אמון באנשים, להאמין באנשים, יצירת
אמון, מהו
אמון? איך ליצור
אמון? איך נוצר
אמון? איך לבנות
אמון? להפר
אמון, הפרת אמון, משבר
אמון, איך נבנה
אמון? שכנוע אנשים, לשכנע אנשים מהו
אמון ואיך הוא נוצר בין אנשים?
אמון הוא מושג בסיסי וחשוב ביחסים בין אנשים, בין אם מדובר ביחסים אישיים ובין אם מדובר ביחסים עסקיים כמו מוכר וקונה או ספק ולקוח. אליעד כהן מסביר באופן יסודי ומפורט מהו
אמון, כיצד הוא נוצר, איך ניתן לבנות אותו, מה גורם
להפרת אמון ואיך אפשר לשקם ולחזק
אמון לאחר שנפגע. מה המשמעות העמוקה של
לתת אמון באדם אחר? אליעד מסביר שהמילה
אמון מגיעה מהמילה אמן - כלומר, אמת.
לתת אמון פירושו לחשוב שהדברים שאומרים לך הם אמת מוחלטת או מחויבת. המשמעות היא שאדם נותן
אמון כאשר הוא מרגיש שהצד השני לא ישקר לו, וכאשר הוא מאמין שמה שנאמר לו הוא דבר מחויב, כלומר, ודאי. לדוגמה, כששופט אומר אני לא נותן
אמון בעד הזה, הוא מתכוון שאינו רואה את דבריו כאמת מחויבת. כך גם ביחסים אישיים - אם מישהו מספר לך סיפור,
האמון שלך בו הוא המידה שבה אתה תופס את הסיפור כאמיתי. מי שנתפס בעיניך כאמין הוא אדם שדבריו נתפסים על ידך כאמת ודאית יותר מדבריו של אדם זר. כיצד הרצון האישי משפיע על יצירת
אמון? אליעד מציין כי אחד הגורמים המשמעותיים שמשפיעים על יצירת
אמון הוא הרצון האישי של האדם שנותן את
האמון. אנשים נוטים להאמין לאדם שלדעתם יספק את רצונם ויעשה את הדברים בצורה המתאימה להם. עם זאת, אליעד מבהיר שזו לא המהות הבסיסית של
האמון אלא תוצאה אפשרית שלו. המהות הבסיסית היא עדיין האמונה בכך שהדברים שנאמרו הם אמת. מה גורם
להפרת אמון בין ספק ללקוח?
הפרת אמון נוצרת כאשר יש פער בין מה שהובטח לבין מה שקרה בפועל. למשל, ספק הבטיח לספק עשרה קילוגרם של סחורה, ובפועל סיפק תשעה קילו בלבד. הסיבה
שהאמון נפגע היא שהלקוח מסתמך על דברי הספק כאמת ודאית, וכאשר מתברר שזה לא היה נכון, הוא מרגיש נבגד, במיוחד אם נגרם לו נזק בעקבות ההפרה. אליעד מדגיש שהפגיעה
באמון תלויה גם בתפיסת הלקוח את האירוע - אם הוא יחשוב שמדובר בטעות תמימה,
האמון ייפגע פחות, ואם הוא יחשוב שהספק פעל במכוון במטרה לרמות, ה