...
ניהולית , לקחת אחריות
כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של
המנהל? איך
לנהל עובדים? להאשים את
המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי
המנהל או העובד? הסרת אחריות
ניהולית מדוע לא כדאי להאשים את העובדים שלך
כמנהל? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם נמצא בתפקיד
ניהולי ומנהל עובדים, עליו להימנע מלהאשים את עובדיו, לא בפני עצמו ולא בפני
המנהל שמעליו. להאשים את העובדים ישירות בפניהם עשוי להיות לגיטימי לפעמים, אך בשום פנים ואופן אסור
למנהל להאשים אותם מול עצמו או מול
ההנהלה הגבוהה יותר. הסיבה לכך היא שהעובדים הם למעשה הכלים של
המנהל. אליעד נותן דוגמה מוחשית של מקדחה ... את מי שבחר לקנות אותה, את מי שלא יודע להשתמש בה נכון, או את מי שצריך להחליף אותה. אותו הדבר נכון גם לגבי עובדים - הם הכלים של
המנהל. אם העובדים לא מצליחים בתפקידם, הרי
שהמנהל אחראי על כך, בין אם הוא לא מצליח להדריך אותם בצורה נכונה, ובין אם הוא לא מצליח
לנהל אותם ביעילות. למה האשמת עובדים היא בעצם הסרת אחריות
ניהולית? כאשר
מנהל מאשים את עובדיו, הוא למעשה מסיר מעל עצמו את האחריות לכישלון או לתוצאות לא רצויות. לדוגמה, אם הפרויקט נכשל
והמנהל מסביר
למנהל שמעליו שהסיבה לכך היא חוסר היעילות ... בדיוק כפי שהעובד לא יכול להאשים את הכלי שאיתו הוא עובד, כמו מברג שהתקלקל, מכיוון שהעובד אחראי להביא או לתקן את המברג, כך
המנהל לא יכול להאשים את עובדיו - הם הכלים שלו, והאחריות להפעילם כראוי היא אך ורק שלו. לכן, חשוב להבין שכל פעם
שמנהל מאשים את העובדים, הוא בעצם אומר זה לא אני, אלא הם, ובכך למעשה הוא מודה בחוסר יכולתו
לנהל. במקום להאשים,
המנהל צריך לקחת אחריות מלאה על התוצאות ועל אופן התפקוד של הצוות שלו. מהו הרעיון של אחריות
ניהולית לפי אליעד כהן? הרעיון המרכזי של אחריות
ניהולית הוא
שהמנהל חייב להכיר באחריות המלאה שלו על ... זה שצריך לבדוק איפה הטעות שלו, מה לא ברור לעובדים, מדוע הם לא מקשיבים לו, או איך הוא יכול לשפר את ההסבר או את ההדרכה. האחריות
הניהולית לא נמצאת אצל העובדים, אלא תמיד אצל
המנהל עצמו. אליעד מציין גם שאי אפשר באמת ...