אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסרת אחריות ✔אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
מי אחראי כשיש עובד שלא עובד טוב, המנהל או העובד?

אחד המצבים הנפוצים בעולם העבודה הוא כאשר מנהל מתלונן על העובדים שלו. לדוגמה, המנהל מתלונן שהעובדים שלו לא יעילים, לא מבצעים משימות, או פשוט לא מתפקדים כראוי. לפי אליעד כהן, כאשר מנהל מתלונן על העובדים, הוא בעצם מתלונן על עצמו ועל יכולות הניהול שלו. אמנם קיימים עובדים שהם באמת דפוקים, כאלה שלא אוהבים לעבוד ושונאים את התפקיד שלהם, עובדים עצלנים או בלתי כשירים, אך חשוב להבין שההתנהגות של העובדים היא במידה רבה תוצר של האופן שבו המנהל מנהל אותם.

האם המנהל אשם בהתנהגות העובדים שלו?

אליעד מסביר שאם אתה כמנהל מתמודד עם עובד שלא עובד טוב, יכול להיות מאוד שאתה אכן מנהל מעולה שעושה את תפקידו מצוין, ושאין מישהו בעולם שהיה מצליח לנהל את העובדים שלך טוב יותר ממך, ולכן הבעיה היא נטו בעובד. אך מצד שני, קיימת אפשרות אחרת, לפיה העובד לא עובד טוב דווקא בגלל משהו בדרך שבה אתה מתנהל מולו. אולי צורת הניהול שלך גורמת לעובד לא לרצות לבצע את העבודה. יכול להיות שמשהו בתקשורת שלך איתו, בציפיות שלך, או באופן בו אתה מגדיר לו את המשימות, הוא הגורם לבעיות.

מה קורה כשכל העובדים לא מתפקדים כמו שצריך?

אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: אם יש מנהל שמתלונן שרק עובד אחד לא טוב, יש סבירות שהבעיה היא ספציפית בעובד הזה. אולי צריך לפטר את העובד ולהביא מישהו אחר במקומו. אך אם אותו מנהל מתלונן שכל העובדים שלו לא עובדים טוב, כל העובדים לא יעילים, כולם לא מתפקדים, אז ככל שמספר העובדים שהמנהל מתלונן עליהם גדול יותר, כך הסבירות שהבעיה היא במנהל עצמו עולה.

לדוגמה, אם יש לך צוות של עשרה עובדים ואחד או שניים לא מתפקדים כמו שצריך, אולי הבעיה באמת נמצאת באותם עובדים. אך אם כל העשרה לא מתפקדים טוב, המסקנה הברורה תהיה שהבעיה אינה בעובדים אלא בשיטות הניהול שלך כמנהל. במצב כזה יש צורך לבדוק לעומק מה אתה כמנהל עושה לא נכון, אולי אתה לא נותן להם הנחיות ברורות מספיק, אולי אתה לא יודע לתגמל אותם נכון, אולי אתה מעמיס עליהם עבודה באופן לא מאוזן, או שהגישה שלך אליהם גורמת להם להרגיש לא מוערכים ולחוסר מוטיבציה לעבוד.

מה לעשות אם המנהל טוען שכולם אשמים חוץ ממנו?

מצב נפוץ שאליעד מדבר עליו הוא מנהל שמאשים את כל מי שמתחתיו: העובדים לא טובים, הם עצלנים, לא מבינים עניין, לא ממושמעים, כולם אשמים חוץ ממנו. אליעד מסביר שזו נקודת אזהרה גדולה. כאשר מנהל בטוח שהוא עצמו בסדר גמור, שהבעיה לעולם לא בו אלא תמיד בעובדים, ושכל העובדים שתחתיו לא מתפקדים, בדרך כלל המצב יהיה בדיוק הפוך. ככל שהמנהל מתעקש שהבעיה היא אצל העובדים בלבד, בלי לבדוק ולבקר את עצמו, כך עולה הסבירות שהניהול שלו הוא זה שגורם לעובדים לא לתפקד.

לדברי אליעד, אחת הבעיות הגדולות של מנהלים היא חוסר היכולת לקחת אחריות על מצב הצוות. מנהל טוב לא יתנער מאחריות ויגיד שכל העובדים תחתיו לא טובים, אלא ייקח אחריות ויבדוק האם יש משהו שהוא עושה, אפילו באופן לא מודע, שפוגע בתפקוד העובדים שלו.

מתי צריך לפטר את העובד, ומתי לפטר את המנהל?

כאשר מנהל מתלונן על עובד בודד שאינו עובד טוב, הגיוני לפטר את העובד, כי קיימת אפשרות סבירה שהבעיה היא ספציפית בו. אך במצב שבו רוב הצוות מתפקד באופן לא יעיל, החלפת העובדים לא תפתור את הבעיה לאורך זמן. במקרה כזה, יש לשקול את האפשרות להחליף דווקא את המנהל. אליעד מסביר את זה באמצעות דוגמה מפורטת: אם יש לך עסק, ומגיע אליך מנהל שטוען שעובד מסוים גרוע, אתה יכול להחליף את העובד. אבל אם הוא חוזר וטוען שוב ושוב על עוד ועוד עובדים שהם גרועים, בסופו של דבר הבעיה אינה העובדים, אלא בו. העובדה שמספר רב של עובדים שונים לא מתפקדים תחת ניהולו מעידה על כך שהבעיה היא בסגנון הניהול של המנהל עצמו.

לסיכום, איך לזהות מי אחראי לכישלון - העובד או המנהל?

אליעד מבהיר כי הדרך לדעת מי באמת אחראי לכישלון תלויה בהיקף הבעיה:
  • אם הבעיה היא נקודתית, וקשורה בעובד בודד או בשניים, ייתכן שהבעיה נמצאת אצל העובדים עצמם, וניתן לנסות להחליף אותם.
  • אם הבעיה היא רחבה יותר ומרבית הצוות אינו מתפקד כראוי, יש לבדוק באופן יסודי ועמוק יותר דווקא את שיטת הניהול ואת התפקוד של המנהל.
  • מנהל שמסרב להכיר באחריות שלו לבעיה, וטוען שהאשמה תמיד בעובדים, הוא בדרך כלל מנהל לא טוב שיגרום לתפקוד לקוי של הצוות כולו.
בכל מקרה, מנהל טוב צריך לקחת אחריות אישית ולבדוק קודם כל את עצמו, לפני שהוא מאשים אחרים.
מנהל שמתלונן על העובדים שלו

שלום חברים, הפעם נדבר על מנהל שמתלונן על העובדים שלו - בין אם בפני עצמו או בפני מישהו אחר - על האנשים שכפופים לו.

מה שצריך לדעת זה שיש עובדים שהם באמת בעייתיים - אנשים שלא אוהבים לעבוד, שונאים את העבודה, חסרי אחריות, מניפולטיביים, נצלנים או שקרנים. ייתכן בהחלט שחלק מהעובדים שתחתיך שייכים לאותה קטגוריה של עובדים שלא מבצעים את תפקידם כראוי. אבל חשוב להבין שאם אתה כמנהל מתלונן על העובדים שלך, ייתכן מאוד שאתה בעצם מתלונן גם על עצמך.

ההתנהגות של העובדים שלך קשורה ישירות אליך וליכולות שלך כמנהל. כלומר, ברגע שאתה אומר: "העובד שלי לא עושה את העבודה", עליך להבין שבעצם אתה לא מתלונן רק עליו - אתה גם מתלונן על התפקוד שלך כמנהל. זה שהוא לא מבצע את המשימות שלו כמו שצריך, זו אחריות שלך.

האחריות של המנהל

כמובן, ייתכן שהעובד פשוט לא טוב בתפקידו, וזו באמת הבעיה שלו. אך מצד שני, ייתכן גם שהוא לא עושה את העבודה כראוי בגללך - אולי משהו בגישה הניהולית שלך גורם לו להיות פחות יעיל או פחות מחויב.

כשמנהל מאשים את הכפופים לו, קיימת אפשרות שהוא צודק ושהוא עושה את עבודתו בצורה מושלמת - כלומר, שאין שום אדם בעולם שיכול לנהל את העובדים האלה טוב יותר ממנו. ולמרות זאת, העובדים עדיין לא מתפקדים כראוי. אך יש גם אפשרות אחרת - ייתכן שהניהול שלך הוא זה שגורם לעובדים שלך להיות לא יעילים.

איך יודעים איפה הבעיה?

כדי להבין אם הבעיה באמת נעוצה בעובד או דווקא במנהל, אפשר להסתכל על התמונה הרחבה:
  • אם יש לך עובד אחד שלא עובד טוב - ייתכן שהבעיה היא בעובד עצמו.
  • אם כל העובדים שלך לא עובדים טוב - ייתכן שהבעיה בך.
אם אתה מנהל צוות ומרגיש שרוב האנשים תחתיך אינם יעילים, חשוב לשאול את עצמך - האם מדובר במקרה או שאולי הדרך שבה אתה מנהל אותם היא שגורמת לכך? ככל שיש לך בעיות עם יותר עובדים, כך עולה הסבירות שהבעיה אינה דווקא בהם, אלא בך.

אם מנהל טוען שכל עובד שהוא מקבל אינו טוב, שהעובדים לא מבצעים את המשימות כמו שצריך ושכולם "לא מתאימים", ייתכן מאוד שהבעיה היא בגישה הניהולית שלו. כמובן, זה לא בהכרח נכון תמיד - אבל ברוב המקרים, כאשר מנהל חווה בעיות חוזרות ונשנות עם עובדיו, עליו לבדוק את הדרך שבה הוא מוביל את הצוות.

לסיכום

אם אתה רוצה לשפר את תפקוד העובדים שלך, ייתכן שהפתרון הוא לשפר קודם כל את הגישה שלך כמנהל.

לקריאה נוספת על אחריות המנהל, ניהול עובדים, התמודדות עם עובדים בעייתיים ותהליכי פיטורין, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע נוסף בנושא. בהצלחה!
בעיות עם עובדים, עובד שלא עובד, להתלונן על העובדים, אחריות המנהל על העובדים, אחריות של ראש הממשלה
ראש ממשלה בעיות חוזרות למה העובד לא עובד שיטות ניהול יכולות להתלונן לאורך זמן ממשלה ראוי מנהל או עובד עובד אחריות אחריות אישית אחריות המנהל אחריות ניהולית איך לפטר את המנהל ארגון אשם אשמה בעיה בעיות בעיות עם העובד בעיות עם העובדים בעיות עם עובדים בעיות של מנהלים עם עובדים האם המנהל אחראי האם העובד אחראי האם לפטר האם לפטר את המנהל האם לפטר את העובד המנהל או העובד המנהל אחראי הסרת אחריות העובד או המנהל העובד אחראי יועץ יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ למנהלים להאשים להסיר אחריות להתלונן למה העובד לא עובד למנהלים לנהל לפטר לפטר את המנהל לפטר את העובד לקחת אחריות לקיחת אחריות מי אשם מי אשם המנהל או העובד מנהל מנהל או עובד מנהל אחראי מנהלים ניהול עובד עובדים פיטורים רגשות אשם תלונה תלונות תלונות על עובד תלונות על עובדים
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן? מה ההבדל בין לקיחת אחריות לבין הסרת אחריות? המושגים לקיחת אחריות והסרת אחריות יכולים להיראות דומים, אבל למעשה יש ביניהם הבדל משמעותי. אליעד כהן מסביר כי לקיחת אחריות משמעותה להכיר בעובדה שאתה חלק מהסיבה לכך שמשהו קרה, או במילים פשוטות: להודות שאתה חלק מהגורמים שהביאו להתרחשות מסוימת. לעומת זאת, הסרת אחריות משמעותה להימנע מהכרה בכך שאתה הגורם או חלק מהגורמים לאותו אירוע, ולהפיל את האשמה על אחרים או על נסיבות חיצוניות. לדוגמה, אם אדם זרק גפרור והבית נדלק בעקבות זאת, לקיחת אחריות תהיה להודות: הבית נדלק כי זרקתי את הגפרור. הסרת אחריות לעומת זאת, תהיה אמירה בסגנון: זה לא אני, זה לא אשמתי, מישהו אחר אשם, אולי מי שהשאיר את הגפרורים בכלל אחראי. כלומר, האדם מנסה להתנער ... עדן: כאשר אלוהים שאל את אדם מדוע אכל מהתפוח, אדם לא לקח אחריות, אלא הפיל את האשמה על חווה, והיא בתורה הפילה את האשמה על הנחש. זאת דוגמה קלאסית להסרת אחריות והתחמקות מהכרה באשמה. אדם הראשון מאשים את חווה, והיא מאשימה את הנחש, וכך כל אחד נמנע מלקיחת אחריות אמיתית למעשיו. איך לקיחת אחריות יכולה להיות למעשה הסרת אחריות? אליעד מסביר נקודה מורכבת: לפעמים אנשים אומרים אני לוקח אחריות מלאה, אך בפועל האמירה הזאת היא הסרת אחריות במסווה של לקיחת אחריות . במצב כזה האדם כביכול מודה באשמה, אבל למעשה אינו משנה דבר וממשיך להיות באותו תפקיד שבו הוא נכשל, מה שמנציח את הבעיה. זה סוג של ... האדם טוען שהוא אחראי, אך באותו רגע ממש הוא מסיר אחריות , משום שהוא מתעקש להישאר בעמדת כוח ולא לבצע שינוי אמיתי. אליעד נותן דוגמה מוחשית לכך: נניח שבן אדם תולה תמונה על הקיר, והיא נופלת. ... אנשים שאומרים אני אחראי לכך שהתמונה נפלה, ולכן אני לוקח אחריות מלאה ומחליט שהמסמר הזה, שאינו מתאים, הוא זה שימשיך להחזיק את התמונה. כך, לכאורה הוא לקח אחריות, אך בפועל הוא ממשיך ליצור את הבעיה במקום לפתור אותה, וזו בדיוק המשמעות של לקיחת אחריות שהיא למעשה
איך לגרום לעובד לא להסיר אחריות? בקשת עדכון לסטאטוס משימה מעובד, איך לדבר נכון עם עובד? איך לשאול עובד שאלה? איך לנהל עובדים? הסרת אחריות של עובד, אימון למנהלים, ניהול עובדים, הסרת אחריות של עובדים, לקיחת אחריות של עובדים, יעוץ למנהלים, אימון עסקי
... לגרום לעובד לא להסיר אחריות? בקשת עדכון לסטאטוס משימה מעובד, איך לדבר נכון עם עובד? איך לשאול עובד שאלה? איך לנהל עובדים? הסרת אחריות של עובד, אימון למנהלים, ניהול עובדים, הסרת אחריות של עובדים, לקיחת אחריות של עובדים, יעוץ למנהלים, אימון עסקי שאלה: מה לעשות אם כאשר אתה שואל את העובד שלך לקבל ממנו סטאטוס על ביצוע המשימה שלו, זה גורם לו לחשוב כאילו לקחת את האחריות אליך על ביצוע המשימה שלו וזה גורם לו להסיר מעצמו אחריות? לדוגמה: אתה שואל את העובד שלך, מה קורה עם התקלה שיש אצל לקוח X. ואז ... עדכון על סטאטוס המשימה, לפני שהוא מעביר אותה אליו. אז מה לעשות במקרה שכזה, כדי לא לגרום לעובד שלך להסיר מעצמו אחריות? תשובה: אחרי שאת מברר עם העובד שלך את סטאטוס המשימה שלו, תמיד תבהיר ... הזה?. ובמהות, תוסיף משפט שמבהיר, שזה שהתעדכנת בסטאטוס המשימה, זה לא משום שהמשימה עברה אליך, אלא שהמשימה עדיין באחריותו של אותו עובד. ...
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה ... לעומת זאת, אם הרצון של האדם השני הוא סיבתי, אז יש לך אחריות מלאה על כך שהוא אינו רוצה אותך, כי יש משהו שאפשר ... סיבתי, הרצון שלו קשור אליך ואל ההתנהגות שלך, ולכן האחריות עוברת אליך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד כהן עובר לנושא רחב יותר של לקיחת אחריות והסרת אחריות. הוא מדגים סיטואציה שבה אדם מסביר לאחר משהו, והאחר אינו מבין. במקרה כזה, האדם יכול לבחור לקחת אחריות ולהגיד אני לא הסברתי טוב או להסיר אחריות ולהאשים את האדם השני שהוא אינו מבין מספיק. ... הגמישות בבחירה האישית: אם אתה רוצה להרגיש שליטה מלאה ולקחת אחריות, אתה יכול לומר שכל הסיבה היא אתה. לעומת זאת, אם אתה מעדיף להרגיש פחות שליטה או פחות אחריות, אתה יכול להחליט שהבעיה אצל האדם השני. שתי ... שוב כי אין שום דבר מוחלט או אובייקטיבי בהחלטה האם לקחת אחריות או להסיר אחריות, אלא יש רק בחירה אישית שמושפעת מרצון האדם ומהתפיסה שלו. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום ... לחלוטין. לעומת זאת, אם הרצון שלו סיבתי, זה אומר שזו אחריות שלך, כי אילו היית משתפר או מתאים את עצמך בצורה ... מניחים שהרצון אקראי. אם הרצון הוא סיבתי, בהכרח זו גם האחריות שלך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד מסביר נקודה נוספת בנוגע ללקיחת אחריות או הסרת אחריות. הוא מדגים מצב שבו מישהו מסביר לאחר והאחר ... או עדיף על השני. אליעד מדגיש שבסופו של דבר, הבחירה אם לקחת אחריות או להסיר אחריות תלויה ברצון שלך ובאיך שאתה בוחר להתנהל מול המציאות. אם אתה רוצה להרגיש שאתה שולט במצב, תיקח אחריות ותגיד שאתה אחראי לכל. אם אתה רוצה להרגיש פחות אחראי או להסיר אחריות, תאמר שהאחר הוא האשם בכך שלא הבין אותך. ... בידיך. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום ... הזה בכלל לא יודע, זה היה נושא אחד נושא שני היה לגבי לקיחת אחריות והסרת אחריות האם זה יהיה הגיוני שתי
אחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהולית
אחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את ... אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהולית מדוע לא כדאי להאשים את העובדים שלך כמנהל? אליעד כהן ... האשמת עובדים היא בעצם הסרת אחריות ניהולית? כאשר מנהל מאשים את עובדיו, הוא למעשה מסיר מעל עצמו את האחריות לכישלון או לתוצאות לא רצויות. לדוגמה, אם הפרויקט נכשל ... עובדיו - הם הכלים שלו, והאחריות להפעילם כראוי היא אך ורק שלו. לכן, חשוב להבין שכל פעם שמנהל ... להאשים, המנהל צריך לקחת אחריות מלאה על התוצאות ועל אופן התפקוד של הצוות שלו. מהו הרעיון של אחריות ניהולית לפי אליעד כהן? הרעיון המרכזי של אחריות ניהולית הוא שהמנהל חייב להכיר באחריות המלאה שלו על התפקוד של העובדים. אם הדברים לא מסתדרים, הוא ... את ההסבר או את ההדרכה. האחריות הניהולית לא נמצאת אצל העובדים, אלא תמיד אצל המנהל עצמו. ... עליו תמיד לקחת את מלוא האחריות על עצמו. כיצד מנהל צריך להתייחס לעובדים שלו כדי להצליח ... אליעד כהן מדגיש שנטילת אחריות היא המפתח להצלחה בניהול. האשמת העובדים היא תמיד צורה של התחמקות מאחריות אישית, ובסופו של דבר, מראה על כישלון ניהולי. ההמלצה שלו למנהלים היא תמיד לקחת אחריות, לבדוק איפה נמצאת הבעיה אצלם, ואיך הם יכולים לשפר את דרכי הניהול שלהם. מהי אחריות ניהולית? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? למה לא להאשים את העובדים? מי אחראי, העובד ... נכונה? מה המשמעות של הסרת אחריות ניהולית? ...
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק למה אני מסיר אחריות ליד אנשים יותר אחראיים ממני? אנשים רבים מוצאים את עצמם מתנהגים בחוסר אחריות דווקא כשהם נמצאים בנוכחות אנשים שנתפסים בעיניהם כאחראיים יותר מהם. למשל, אדם שמטבעו נוהג בזהירות ומקפיד על כל כללי הזהירות ... על כך שבתוך האדם קיים רצון חבוי להיות חסר אחריות, גם אם בחיי היום - יום הוא מתנהג באחריות מוחלטת. כלומר, לא מדובר בכך שהאדם אינו מסוגל להיות אחראי, או שהוא אינו יודע כיצד לנהוג באחריות. ההיפך הוא הנכון: הוא יודע היטב כיצד להתנהל באחריות, ובדרך כלל אכן מתנהג כך. אלא שבתוך תוכו יש לו כמיהה, לפעמים אפילו מודחקת, להסיר מעליו את נטל האחריות. כמו אדם שנמצא בדיאטה קפדנית, ומונע מעצמו מאכלים מתוקים לאורך זמן, וברגע אחד שבו הוא מרשה לעצמו לאכול מתוק, הוא אוכל ... הזמן הוא מתאפק ומונע מעצמו. כך גם במקרה של אחריות: מי שכל הזמן מתנהג באחריות מתוך תחושה של כפייה או הכרח, ברגע הראשון שיש לו הזדמנות להשתחרר מן האחריות, הוא ינצל את ההזדמנות הזאת באופן קיצוני ומוגזם. מה המשמעות של הרצון להסיר אחריות? הרצון הפנימי הזה להסרת אחריות נובע מתחושות שליליות שהאדם חווה כלפי האחריות עצמה. כאשר אדם חש שהוא חייב להתנהג באחריות ולא עושה זאת מתוך בחירה אמיתית, הוא ירגיש מוגבל, לחוץ, מצומצם ואפילו מדוכא. לדוגמה, מישהו שמרגיש שכשהוא אחראי הוא לא יכול ... שהוא לא יכול לבטא את עצמו בחופשיות, ירגיש אחריות כמשהו מעיק, כמשהו שכובל אותו ומונע ממנו לחיות כפי שהוא באמת היה רוצה. התחושה הזו של הכרח להיות אחראי יוצרת בתוכו של האדם את הרצון הלא מודע לחוסר אחריות. בכל פעם שהוא ליד אדם שמבחינתו נתפס כבעל אחריות גדולה יותר, הוא מרגיש שיש לו הזדמנות להשתחרר מן העול הזה. לכן, באותו רגע, הוא יסיר מעצמו את האחריות ויתנהג בחוסר אחריות. כיצד אפשר לזהות ולשנות את התופעה? על מנת להתמודד עם התופעה ולשנות את הדפוס ההתנהגותי הזה, האדם חייב קודם כל לזהות ולחקור ... אילו תחושות שליליות אני מרגיש כשאני מתנהג באחריות? האם אחריות גורמת לי להרגיש מוגבל או כבול? האם כשאני אחראי אני מרגיש שזה לא מי שאני באמת? האם אני חש שאני מפסיד הנאה או חופש כשאני ... הספציפיות, את המקומות שבהם האדם מרגיש שהאחריות נכפית עליו, ולהתחיל לשנות את התפיסה שלו לגבי אחריות באופן כללי. ככל שהאדם יוכל לראות את האחריות כבחירה מודעת, וככל שהוא יצליח להרגיש שהאחריות מאפשרת לו ולא רק מגבילה אותו, כך יפחת הרצון שלו להימלט ממנה. אם האדם ילמד ליהנות מלקיחת אחריות, אם הוא יראה בה משהו חיובי שמאפשר לו לחיות חיים טובים יותר, הוא לא ירגיש צורך להסיר מעל עצמו את האחריות ברגע הראשון שיוכל. גם כאשר יעמוד ליד אדם שהוא אחראי ממנו, הוא יישאר אחראי, משום שלא תהיה בתוכו כמיהה לא מודעת ל
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות ובו יתבאר, העניין של האחריות האישית של האדם ושל לקיחת אחריות. וכאן לא יתבאר, האם באמת האדם אחראי למעשיו, ועד כמה האדם אחראי למעשיו (עניין הבחירה החופשית וחופש הבחירה). אלא יתבאר רק העניין של לקיחת האחריות של האדם על עצמו. ולקחת אחריות פירושו, שהאדם יוצר קשר, בין המצב של ... והסיבה שגרמה לדבר הזה לקרות, היא האחראית לכך שהדבר קרה. ואם יש כמה גורמים שגרמו לדבר לקרות, הרי שיש כמה גורמים שעליהם לקחת אחריות, על מה שקרה. וכאשר קורה (בזמן הווה) איזה ... שאיזה דבר יקרה בעתיד. אז הדבר שבו תלוי, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא, הוא האחראי לכך, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא. ולקיחת אחריות, פירושה, שהאדם מזדהה עם הרעיון, שאומר, שהוא הסיבה לכך שהדבר קרה קורה יקרה. והסרת אחריות פירושה, שהאדם מזדהה עם האפשרות, שלא הוא הסיבה לכך שהדבר קורה. ויש גם לקיחת אחריות חלקית, שפירושה, שהאדם אחראי רק באופן חלקי ... הוא חלק מהסיבות לכך שהדבר קורה. אך לא רק האדם הוא הסיבה היחידה, לכך שהדבר קורה. ומי שיתבונן יראה, כי יש צד מאוד חיובי, בלקיחת אחריות. דהיינו, מי שלוקח אחריות על מה שקורה לו, דהיינו, מי שמזדהה עם הרעיון שאומר שמה שקורה לו זה בשליטתו, הרי שיש בכך דבר מאוד חיובי. והוא, שעל ידי זה שהאדם לוקח אחריות, על ידי זה הוא בעצם יכול לשנות את המציאות כרצונו, ולהתאים אותה לרצון האישי שלו. כי מי שלא לוקח אחריות, ומי שמסיר אחריות מעצמו, וחושב שמה שקורה לו בפרט ומה שקורה ... הוא לא אחראי לכך. הרי שבכך בעצם הוא מחליש אצל עצמו את הרצון העצמי שלו, לנסות לגרום למציאות להיות כרצונו. כי אם הדבר הוא לא באחריותך, דהיינו, אינך אחראי לכך שהדבר קורה, דהיינו, הדבר קורה בלי שליטה שלך, הרי שממילא אין טעם לנסות לשנות את המצב. ולקחת אחריות אישית, פירושו, שהאדם מזדהה עם המחשבה שאומרת, שהוא כן אחראי למה שקורה. ואז ממילא, כאשר יש לאדם חוסר שביעות רצון מהמציאות מדבר כלשהו, אז האדם לוקח אחריות, ומשנה את המציאות להיות כרצונו. ואם האדם יסיר מעצמו אחריות על מה שקורה לו, אז ממילא המציאות תהיה נגד רצונו, והוא לא יעשה מאומה, כדי לגרום לה להיות כרצונו. כי הוא חושב, שהוא לא אחראי למה שקורה לו. ונמצא אם כן, כי לקחת אחריות, זה נראה הדבר הטוב ביותר. כי מי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יצליח לגרום לכל המציאות שקורית לו, להיות בדיוק כפי מה שהוא רוצה. אבל, זה בדיוק גם החיסרון של לקיחת האחריות. וזה בדיוק היתרון, של הסרת האחריות של האדם. והעניין הוא, כי מנקודת מבט ... לו. ואם האדם לא רוצה את הדבר, אז רע לו ממנו. ואך ורק הרצון של האדם, אך ורק הוא אחראי לכל הטוב והרע של האדם בחיים. ומי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יראה תכף ומיד, שהוא יכול לחוות שלמות אמיתית, בלי שום צורך לשנות את המציאות. ואיך? על ידי שליטה ברצון העצמי של האדם. דהיינו, מי שייקח אחריות על מה שקורה לו, הוא יבין תכף ומיד, שהכל ... המציאות בשלמות אמיתית, בלי שום התנגדות רצון, בינו לבין המציאות. והסיבה שאנשים לא עושים את זה, היא רק בגלל שהם מסירים מעצמם אחריות, וחושבים שהרצון שלהם הוא לא בשליטתם ... הרי שהוא שולט ברצון שלו, ורוצה את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ואז ממילא הוא חווה שלמות תמידית. אבל, זאת בדיוק הסיבה, שלקיחת אחריות מלאה, יש בה גם חיסרון. ודווקא ב
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות למה אנשים לא לוקחים אחריות על חייהם? אחת הסוגיות המרכזיות שאליעד עוסק בהן בשיחה הזו היא שאלת לקיחת האחריות. בשיחה מוצגת דוגמה של אדם שטוען שהוא לא מספיק אחראי, ויש לו תחושה של אי - נוחות לגבי התפקוד שלו בחיים, במיוחד בתחום של חיפוש עבודה ושמירה על משקל הגוף. במהלך השיחה, מתברר כי אותו אדם מגדיר אחריות כתשומת לב לדברים. הוא מרגיש שהוא אינו אחראי משום שישנם דברים שהוא חושב שצריך לעשות (למשל, לחפש ... אבל הוא אחראי על דברים אחרים, למשל על השקט הנפשי שלו ועל הנוחות האישית שלו. כלומר, הוא לא באמת חסר אחריות באופן מוחלט, אלא רק ביחס לדברים מסוימים שהוא החליט (במודע או שלא במודע) שהם פחות חשובים לו. לדוגמה, האדם נמנע מלחפש עבודה לא כי הוא חסר אחריות באופן מוחלט, אלא כי הוא אחראי מאד לכך שלא יפריעו לו, שלא יכתיבו לו סדר יום, ושתהיה לו תחושת ... העלות והתועלת, ומחליט שהעלות של חיפוש עבודה גדולה מדי, ולכן הוא מעדיף להישאר ללא עבודה, מתוך מודעות ואחריות מוחלטת להחלטה הזו. אליעד מדגיש כי לא מדובר כאן באדם חסר אחריות, אלא באדם שלוקח אחריות מלאה על ההחלטה שלו לא לעבוד. האם אפשר לא להיות אחראי בכלל? אליעד טוען שזה בלתי אפשרי לא להיות אחראי בכלל, מכיוון שכל אדם, גם כשהוא לא עושה משהו מסוים, עושה זאת מתוך אחריות מלאה לדבר אחר שהוא כן עושה. למשל, אדם שלא יורד במשקל ולא הולך לחדר כושר, אחראי על ההנאה שלו מלאכול בלי הגבלה, ואחראי על כך שהוא לא צריך להתמודד עם הסבל של אימונים. הוא תמיד נמצא במצב של אחריות כלשהי, רק שזו אחריות המופנית למקומות שהוא אולי לא מחשיב כחשובים מספיק. כך נוצר מצב שהאדם חווה קונפליקט פנימי: הוא תופס עצמו כחסר אחריות ביחס למטרות חיצוניות (עבודה, דיאטה), אבל הוא אחראי מאוד ביחס למטרות פנימיות (נוחות, רוגע, חופש). ... אין פתרון מושלם שמבטל את כל החסרונות. למה אנשים נמנעים ממאמץ? אליעד מסביר שאנשים נמנעים ממאמץ לא מתוך חוסר אחריות, אלא מתוך בחירה אחראית מאוד, המודעת ליתרונות ולחסרונות של כל החלטה. למשל, אותו אדם שלא רוצה ... המסר שאליעד מעביר הוא שבסופו של דבר, החיים הם תמיד איזון בין מטרות מנוגדות. אי אפשר להיות לגמרי ללא אחריות, בדיוק כפי שאי אפשר להגיע לשלמות מלאה. הדרך להתמודד עם הקונפליקט היא להבין שכל החלטה היא בחירה אחראית בפני עצמה, ולקבל את המחירים של הבחירות הללו באופן מודע. במקום לחשוב במונחים של חוסר אחריות, יש לראות כל פעולה כבחירה מודעת ואחראית, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם מטרות אחרות שיש לאדם בחייו. איך לוקחים אחריות? איך לרדת במשקל בלי להתאמץ? למה אני שונא להתאמץ? למה אני לא מחפש עבודה? איך להתמודד עם ...
להצליח בזוגיות, להצליח בעבודה, זוגיות טובה, תלות רגשית בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא עניין בזוגיות, איבוד עניין, להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
להצליח בזוגיות, להצליח בעבודה, זוגיות טובה, תלות רגשית בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא עניין בזוגיות, איבוד עניין, להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
... להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות האם נכון לצפות שבן הזוג ימלא את הרצונות שלנו? בשיחה מפורטת בנושא זוגיות, אליעד כהן מעלה שאלה מהותית: האם אדם צריך לצפות שבן הזוג ימלא את ... למה זוגיות נכשלת? מה גורם לאנשים להתאהב? מתי כדאי לקחת אחריות בזוגיות? האם נכון לצפות שבן הזוג ימלא את הרצונות שלנו? כאשר בני זוג נמצאים בזוגיות, עולה השאלה: האם ראוי שאדם יצפה שבן זוגו ימלא את ... העיקרון הזה חוזר גם בחיי היום - יום: אם אדם תמיד ייקח אחריות מלאה על הכל, הוא עלול להתנתק מהצורך בסביבה. אם אדם תמיד יצפה שהחיים יתנהלו כפי שהוא רוצה, הוא יתאכזב ללא הרף. אהבה והתאהבות - מתי זה קורה? ... רוצה אני מנסה להתאים את עצמי למציאות מההיבט הזה אני לוקח אחריות על עצמי. אליעד: זה עדיף? ש: זה נראה לי עדיף. אליעד: הנראה לי עדיף לא אמרת כלום, זה עדיף? ש: עדיף. אליעד: למה זה עדיף אני חושב שזה לא עדיף. ש: כי האחריות היא בידיים. אליעד: אוקי בהנחה שיש לך את התהליך שאתה יכול לקחת עליו אחריות ויכול להעביר את האחריות לשני מה עדיף שתיקח את האחריות או תעביר את האחריות לשני? ש: שגם וגם. אליעד: איך התחילה השיחה בראשון אמרנו לא מה אתה כל הזמן מעביר את האחריות לעצמך, תראה אתה מאבד את המשמעות תן את האחריות לשני. יפה עכשיו בא נתחיל מהתחלה, אוקי התשובה היא שבשביל להצליח בזוגיות במקום עבודה, בלשמור על תחביב בלהצליח לקרוא ספר בלי שימאס לך ממנו בכל ... איך זה עובד אפשר לשנות את זה, אוקי אותו דבר נגיד בלקיחת אחריות אם בן אדם כל הזמן ייקח אחריות על עצמו שב עם עצמך וזה שכשאתה רעב תיקח אחריות רע לך בגלל שאתה חושב שרעב זה רע וזהו ואל תאכל, אבל מצד שני אתה נותן משמעות לאוכל אתה אומר לא, אוכל זה טוב אתה נותן כוח לאוכל שזה חיצוני, מצד ...
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
... עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה? ... כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או ... ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו. כיצד מתמודדים נכון עם ... מיותרות. הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה לאחרים, ... ללא ניסיון להסיר את האחריות, היא המפתח לשינוי אמיתי ולשיפור המצב. ... בתלונות מוגזמות כהגנה, לקחת אחריות ולהתמודד עם בעיות באופן ישיר וברור. רק ... שלילי של השמצות ובריחה מאחריות. למה אנשים משמיצים עובדים? איך להתמודד עם ... מהי ביקורתיות יתר? איך לקחת אחריות בעסקים? מהו אימון עסקי למנהלים? כיצד ...
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
... לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2 מה ההבדל בין הערצה ... לכן, הוא מזהיר מהתנהגות של עצלנות, שמעודדת הערצה עיוורת או אובססיבית ללא לקיחת אחריות אישית להשגת היעדים או התכונות הנערצות. מהי המסקנה המרכזית לגבי הערכה והערצה? המסקנה המרכזית של אליעד כהן היא שכל הערצה או הערכה מבוססת על ... אותו יותר. לכן, כדי לצמצם הערצה אובססיבית או תלותית, אליעד ממליץ לאנשים לקחת אחריות, להפסיק להיות עצלנים ולנסות להשיג בעצמם את מה שהם מעריכים אצל אחרים. מהי הערצה עיוורת? כיצד להעלות הערכה עצמית? מדוע אנשים מעריצים מפורסמים? מהי לקיחת אחריות אישית? כיצד להפסיק הערצה אובססיבית? האם הערצה נובעת מתחושת חוסר? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הסרת אחריות, איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסרת אחריות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי לביטחון עצמי, מורה רוחני בנושאי הסרת אחריות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 13:06:20 - wesi1