרכזית שהוא חוזר עליה שוב ושוב היא שבמקום להכניס רעיון דתי בשיעור מתמטיקה או גאוגרפיה, עדיף ללמד את התלמידים בשיעור מוגדר של יהדות שבו הם יודעים מראש שמדובר ברעיונות דתיים.

אליעד מסיים את ההרצאה בכך שהוא קורא לכבוד הדדי בין המערכות, ומבקש מהממסד הדתי שלא לדחוף פירושים דתיים למקומות שבהם אינם רלוונטיים, בדיוק כפי שהממסד החילוני אינו דוחף רעיונות חילונים לספרי לימוד דתיים.
בעד הדתה ללמד תלמידים דתי חילוני החרדים התנגדות חינוך מניפולציות של רבנים מהם פירושים להבדיל הדתה של מערכת החינוך איך לחנך בעד הדתה דת דתות דתיים האם יש הדתה הדתה הדתה בחינוך הדתה בישראל הדתה במערכת החינוך הדתה בספרי הלימוד הדתה פירוש הדתה של מערכת החינוך הדתיים החרדים חינוך חרדים יהדות יהדות בבתי ספר יהדות תורה מצוות אלוהים ישראל לחנך לימוד לימודי יהדות לימודי יהדות בבתי ספר למידה מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך נגד הדתה פירוש תהליך תהליך הדתה תהליך הדתה פירוש תהליכים
לימוד מניסיון / חזרה על טעויות - איך ללמוד מהניסיון? איך לא לחזור על טעויות?
...עצמך + של אחרים. ללמוד מניסיונם של אחרים = לנתח את ההתנהגות של אנשים אחרים = להבין את דפוסי החשיבה וצורת החשיבה של אותם אנשים שהובילה אל התוצאות. ללמוד מנסיון = לא להתפשר על חוסר הבנה מלאה של מדוע הדברים קרו כפי שקרו = להתעקש להבין את הסיבה האמיתית שבגללה הדברים קרו = להבין את השכל של המציאות = לחיות טוב. על האדם תמיד לחקור את הסיבה שבגללה הדברים קרו. ולא לעצור שם אלא לחקור את הסיבות של הסיבות עצמן, עד שהאדם מבין מהי הסיבה האמיתית שאחראית למה שקרה. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבה ואת השכל וההיגיון...
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
...האמת. חפש תמיד את נקודת האמת במה שקראת. נסה להבין מהו החלק האמיתי במה שקראת. מכל השאר תתעלם. אל תפחד לאבד את האמת, כי אם תחפש אותה, לבסוף תמצא אותה גם אם זה יהיה ממקום אחר. אל תפחד להתעלם ממשהו שאינו נראה לך כאמת. אם זו האמת, אתה תגיע אליה גם אם לא תרצה. כמובן שבאפשרותך להעמיק ולהבין את השורש של מה שאתה קורא. אך אם ברצונך להתעלם ממשהו, מאחר שהוא אינו נראה לך האמת, גם זה טוב. העיקר הוא שתחפש את האמת בלי נצחנות. נצחנות = הרצון לנצח = הרצון להיות צודק = שיקולי אגו. בכל מקרה חפש רק את האמת. תתעלם מכל...
חזרה על טעויות / לימוד מהניסיון - איך לא לחזור על טעויות? איך ללמוד מהניסיון?
...לנתח עם עצמו את האירוע ולנסות לחקור את השורש ואת הסיבה הראשונה שדחפה את רצף האירועים למה שהוא היה. רק כאשר האדם מבין ברמת המודעות שלו את הסיבה האמיתית שבגללה האירוע אירוע, רק אז הוא יכול לדעת שהטעות לא תחזור על עצמה. הדרך לחקור את האירוע ולאתר את השורש, היא על ידי שאלת שאלות. היינו על האדם לשאול ולחקור על כל דבר, מדוע לא קרה אחרת, מדוע לא התרחש ההפך? מה אילץ את המציאות להיות כפי שהיא? מהו אותו גורם שגורם לדברים להיות כפי שהם? רק כאשר האדם מאתר את אותו הגורם האמיתי, רק אז באפשרותו לוודא כי הטעות...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
...הסיפור הארבעה שנכנסו לפרדס הוא סיפור המופיע במסורת היהודית ומייצג את הדרך בה ניגשים לתכנים רוחניים ונסתרים. הסיפור מתאר את חוויותיהם של ארבעה חכמים שנכנסו לעמקי התורה, ולכל אחד מהם הייתה תגובה שונה. הראשון יצא בשלום, השני קיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, והרביעי מת. המשמעות של פרדס היא התעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון...
ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם
...שהיא הישות האמיתית והאני האמיתי. ומי שרוצה להכיר את עצמו באמת, דהיינו, להכיר את האני האמיתי שלו באמת, עליו לנסות להכיר את העולם. והכוונה היא, שעל האדם להתבונן בכל דבר שיש בעולם, ולנסות באמצעות ההתבוננות הזאת, ללמוד על האני האמיתי שלו, שזאת המציאות. כי השכל של הסופר, נמצא בתוך ספרו. והשכל של האומן, נמצא בתוך יצירתו. כי השכל של היוצר, הוא זה שגורם ליצירה להיות כפי מה שהיא. ומי שרוצה להכיר את צורת המחשבה של היוצר, עליו להתבונן על היצירות של אותו היוצר, ולשאול את עצמו, מפני מה יצר היוצר את היצירה הזאת...
מבוא - איך ללמוד את הספר? מהי דרך הלימוד הנכונה?
...את כל הטקסט עצמו. כי בכל פעם שהאדם קורא בספר, הוא מבין עוד קצת ועוד קצת. ובכל פעם שהאדם קורא את הספר פעם נוספת, הוא בעצם מבין עוד קצת, עד שבסופו של דבר, האדם מבין את הכל בשלמות. וזוהי דרך הלימוד הראשונה. ובמקביל, על האדם ללמוד את הספר בעוד צורה, שהיא לימוד בספר בעיון חלקי. דהיינו, שהאדם קורא את הטקסט של הספר ומנסה להבין אותו, אבל לא מתעמק בו יותר מידי, אלא מנסה להבין אותו בצורה טובה, גם אם היא לא עמוקה ככ. ודרך הלימוד הזאת, היא יותר עמוקה ופחות מהירה, והיא יותר לעומק מאשר לרוחב. ודרך הלימוד הנוספת...
ללמוד כל דבר, קריאת עיתונים, לראות סרטים מצוירים, לימוד הספר להיות אלוהים
ללמוד כל דבר, קריאת עיתונים, לראות סרטים מצוירים, לימוד הספר להיות אלוהים
...גם בלימוד התוכן - כאשר האדם מתמודד עם חומר מורכב, הוא צריך מדי פעם לעבור לחומר קל יותר כדי להתאושש ולהתרענן, ואז לחזור אל התוכן המורכב בכוחות מחודשים וביכולת גבוהה יותר להבין אותו. למה צריך לשלב בין לימוד תוכן גבוה לתוכן נמוך? אליעד מדגיש את החשיבות שבשילוב בין סוגי התכנים. לדבריו, יש צורך באיזון בין תוכן רוחני וגבוה לבין תוכן פשוט ומעשי יותר, מכיוון שהדברים הפשוטים נותנים לאדם פרספקטיבה ומאפשרים לו להבין את התוכן המורכב ביתר קלות. לדוגמה, כאשר אדם קורא בספר להיות אלוהים, הוא מתמודד עם תובנות רוחניות...
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
הספר להיות אלוהים - מה תקבל מהלימוד של הספר להיות אלוהים?
...הברורה ואת הכלים המעשיים להגשמתו. דוגמה נוספת שאליעד נותן היא הרצון שלך להסתובב בעולם ולהגיע למקומות מופלאים. גם כאן הוא מציין שברגע שתלמד את הספר להיות אלוהים, תגלה כיצד להפוך את החלומות האלו למציאות ממשית. המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שאין גבול למה שהספר יכול לספק לך. הספר לא מוגבל לתחום מסוים, אלא מתאים לכל תחומי החיים, ובכל תחום שבו תבחר להתמקד, הספר יעניק לך את הדרך ואת הכלים להשיג בדיוק את מה שאתה רוצה. חשוב להבין, שאליעד כהן אינו מתייחס אל הספר ככלי קסם או משהו שמביא תוצאות ללא השקעה. הוא...
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
הספר להיות אלוהים - לימוד וקריאה בקול ולא רק בעיניים, לקרוא בקול, לשמוע את הקריאה
...הטקסט. מהם היתרונות של קריאה בקול על פני קריאה שקטה? היתרון העיקרי שאליעד מסביר הוא שקריאה בקול עוזרת לשמור על מיקוד וריכוז גבוה יותר בתוכן. כאשר אדם קורא רק בעיניים, קל מאוד שהוא יאבד ריכוז ויגיע למחשבות אחרות ולנושאים שאינם קשורים לטקסט. לעומת זאת, כאשר האדם אומר את המילים בקול, תשומת ליבו מופנית בצורה מלאה אל המילים, מה שמונע הסחות דעת. אליעד מציין כי קריאה בקול היא בעצם דרך לשמור על עירנות במהלך הקריאה, וכך האדם נשאר מחובר לטקסט שהוא לומד, ובמיוחד כאשר מדובר בתכנים עמוקים ומורכבים, כמו אלו המופיעים...
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
למצוא את עצמך בלימוד בספר להיות אלוהים, הספר מדבר על כל בעיה שיש לך בכל רגע ובכל מקום
...רעיון שאינו קשור למצבך הנוכחי. הוא מסביר שבכל רגע יש לך חוויה מסוימת, והטקסט, בכל רעיון ורעיון, אמור לפתור לך בדיוק את החוויה הספציפית הזו. לא משנה באיזה מצב או סיטואציה אתה נמצא - אם כואב לך הראש, אם אתה רוצה זוגיות, או אם יש לך כל בעיה אחרת - לכל דבר יש שכל ופתרון מדויק שמסתתר מאחורי הטקסט. כל פסקה וכל משפט מכילים בתוכם את השכל שדרוש לך לפתור את החסר שאתה מרגיש. מה ההבדל בין לימוד תיאורטי ללימוד מעשי? אליעד מדגיש שהלימוד בספר חייב להיות לימוד מעשי ולא רק תיאורטי. המטרה איננה להעשיר את הידע בלבד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי לקריירה, קואצ'ר אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:46:04 - wesi1