אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מנהל או עובד ✔אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
מי אחראי כשיש עובד שלא עובד טוב, המנהל או העובד?

אחד המצבים הנפוצים בעולם העבודה הוא כאשר מנהל מתלונן על העובדים שלו. לדוגמה, המנהל מתלונן שהעובדים שלו לא יעילים, לא מבצעים משימות, או פשוט לא מתפקדים כראוי. לפי אליעד כהן, כאשר מנהל מתלונן על העובדים, הוא בעצם מתלונן על עצמו ועל יכולות הניהול שלו. אמנם קיימים עובדים שהם באמת דפוקים, כאלה שלא אוהבים לעבוד ושונאים את התפקיד שלהם, עובדים עצלנים או בלתי כשירים, אך חשוב להבין שההתנהגות של העובדים היא במידה רבה תוצר של האופן שבו המנהל מנהל אותם.

האם המנהל אשם בהתנהגות העובדים שלו?

אליעד מסביר שאם אתה כמנהל מתמודד עם עובד שלא עובד טוב, יכול להיות מאוד שאתה אכן מנהל מעולה שעושה את תפקידו מצוין, ושאין מישהו בעולם שהיה מצליח לנהל את העובדים שלך טוב יותר ממך, ולכן הבעיה היא נטו בעובד. אך מצד שני, קיימת אפשרות אחרת, לפיה העובד לא עובד טוב דווקא בגלל משהו בדרך שבה אתה מתנהל מולו. אולי צורת הניהול שלך גורמת לעובד לא לרצות לבצע את העבודה. יכול להיות שמשהו בתקשורת שלך איתו, בציפיות שלך, או באופן בו אתה מגדיר לו את המשימות, הוא הגורם לבעיות.

מה קורה כשכל העובדים לא מתפקדים כמו שצריך?

אליעד מוסיף נקודה חשובה נוספת: אם יש מנהל שמתלונן שרק עובד אחד לא טוב, יש סבירות שהבעיה היא ספציפית בעובד הזה. אולי צריך לפטר את העובד ולהביא מישהו אחר במקומו. אך אם אותו מנהל מתלונן שכל העובדים שלו לא עובדים טוב, כל העובדים לא יעילים, כולם לא מתפקדים, אז ככל שמספר העובדים שהמנהל מתלונן עליהם גדול יותר, כך הסבירות שהבעיה היא במנהל עצמו עולה.

לדוגמה, אם יש לך צוות של עשרה עובדים ואחד או שניים לא מתפקדים כמו שצריך, אולי הבעיה באמת נמצאת באותם עובדים. אך אם כל העשרה לא מתפקדים טוב, המסקנה הברורה תהיה שהבעיה אינה בעובדים אלא בשיטות הניהול שלך כמנהל. במצב כזה יש צורך לבדוק לעומק מה אתה כמנהל עושה לא נכון, אולי אתה לא נותן להם הנחיות ברורות מספיק, אולי אתה לא יודע לתגמל אותם נכון, אולי אתה מעמיס עליהם עבודה באופן לא מאוזן, או שהגישה שלך אליהם גורמת להם להרגיש לא מוערכים ולחוסר מוטיבציה לעבוד.

מה לעשות אם המנהל טוען שכולם אשמים חוץ ממנו?

מצב נפוץ שאליעד מדבר עליו הוא מנהל שמאשים את כל מי שמתחתיו: העובדים לא טובים, הם עצלנים, לא מבינים עניין, לא ממושמעים, כולם אשמים חוץ ממנו. אליעד מסביר שזו נקודת אזהרה גדולה. כאשר מנהל בטוח שהוא עצמו בסדר גמור, שהבעיה לעולם לא בו אלא תמיד בעובדים, ושכל העובדים שתחתיו לא מתפקדים, בדרך כלל המצב יהיה בדיוק הפוך. ככל שהמנהל מתעקש שהבעיה היא אצל העובדים בלבד, בלי לבדוק ולבקר את עצמו, כך עולה הסבירות שהניהול שלו הוא זה שגורם לעובדים לא לתפקד.

לדברי אליעד, אחת הבעיות הגדולות של מנהלים היא חוסר היכולת לקחת אחריות על מצב הצוות. מנהל טוב לא יתנער מאחריות ויגיד שכל העובדים תחתיו לא טובים, אלא ייקח אחריות ויבדוק האם יש משהו שהוא עושה, אפילו באופן לא מודע, שפוגע בתפקוד העובדים שלו.

מתי צריך לפטר את העובד, ומתי לפטר את המנהל?

כאשר מנהל מתלונן על עובד בודד שאינו עובד טוב, הגיוני לפטר את העובד, כי קיימת אפשרות סבירה שהבעיה היא ספציפית בו. אך במצב שבו רוב הצוות מתפקד באופן לא יעיל, החלפת העובדים לא תפתור את הבעיה לאורך זמן. במקרה כזה, יש לשקול את האפשרות להחליף דווקא את המנהל. אליעד מסביר את זה באמצעות דוגמה מפורטת: אם יש לך עסק, ומגיע אליך מנהל שטוען שעובד מסוים גרוע, אתה יכול להחליף את העובד. אבל אם הוא חוזר וטוען שוב ושוב על עוד ועוד עובדים שהם גרועים, בסופו של דבר הבעיה אינה העובדים, אלא בו. העובדה שמספר רב של עובדים שונים לא מתפקדים תחת ניהולו מעידה על כך שהבעיה היא בסגנון הניהול של המנהל עצמו.

לסיכום, איך לזהות מי אחראי לכישלון - העובד או המנהל?

אליעד מבהיר כי הדרך לדעת מי באמת אחראי לכישלון תלויה בהיקף הבעיה:
  • אם הבעיה היא נקודתית, וקשורה בעובד בודד או בשניים, ייתכן שהבעיה נמצאת אצל העובדים עצמם, וניתן לנסות להחליף אותם.
  • אם הבעיה היא רחבה יותר ומרבית הצוות אינו מתפקד כראוי, יש לבדוק באופן יסודי ועמוק יותר דווקא את שיטת הניהול ואת התפקוד של המנהל.
  • מנהל שמסרב להכיר באחריות שלו לבעיה, וטוען שהאשמה תמיד בעובדים, הוא בדרך כלל מנהל לא טוב שיגרום לתפקוד לקוי של הצוות כולו.
בכל מקרה, מנהל טוב צריך לקחת אחריות אישית ולבדוק קודם כל את עצמו, לפני שהוא מאשים אחרים.
מנהל שמתלונן על העובדים שלו

שלום חברים, הפעם נדבר על מנהל שמתלונן על העובדים שלו - בין אם בפני עצמו או בפני מישהו אחר - על האנשים שכפופים לו.

מה שצריך לדעת זה שיש עובדים שהם באמת בעייתיים - אנשים שלא אוהבים לעבוד, שונאים את העבודה, חסרי אחריות, מניפולטיביים, נצלנים או שקרנים. ייתכן בהחלט שחלק מהעובדים שתחתיך שייכים לאותה קטגוריה של עובדים שלא מבצעים את תפקידם כראוי. אבל חשוב להבין שאם אתה כמנהל מתלונן על העובדים שלך, ייתכן מאוד שאתה בעצם מתלונן גם על עצמך.

ההתנהגות של העובדים שלך קשורה ישירות אליך וליכולות שלך כמנהל. כלומר, ברגע שאתה אומר: "העובד שלי לא עושה את העבודה", עליך להבין שבעצם אתה לא מתלונן רק עליו - אתה גם מתלונן על התפקוד שלך כמנהל. זה שהוא לא מבצע את המשימות שלו כמו שצריך, זו אחריות שלך.

האחריות של המנהל

כמובן, ייתכן שהעובד פשוט לא טוב בתפקידו, וזו באמת הבעיה שלו. אך מצד שני, ייתכן גם שהוא לא עושה את העבודה כראוי בגללך - אולי משהו בגישה הניהולית שלך גורם לו להיות פחות יעיל או פחות מחויב.

כשמנהל מאשים את הכפופים לו, קיימת אפשרות שהוא צודק ושהוא עושה את עבודתו בצורה מושלמת - כלומר, שאין שום אדם בעולם שיכול לנהל את העובדים האלה טוב יותר ממנו. ולמרות זאת, העובדים עדיין לא מתפקדים כראוי. אך יש גם אפשרות אחרת - ייתכן שהניהול שלך הוא זה שגורם לעובדים שלך להיות לא יעילים.

איך יודעים איפה הבעיה?

כדי להבין אם הבעיה באמת נעוצה בעובד או דווקא במנהל, אפשר להסתכל על התמונה הרחבה:
  • אם יש לך עובד אחד שלא עובד טוב - ייתכן שהבעיה היא בעובד עצמו.
  • אם כל העובדים שלך לא עובדים טוב - ייתכן שהבעיה בך.
אם אתה מנהל צוות ומרגיש שרוב האנשים תחתיך אינם יעילים, חשוב לשאול את עצמך - האם מדובר במקרה או שאולי הדרך שבה אתה מנהל אותם היא שגורמת לכך? ככל שיש לך בעיות עם יותר עובדים, כך עולה הסבירות שהבעיה אינה דווקא בהם, אלא בך.

אם מנהל טוען שכל עובד שהוא מקבל אינו טוב, שהעובדים לא מבצעים את המשימות כמו שצריך ושכולם "לא מתאימים", ייתכן מאוד שהבעיה היא בגישה הניהולית שלו. כמובן, זה לא בהכרח נכון תמיד - אבל ברוב המקרים, כאשר מנהל חווה בעיות חוזרות ונשנות עם עובדיו, עליו לבדוק את הדרך שבה הוא מוביל את הצוות.

לסיכום

אם אתה רוצה לשפר את תפקוד העובדים שלך, ייתכן שהפתרון הוא לשפר קודם כל את הגישה שלך כמנהל.

לקריאה נוספת על אחריות המנהל, ניהול עובדים, התמודדות עם עובדים בעייתיים ותהליכי פיטורין, ניתן להיכנס לאתר האינטרנט EIP.co.il ולמצוא מידע נוסף בנושא. בהצלחה!
בעיות עם עובדים, עובד שלא עובד, להתלונן על העובדים, אחריות המנהל על העובדים, אחריות של ראש הממשלה
שנאה שקרנים בעיות עם העובד מבצע אחריות של מנהל רוצה לשפר משימות ראש הממשלה לשאול שאלות לאורך זמן מחויב אחריות אחריות אישית אחריות המנהל אחריות ניהולית איך לפטר את המנהל ארגון אשמה בעיות עם העובד בעיות עם העובדים בעיות עם עובדים בעיות של מנהלים עם עובדים האם המנהל אחראי האם העובד אחראי האם לפטר האם לפטר את המנהל האם לפטר את העובד האם לפטר מנהל האם לפטר עובד האם לפטר עובדים המנהל או העובד המנהל אחראי הסרת אחריות העובד או המנהל העובד אחראי יועץ יעוץ יעוץ ארגוני יעוץ למנהלים להאשים להסיר אחריות להתלונן למה העובד לא עובד למנהלים לנהל לפטר לפטר את המנהל לפטר את העובד לפטר מנהל לפטר עובד לפטר עובדים לקחת אחריות לקיחת אחריות מי אשם מי אשם המנהל או העובד מנהל מנהל או עובד מנהל אחראי מנהלים ניהול עובד עובדים פיטורים רגשות אשם תלונה תלונות תלונות על עובד תלונות על עובדים
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
לשכנע עובדים, NLP בעבודה, ניהול עובדים, לנהל עובדים, משא ומתן בעבודה, שכנוע למנהלים, טיפים למנהלים, יעוץ למנהלים, שיטות שכנוע עובדים, ללמוד לשכנע עובדים, שכנוע בעבודה
... שלו. מתי פעם אחרונה שהתעניינת בחיים האישיים שלו? אתה לדוגמה נגיד מתייחס אליו כאל עובד. עכשיו, דרך אגב הוא מנהל או עובד? מה הוא עושה שמה? ש: מנהל. אליעד: מנהל. יפה, אז אם הוא מנהל אז זה יותר הגיוני אפילו שתתעניין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מנהל או עובד, דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהל או עובד, איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם לחסוך? mind muscle connection ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה תחושה של מאבק לסדר את החדר מתחת לשכל פחד לאבד עבודה להתמודד עם חרדת ביצוע אין לי ביטחון עצמי למרות שאני טוב מתי צריך ביטחון עצמי? לשנוא את החיים כדי לאהוב את החיים איך יודעים אם זה אהבה או הרגל? איזהו עשיר השמח בחלקו להתייאש להיות מאושר נטיה מינית נרכשת משיכה חיצונית החלטה בלתי חוזרת החלטה בתנאי אי וודאות איך להתמודד עם חרם בבית הספר? התמודדות במצבי קונפליקטים איך להצליח בלי להתאמץ? למה להתמיד זה רע? לגרום ללקוח לקנות איך לגרום ללקוח להסכים איתך? איך לגרום לילד לא להיות אגרסיבי? לעזור לילד עם בעיות רגשיות סדנא למודעות עצמית השפעת התת מודע ocd מתקדם בת זוגתי סכיזופרנית לענות להודעה מהאקס אני חושב על האקסית איך יורדים במשקל? למנוע פריצת דיסק המוסריות של אלוהים להיות חבר של אלוהים חוויה של הארה משיכה מינית והארה רוחנית להיות אלוהים עצמו למה לרצות להיות אלוהים? מתי כדאי לרכוש דירה להשקעה? מנטורינג לכסף איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? שלמות ומטרת החיים הנאה זהה מחשבה שלילית קיום בלי בחירה חופשית הוכחות שאין בחירה חופשית אחדות הבורא אלוהים לפני הבריאה עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, קואצר לזוגיות, אימון אישי קשב וריכוז בתחום מנהל או עובד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4688 שניות - עכשיו 18_10_2025 השעה 07:53:26 - wesi1