... גשמיים ורופאים רוחניים - לחפש את הרופא הטוב ביותר בעולם ובו יתבאר גודל הטעות של האדם, שבגשמיות, הוא מחפש רופאים גשמיים, אבל על
נפשו הוא לא מספיק חס. כי כאשר האדם חולה בגופו, הוא הולך לרופא שירפא את גופו. והגוף הזה, הוא סוג של מכונה, שכל ... את גופו ואת הכאב, וגם את רצונו שלא ירצה את הכאב. כך שכל הבעיות שיש לאדם בכל תחום שהוא, ואפילו בעיות בריאות הגוף, הן בעצם בעיות
נפשיות שיש לאדם, שהוא לא רוצה צורות מסוימות של המציאות. ואין האדם מרגיש רע כלשהו, אאכ הוא לא רוצה את ... כלל. ולמה יש אצל החכם האמיתי, שינוי בין הפנימי לחיצוני? תשובה: כי הכל אחד וכולי). ומי שמבין את הדבר הזה, עליו להתייחס אל הבעיות
הנפשיות שלו, לפחות כמו שהטועים מתייחסים, אל בעיות הבריאות שלהם. שהם ככ דואגים לבריאות גופם, שמסב להם אושר ככ עילאי, ושבכל מקרה הם יודעים שהם רק זמניים בו. ובפועל זה אומר, שעל האדם לשים בראש סדר העדיפויות שלו, את עניין הבריאות
הנפשית שלו. ועל האדם לחפש בכל העולם כולו, חכם אמיתי גדול ביותר, שירפא גם אותו. וככל שהאדם יודע ומבין טוב יותר, עד כמה הוא מסובך בתוך הכלא של הרצון שלו, כך עליו להבין, שהוא צריך למצוא את עורך הדין ואת רופא
הנפשות הטוב ביותר בעולם, שיירפא גם אותו. ועל האדם להתבונן היטב, על הטועים שדואגים לבריאות גופם הכלה, ועל ... המשאבים שהאדם משקיע, לטובת בריאות גופו הפיזי. ועל האדם להבין, שעליו להיות מוכן להשקיע, כמות אין סופית של משאבים, תמורת הבריאות
הנפשית שלו באמת, שהיא בעצם האדם עצמו. כי
הנפש של האדם, היא האדם עצמו. ועל האדם להשקיע בבריאותו של עצמו, דהיינו, בריאות התודעה שלו, את כל המשאבים שבעולם. פי אין סוף, ממה שהאדם משקיע בבריאות בגדיו הזמניים, שזה בעצם גופו של האדם. וכאשר
הנפש בריאה, אז גם הגוף בריא תמיד. כי כאשר טוב לאדם באמת, אז שום חולי ושום מחלה לא פוגעים בבריאות
נפשו. וגם אם גופו סובל ברמה החיצונית, הרי שבפועל בפנימיות שלו, טוב לו באמת תמיד. ...