אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מתי להתלונן? ✔אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
מי אחראי כשיש עובד שלא עובד טוב, המנהל או העובד?

אחד המצבים הנפוצים בעולם העבודה הוא כאשר מנהל מתלונן על העובדים שלו. לדוגמה, המנהל מתלונן שהעובדים שלו לא יעילים, לא מבצעים משימות, או פשוט לא מתפקדים כראוי. לפי אליעד כהן, כאשר מנהל מתלונן על העובדים, הוא בעצם מתלונן על עצמו ועל יכולות הניהול שלו. אמנם קיימים עובדים שהם באמת דפוקים, כאלה שלא אוהבים לעבוד ושונאים את התפקיד שלהם, עובדים עצלנים או בלתי כשירים, אך חשוב להבין שההתנהגות של העובדים היא במידה רבה תוצר של האופן שבו המנהל מנהל אותם.

האם המנהל אשם בהתנהגות העובדים שלו?

אליעד מסביר שאם אתה כמנהל מתמודד עם עובד שלא עובד טוב, יכול להיות מאוד שאתה אכן מנהל מעולה שעושה את תפקידו מצוין, ושאין מישהו בעולם שהיה מצליח לנהל את העובדים שלך טוב יותר ממך, ולכן הבעיה היא נטו בעובד. אך מצד שני, קיימת אפשרות אחרת, לפיה העובד לא עובד טוב דווקא בגלל משהו בדרך שבה אתה מתנהל מולו. אולי צורת הניהול שלך גורמת לעובד לא לרצות לבצע את העבודה. יכול להיות שמשהו בתקשורת שלך איתו, בציפיות שלך, או באופן בו אתה מגדיר לו את המשימות, הוא הגורם לבעיות.

מה קורה כשכל העובדים לא מתפקדים כמו שצריך?

אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: אם יש מנהל שמתלונן שרק עובד אחד לא טוב, יש סבירות שהבעיה היא ספציפית בעובד הזה. אולי צריך לפטר את העובד ולהביא מישהו אחר במקומו. אך אם אותו מנהל מתלונן שכל העובדים שלו לא עובדים טוב, כל העובדים לא יעילים, כולם לא מתפקדים, אז ככל שמספר העובדים שהמנהל מתלונן עליהם גדול יותר, כך הסבירות שהבעיה היא במנהל עצמו עולה.

לדוגמה, אם יש לך צוות של עשרה עובדים ואחד או שניים לא מתפקדים כמו שצריך, אולי הבעיה באמת נמצאת באותם עובדים. אך אם כל העשרה לא מתפקדים טוב, המסקנה הברורה תהיה שהבעיה אינה בעובדים אלא בשיטות הניהול שלך כמנהל. במצב כזה יש צורך לבדוק לעומק מה אתה כמנהל עושה לא נכון, אולי אתה לא נותן להם הנחיות ברורות מספיק, אולי אתה לא יודע לתגמל אותם נכון, אולי אתה מעמיס עליהם עבודה באופן לא מאוזן, או שהגישה שלך אליהם גורמת להם להרגיש לא מוערכים ולחוסר מוטיבציה לעבוד.

מה לעשות אם המנהל טוען שכולם אשמים חוץ ממנו?

מצב נפוץ שאליעד מדבר עליו הוא מנהל שמאשים את כל מי שמתחתיו: העובדים לא טובים, הם עצלנים, לא מבינים עניין, לא ממושמעים, כולם אשמים חוץ ממנו. אליעד מסביר שזו נקודת אזהרה גדולה. כאשר מנהל בטוח שהוא עצמו בסדר גמור, שהבעיה לעולם לא בו אלא תמיד בעובדים, ושכל העובדים שתחתיו לא מתפקדים, בדרך כלל המצב יהיה בדיוק הפוך. ככל שהמנהל מתעקש שהבעיה היא אצל העובדים בלבד, בלי לבדוק ולבקר את עצמו, כך עולה הסבירות שהניהול שלו הוא זה שגורם לעובדים לא לתפקד.

לדברי אליעד, אחת הבעיות הגדולות של מנהלים היא חוסר היכולת לקחת אחריות על מצב הצוות. מנהל טוב לא יתנער מאחריות ויגיד שכל העובדים תחתיו לא טובים, אלא ייקח אחריות ויבדוק האם יש משהו שהוא עושה, אפילו באופן לא מודע, שפוגע בתפקוד העובדים שלו.

מתי צריך לפטר את העובד, ומתי לפטר את המנהל?

כאשר מנהל מתלונן על עובד בודד שאינו עובד טוב, הגיוני לפטר את העובד, כי קיימת אפשרות סבירה שהבעיה היא ספציפית בו. אך במצב שבו רוב הצוות מתפקד באופן לא יעיל, החלפת העובדים לא תפתור את הבעיה לאורך זמן. במקרה כזה, יש לשקול את האפשרות להחליף דווקא את המנהל. אליעד מסביר את זה באמצעות דוגמה מפורטת: אם יש לך עסק, ומגיע אליך מנהל שטוען שעובד מסוים גרוע, אתה יכול להחליף את העובד. אבל אם הוא חוזר וטוען שוב ושוב על עוד ועוד עובדים שהם גרועים, בסופו של דבר הבעיה אינה העובדים, אלא בו. העובדה שמספר רב של עובדים שונים לא מתפקדים תחת ניהולו מעידה על כך שהבעיה היא בסגנון הניהול של המנהל עצמו.

לסיכום, איך לזהות מי אחראי לכישלון - העובד או המנהל?

אליעד מבהיר כי הדרך לדעת מי באמת אחראי לכישלון תלויה בהיקף הבעיה:
  • אם הבעיה היא נקודתית, וקשורה בעובד בודד או בשניים, ייתכן שהבעיה נמצאת אצל העובדים עצמם, וניתן לנסות להחליף אותם.
  • אם הבעיה היא רחבה יותר ומרבית הצוות אינו מתפקד כראוי, יש לבדוק באופן יסודי ועמוק יותר דווקא את שיטת הניהול ואת התפקוד של המנהל.
  • מנהל שמסרב להכיר באחריות שלו לבעיה, וטוען שהאשמה תמיד בעובדים, הוא בדרך כלל מנהל לא טוב שיגרום לתפקוד לקוי של הצוות כולו.
בכל מקרה, מנהל טוב צריך לקחת אחריות אישית ולבדוק קודם כל את עצמו, לפני שהוא מאשים אחרים.
מנהל שמתלונן על העובדים שלו

שלום חברים, הפעם נדבר על מנהל שמתלונן על העובדים שלו - בין אם בפני עצמו או בפני מישהו אחר - על האנשים שכפופים לו.

מה שצריך לדעת זה שיש עובדים שהם באמת בעייתיים - אנשים שלא אוהבים לעבוד, שונאים את העבודה, חסרי אחריות, מניפולטיביים, נצלנים או שקרנים. ייתכן בהחלט שחלק מהעובדים שתחתיך שייכים לאותה קטגוריה של עובדים שלא מבצעים את תפקידם כראוי. אבל חשוב להבין שאם אתה כמנהל מתלונן על העובדים שלך, ייתכן מאוד שאתה בעצם מתלונן גם על עצמך.

ההתנהגות של העובדים שלך קשורה ישירות אליך וליכולות שלך כמנהל. כלומר, ברגע שאתה אומר: "העובד שלי לא עושה את העבודה", עליך להבין שבעצם אתה לא מתלונן רק עליו - אתה גם מתלונן על התפקוד שלך כמנהל. זה שהוא לא מבצע את המשימות שלו כמו שצריך, זו אחריות שלך.

האחריות של המנהל

כמובן, ייתכן שהעובד פשוט לא טוב בתפקידו, וזו באמת הבעיה שלו. אך מצד שני, ייתכן גם שהוא לא עושה את העבודה כראוי בגללך - אולי משהו בגישה הניהולית שלך גורם לו להיות פחות יעיל או פחות מחויב.

כשמנהל מאשים את הכפופים לו, קיימת אפשרות שהוא צודק ושהוא עושה את עבודתו בצורה מושלמת - כלומר, שאין שום אדם בעולם שיכול לנהל את העובדים האלה טוב יותר ממנו. ולמרות זאת, העובדים עדיין לא מתפקדים כראוי. אך יש גם אפשרות אחרת - ייתכן שהניהול שלך הוא זה שגורם לעובדים שלך להיות לא יעילים.

איך יודעים איפה הבעיה?

כדי להבין אם הבעיה באמת נעוצה בעובד או דווקא במנהל, אפשר להסתכל על התמונה הרחבה:
  • אם יש לך עובד אחד שלא עובד טוב - ייתכן שהבעיה היא בעובד עצמו.
  • אם כל העובדים שלך לא עובדים טוב - ייתכן שהבעיה בך.
אם אתה מנהל צוות ומרגיש שרוב האנשים תחתיך אינם יעילים, חשוב לשאול את עצמך - האם מדובר במקרה או שאולי הדרך שבה אתה מנהל אותם היא שגורמת לכך? ככל שיש לך בעיות עם יותר עובדים, כך עולה הסבירות שהבעיה אינה דווקא בהם, אלא בך.

אם מנהל טוען שכל עובד שהוא מקבל אינו טוב, שהעובדים לא מבצעים את המשימות כמו שצריך ושכולם "לא מתאימים", ייתכן מאוד שהבעיה היא בגישה הניהולית שלו. כמובן, זה לא בהכרח נכון תמיד - אבל ברוב המקרים, כאשר מנהל חווה בעיות חוזרות ונשנות עם עובדיו, עליו לבדוק את הדרך שבה הוא מוביל את הצוות.

לסיכום

אם אתה רוצה לשפר את תפקוד העובדים שלך, ייתכן שהפתרון הוא לשפר קודם כל את הגישה שלך כמנהל.

לקריאה נוספת על אחריות המנהל, ניהול עובדים, התמודדות עם עובדים בעייתיים ותהליכי פיטורין, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע נוסף בנושא. בהצלחה!
בעיות עם עובדים, עובד שלא עובד, להתלונן על העובדים, אחריות המנהל על העובדים, אחריות של ראש הממשלה
תלונות כישלונות אחריות אישית החלפת עובד להסיר אחריות כישלון מנהל אחראי להיכשל להתלונן על העובדים שלך עצלות בעיות עם העובד אחריות אחריות אישית אחריות המנהל אחריות ניהולית איך להסיר אחריות איך להתלונן איך לנהל איך לפטר את המנהל איך לפטר מנהל איך לפטר עובד איך לפטר עובדים איך לקחת אחריות ארגון אשמה בעיות עם העובד בעיות עם העובדים בעיות עם עובדים בעיות של מנהלים עם עובדים האם המנהל אחראי האם העובד אחראי האם להסיר אחריות האם להתלונן האם לפטר האם לפטר את המנהל האם לפטר את העובד האם לפטר מנהל האם לפטר עובד האם לפטר עובדים האם לקחת אחריות המנהל או העובד המנהל אחראי הסרת אחריות העובד או המנהל העובד אחראי יועץ יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ למנהלים כמה להתלונן כמה לקחת אחריות להאשים להסיר אחריות להתלונן למה העובד לא עובד למה לקחת אחריות למנהלים לנהל לפטר לפטר את המנהל לפטר את העובד לפטר מנהל לפטר עובד לפטר עובדים לקחת אחריות לקיחת אחריות מי אשם מי אשם המנהל או העובד מנהל מנהל או עובד מנהל אחראי מנהלים מתי להסיר אחריות מתי להתלונן מתי לפטר עובד מתי לפטר עובדים מתי לקחת אחריות ניהול עובד עובדים פיטורים רגשות אשם תלונה תלונות תלונות על עובד תלונות על עובדים
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על תלונות וההבדל בין לוזרים למצליחנים בהקשר של איך הם מתמודדים עם בעיות בחיים. התלונה עצמה, כמו אכלו לי, שתו לי, אינה בהכרח תכונה של לוזר או וינר. השאלה האמיתית היא מה המטרה מאחורי התלונה: האם היא משמשת כתירוץ כדי לא לפעול, או שהיא נועדה לשפר ולהתמודד עם בעיה. למה לוזרים משתמשים בתלונות? לוזרים, כשהם מתלוננים, עושים זאת כתירוץ להסביר למה הם לא פועלים בצורה אקטיבית או ממצים את המקסימום שלהם. הם ... היא כאשר מנהיגים פוליטיים מתלוננים על המצב הכלכלי או המצב הפוליטי במקום לנקוט בפעולות לשיפור המצב. מהו המניע מאחורי תלונה של ווינר? לעומת זאת, ווינר מתלונן מתוך מטרה לשפר את המצב. הוא לא מסיר אחריות מעצמו, אלא מתלונן כדי ... לא נעצר בגלל שמישהו אכל לו ושתה לו. הוא עדיין פועל במלוא המרץ כדי לשפר את מצבו. הוא רואה בתלונה כלי לעורר שינוי ולתכנן פתרונות למצב בעייתי. מה קורה למי שלא מתלונן בכלל? כמובן, יש גם את סוג האנשים ... בבית כלא ולא מנסה לברוח ממנו, אלא פשוט אומר ברוך השם שאני נושם, מבלי לנסות לשפר את המצב. האם תלונה יכולה להיות מניפולציה? נוכלים ועסקנים מניפולטיביים עלולים לנצל את הרעיון של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי להמעיט בתלונות ולמנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם עשויים להציג את התלונה כהתנהגות של לוזרים, ובכך לשלול את הלגיטימיות של התלונה ולמנוע מהקורבן לפעול לשיפור המצב. איך להבחין אם התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם התלונה מגיעה ממקום של שיפור או ממקום של קבלה. אם אדם מתלונן אך עדיין עושה את כל מה שהוא יכול לעשות כדי להצליח, אז מדובר בתלונה בונה. אם הוא פשוט מתלונן ומאשים את הסביבה כדי להסביר את כישלונו, אז מדובר בתלונת לוזר. מבחן נוסף הוא ... את עצמך כשאתה מתלונן? ההמלצה של אליעד כהן היא לחשוב היטב כשאתה מתלונן ולבחון את עצמך. האם אתה משתמש בתלונה כתירוץ כדי לא לעשות את המאה אחוז שלך? או שאתה מתלונן כדי לשפר את המצב ולמצוא פתרונות לבעיות? אם ... פועל בכל הכוח, גם אם יש מכשולים, וממשיך להיאבק על השיפור, אז תלונתך היא חיובית. אכלו לי שתו לי תלונות ותירוצים לוזרים מול ווינרים שיפור המצב לעומת הסרת אחריות גישת ברוך השם מול חתירה לפתרון מניפולציות של נוכלים אחריות אישית מול גורמים חיצוניים האם להתלונן זו תכונה של לוזרים או ווינרים? התלונה עצמה, כמו אמירות בסגנון אכלו לי, שתו לי, אינה שייכת בהכרח לקבוצת הלוזרים או לקבוצת הווינרים. השאלה האמיתית היא מה המטרה של התלונה. האם היא משמשת תירוץ כדי לא לפעול ולהישאר במצב הנוכחי, או שהיא דרך לבטא רצון לשפר את המצב ולשנות אותו לטובה? מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? לוזרים משתמשים בתלונה כתירוץ כדי להסביר מדוע הם לא מתאמצים להשיג את מטרותיהם עד הסוף. כששואלים אותם למה הם לא פועלים בכל ... מעבירים את האשמה החוצה, במקום להודות שהם לא עשו מאה אחוז כדי לייצר שינוי מהותי. אצל ווינרים, לעומת זאת, התלונה היא עדיין קיימת, אבל היא נועדה לקדם שיפור במצב. אדם מצליחן שמתלונן, עושה את זה מתוך כוונה לתקן משהו. ... ניסיון אמיתי לשפר את המצב. הם מקבלים על עצמם כל עוול, אומרים ברוך השם שאני נושם ומנסים להשתיק כל תלונה. הגישה הזו מזכירה אדם שנמצא בבית כלא, אבל במקום לנסות לצאת משם ולהשתחרר, הוא אומר תפסיק להתלונן, פשוט תחייך ... מניפולטיביים משתמשים בהאשמה של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי למנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם מזהים שבמקרים מסוימים תלונה היא אכן תירוץ ללוזריות, ולכן הם מערבבים בין תלונה בונה (שמטרתה לפתור בעיות) לתלונה תבוסתנית (שמטרתה לא לעשות כלום). נוכל עלול לגנוב משהו ממך, וכשתגיע בטענה נגדו, הוא יאמר: מה אתה מקטר כל ... תפסיק להגיד אכלו לי, שתו לי, תהיה חיובי. בצורה הזו הוא הופך אותך ללא לגיטימי בעיני עצמך, כאילו עצם התלונה היא פסולה, ובכך מונע ממך להילחם על מה שנלקח ממך. איך יודעים אם התלונה בונה או הורסת? המבחן הוא האם אדם עושה את כל מה שהוא יכול, למרות הקשיים, ובמקביל מתלונן כדי לשפר את המצב. אם אתה משתמש בתלונה רק כדי להסביר למה אתה לא עושה כלום, זו תלונת לוזרים. אבל אם אתה פועל בכל הכוח ובכל זאת מתעקש להשמיע תלונה במקום שיש עוול, זו תלונת ווינר. כך גם בנושא אכלו לי, שתו לי. ווינר מתלונן כדי לשפר את המצב: ... בורח מאחריות. אבל אם אתה ממשיך לפעול, נלחם ומשקיע מאמץ, ועדיין מצביע על עוולות שאתה רוצה לתקן, אז זו תלונה חיובית, תכונה של אדם מצליח שרוצה להעלות את רמת החיים וההישגים שלו. אכלו לי שתו לי תלונות ותירוצים לוזרים מול ווינרים שיפור המצב לעומת הסרת אחריות גישת ברוך השם מול חתירה לפתרון מניפולציות של נוכלים אחריות ...
פרידה קשה, למה לא לשנוא את האקסית? למה לא ללכלך על האקסית? פוסט טראומה מהאקסית, ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית
פרידה קשה, למה לא לשנוא את האקסית? למה לא ללכלך על האקסית? פוסט טראומה מהאקסית, ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית
... ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית למה לא כדאי לשנוא את האקסים וללכלך עליהם? אחת הסיבות העיקריות לכך שלא מומלץ לשנוא את האקסית ... פוטנציאליים. אנשים יעדיפו להיות בסביבת מישהו שמרגיש טוב עם עצמו ומסוגל להתקדם הלאה, במקום להיות עם מישהו שתקוע בעבר ומתלונן על האקס שלו. לדוגמה, אדם שמספר לכולם שהאקסית שלו הייתה נוראית, מרגיש רע בעצמו ומושך אליו אנשים פחות איכותיים ... בעבר, כך קשה לכם להתקדם הלאה ולהיות פתוחים לקשרים חדשים. אנשים רוצים להיות ליד מישהו שמשדר חיוביות ולא מישהו שמתלונן כל הזמן על העבר שלו. השלכת הכעס על בן הזוג החדש בעיה נוספת היא שכעסים לא פתורים מהקשר הקודם ...
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך
תלונות ותלות רגשית, למה מישהו בא אליך בתלונות? איך לגרום למישהו לא להתלונן עליך? למה מישהו מאשים אותך? תלונות מצד הילדים, תלונות של בני זוג, ילדים מתלוננים, להאשים את ההורים, בני זוג מתלוננים, לגרום למישהו לא להיות תלוי בך למה מישהו בא אליכם בתלונות? כאשר אדם מגיע אליכם עם תלונות, כגון אתה לא אוהב אותי מספיק, אתה לא מעניק לי מספיק, או אתה לא נותן לי מספיק, המשמעות היא ... בכם. הוא למעשה חושב שאתם חייבים לספק לו תחושה טובה, ולכן כאשר הוא אינו מקבל זאת, הוא פונה אליכם בתלונות. אליעד כהן מסביר שצריך לבחון את עצמכם ולבדוק איפה אתם נהנים מזה שאותו אדם בא אליכם בטענות. אם לא ... ברחוב לא יעצור סתם אדם זר וישאל למה אתה לא אוהב אותי? מכיוון שאין ביניהם תלות. למה אתם נהנים מתלונות של אחרים כלפיכם? הסיבה שאתם נהנים מכך שמישהו מתלונן כלפיכם, נובעת מכך שאתם מרגישים שיש לכם שליטה עליו. אליעד כהן מציג את הדוגמה של הורים וילדים: הורים רבים ... תקבל. התלות הזו מאפשרת להורה להרגיש שהוא בעל ערך וכוח. אבל המחיר של שליטה זו הוא שהילד יגיע עם תלונות, כגון הרסו לי את החיים, פגעתם בי, וכו, משום שהוא רואה בהורים אחראים לטוב או לרע שמתרחש בחייו. איך ... בני זוג? תלות רגשית בין בני זוג מתבטאת באופן דומה. אליעד כהן נותן את הדוגמה הבאה: נגיד שהבן זוג מתלונן על בת הזוג שהיא רואה בו כספומט ורק רוצה ממנו כסף. אך הוא שוכח שאם לא היתה לה תלות ... הוא נהנה מכך שהיא תלויה בו, כי כך הוא מרגיש שהוא נחוץ עבורה. התוצאה הישירה של תלות זו היא תלונות מצדה. גם במקרה ההפוך, אישה יכולה להרגיש טוב מכך שבן זוגה תלוי בה, אך כתוצאה מכך הוא יתלונן שהיא אינה מעניקה לו מספיק אהבה או תשומת לב. מה הקשר בין תלונות לתלות רגשית? כאשר אדם מתלונן כלפיכם, הוא בעצם חושב שהטוב שלו וההרגשה הטובה שלו תלויים בכם. הוא רוצה לקבל מכם משהו חיובי ואינו מקבל ... כשאתם מאפשרים לאחר להרגיש שתלוי בכם, אתם בעצם מזינים את התחושה הזו ומגבירים את הסיכוי שהוא יבוא אליכם עם תלונות בעתיד. איך להפחית תלונות מצד אנשים? כדי להפחית את התלונות, חשוב קודם כל לזהות איפה אתם נהנים מכך שהאדם השני תלוי בכם, ולהיות מוכנים לוותר על ההנאה או היתרונות שאתם מקבלים מתלות זו. ככל שתהיו מוכנים לוותר על השליטה ועל היתרונות שבתלות, כך תפחת גם כמות התלונות כלפיכם. אליעד כהן מדגיש כי חשוב להיות ערניים לכך מראש: ברגע שיש מישהו תלוי בכם, בין אם זה ילד, בן זוג או כל אדם אחר, עליכם לצפות לכך שבשלב מסוים הוא יגיע עם תלונות. אם מראש תמנעו או תפחיתו את ההנאה וההזנה של התלות הזו, התוצאה תהיה שיהיו פחות תלונות. איך להתמודד מראש עם תלות רגשית של ילדים ובני זוג? אליעד כהן ממליץ מראש לשים לב לרגע שבו הילד ... במיוחד אם אתם מרגישים טוב מהתלות הזו. זה הרגע לעצור ולשאול האם אתם באמת מוכנים לשלם את המחיר של התלונות העתידיות. אם תפסיקו להזין את התלות הרגשית שלהם, תקטינו משמעותית את כמות התלונות שתקבלו בעתיד. למה אנשים מתלוננים עלי? איך למנוע תלות רגשית? למה הילד שלי מתלונן? איך להפסיק תלונות מבני הזוג? מהי תלות רגשית? איך להפסיק שליטה בילדים? איך לגרום למישהו לא להיות תלוי בי?
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
לכבד את עצמך, להתייחס לעצמך ברצינות, כמה אתה רוצה, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רוצה לא רוצה, ללכת עד הסוף
... לקחת את עצמך ברצינות ובכנות מלאה. לפי אליעד, לכבד את עצמך זה להתייחס ברצינות לאמת הפנימית שלך. כאשר האדם מתלונן על מצבו או מביע חוסר שביעות רצון, עליו לשאול את עצמו עד כמה הוא באמת הולך עם הרצונות שלו ... כי הוא לא שואל מה אני רוצה לעשות?, אלא פועל לפי מה שהוא חושב שאלוהים אמר לו. מדוע אנשים מתלוננים אבל לא מוכנים להשתנות? אליעד מדגיש נקודה חשובה נוספת: אנשים רבים מתלוננים שהם אינם מרוצים ממצבם, אך במקביל אינם מוכנים לוותר על ההרגלים שמונעים מהם להתקדם. הוא משתמש בדוגמה של אדם ... עד הסוף ותיקח אחריות על הבחירות שלך במלוא הרצינות, או שתכיר בזה שאתה לא רוצה ללכת עד הסוף ותפסיק להתלונן על התוצאות. האדם חייב להבין ולהכיר במצבו, להיות ישר וכנה עם עצמו, ולהודות בכך שהוא בוחר בסיטואציה כפי שהיא. ... שהוא עצמו נמצא באותו מצב בדיוק, אך הוא לפחות מבין שהוא לא באמת רוצה ללכת עד הסוף, ולכן לא מתלונן על המצב שלו. מה המשמעות של להתאמץ באמת כדי לקבל תשובות? אליעד מפרט באריכות על כך שלהתאמץ באמת זה ... ניתן לדעת אם אתה באמת רוצה שינוי? אליעד חוזר ומדגיש שהדרך לדעת אם אתה באמת רוצה שינוי היא להפסיק להתלונן ולהתחיל לבדוק את עצמך במלוא הרצינות בכל פרט ופרט. הוא מסביר שאנשים מתלוננים כיוון שהם לא רציניים עם עצמם. הוא נותן דוגמה נוספת של אדם שרוצה להיות מאושר אבל לא מוכן להפסיק ... מבחינתך, כי אתה הוא זה שבוחר אותו. ברגע שתוכל להודות בכך במלוא הכנות, תוכל או לקבל את המצב ולהפסיק להתלונן, או לשנות אותו באמת. איך לכבד את עצמי? מה זה ללכת עד הסוף? איך מפסיקים להתלונן? מהי האמת הפנימית שלי? איך לוקחים את עצמך ברצינות?
מצבי רוח משתנים - איך להשיג יציבות רגשית?
מצבי רוח משתנים - איך להשיג יציבות רגשית?
... להחליט כיצד להתייחס למציאות באופן ברור ויציב. אדם יכול לבחור האם הוא תמיד רוצה להצליח, תמיד להפסיד, או תמיד להתלונן. אפילו החלטה מודעת לחיות בדיכאון היא יציבה יותר מאשר להיות במצב של התלבטות מתמדת וחוסר ודאות. אליעד מדגיש כי ... למציאות. האדם צריך לגבש עמדה ברורה: האם הוא רוצה להצליח תמיד? האם הוא רוצה להפסיד תמיד? האם הוא רוצה להתלונן על מצבו? מהם הדברים שהוא מוכן לקבל ומהם אלו שהוא רוצה לשנות? אפילו אם אדם מחליט שהוא רוצה להיות ... יציבה. על האדם להחליט ולנקוט עמדה, או שאני תמיד רוצה להצליח, או שאני תמיד רוצה להפסיד, או שאני רוצה להתלונן, מהם הדברים שאני רוצה לשנות ומה לא. לגבש עמדה. אפילו אם אתה אומר שאתה רוצה להיות בדיכאון, גם זה ...
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם?
שאלות על אלוהים, תלונות על המציאות, לקיחת אחריות, פיצול אישיות, מי באמת אחראי לכל מה שקורה בעולם? מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל ... אלוהים עשה את זה?, ואילו אנשים שאינם מאמינים באלוהים ישאלו למה המציאות כזאת?. אליעד כהן מסביר שחשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על אלוהים או על המציאות היא למעשה תלונה של האדם על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם אינו נפרד מהמציאות עצמה. אליעד משתמש בדוגמה של ... שרצה ויצר את החלום. כך גם בחיים - כאשר אדם חווה אירוע רע, כמו אובדן, אסון או סבל, והוא מתלונן על כך, הוא בעצם מתלונן על עצמו, כי הוא הישות שיוצרת את הכל. הוא האחראי הישיר למה שקורה לו, גם אם הוא לא מודע ... בכך שהם לא חווים את האחדות שבין הבורא לנברא. האדם הממוצע חווה רק את עצמו כישות נפרדת מהמציאות, ולכן מתלונן על דברים שקורים לו. לעומת זאת, אדם מודע יותר יכול לחוות בו - זמנית שלוש פרספקטיבות שונות: פרספקטיבה נמוכה, ... והנברא, ואין שום הפרדה. מי שאינו מבין זאת חווה פיצול בין אני לאלוהים או מציאות. כך יוצא שכאשר אדם מתלונן על המציאות, הוא בעצם שונא את עצמו, כי הוא והמציאות אחד הם. איך דוגמת היד והגוף ממחישה את האחדות? אליעד כהן נותן את דוגמת היד והגוף: אם היד תחווה עצמה כנפרדת מהגוף, היא עלולה להתלונן ולכעוס על הגוף שגורם לה לכאב. אך אם היא תבין שהיא חלק מהגוף, אין לה שום סיבה לתלונות. בצורה דומה, האדם הוא חלק מהמציאות, ולכן כל תלונה על המציאות היא בעצם תלונה של האדם על עצמו. הדרך להתגבר על תלונות וסבל היא להבין שאתה והמציאות - ישות אחת. כיצד ניתן להגיע לאחדות מלאה ולהפסיק לסבול? אליעד כהן מסביר שהדרך ... מגיע לפרספקטיבה הגבוהה ביותר, שבה אין עוד שאלות, מכיוון שהכל אחד ואין שום הפרדה. מה המסר העיקרי לגבי אחריות ותלונות? המסר המרכזי של אליעד כהן הוא שכל תלונה של האדם על אלוהים או המציאות היא תלונה על עצמו. כל דבר שקורה לאדם קורה בגלל רצונו העמוק ביותר. לכן, האדם נדרש לקחת אחריות מלאה, להכיר בכך ... חיים טובים באמת, מתוך אחדות אמיתית ושלמה בין הבורא לנברא, בין החלום לחולם, ובין האדם למציאות. אחריות אישית מול תלונות על המציאות משמעות פיצול האישיות מנקודת מבט רוחנית הקשר בין בורא לנברא בחוויית האחדות כיצד חוויית החלום מלמדת על המצב האמיתי של האדם גילוי שורש הרצון ושחרור מסבל מדוע אנשים מתלוננים על אלוהים ועל המציאות? אנשים מביעים תלונות על אלוהים, או על המציאות, כשבעצם כל אחד תוהה מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים. מי שמאמין באלוהים מתלונן על למה אלוהים עושה כך?, ומי שלא מאמין באלוהים מתלונן פשוט על המציאות: למה היא כזו ולא אחרת?. אך לפי ההסבר, חשוב להבין שכל תלונה שיש לאדם על מה שקורה לו, היא בעצם תלונה על עצמו. הסיבה לכך היא שהאני האמיתי של האדם חופף למציאות עצמה. אפשר לקרוא לכוח שמניע את הדברים אלוהים, ... וגם שהכל אחד. אבל רוב האנשים מפרידים את עצמם מהפרספקטיבות הללו, וחווים רק את הנפרדות. כך יוצא שאדם יכול להתלונן על אלוהים או על המציאות, בלי לקלוט שהוא מתלונן בעצם על עצמו. לדוגמה, אם לאדם קרה אסון כלשהו, והוא אומר למה אלוהים עשה לי את זה?, הוא למעשה ... משם הוא גם תופס את הפרספקטיבה שקדמה לאלוהים, שבה הכל אחד ואין שום שאלה או הפרדה. לכן, כאשר אדם מתלונן על משהו רע שקרה לו, המסר הוא פשוט: כל תלונה על המציאות היא תלונה על עצמך. האחריות מוטלת עליך, כי אתה עצמך הכוח שפועל בתוך המציאות הזו. ראייה זו מרפאת את פיצול האישיות, ... מנוכר אליהם. אפשר לראות את הדוגמה של היד והגוף: אם היד חשה עצמה כישות נפרדת, היא עלולה לכעוס או להתלונן על הגוף שגורם לה כאב, אבל כשהיא חווה עצמה כחלק מהגוף, אין שום סכסוך או תלונה. בסופו של דבר, החקירה הפנימית של האדם מובילה אותו להעמיק בשורש הרצונות שלו, ומשם להתבונן ולשאול: למה אני רוצה ... הכל?. דרך השרשרת הזו הוא מגלה שהכל קשור לאותו שורש אחד, ושכולנו חלק מאותה מציאות אחת. אחריות אישית מול תלונות על המציאות משמעות פיצול האישיות מנקודת מבט רוחנית הקשר בין בורא לנברא בחוויית האחדות כיצד חוויית החלום מלמדת על המצב האמיתי של האדם גילוי שורש הרצון ושחרור מסבל הפעם אני רוצה לדבר על תלונות לאלוהים, אנשים מתלוננים, למה אלוהים עושה ככה, למה ככה? ומי שאינו מכיר בקיומו של אלוהים, מתלונן על המציאות, למה המציאות היא כזו, למה היא לא אחרת? וכל אחד מתלונן תלונות אחרות. וכרגע אני אסביר ואתן נקודה למחשבה, בנושא של לקית אחריות, ומה זה אומר? כל מה שאני מדבר עשיו ... וזה יכול להיקרא אלוהים / גורל / עולם... אדם צריך להבין שכל תלומה שיש לו על המציאות, הוא בעצם מתלונן על עצמו!!! מה זא? נאמר שאדם רצחו לו את הילדים, והוא מתלונן, רצחו לי את הילדים! על מי הוא מתלונן? על עצמו הוא מתלונן, למה? נלמד עכשיו מה זה לקחת אחריות אמיתית, מי שיתבונן פנימה, יגלה בעצם שהאני האמיתי שלו, זו בעצם המציאות! ... שקורה לאדם משהו רע, הוא צריך להבין שהוא האחראי האמיתי למה שקורה, האני האמיתי הוא שאחראי. עכשיו, כאשר אדם מתלונן על אלוהים ואומר תראו איזה אלוהים רשע זה איזו מציאות רעה, האדם צריך לדעת שהוא שונא את עצמו. אני ... או לא שאדם שונא את עצמו, יכול להיות שהוא צריך לשנוא את עצמו, לא בזה מדובר, אלא שיבין שהוא מתלונן על עצמו. כי האני האמיתי של האדם היא המציאות עצמה, משל למה הדבר דומה, למשל היד הזו, נגיד שהיד ... ברא וכולי וכולי, וזה עניין אחר כבר מה היא אותה פרספקטיבה. שורה תחתונה המסר הוא פשוט, דע לך, שכל תלונה ותלונה שיש לך על המציאות או על אלוהים אתה בעצם מתלונן על עצמך, כל דבר שקורה בעולם זה בגללך! קח ...
בקשת תשלום על הצעת מחיר, האם לבקש תשלום על הכנת הצעת מחיר? שיטות להצעת מחיר, איך לתמחר עבודה? איך לתמחר שירות? הכנת כתב כמויות, עלות הכנת הצעת מחיר, איך לתמחר עלות הצעת מחיר? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? איך לקבל כסף על הצעת מחיר? עלות לתמחר עבודה, עלויות תמחור מוצר, עלויות הכנת הצעת מחיר, כמה כסף לבקש מלקוח? הצעת מחיר בחינם, הצעת מחיר בלי כסף, הצעת מחיר בתשלום, הצעת עבודה, לבקש כסף על הזמנת עבודה, קוסט פלוס, איך להציע מחיר ללקוח? עלויות לתמחר
... להם הצעת מחיר. ומה בטוח נכון? בטוח נכון, שהכל זה עניין של האלטרנטיבות שלך כבעל עסק. דהיינו, האם הגיוני להתלונן על זה שהחומרים של המוצר, עולים כסף? האם הגיוני להתלונן, ששיווק עולה כסף? האם הגיוני להתלונן שלהוציא הצעת מחיר ללקוח, זה עולה כסף? במילים אחרות, אפשרי להסתכל על עלות הוצאת הצעת מחיר ללקוח, כעל חלק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מתי להתלונן?, איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מתי להתלונן?, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, קואצינג, אימון אישי מומלץ בנושא מתי להתלונן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 11:39:01 - wesi1