... כזה? ככל שהאדם ימצא יותר שקרים בטענה, כך יהיה לו קל יותר להתמודד איתה, והוא יוכל ליצור לעצמו הגנה חזקה יותר. איך
מנהל יכול לפתור קונפליקטים עם עובדים באמצעות זיהוי שקרים? אליעד כהן נותן דוגמה נפוצה מתחום
הניהול, שבה
מנהל מרגיש שהוא לא סומך על העובד שלו. כשעובד מציע פתרונות
והמנהל לא בטוח אם אפשר לסמוך עליו, הוא נוטה לרדת לפרטים כדי לברר אם העובד באמת חשב על כל ההשלכות. מצב זה יוצר תסכול אצל העובד, שמרגיש
שהמנהל לא סומך עליו. אליעד מציע גישה אחרת: לבדוק האם באמת הכרחי לשדר לעובד שלא סומכים עליו, או שמא מדובר בהנחה מוטעית. אולי
המנהל צריך דווקא להניח שהעובד כן יודע ומסוגל, ופשוט לגשת אליו בצורה יותר תומכת ופחות ... רוצה להבין איך אתה חושב, לא כי אני לא סומך עליך, אלא כי אני רוצה לעזור לך להצליח. במצבים אחרים, כאשר עובד אומר
למנהל שהוא מתוסכל מזה
שהמנהל כל הזמן מבקר אותו,
המנהל יכול לבדוק את האמת בסיפור העובד: האם באמת העובד כל כך מתוסכל? האם הביקורת של
המנהל בהכרח נתפסת כביקורת שלילית, או שהעובד מפרש זאת כך בטעות? האם באמת אין דרך להעביר לעובד את המסר בצורה שלא תפגע בו? על ידי כך
שהמנהל מזהה את השקרים בתפיסה שלו ושל העובד, הוא יכול למצוא דרכים טובות יותר לתקשורת שתוביל ... איך לזהות שקרים בתפיסת המציאות? ללמוד יעוץ ואימון אישי כיצד להתמודד עם ביקורת? איך לפתור קונפליקטים בין עובדים
למנהל? כיצד לפתח חשיבה ביקורתית? מה לעשות כשאין פתרון ברור? ...