אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משוגעים ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
אכילה לשפר יכולת חשיבה איך לפתח את המוח חשיבה הגיונית מציאות בובספוג להיות מאמן הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים להתחיל עם נשים טיפול באובדנות ללמוד מתמטיקה adhd אהבה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
משוגעים - למה יש משוגעים בעולם? מה טוב בכך שיש בעולם אנשים משוגעים?
משוגעים - למה יש משוגעים בעולם? מה טוב בכך שיש בעולם אנשים משוגעים? מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש כמה דברים טובים בכל העניין של קיומם של המשוגעים. ראשית, המהות של שיגעון, היא אי ראיית ואי הבנת הדברים כפי מה שהם. ומצד האמת, כל אחד שלא מבין את הכל, הרי שהוא משוגע ברמה מסוימת. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי השיגעון הכרחי לעצם קיום העולם. מדוע? משום שלהבין את כל המציאות כולה כפי מה שהיא, זה לא אפשרי. משום ... ידיעה הוא סוג של שיגעון. ולכן, השיגעון והאפשרות לא לדעת, היא הכרחית לצורך קיום העולם. עניין נוסף. אם לא היו משוגעים בעולם, העולם לא היה מתפתח. מדוע? משום שעיקר ההתפתחות של העולם, היא על ידי המשוגעים. כי מה שמניע את האדם לפתח את העולם, זה בין השאר המרדף שלו אחרי הכבוד האגו וכל שאר השיגעונות. ואם לא היה שיגעון בעולם, הרי שאף אחד לא היה מפתח את העולם. ולכן טוב שיש משוגעים. עניין נוסף. אם לא היה שיגעון בעולם, הרי שכולם היו חושבים באותה הצורה, ומבינים ויודעים את אותו הדבר, וממילא לא היה על מה לדבר, והכל היה משעמם. ובזכות זה שיש שיגעון, בזכות זה כל אחד משוגע בצורה אחרת, ועל ידי זה נוצרת הדינאמיקה של העולם, עם השינויים וההתפתחות וכולי. ומי מפחד ממשוגעים? תשובה: מי שהוא לא מספיק חכם. כי כאשר האדם מבין את המציאות באמת, ממילא הוא לא מפחד מדעות של אחרים, אלא הוא רק נהנה מכך שכל אחד חושב אחרת. ... אחד שחושב אחרת ממנו. והחכם שמבין את כולם, הוא לא נלחץ מכך שמישהו חושב אחרת ממנו, אלא הוא פשוט נהנה מכך שיש משוגעים ושיגעון בעולם. ונסכם: השיגעון הכרחי לצורך קיום העולם, וטוב שכך. ...
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע?
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע?
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע? למה כולם משוגעים לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין משוגע לחכם, ואומר שבעיקרון, החכם עושה מעשים למען תכלית ברורה, ואילו המשוגע פועל בלי סיבה ברורה. אם אדם פועל בצורה מוזרה או חסרת היגיון, נאמר שהוא משוגע, אך אם נבין את הסיבה לפעולות שלו, נגיד שהוא חכם או לכל הפחות טועה, בהתאם לתוקף הסיבה שלו. עם זאת, לפי אליעד, אם נבחן לעומק, נראה שכל בני האדם הם משוגעים לחלוטין, כי אף אחד לא באמת יודע ... הישגים חומריים, או אחרי זוגיות, או אחרי עבודה מסוימת, אבל יודע מראש שלאחר השגת הדברים האלה, הוא ירגיש ריקנות וחוסר סיפוק, ובכל זאת ממשיך לרוץ אחריהם כמו משוגע. הדוגמה שהוא נותן לכך היא אדם שמתאמץ ... האם צריך לפחד להשתגע כשמחפשים את האמת? אליעד כהן מתייחס לפחד של אנשים להתחיל לשאול שאלות עמוקות, שמא יגרמו לעצמם להשתגע. הוא מרגיע את השומעים באומרו שהם כבר משוגעים, כי הם חיים את כל חייהם בלי להבין ... הם עושים פעולות בלי לדעת למה, הם סובלים ורוצים דברים בלי להבין למה. לכן אין להם ממה לפחד, כי הם כבר עמוק בתוך השיגעון. לפי אליעד, הדרך היחידה להפוך אדם משוגע לנורמלי היא לשגע אותו עוד יותר. ... שיגעון, אבל דווקא התחושה הזו מסמנת את הדרך לצאת מהשיגעון האמיתי, שהוא החיים ללא הבנה. הוא מציע לאנשים להתעמק בשאלות האלה, לא לפחד להשתגע, אלא להבין שהם כבר משוגעים. וכאשר אדם מתמודד עם השאלות העמוקות ... דבר, רק אז הוא יוצא מהשיגעון האמיתי ומתחיל לחיות חיים נורמליים. איך חיים טובים באמת לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסיים בכך שהאדם יכול להמשיך להשתתף במשחק החיים כמשוגע, אבל לפחות יהיה נורמלי בתוך עצמו ... הזו, ושהאדם יוכל להמשיך לחיות עם כולם כרגיל, אבל הוא עצמו יהיה שפוי, לפחות בתוכו. הוא קורא לכל אחד לעשות את המאמץ ולשאול את השאלות שיגרמו לו לצאת מבית המשוגעים של חייו ולהתחיל לחיות בצורה מודעת ואמיתית. למה כולם משוגעים? איך להפסיק להיות משוגע? מה התכלית של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך יוצאים מהשיגעון? האם לפחד להשתגע מחיפוש האמת? למה להרגיש טוב זו המטרה? הפעם אדבר על הנושא של משוגעים וחכמים. מי שיתבונן יראה שיש הרבה הבדל בין משוגעים לחכמים, וההבדל הוא מדוע עושה האדם את הדברים. החכם עושה את הדברים עבור תכלית מסוימת, והמשוגע עושה את מעשיו ללא שום סיבה. ומי שיסתכל יראה, שכל בני האדם בעולם משוגעים, כולם ממש. רוב האנשים בעולם כביכול ... בגלל שהוא רוצה לעשות דבר זה ולא אחר, ואז על האדם לשאול את עצמו, למה אתה בוחר לעשות זאת ולא אחרת, אם יש לך בחירה חופשית, אז למה דווקא את זה. ומצד האמת כולם משוגעים, כי אנשים אין להם שמץ של מושג, למה ... כדי להרגיש טוב אבל אם הבחירה בידיו, למה שיחליט להרגיש טוב דווקא מהאכילה ולא מדבר אחר? ומי שיתבונן, יבין שאין לו שמץ של מושג למה הוא עושה את דבריו, כמו משוגע, הוא ממשיך להתאמץ להשיג דברים, למרות ... היא לעשות טוב, מה הסיבה של לעשות טוב? לחקור את זה, האם זה באמת נכון? ואדם שהולך כמו חמור יום יום לעבודה, ואינו מבין מה היא התכלית של החיים שלו, האם הוא לא משוגע? ויש משוגע לכל דבר ועניין, אנשים המתחילים לשאול את השאלות האלו, פוחדים להשתגע אתה לא צריך לפחד להשתגע, אתה כבר משוגע, אתה חי חיים שלמים בלי להבין בכלל למה ... לעבוד בלי להבין למה אתה חי, אתה רוצה רצונות בלי להבין למה אתה רוצה אותם אתה עושה פעולות בלי להבין למה אתה בכלל עושה, אתה לא מבין בכלל למה אתה חי, ואתה כבר משוגע, מעולם לא היית לא משוגע! וכדי לצאת מהשיגעון הזה, צריך לשגע ...
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע?
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע?
משוגעים - למה כולם משוגעים - לשגע את המשוגע? למה כולם משוגעים לפי אליעד כהן? אליעד כהן מציג בהרצאה את הטענה כי כל האנשים בעולם, ללא יוצא מן הכלל, הם משוגעים. הוא מסביר כי ההבדל בין אדם חכם לאדם משוגע מתבטא בשאלה האם הוא עושה את מעשיו למען תכלית הגיונית וברורה. לדבריו, אדם משוגע הוא זה שמבצע פעולות חסרות משמעות או סיבה ברורה. לדוגמה, משוגע הוא מישהו שפתאום מחליט לדפוק את הראש בקיר או לבצע פעולה חסרת פשר. הסיבה שאנחנו מכנים אותו משוגע היא שאיננו מבינים את הסיבה שבגללה הוא עושה את מעשיו. אך אם נבין את הסיבה, ונחשוב שהיא מוצדקת, אזי נכנה אותו חכם. אליעד טוען כי אם נתבונן לעומק נבחין כי כל בני האדם ... את מעשיהם ללא סיבה אמיתית, ולכן כולם משוגעים. גם כאשר אדם חושב שיש לו סיבות טובות למעשיו, אליעד מסביר שהסיבות הללו אינן באמת מחייבות, והאדם יכול היה באותה מידה לבחור אחרת. כאשר האדם שואל את עצמו מדוע הוא ... היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהאדם אכן משוגע, משום שהוא עושה את הפעולות הללו ללא סיבה אמיתית, באופן חסר היגיון. למה אף אחד לא מבין את תכלית החיים? אליעד מדגיש שהסיבה שאף אחד לא מבין את תכלית החיים היא משום ... ואומר שאין צורך לפחד מכך, משום שהם כבר משוגעים. לדבריו, עצם העובדה שהאדם חי חיים שלמים בלי להבין באמת למה הוא חי, מדוע הוא עושה את פעולותיו, או מדוע הוא רוצה את רצונותיו, זו ההוכחה הטובה ביותר שהוא כבר משוגע מלכתחילה. הדרך היחידה להפוך משוגע לאדם נורמלי היא דווקא לשגע אותו, כלומר, לעודד אותו לחפש אחר האמת על עצמו ועל החיים. איך אפשר להפוך מאדם משוגע לאדם נורמלי באמת? אליעד מציע שהדרך היחידה להפוך מאדם משוגע לאדם נורמלי היא לחפש את האמת. אדם צריך לנסות להבין באמת מה הסיבה שהוא רוצה דברים מסוימים ולא אחרים, ולשאול מדוע הוא חי בכלל. לדבריו, השאלות האלה אמנם עלולות לעורר ... בחייו. לסיכום, אליעד כהן טוען שכל האנשים משוגעים מעצם העובדה שאין להם הבנה אמיתית ועמוקה למה הם עושים את מעשיהם. הדרך לצאת מהשיגעון הזה היא באמצעות שאלת שאלות עמוקות וחיפוש אחר האמת האישית, עד להבנה מלאה של ... החיים? האם יש בחירה חופשית? למה אנשים משוגעים? האם אני משוגע? איך לחפש את האמת? למה אנחנו חיים? מה התכלית של המציאות? אחד ההסברים בין המשוגע ביחס לחכם. האם האדם עושה את מעשיו ביחס לתכלית נכונה? משוגע חי בלי סיבה, עושה דברים בלי סיבה. אם היינו מבינים אותו לא היינו אומרים שהוא משוגע. אם נבין את הסיבה שלו ונחשוב שהיא מוצדקת נאמר שהוא חכם. ככל שאדם עושה את מעשיו בסיבה יותר הגיונית הוא ייחשב יותר כאדם חכם. מי שייסתכל יבין שכולם משוגעים מפני שכולם עושים את מעשיהם ללא סיבה, מה זאת אומרת ללא סיבה? אם אדם ישאל את עצמו למה אני עושה את הדבר הזה מה הסיבה שאני עושה כך וכך? אם נחקור נגלה כי אני רוצה ... הוא עושה את המעשים שלו ומצד האמת כולם משוגעים. אחד מהעומקים אדם אין לו שמץ של מושג למה הוא עושה את הפעולות שלו. בסוף הוא מת, ואדם מתאמץ ואין לו מושג למה הוא רוצה את הרצונות שלו. אעשה כך לקבל כך למה לך לרצות ... לו שמץ של מושג למה הוא עושה. רובם ככולם משוגעים, אדם יודע מראש שאם ישיג את זה הוא לא יהיה מאושר. הוא ירגיש רע אחרי זמן מה בדיוק כמו שהיום, בנוסף לכך אין מושג למה הוא חי כי אף אחד לא יודע מה התכלית האמיתית של ... ואדם שלא יודע מה התכלית ועובד ועובד הוא משוגע. אתה לא צריך לפחד להשתגע משאלות, אתה כבר משוגע. אתה רוצה רצונות בלי לדעת למה אתה רוצה אותם. הדרך למשוגע להפוך נורמלי זה לשגע אותו. לשם כך צריך לשגע את האדם, הכוונה שיחפש את האמת. השיגעון של האדם שחי בלי מחשבה צריך לשגע את האדם הכוונה שיחפש את האמת, מה הסיבה שאתה חי ... שיש מציאות אולי יגרום להפסיק להתאמץ כמו משוגע. ואז שאדם נורמלי אדם יחיה נורמלי באמת. עד כאן סיכום דברי ההרצאה.? ...
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
... משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות איך מזהים לקוח משוגע? לקוחות משוגעים הם לקוחות שיש להם דרישות מוזרות, בקשות לא שגרתיות והתנהלות חריגה. בדרך כלל לקוח סטנדרטי מגיע, רוכש מוצר או שירות, משלם והולך. לעומתו, לקוח משוגע הוא כזה שמעלה דרישות שונות ומשונות, לדוגמה: הוא מתחיל להגיד תביא לי את זה ככה, אני רוצה ככה, שכחתי משהו, יש לי בעיה, פספסתי, לא ... פשוטה. לפעמים הוא גם מתבלבל או מבלבל אותנו. לא תמיד ברור אם הוא זה שמבולבל או שאנחנו, אך התוצאה היא אותה תוצאה - העסקה אינה חלקה. האם כדאי בכלל לעבוד עם לקוחות משוגעים? יש שתי גישות מרכזיות בנושא העבודה עם לקוחות משוגעים. הגישה הראשונה אומרת בפשטות שעדיף להימנע מעבודה איתם לחלוטין. כיצד עושים זאת מבלי לפגוע בעסק? התשובה לכך פשוטה: ככל שיש לעסק יותר ... יותר עניין במוצרים שלנו, אז יש לנו את הפריבילגיה לבחור לעבוד רק עם לקוחות נוחים יותר. לכן, ככל שהעסק יהיה מוצלח יותר, הוא יוכל להרשות לעצמו לוותר מראש על לקוחות משוגעים בלי להינזק כלכלית. מה היתרונות בעבודה עם לקוחות משוגעים? לעומת הגישה הראשונה שאומרת לא לעבוד עם לקוחות כאלה בכלל, הגישה השנייה מדברת על כך שאפשר וכדאי לעבוד עם לקוחות משוגעים, ואפילו להרוויח מכך. מדוע? מפני שלקוחות משוגעים הם לקוחות שכמעט אף אחד לא רוצה לעבוד איתם. המצב הזה יוצר יתרון עסקי ברור, שכן יש כאן שוק שמעט מאוד מתחרים נמצאים בו. לקוחות כאלה הם ... ואנחנו נרוויח מזה סכום כפול, או שהוא לא יסכים, ואז אנחנו פותרים את עצמנו מלקוח בעייתי שלא היה מספיק רציני מלכתחילה. הדוגמה הזו ממחישה שאפשר להפוך את הלקוח המשוגע להזדמנות עסקית במקום לראות בו מטרד. הרעיון הוא תמיד לחשוב מראש איך להרוויח מכל בקשה מוזרה שהלקוח יכול להעלות, לבנות חבילות מיוחדות ולתמחר אותן גבוה יותר. מה הגבול בעבודה עם לקוחות משוגעים? למרות היתרונות האפשריים של לקוחות כאלה, חשוב מאוד לשים גבולות ברורים. לא תמיד כדאי להיענות לכל דרישה משונה של הלקוח. צריך להיזהר ... אחד גוזלת משאבים רבים מדי או זמן יקר שיכולנו להשקיע בלקוחות אחרים, אולי רווחיים יותר. זו נקודה קריטית שיש לזכור - העלות האלטרנטיבית. בכל רגע שאנו עובדים עם לקוח משוגע שאולי יבזבז לנו את הזמן והאנרגיה, צריך לבדוק האם לא עדיף היה לנו לעבוד עם לקוח אחר, רגיל, שמייצר לנו יותר רווח במאמץ פחות. האם לפחד ... עסקית. להיות יצירתיים, להתאים מראש מוצרים או שירותים מיוחדים לבקשות של לקוחות כאלה, ולמצוא איך לתמחר אותם באופן שירוויח לנו. זו הדרך להפוך לקוחות שנחשבים משוגעים לנכס בעסק, במקום לראות בהם נטל. לכן, הרעיון המרכזי הוא להצליח להרוויח מכל סוג לקוח, לא משנה כמה הבקשות שלו מוזרות או לא סטנדרטיות, ... ייחודיות שהלקוחות הבעייתיים מביאים איתם, במידה שזה משתלם. סיכום הגישה של אליעד לעבודה עם לקוחות בעייתיים: הגישה של אליעד לנושא היא לא להירתע מלקוחות בעייתיים או משוגעים, אלא להיפך - למצוא את הדרכים היצירתיות להרוויח מהם. יחד עם זאת, הוא מדגיש שצריך להציב גבולות ברורים, להעריך נכון את העלויות, ולוודא ... לשם - או אפילו אחרי - כדאי להיות פתוחים מספיק כדי לנצל הזדמנויות יצירתיות ולהרוויח מלקוחות עם דרישות מוזרות. איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים? איך למכור ללקוחות משוגעים? איך להפוך בקשות מוזרות להזדמנות עסקית? מה זה עלות אלטרנטיבית? איך למשוך לקוחות לעסק? איך לעבוד עם לקוחות משוגעים? מה זה לקוחות משוגעים? מדובר בלקוחות עם דרישות חריגות, בקשות מוזרות ודרכי התנהלות לא צפויות. אנחנו מוכרים להם מוצר, ואז הם מתחילים להעלות דרישות כמו: ... שאינם סטנדרטיים. הם לא פשוט מגיעים, קונים, משלמים וזהו. הם יוצרים בעיות, מעלים רעיונות משונים, מבקשים דברים מיוחדים ולא צפויים. אפשרות ראשונה: לא לעבוד עם לקוחות משוגעים גישה אחת אומרת שהפתרון הכי טוב לבעיה הוא פשוט לא לעבוד עם לקוחות כאלה. כלומר, איך לעבוד עם לקוחות משוגעים? פשוט לא לעבוד איתם. אבל איך אפשר לא לעבוד איתם בלי שזה יפגע בנו? התשובה היא שככל שיהיו לנו יותר לקוחות, נוכל להרשות לעצמנו לבחור ... את עצמנו טוב יותר, ניצור יותר ביקוש, וככל שיהיו לנו יותר לקוחות, כך נוכל לסנן את הלקוחות שאיתם אנחנו רוצים לעבוד. אפשרות שנייה: לעבוד בצורה יצירתית עם לקוחות משוגעים גישה אחרת אומרת שלא חייבים לוותר עליהם, אלא אפשר למצוא דרכים יצירתיות לעבוד איתם, כי ללקוחות משוגעים יש גם יתרונות. אחד היתרונות המרכזיים הוא שאף אחד אחר לא רוצה לעבוד איתם, ולכן יש כאן פוטנציאל לרווח גדול. מי שעובד עם לקוחות כאלה זה או מי שאין לו ברירה או מי שהבין איך לנצל את המצב לטובתו. לקוח משוגע יכול להיות כזה שמבקש משהו מאוד מיוחד או לא סטנדרטי. לדוגמה, אם לקוח מבקש תוספת מוזרה למוצר, אפשר להציע לו את זה בתוספת תשלום משמעותית, ובכך להפוך את הדרישות החריגות להזדמנות עסקית. איך לעבוד נכון עם לקוחות משוגעים? אם לקוח מבקש משהו חריג במיוחד, אפשר להגיב בכך שנציע לו את הבקשה במחיר גבוה יותר. אם זה חשוב לו - הוא יסכים. ואם הוא לא יסכים, ... יש לקוחות שלקחת אותם ידרוש מאיתנו השקעה גבוהה מדי בזמן או באנרגיה, ולכן נצטרך לשקול האם זה באמת משתלם לנו או שעדיף להתמקד בלקוחות אחרים. אל תפחדו מהלקוחות המשוגעים - תנצלו את המצב במקום להיבהל מדרישות מוזרות, אפשר להפוך אותן להזדמנות להרוויח יותר. אפשר לבנות מראש חבילות שירות מיוחדות ללקוחות חריגים ולתמחר אותן בהתאם. לסיכום, חשוב להבין שלא תמיד נכון לברוח מלקוחות משוגעים, אלא לפעמים אפשר להשתמש בהם לטובת העסק, כל עוד עושים זאת בצורה חכמה ושומרים על גבולות ברורים. למידע נוסף חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il את המאמרים: איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים, איך למכור ללקוחות משוגעים, מה לעשות עם לקוח שעושה בעיות, ועוד. בהצלחה! ...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
... השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים איך אפשר לשכנע אדם משוגע או לא חכם? כדי להצליח בשכנוע של אדם משוגע, או כזה שמוגדר כלא חכם, חשוב תחילה להבין לעומק מה משמעות המונח משוגע. לפי אליעד כהן, משוגע הוא למעשה אדם שההיגיון שלו שונה מההיגיון המקובל או מההיגיון שאתה רגיל אליו. אליעד מסביר שהיגיון הוא עניין סובייקטיבי, כלומר, מה ... בהכרח יהיה הגיוני עבור אדם אחר. המשוגע, מנקודת המבט שלו, משוכנע לחלוטין בהיגיון שלו, גם אם הוא נראה חסר היגיון לחלוטין עבורך או עבור הסביבה. הבעיה המרכזית בשכנוע של משוגעים או אנשים שמוגדרים כלא חכמים היא חוסר ההבנה של הלוגיקה הפנימית שלהם. אליעד מסביר שכדי להצליח לשכנע, אתה חייב קודם להבין את האדם ... אך מה קורה כאשר האדם שמולך הוא משוגע ואתה לא מצליח להבין את ההיגיון שלו כלל? אליעד כהן מציע כאן פתרון מעשי. הוא מסביר שעל מנת לשכנע משוגע, אתה צריך להיות מסוגל בעצמך לחשוב כמוהו, או לכל הפחות להבין את ההיגיון הפנימי שמנחה אותו. אם אינך מסוגל כלל להבין אותו, לא תצליח ... הדרך שאליעד מציע היא להיות קצת משוגע בצורה מבוקרת. כלומר, לקחת את הדברים שנראים לך ברורים, הגיוניים ומובנים מאליהם, ולהטיל בהם ספק. ככל שתטיל ספק יותר עמוק אפילו ... ביותר, כך תפתח יכולת להבין את המשוגע, וכך תוכל לשכנע אותו טוב יותר. איך להצליח לחשוב כמו משוגע ועדיין להישאר שפוי? אליעד כהן מדגיש שעל מנת לחשוב כמו משוגע, אינך חייב לאבד את שפיותך. להפך, עליך לעשות זאת בצורה מבוקרת וזהירה. הוא מסביר שבפועל, גם האדם הכי משוגע בעולם עדיין עושה הבחנות בסיסיות בין דברים. לדוגמה, גם אדם משוגע שטוען שהוא רואה אריה בחדר שבו אין אריה, מבין שיש הבדל בין מצב שבו יש אריה לבין מצב שבו אין אריה. כלומר, אפילו במשוגע הקיצוני ביותר קיימת רמה כלשהי של היגיון והבחנה בין דברים. כדי לשכנע אדם כזה, עליך למצוא נקודת הסכמה אחת איתו. לא ייתכן שלא תהיה ... איך מתבצע תהליך שכנוע של אדם משוגע בפועל? אליעד נותן דוגמה מעשית. נניח שיש לך עובד, אדם שאתה צריך לשכנע אותו במשהו, והוא לא מוכן לקבל את דעתך. השלב הראשון בתהליך ... את ההיגיון שלו, גם אם הוא נראה משוגע. איך בודקים אם מחשבה מסוימת היא אמת מוחלטת או יחסית? אליעד כהן מסביר גם על ההבדל בין אמת מוחלטת לאמת יחסית. אמת מוחלטת היא משהו שאף אדם, אפילו המשוגע ביותר, לא יכול לחלוק עליה, ואילו אמת יחסית היא משהו שתלוי בזווית ראייה מסוימת. למשל, האמירה 2 ועוד 2 שווה 4 נראית אמת מוחלטת, ... זאת באמת, עליך לחשוב האם גם אדם משוגע לחלוטין יסכים עם זה. אם קיימת זווית מחשבה שבה אדם כלשהו יכול לחלוק על כך, אפילו אם הוא משוגע, הרי שזו לא אמת מוחלטת אלא אמת יחסית. לפי אליעד, הגאולה או השחרור של האדם מותנים ביכולתו לחשוב את כל האפשרויות, כולל האפשרויות הכי משוגעות, ולבדוק האם הטענה שלו עדיין מחזיקה מעמד. אם אתה מסוגל לחשוב על כל האפשרויות והפרספקטיבות, כולל המשוגעות ביותר, ועדיין הטענה שלך נכונה - זו אמת מוחלטת. למה חשוב להיות מסוגל לשכנע גם אנשים משוגעים? אליעד מסכם כי יכולת שכנוע אמתית לא מתבטאת דווקא ביכולת לשכנע אנשים חכמים או פרופסורים, אלא דווקא במשוגעים. מי שמצליח לשכנע אדם משוגע, זה סימן לכך שהוא באמת הבין את הרעיון לעומק. כי לשכנע אנשים רגילים, בעלי היגיון רגיל, זה קל יחסית. האתגר הגדול הוא להגיע למצב שבו אתה מבין אפילו את האדם הכי משוגע בעולם ומשכנע אותו. בסופו של דבר, השכנוע הטוב ביותר נובע מתוך הבנה עמוקה של נקודת המבט של האחר, ולא מתוך ניסיון לכפות עליו את ...
שטויות / משוגעים - מה מעניין באנשים משוגעים? ומי מפחד ממשוגעים?
... משוגעים - מה מעניין באנשים משוגעים? ומי מפחד ממשוגעים? משוגע הוא זה שחושב בצורה שונה מרוב בני האדם. השיגעון יכול להיות חיובי והשיגעון יכול להיות שלילי. אך כל אחד שצורת המחשבה שלו שונה באופן גדול מידי מצורת המחשבה המקובלת, הרי שהוא משוגע. גם החכם הגדול ביותר, גם הוא נחשב למשוגע. כי כל חכם בבית משוגעים נחשב למשוגע, משום שיש פער גדול בין צורת המחשבה שלו, לבין צורת המחשבה המקובלת. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הדבר הכי מעניין בעולם, הוא דווקא המשוגעים ודווקא אלו שאומרים שטויות. משום, שהאדם רגיל לחשוב בצורה מקובעת. והאדם רגיל לחשוב כפי מה שהרגילו אותו לחשוב. וכל המהות של המשוגע ושל זה שאומר שטויות, היא בכך שהוא לא חושב בדרך המקובלת. והמשוגע הוא משוגע, לא משום שמה שהוא אומר זה לא נכון, אלא משום שאין אצלו איזון בין הדעות השונות. ובכל שיגעון בעולם יש חוכמה. ואנשים רגילים שחושבים בצורה ...
אמת משוגעת - חיפוש האמת ורעיונות משוגעים - מה לעשות?
אמת משוגעת - חיפוש האמת ורעיונות משוגעים - מה לעשות?
... משוגעת - חיפוש האמת ורעיונות משוגעים - מה לעשות? מה לעשות כשחיפוש האמת מביא לרעיונות משוגעים? אליעד כהן מסביר מה צריך האדם לעשות כאשר במהלך חיפוש האמת הוא מגיע לרעיונות מוזרים ומשונים. ראשית, הוא מדגיש שהאדם צריך לשאול שאלות ולחקור לעומק כל דבר שהוא ... ולהיות כן עם עצמו - לא לשקר לעצמו שהוא יודע משהו בוודאות כשהוא באמת לא בטוח בכך לחלוטין. מה לעשות אם מתברר שהמציאות היא משוגעת? אליעד מבהיר שאם אדם מגיע לרעיונות מוזרים ומגלה שהמציאות באמת מוזרה, אז עדיף לו לקבל ולהבין את המוזרות של המציאות מאשר לחיות בשקרים שנראים נורמליים. אם המציאות מוזרה, הרי האדם עצמו הוא המשוגע אם הוא מתעקש להמשיך לחשוב בצורה שגויה על המציאות. אם הרעיונות המוזרים שהתגלו בחיפוש הם נכונים - על האדם להבין ולשנות את דרך החשיבה שלו, ולא לנסות לשנות את המציאות עצמה. למעשה, המרחק בין החכם הגדול ביותר למשוגע הגדול ביותר הוא קטן מאוד, כי שניהם לא מובנים על ידי האדם הממוצע. השכל הגדול ביותר, לפעמים נראה לאדם כמשוגע מרוב שהוא מורכב ומתקדם. בבית משוגעים, מי שנורמלי עלול להיראות משוגע, ולהפך. כך שהאדם חייב לחפש את האמת ללא חשש משיגעון, מוזרות או אי נורמליות. כיצד לחפש את האמת בלי אינטרסים? ההמלצה של אליעד היא לחפש את האמת בצורה מוחלטת, בלי שום ... תשפיע על חיפוש האמת. כאשר האדם מחפש את האמת ללא פשרות, הוא יקבל לבסוף את השכל של המציאות, יהפוך לחכם אמיתי ולא יהיה משוגע שחושב שהוא חכם. המציאות, אומר אליעד, היא החכמה האמיתית, והאדם חייב להתיישר לפיה, ולא להיפך. אם המציאות נורמלית - האדם יבין אותה, ואם לא - הוא פשוט יתאים את עצמו ... היא לחפש ולמצוא את האמת ללא תלות במוזרות שלה. איך לדעת את האמת? האם מותר להודות באי - ידיעה? איך להתמודד עם רעיונות משוגעים? האם המציאות מוזרה? חיפוש האמת ללא אינטרסים מה ההבדל בין חכם למשוגע? איך לחפש אמת מוחלטת? אמת משוגעת - חיפוש האמת - ורעיונות משוגעים, מה לעשות? מה צריך לעשות האדם, שבמהלך חיפוש האמת שלו, הוא נתקל ברעיונות משונים? ומה שצריך לעשות, זה לשאול שאלות, לא להאמין לכלום, לבדוק, לשאול למה זה כך? אולי ... שזה לא נכון הרעיונות הללו. אבל אם תחקור ותבין שהם כן נכונים, אז תדע את האמת. ואם המציאות היא אכן מוזרה, זה אומר שאתה הוא המשוגע, ושחשבת תמיד באופן שגוי על כן, אם גילית שהמציאות היא שונה ממה שחשבת, עליך להיות עכשיו כנה, ולשנות את החשיבה שלך, לא את המציאות. האם עדיף לך להניח כל הזמן הנחות ... בנוגע למציאות? או להבין את האמת. ובן אדם צריך לא לפחד, כי יש שכל כל כך גדול, ויכול להיות חכם כל כך גדול, שנדמה לך שהוא משוגע. אבל אתה כל כך משוגע, שאתה חושב שהחכם האמיתי הוא המשוגע. המשוגע הכי גדול, והחכם הכי גדול, המרחק ביניהם דק, כי את שניהם לא מבינים. ואת האמת צריך לחפש בכל מחיר, ולחפש את האמת בלי אינטרס ברמה מוחלטת, ללא פשרות ...
מציאות משוגעת, מי המשוגע אתה או המציאות, משוגע בבית משוגעים
מציאות משוגעת, מי המשוגע אתה או המציאות, משוגע בבית משוגעים
... משוגעת, מי המשוגע אתה או המציאות, משוגע בבית משוגעים האם המציאות משוגעת, או שאתה המשוגע? אנשים נוטים להסתכל על המציאות ולחשוב שמשהו לא בסדר בה. הם תוהים: למה דברים קורים כפי שהם קורים? למה דברים אינם ... הזו בצורה ייחודית ומציע נקודת מבט אחרת: אולי אתה המשוגע, ולא המציאות. כלומר, הבעיה היא לא שהמציאות משוגעת, אלא שהאדם עצמו אינו מבין את המציאות ולכן מאשים אותה בכך שאינה מובנת או נורמלית. איך האדם מתייחס למציאות הלא מובנת? ... האדם, שמסרב לקבל את המציאות כפי שהיא. מה הקשר בין בית משוגעים לבין תפיסת המציאות? אליעד משתמש בדוגמה של בית משוגעים כדי להמחיש את הרעיון המרכזי. כשאדם מגיע לבית משוגעים, הוא עלול לשאול למה החולים מתנהגים בצורה לא מובנת או מוזרה. הוא אומר: למה הוא עושה ככה? למה הוא מדבר בצורה משונה?, ... את השאלות האלו הוא זה שאינו מבין איפה הוא נמצא. בית המשוגעים הוא בדיוק המקום שבו מתנהגים בצורה לא הגיונית. המשוגע האמיתי הוא האדם שמצפה להתנהגות הגיונית בתוך מקום שבו ההיגיון לא קיים. מי באמת המשוגע - אתה או המציאות? הנקודה שאליעד מדגיש היא שהאדם שמבקר את המציאות, ששואל כל הזמן שאלות ושאינו מבין מדוע דברים קורים כפי שהם קורים, הוא בעצם המשוגע בסיטואציה הזאת. הוא זה שדורש שהמציאות תהיה אחרת ממה שהיא, ולא מבין שהמציאות, במהותה, אינה מחויבת להיות הגיונית או מובנת לאדם. כמו אותו אדם בבית משוגעים, שמאשים את הסביבה באי - שפיות, כאשר הוא עצמו זה שלא תפס את מהות המקום שבו הוא נמצא. למה האדם חושב שהמציאות משוגעת ולא הוא עצמו? אליעד מצביע על הנקודה הפסיכולוגית שבה האדם מעדיף להאשים את הסביבה או את המציאות, במקום להודות שהבעיה ... במקום לבדוק את התפיסה שלו עצמו. המציאות נתפסת כמשוגעת רק מפני שהיא אינה מתאימה לציפיות שלו. מדוע קשה לאדם לקבל את המציאות כפי שהיא? אליעד מדגיש כי הקושי של האדם עם המציאות ... או לשנות אותו, הוא מוצא שקט ושלווה פנימית. ההבנה שהמשוגע הוא האדם עצמו ולא המציאות, מאפשרת לאדם להפסיק להילחם עם המציאות ולהתחיל להתאים את עצמו אליה. איך לקבל את המציאות בדיוק ... שהבעיה אינה המציאות עצמה, אלא צורת החשיבה של האדם. המשוגע אינו העולם, אלא האדם שאינו מוכן לקבל את העולם כמו שהוא. ההבנה הזאת מאפשרת לאדם לחוות מציאות רגועה יותר, מאושרת ונטולת ... מחוסר השלמה עם מה שיש. למה המציאות לא הגיונית? מי המשוגע, האדם או המציאות? איך לקבל את המציאות כמו שהיא? האם ניתן לשלוט במציאות? איך להפסיק להאשים את המציאות? ...
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
... אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה? מהו ההיגיון של המציאות וכיצד הוא קשור לשיגעון? הרצאה זו עוסקת בשאלה האם המציאות היא בהיגיון או שהיא עצמה משוגעת, וכיצד אפשר להבין אותה מבעד למושג השיגעון. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם יש היגיון בכך שאדם שמגיע לבית משוגעים יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו שאר הדיירים במקום? האם יש היגיון בהפיכת אדם למשוגע? ההתחלה עוסקת בנכונות של אדם נורמלי לשנות את אופן מחשבתו והגיונו כדי להשתלב בקבוצה של אנשים בבית משוגעים. אליעד שואל האם עדיף לאדם שמגיע לבית משוגעים להתחיל לחשוב כמו שאר השוהים שם ולהאמין בקיומם של שדים, למרות שהוא יודע שהמציאות שונה? זו שאלה שנוגעת בקיום של היגיון אישי מול היגיון קבוצתי. כאן, אליעד מציע שכל תהליך החשיבה שלנו תלוי במטרה האישית שלנו - האם אנו רוצים להתנהל בצורה רציונלית, או שאנו בוחרים להתאים את עצמנו לנורמות של אחרים? מהם הפתרונות להיגיון המשוגע? אליעד מציג סיפור כדי להדגים את הדילמה: מלך שואל את יועצו איך להתמודד עם חוסר היכולת לאחסן תבואה לשנה הבאה. היועץ מציע שהמלך יתחיל לאכול את התבואה ולחיות את היום - יום על ... לנו לא הגיונית, אנחנו עשויים לשאול את עצמנו אם אנחנו יכולים לשנות אותה, ובמובן מסוים לפעול מתוך שיגעון כדי להבין את הסיבות שמאחוריה. איך לחשוב בהיגיון בתוך מציאות משוגעת? ההרצאה מעלה את השאלה אם אנחנו באמת יכולים לדעת מה נכון בתוך מציאות שמבוססת על פרספקטיבות שונות. לדוגמה, אם מישהו חי במציאות שבה לא הגיוני עבורו משהו מסוים, האם זו סיבה לשנות את תפיסת העולם שלו? אליעד מציע כי השיגעון לא נובע תמיד ממחסור בהיגיון, אלא ממעבר לתפיסת עולם אחרת, שמנוגדת לנורמות מקובלות. הוא מעלה את השאלה: מי כאן המשוגע - החכם שמצליח להתאים את עצמו למציאות, או המשוגע שמבין את האבסורד שלה? האם באמת יש הבדל בין מציאות לשיגעון? בהמשך, אליעד מציג את השאלה הפילוסופית האם קיים הבדל בין יש לאם. האם כל מה שאנחנו תופסים כמציאות הוא באמת מה שיש, או שמא אנחנו פשוט חווים את השיגעון מתוך נקודת מבט מוגבלת? כל אדם שמחפש את מהות המציאות ומפנה את השאלות על הגיונה, בעצם שואל האם הוא לא משוגע בעצמו. האם כל שינוי במציאות הוא מעשה של שיגעון? לסיום, אליעד מתאר מצב שבו אדם מנסה לשנות את המציאות כפי שהוא מבין אותה. האם זה בהכרח שיגעון? האם יש היגיון בשינוי מוחלט של מציאות כשאתה רואה אותה כמשוגעת? הוא טוען שגם אם נראה שהמציאות לא הגיונית, ייתכן שאנחנו חייבים להיאחז בהיגיון שלה כדי להימנע מהפיכתנו למשוגעים בעצמנו. היגיון מול שיגעון מהי חוכמה? שיגעון בתוך מציאות האם אפשר לשנות את המציאות? חיים בבית משוגעים הסיפור של המלך והיועץ ...
להתאשפז באשפוז פסיכיאטרי, אשפוז נפשי, האם אשפוז פסיכיאטרי עוזר? השלכות של אשפוז פסיכיאטרי, אשפוז לתשושי נפש, בית משוגעים, אשפוז תשושי נפש, אשפוז בעקבות מחלת נפש, בית כלא כעונש, שיקום בבית כלא, מוסד סגור לחולי נפש, פסיכיאטריה
להתאשפז באשפוז פסיכיאטרי, אשפוז נפשי, האם אשפוז פסיכיאטרי עוזר? השלכות של אשפוז פסיכיאטרי, אשפוז לתשושי נפש, בית משוגעים, אשפוז תשושי נפש, אשפוז בעקבות מחלת נפש, בית כלא כעונש, שיקום בבית כלא, מוסד סגור לחולי נפש, פסיכיאטריה
... פסיכיאטרי, אשפוז נפשי, האם אשפוז פסיכיאטרי עוזר? השלכות של אשפוז פסיכיאטרי, אשפוז לתשושי נפש, בית משוגעים, אשפוז תשושי נפש, אשפוז בעקבות מחלת נפש, ... נפשיות כמו דיכאון, חרדה, סכיזופרניה והפרעות אישיות שונות שוקלים להתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי (בית משוגעים) . אחת השאלות החשובות ביותר בנושא זה היא: ... של עבריין בבית כלא? לפי אליעד, יש דמיון משמעותי בין המקרים. אדם שמאושפז במוסד סגור לחולי נפש (בית משוגעים) סופג את האנרגיות השליליות של האנשים ... כלא לעבריינים הופך אותם לעבריינים יותר גדולים, כך אשפוז פסיכיאטרי במוסד סגור יכול להפוך אדם ליותר משוגע. מה הפתרון האלטרנטיבי שאותו מציע אליעד ... הוא בדיוק הפוך מאשפוז פסיכיאטרי רגיל. במקום לשלוח אדם הסובל מבעיה נפשית למקום שמלא באנשים שליליים או משוגעים, צריך לשלוח אותו למסגרת שתהיה מורכבת ... בעיות באשפוז פסיכיאטרי האם ללכת לאשפוז פסיכיאטרי? אשפוז בעקבות מחלת נפש האם אשפוז פסיכיאטרי עוזר? בית משוגעים מה רע באשפוז פסיכיאטרי? חסרונות באשפוז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משוגעים, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משוגעים, איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מאמן אישי לקשב וריכוז, מאמן אישי לילדים נוער והורים בתחום משוגעים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 12:16:53 - wesi1