אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
7:40הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
מהי הדתה והאם באמת קיימת הדתה בישראל?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המושג "הדתה" ומה המשמעות המדויקת שלו. הוא פותח בכך שההגדרה הנפוצה של הדתה במערכת החינוך היא הכנסת אלמנטים הנתפסים כדתיים לתוך תכני הלימוד החילוניים, ובכך לעורר תחושת איום מצד הציבור החילוני. הוא מפרט שהפחד העיקרי הוא מהאפשרות שישלטו בתודעה של הילדים דרך תכנים דתיים.

עם זאת, אליעד מבהיר כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין "הדתה" כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם בסין כדאי ללמוד יהדות, וגם בישראל הגיוני ללמוד סינית. לפי אליעד, דווקא לימודי יהדות יכולים להגן מפני מניפולציות של רבנים דתיים, שכן אם תלמידים היו יודעים לעומק מה באמת כתוב ביהדות, הם לא היו ניתנים להשפעה בקלות כשאומרים להם משפטים כמו "כך כתוב בתורה".

אליעד מדגיש כי "הדתה" האמיתית, לשיטתו, היא הכנסת פירושים דתיים סמויים לתכנים שלא קשורים כלל ללימודי יהדות. הוא נותן דוגמה מפורטת לכך, ומסביר שאם בשיעור מתמטיקה מופיע תרגיל שבו נשאל התלמיד "כמה תפילות עולות לשמיים?", זוהי הדתה, כי מושגים דתיים הוכנסו לתרגיל בדרך סמויה וללא קשר לתוכן המקצוע הנלמד.

מהי הדרך הנכונה ללמד יהדות בבתי ספר?

אליעד מסביר שלימוד יהדות בבתי הספר הוא דבר רצוי ואף חיוני, אך עליו להיעשות באופן ברור ומפורש. אם, לדוגמה, בית הספר מחליט ללמד גמרא או תנ"ך, עליו להכריז במפורש על כך שמדובר בשיעור שעוסק ביהדות, ולא להכניס את התוכן הזה בדרך אגב. הוא מבהיר באמצעות דוגמה נוספת, שאם בשיעור גאוגרפיה נאמר לתלמידים "התנ"ך הבטיח את הארץ לעם ישראל", הדבר מהווה הדתה, משום שהמסר הדתי מוחדר בדרך עקיפה ומוסווה.

כדוגמה נוספת להבדל בין לימודי יהדות תקינים לבין הדתה הוא מתייחס לתיאור בריאת העולם. להגיד לתלמידים שביום השביעי אלוהים נח זו טענה דתית, שהיא פירוש ואמונה. לדבריו, הדרך הנכונה ללמד זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית.

מהו הפרדוקס הקשור בהדתה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מציג פרדוקס מעניין בנושא ההדתה: בעוד שבמערכות החינוך החילוניות מחדירים תכנים דתיים במסווה, הרי שבמערכות חינוך דתיות לעולם לא יאפשרו כניסה של תכנים חילוניים. הוא נותן דוגמה לכך שבמוסדות דתיים יש פיקוח הדוק על התכנים, ואפילו ספרים שנקנים בחנויות עוברים בדיקות ואישורים על ידי רבנים, כדי לוודא שלא יסתננו לתוכם רעיונות הסותרים את ההשקפה הדתית.

הוא מציין בהרחבה איסורים שונים שנוהגים במערכת החינוך הדתית, כגון איסור להציג תמונות של נשים או ילדות בספרי לימוד. לדבריו, אם המערכת הדתית דוחה כל אפשרות לכניסת תוכן חילוני לספריה, זה יוצר מצב אבסורדי, כי באותו זמן המערכת החילונית מקבלת, לעיתים בלי התנגדות מספקת, תכנים דתיים במסווה של ידע כללי או "עובדות".

הוא מדגיש את הצורך להפריד באופן ברור בין "אמונות" לבין "עובדות", ואת החשיבות בלומר לתלמידים מראש מתי מדובר בשיעור יהדות ובאמונה דתית, ומתי מדובר בשיעור המתבסס על עובדות מדעיות וידע אובייקטיבי.

לסיכום, האם צריך להיות בעד או נגד הדתה?

אליעד כהן מבהיר כי הוא אינו מתנגד כלל ללימודי יהדות, וכי לימודים אלו חיוניים להבנת התרבות היהודית וההיסטוריה שלה. עם זאת, הוא מתנגד באופן נחרץ להחדרת רעיונות דתיים בצורה מוסווית לתוך שיעורים שאינם קשורים לכך כלל. הדוגמה המרכזית שהוא חוזר עליה שוב ושוב היא שבמקום להכניס רעיון דתי בשיעור מתמטיקה או גאוגרפיה, עדיף ללמד את התלמידים בשיעור מוגדר של יהדות שבו הם יודעים מראש שמדובר ברעיונות דתיים.

אליעד מסיים את ההרצאה בכך שהוא קורא לכבוד הדדי בין המערכות, ומבקש מהממסד הדתי שלא לדחוף פירושים דתיים למקומות שבהם אינם רלוונטיים, בדיוק כפי שהממסד החילוני אינו דוחף רעיונות חילוניים לספרי לימוד דתיים.
החלטה תמונה תהליכים החלטיות יהדות תורה מצוות אלוהים הגדרות אובייקטיביות חילונים אליעד דתיים בריאת העולם בעד הדתה דת דתות דתיים האם יש הדתה הדתה הדתה בחינוך הדתה בישראל הדתה במערכת החינוך הדתה בספרי הלימוד הדתה פירוש הדתה של מערכת החינוך הדתיים החרדים חינוך חרדים יהדות יהדות בבתי ספר יהדות תורה מצוות אלוהים ישראל לחנך לימוד לימודי יהדות לימודי יהדות בבתי ספר למידה מחנך מחנכים מערכת מערכת החינוך נגד הדתה פירוש תהליך תהליך הדתה תהליך הדתה פירוש תהליכים
גירושין / פרידות זוגיות - איך להפוך פרידה זוגית ותהליך גירושים למשהו חיובי?
... - איך להפוך פרידה זוגית ותהליך גירושים למשהו חיובי? כפי שכבר ביארתי, אין טוב יותר מאשר רגש של אהבה. והאהבה שהאדם חווה, גם במערכת יחסים זוגית, מאפשרת לו להגיע לרגשות מאוד חיוביים, ביחס לעצמו וביחס למציאות. ועל ידי זה שהאדם מתבונן על הרגשות החיוביים שיש לו בתוך קשר זוגי, על ידי זה, הוא יכול לנסות להרגיש את הרגשות האלו, גם באופן כללי בחייו, בלי קשר למערכת זוגיות כלשהי. ולפעמים מתגרשים, ולפעמים נפרדים מסיבות כאלו ואחרות. והשאלה היא, כיצד אפשר להוציא משהו חיובי, מתהליך של גירושים ... סוג של תחנת ביניים, שבה יכול האדם לעצור ולהתבונן על הדברים שאותם הוא יכול ללמוד, על עצמו ועל החיים, מתוך הסתכלות אחורה על מערכת היחסים שהסתיימה. אך הדבר החשוב ביותר הוא, לנסות להרגיש טוב, גם מחוץ למערכת היחסים הזוגית. ועד כמה שאפשר, לפחות באותה הרמה שהייתה לאדם בתוך הזוגיות. הזוגיות, מאפשרת לאדם לגלות, כמה טוב הוא יכול להרגיש. ... התחושות החיוביות ואפילו תחושות טובות יותר מהן, באופן כללי בחיים שלו, גם בלי קשר לזוגיות. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי מערכת היחסים הזוגית שבה היה האדם, העלתה אצל האדם את הרף הרגשי שלו. כי אם האדם לא היה במערכת הזוגית הזאת שהסתיימה, הרי שהוא אולי לא היה יודע, עד כמה טוב אפשר להרגיש. וכל מערכת יחסים זוגית וכל קשר אהבה שיש לאדם עם כל דבר ודבר, המטרה העיקרית שלו היא, להעלות את רמת המודעות האישית שלו, לעד כמה אהבה הוא מסוגל להכיל, ועד כמה טוב אפשר להרגיש. וכאשר מערכת זוגית מסתיימת, על האדם לנסות להבין את המצב, ולנסות להשיג את אותה רמה של תחושת טוב, גם באופן עצמאי. ונכון שזה לא קל, אבל זה משתלם ...
קבלת החלטות - מה הכי חשוב בתהליך קבלת החלטות? איך לקבל החלטות בצורה נכונה?
...התכלית הסופית שאליה הוא רוצה להגיע. על האדם לנסות להבין מהי התכלית של התכלית עצמה = מה בדיוק יקרה אחרי שהתכלית עצמה תושג. האם אז תהיה תכלית נוספת? ומה אחכ? ומה יהיה אחרי מה שיהיה אחכ? ככל שהאדם חושב לטווח רחוק יותר, כך ההחלטות שלו טובות יותר. על האדם לחשוב כמה שיותר רחוק. על האדם לחשוב אין סוף מהלכים קדימה, עד כמה שהוא יכול. על האדם להסתכל על הסוף של הסוף ועל מה שהוא באמת רוצה להשיג. רק כאשר התכלית הסופית ברורה לחלוטין, רק אז ניתן לקבל החלטה טובה...
אחדות מהקטן לגדול - על תהליך הבנת האחדות של האדם
...הבדל בין גבר לאישה, כי שניהם רק צורה שונה. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין עם אחד לבין עם אחר. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין האדם לבין הבהמה. ואחכ האדם מבין, שאין הבדל בין האדם והבהמה לבין הצומח והדומם. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בינו לבין שום דבר אחר שישנו. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין המקום לבין הזמן, כי שניהם כלום. ואחכ האדם מבין שאין הבדל בין האין לבין היש, כי הם ישות אחת ממש. ואז האדם מגיע לשלמות השכל, שגם בשכל שלו, הוא מבין שהכל אחד ממש, בידיעה ישירה...
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
...אליעד כהן מסביר את הקושי בתהליך קבלת החלטות, באמצעות דוגמה של אדם שעומד בחנות ומתלבט בין שלושה צבעי חולצות. האדם מתלבט מפני שהוא רואה הבדל בין האפשרויות, וכל אפשרות נראית לו שונה וטובה מסיבות שונות. למשל, חולצה אחת נראית לו יפה יותר, אחרת מתאימה יותר לסגנון שלו, ושלישית אולי מתאימה לאירוע מסוים. עצם ההתלבטות נובעת מהתפיסה של נפרדות - הרגשה שכל אפשרות היא שונה ונפרדת מהשנייה. אולם אליעד כהן מציע נקודת מבט נוספת: אם האדם היה עיוור צבעים, הוא כלל לא...
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
הבורא רוצה את הכל זהו תהליך בתוך זמן ומקום, הגדרת הבורא זה צמצום של נפרדות
... ההכרה בכך שהאמת המוחלטת היא מעבר לכל הגדרה, ושכל הגדרה שניתן היא רק אמצעי זמני לתאר משהו שאי אפשר באמת לתאר במילים. האם הבורא רוצה הכל? מהי נפרדות ומהי אחדות? מה פירוש הביטוי אין עוד מלבדו? מדוע אי אפשר להגדיר את הבורא? מהי המשמעות האמיתית של האחדות? ...
להתעורר ולישון כהקבלה לתהליך של להיות אלוהים ולהיות בן אדם, נפרדות ואחדות שינה וערנות
להתעורר ולישון כהקבלה לתהליך של להיות אלוהים ולהיות בן אדם, נפרדות ואחדות שינה וערנות
... המנותק. לפי אליעד, כל מה שנכון לגבי מערכת היחסים בין השינה לחלומות, נכון גם לגבי מערכת היחסים שבין החלומות לבין הערנות שלנו. הוא מציין כי אלוהים נתפס כמצב של ערנות גבוהה יותר, בעוד שמצב של שינה נתפס כחוויית האחדות הפנימית, שבה לא קיימת הפרדה בין האדם לבין הכל. ... מצביע על השפעות של תודעה גבוהה ושפירוש החיים יכול לשתף חוויות רוחניות של חיבור ואחדות, תוך כדי תהליך של נפרדות. השינה, כפי שמציין אליעד, הופכת למטאפורה למצב רוחני שכולל חיבור אל היקום כולו ואל אחדות אין סופית. מהו ...
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
אינטרס בתהליך חיפוש האמת מרחיק את האדם מידיעת האמת בפחות מרגע אחד
...לשאול את עצמו: מהי האמת בלי קשר למה שאני רוצה? לנסות לבחון את הדברים מנקודת מבט נייטרלית ככל האפשר. להתנסות באופן מודע בצפייה בעובדות בצורה פתוחה וללא התנגדות. מה קורה כאשר חיפוש האמת משוחרר מכל אינטרס? כאשר החיפוש משוחרר מכל אינטרס, האמת מתגלה באופן מיידי. האדם לא צריך להיאבק יותר עם הסברים, כי האמת נמצאת מולו כל הזמן. הבעיה היא שהאדם עצמו עשוי להיות מסונוור מהאינטרסים האישיים שלו, ולכן עליו להסיר את ההפרעות הפנימיות שמסתירות את האמת. איך אינטרסים...
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
רצון להרגיש טוב, להיכלל בשורש, שורש הנפרדות, כל הנחלים זורמים לים, שורש התהליכים, הנמשל הראשון
... ברגע שרואים את הכל כישות אחת, אין יותר שום הבדל בין הנחל לים - זה הכל מים. כך גם טוב ורע הופכים לדבר אחד, וכך גם הנפרדות והאחדות. אליעד מבהיר שזו בדיוק מטרת הלימוד שלו: לגרום לך להבין שאין באמת הבדל בין הדברים. מה ...
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
תהליכים מקבילים, ללמוד מדבר על דבר, למצוא תשובות לשאלות, הבנה מלאה, הבנה חלקית, פתרונות לבעיות, למצוא פתרון לבעיה, משל ונמשל, היקש לוגי, הסקה לוגית
... המשמעות של להפשיט תהליך למידה? להפשיט תהליך למידה פירושו לקחת את התהליך המוכר, לצמצם אותו למרכיבים הבסיסיים ביותר שלו, וליישם את העקרונות ... המדויקת של היראה, של שורשה, ושל האור הגנוז. מה פירוש להעלות את היראה לשורשה לפי רבי נחמן? להעלות את היראה לשורשה פירושו לחבר את הפחד או היראה למקום הבסיסי ביותר, שבו אין הבדל בין טוב לרע. אם אדם מחבר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, מנטור, אימון אישי להרזייה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1560 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 00:54:17 - wesi1