אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחקים ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
רוחני להפעיל מקצוע להכין אוהב סוכר איך להוציא הפרעה נפשית ללא פיתרון להיות חכם הפרעות קשב וריכוז להשתמש בשכל adhd אהבה אוהב איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן ... בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש ... מחפש את התחושה מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של ... אליעד מדגיש את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם אלו המשחקים משחקים מורכבים יותר, כמו הרצון להיות אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ... שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק, חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, ... שהאדם מרגיש שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות ... עוצמתית יותר. למשל, אדם מאוד צמא ששותה מים יחוש תחושת סיפוק גדולה, לא בגלל המים עצמם אלא בגלל עוצמת הרצון שלו. ככל שהאדם מזוהה יותר עם הדמות שהוא משחק, כך התחושות הופכות למרגשות יותר ... העוצמתיות שהזדהות כזו יוצרת. האם אפשר לבחור מה להרגיש? אליעד מציע רעיון רדיקלי, שלפיו האדם יכול לבחור את התחושות שלו אם הוא יבין שכל התחושות הן חלק ממשחק שהוא בוחר. אם האדם חווה דמות מסוימת ... - חיבוק, מילה טובה, הקשבה וכו. ככל שהפירוק מדויק יותר, כך קל להבין שהתחושה אינה מחויבת אלא סיפור שהאדם בוחר להזדהות איתו או לא. איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? אליעד מסכם שהמפתח לחופש הוא להבין שהחיים הם משחק ושהדמויות הן רק תחפושות. האדם יכול ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע ... חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה ... מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות, כגון ניתוח ... אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות ... קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק: רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה ... יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת ... של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) תורמים באופן משמעותי לחשיבה ...
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל איך משחקי חשיבה מפתחים את השכל? הרבה אנשים רוצים להיות חכמים יותר, כי הם מאמינים שככל שהם יהיו יותר ... לפתור בעיות, אך יש דרך נוספת וחשובה לא פחות: לשחק משחקי חשיבה. אליעד מדגיש שכל משחק מפעיל את השכל במידה מסוימת, אפילו משחקים פיזיים כמו כדורגל דורשים מחשבה. אך משחקי חשיבה ייעודיים, כמו סודוקו, שחמט, דמקה, שש בש וקובייה הונגרית, מתמקדים בהפעלת השכל הרבה יותר. ... את החשיבה בצורה משמעותית. מהי הדרך הנכונה לשחק משחקי חשיבה? כשאדם משחק משחק חשיבה, קיימים שלבים ברורים שעליו לעבור כדי למקסם את פיתוח השכל שלו: בשלב הראשון, השחקן צריך להכיר היטב את חוקי המשחק. בשלב השני, עליו לנסות לנצח את המשחק בפועל, כלומר, לפתור אותו בהצלחה. בשלב השלישי, עליו לחפש שיטה או נוסחה שתאפשר לו לפתור את המשחק באופן שיטתי. השלב הרביעי והמתקדם ביותר הוא בניית אלגוריתם אידיאלי לפתרון המשחק. הדוגמה שאליעד משתמש בה היא משחק סודוקו. בשלב הראשוני, אדם משחק ומנסה לפתור את הלוח. בשלב מתקדם יותר, עליו למצוא שיטה שתאפשר לו לפתור כל לוח סודוקו בצורה ... מסביר שכאשר מגיעים לפתרון האידיאלי ביותר של המשחק, כבר אין טעם להמשיך לשחק בו, כי אין התפתחות נוספת של החשיבה. לכן, יש לעבור למשחק הבא ולהתמודד עם אתגר חדש. איך נדע אם הבנו את המשחק לעומק? אליעד כהן אומר שהדרך לדעת האם באמת הבנו את השכל של המשחק היא לבדוק האם אנו מסוגלים לבנות תוכנה שתשחק נגד אנשים אחרים ותנצח אותם בצורה עקבית. ... להיות בנויה בצורה כזו שהיא מסוגלת לנצח כל משחק אפשרי במשחק הנתון. כשהגענו לנקודה הזו, משמעות הדבר היא שהבנו באופן מלא את העקרונות, החוקים והלוגיקה של אותו המשחק. אם לדוגמה בנינו תוכנה לפתרון קובייה הונגרית, חשוב לבדוק לא רק אם התוכנה מסוגלת לפתור את ... כל עוד הפתרון שלנו לא אידיאלי, עלינו להמשיך לשחק ולנסות לשפר את ההבנה שלנו לגבי המשחק. מהי החשיבות של מציאת הנוסחה האידיאלית במשחק? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי במשחקי חשיבה הוא לגלות את החוקיות שמאחורי פתרון ה
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות
משחקים בזוגיות, קשה להשגה או קל להשגה, קשה להשגה או פחד להיפגע, קשה להשגה או פחד מזוגיות, אולי אני לא מספיק קשה להשגה? העמדת פנים בזוגיות, משחקת קשה להשגה, משחק קשה להשגה, איך להיות קשה להשגה באמת? שחקנים בזוגיות מה זה אומר להיות קשה להשגה או קל להשגה? בזוגיות, המושגים קשה להשגה וקל ... כך שהוא מפחד. במקום זאת, הוא מתרץ לעצמו שהוא פשוט קשה להשגה, מה שמוביל אותו לשחק משחקים מיותרים. מה קורה כשמשתמשים בקשה להשגה כתירוץ? לדוגמה, בחורה שמפחדת להתאהב ולהיפגע, אבל לא מודה בזה אפילו ... מי שטוב לו באמת בלי קשר זוגי, ישדר באופן טבעי שהוא קשה להשגה, בלי שום צורך במשחקים מלאכותיים. האם אפשר לזייף להיות קשה להשגה? אליעד מדגיש שאנשים רבים טועים לחשוב שניתן לזייף התנהגות של קשה להשגה. הם משחקים משחקים כמו לא לענות מיד להודעות או לא להראות התעניינות בכוונה, מתוך מחשבה שזה ישדר שהם קשים להשגה. בפועל, הצד ... ומנסה לשדר שהוא לא רוצה, הצד השני יקלוט אותו מיד. האם כדאי להיות קשה להשגה במשחק או במציאות? אליעד מסכם שהמטרה האמיתית היא להיות קשה להשגה באמת ולא במשחק. הדרך האמיתית היא להגיע למצב שבו טוב לך בלי זוגיות באופן אמיתי, ואתה לא תלוי רגשית בבן או בבת הזוג. רק אז ההתנהגות שלך תהיה טבעית ואטרקטיבית. מי שמשחק משחקים ומעמיד פנים יהיה שקוף וההתנהגות שלו תרגיש מלאכותית ולא מושכת. לסיכום - איך להפוך להיות קשה להשגה באמת? הדרך ... בעצמך ולדאוג להיות מאושר גם ללא זוגיות. אדם מאושר ובטוח בעצמו לא זקוק למשחקים מלאכותיים או תירוצים כדי להסתיר את הפחדים שלו. באופן טבעי, הוא יהפוך להיות קשה להשגה ויהיה מושך יותר לצד השני. איך להיות ... להודות בזה, היא מספרת לעצמה שהיא פשוט לא רוצה להיות קלה להשגה. התוצאה? היא משחקת את המשחק של להיות קשה להשגה בצורה הלא נכונה, מול האנשים הלא נכונים, ובזמנים הלא נכונים. מה שקורה בפועל זה שהיא מרחיקה מעצמה קשרים ... מה המשמעות האמיתית של להיות קשה להשגה? להיות קשה להשגה באמת, זה לא אומר לשחק משחקים. להיות קשה להשגה באמת, זה אומר שאתה טוב לך עם עצמך, שאתה לא תלוי רגשית בזוגיות, שאתה לא צריך את הקשר הזוגי ... באמת מתקיים - אז באופן טבעי אתה משדר את זה, ואתה נתפס כקשה להשגה בלי הצורך לשחק משחקים. מה הטעות הנפוצה? הרבה אנשים משחקים משחקים כמו: אני לא אענה לה עכשיו כדי שהיא תחשוב שאני קשה להשגה. אני לא אראה לה שאני מעוניין כי אני רוצה שהיא ... - אז למה הוא מעמיד פנים? כך גם אדם שמפחד להיפגע - במקום להודות בזה, הוא משחק משחקים, אבל בסוף זה שקוף ונראה מלאכותי. אז מה המסקנה? אם אתם רוצים להיות מושכים יותר, אל תהיו קשים להשגה בתור משחק - היו קשים להשגה באמת. וזה אומר לדאוג להיות מאושרים גם בלי זוגיות, להיות בטוחים בעצמכם, ולא להשתמש במשחקים או תירוצים כדי להסתיר פחדים פנימיים. איך להיות קשה להשגה כמה להיות קשה להשגה מתי להיות קשה להשגה האם להיות קשה להשגה איך ...
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
קנדי קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש
... קראש, התמכרות לקנדי קראש, להתמכר לקנדי קראש, להתמכר למשחקים, המשחק קנדי קראש, גמילה מהתמכרות, טיפול בהתמכרות, לאהוב משחקים, ליהנות ממשחקים, לשחק קנדי קראש למה אנשים מתמכרים דווקא לקנדי קראש? ההרצאה של אליעד כהן עסקה בשאלה מדוע אנשים מתמכרים למשחק קנדי קראש, למרות שקיימים אינספור משחקים דומים. ראשית, אליעד הסביר כי המשחק יוצר שילוב מיוחד של אתגר, סיפוק מידי וחוויה אסתטית נעימה, שגורם לשחקן לחוש סיפוק בכל פעם שהוא מתקדם. הוא השווה את החוויה של קנדי קראש לאימורים, משום שהמשחק יוצר תחושה של ציפייה והתרגשות בכל שלב מחדש, בדומה למה שמתרחש כאשר אדם מהמר. מה המיוחד בקנדי קראש שגורם להתמכרות? לפי אליעד, אחד ההיבטים המיוחדים של קנדי קראש הוא השילוב בין קושי יחסי לבין תחושת השגת מטרה. המשחק לא קל מדי, אך גם לא קשה מדי. הוא גורם לאדם לחוש שהוא מתאמץ קצת כדי להשיג הצלחה, אך תמיד בצורה שמאפשרת השגת תוצאות ... קנדי קראש עונה על צרכים רגשיים ופסיכולוגיים? אליעד מדגיש שההתמכרות לקנדי קראש נובעת מכך שהמשחק עונה על צרכים פנימיים ורגשיים, ולא רק בגלל תוכנו או ייחודו. המשחק מעניק תחושה של שליטה, ביטחון והישג, והדימויים של סוכריות וצבעים עזים מפעילים אסוציאציות ילדותיות, נעימות ורגועות. ... תחושות ילדות, וזה כשלעצמו מאפשר סוג של בריחה רגשית מעומס היום - יום. האם קנדי קראש הוא באמת משחק מיוחד יותר ממשחקים אחרים? לדעתו של אליעד, אנשים מתמכרים לקנדי קראש לא בגלל שהמשחק עצמו טוב יותר באופן מוחלט ממשחקים אחרים, אלא בגלל האופן שבו הוא משווק ומוצג. בדומה לפייסבוק, שהצליח למרות שקודם לכן היו פלטפורמות חברתיות דומות, קנדי ... אנשים מבודדים מהשפעות חיצוניות, ייתכן שלא כולם היו בוחרים דווקא בקנדי קראש, ולכן לא בהכרח המשחק עצמו מיוחד כל כך. הוא טוען שמדובר בשילוב של גורמים פסיכולוגיים, חברתיים ושיווקיים שגרמו למשחק לתפוס בצורה כה רחבה. האם משחקים אחרים יכולים ליצור את אותה התמכרות כמו קנדי קראש? לפי אליעד, גם משחקים אחרים יכולים לייצר התמכרות דומה, אבל קנדי קראש הצליח במיוחד בשל האיזון הנכון בין מאמץ לתגמול, בין צבעוניות מושכת לבין פשטות המשחק . לדוגמה, משחקי כדורגל או משחקים ללא צורך במאמץ שכלי אינם מייצרים בדרך כלל אותה התמכרות משום שהם פשוטים מדי או מאתגרים מדי, ולא מצליחים לספק את אותה ... איך אפשר ליישם את העקרונות של קנדי קראש בחיים האמיתיים? אליעד הסביר שהסיבה שאנשים מתמכרים למשחק היא משום שבחיים האמיתיים הם לא מציבים לעצמם מטרות קטנות ומיידיות. הוא מציע שבמקום לשאוף רק למטרות גדולות וארוכות ... וייתן תחושת סיפוק מיידית, ממש כמו בקנדי קראש. לפי שיטה זו, האדם יכול להפוך גם את החיים עצמם למשחק מספק ומתגמל. כיצד אפשר לטפל בהתמכרות לקנדי קראש? לסיום, אליעד מציע גישה פרקטית לטיפול בהתמכרות לקנדי קראש. הוא טוען שההתמכרות לא נגרמת מהמשחק עצמו, אלא מהתחושות שהוא מעניק. לכן, הדרך לטפל בהתמכרות היא להבין מה בדיוק גורם לתחושה הטובה במשחק, ולאחר מכן למצוא דרכים לשלב את התחושה הזו בחיים עצמם. הוא מציע למשל לאדם לזהות מהן התחושות הנעימות שהוא מקבל מקנדי קראש, ואז לתכנן איך ליישם אותן בצורה יעילה בחיים. אם אדם מבין שהמשחק נותן לו תחושת שליטה או הישגיות, עליו למצוא את הדרך ליצור תחושות אלו גם מחוץ למשחק. לסיכום ההתמכרות לקנדי קראש אינה בהכרח בשל ייחודיות ה
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
הצבת אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים
... אתגרים, להציב אתגרים, התמודדות עם אתגרים, להשיג בחורות, בחורה מאתגרת, הכרויות, משחק בין המינים, מטרות ויעדים, טיזינג, משחקים במערכות יחסים, עם או בלי מורה רוחני, ריגוש במערכת יחסים מהם האתגרים ... טובים יותר או שאנחנו רוצים להרגיש טוב על עצמנו? עולות שאלות רבות על מניעים פנימיים. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את המשחקים שיכולים להיווצר במערכות יחסים. לדוגמה, הוא מציין כיצד שחקנים קשים להשגה ... של הניצחון. אליעד מעלה את השאלה האם אנחנו באמת רוצים קשר רציני או שאנחנו רק רוצים להרגיש שאנחנו יכולים להצליח. כיצד משחקים את המשחק המיני והרגשי במערכות יחסים? הדברים אליעד מציין בעניין דינמיקות במערכות יחסים הן בהקשר של תחושות של רצון שניתן להתערב ולהתאים אותן לפי המשחק שבני הזוג מייצרים ביניהם. הוא מציין שכשמישהו לא רוצה אותך, חשוב לדעת מתי ... חוסר עניין ומתי לתת תשומת לב. הוא מדבר על העיקרון של טיזינג - כאשר אתה לא מראה כלפי אדם אחד את כל הרצון שלך, אלא משחק את המשחק שבו אתה נותן פעם כן ופעם לא. כלומר, אם אתה רוצה לבדוק אם מישהו רוצה אותך, ... ואז תחזור להסתיר אותו כדי לבחון את התגובה. בהתאם לתגובה, תדע אם האדם באמת רוצה אותך או אם הוא מעדיף את אתגר של המשחק. האם זה משחק או קשר רציני? לבסוף, אליעד מסביר כיצד כל משחק במערכת יחסים יכול להוביל למבוי סתום אם כל אחד משחק את המשחק שלו, ושאדם צריך לדעת מה הוא רוצה בסופו של דבר. לדוגמה, אם אחד הצדדים רוצה משחק ואת השני חשוב קשר רציני, הם עלולים למצוא את עצמם בסיטואציה בעייתית שבה אף ... במערכות יחסים? איך בודקים אם מישהו באמת רוצה אותך? האם אתגרים חשובים להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם דינמיקות משחק במערכות יחסים? כן. ש: לאנשים יש... אליעד: לאנשים יש או לאנשים שאתה מכיר יש ... משנה לי איך רק תוציא אותי מפה, יש אחד אומר לא, עזוב לא, אני אסתדר לבד אוקי אז אתה לא כל כך דחוף לך לצאת אתה עדיין משחק - משחק אני לא אני, בכוחות עצמי, הבנתי לבד, הוא הסביר לי, מי אני ... שאתה לא רוצה אותה ואז תבדוק מה קורה, היא רוצה יותר או היא רוצה פחות ולפי זה תדע מה היא רוצה יותר האם היא רוצה יותר לשחק במשחק או שהיא רוצה יותר קשר רציני. ש: לא אבל יכול להיות שאם אתה ... רוצה אתה בודק מה קורה האם היא רוצה אותך יותר או שגורם לה לרצות אותך פחות ואתה מדי פעם עושה גיוון כזה ומכניס איזה משחק כזה, אתה מגוון אתה מדי פעם מראה שאתה רוצה ומדי פעם אומר שאתה לא רוצה ואתה ... אבל מה לעשות אם אתה רוצה אותה או אתה לא רוצה אותה, או אתה רוצה ממנה משהו אחר. יש מקרים שאתה רוצה אותה ולא בא לך לשחק איתה משחקים אתה אומר לה כן רוצה אותך אבל היא בכלל רצתה לשחק משחקים, היא אומרת לך אבל אני לא רוצה אותך, אני רוצה שתגיד לי ... חודש תגיד לי שאתה רוצה אותי, ואז אני ארצה אותך. אתה מבין זה אנשים עם בעיה ואז אתה נפלת על מישהי שהיא בדיוק רוצה משחק ואתה רוצה את הרציני אז או שתשחק איתה את המשחק שלה או שכל אחד ילך לדרכו, ואז אתה צריך לבדוק מה אתה רוצה יותר ללכת לדרכך או לשחק איתה את המשחק כדי שאחרי חודש אתה תסבול מהמשחק ואחרי חודש היא תרצה אותך, ואז אתה אומר כן אבל אם היא תרצה אותי היא כבר לא תרצה אותי כי היא השיגה אותי צריך לשחק עוד פעם משחק ואני בכלל רוצה קשר רציני ואז אתה עוד פעם צריך לבדוק מה אתה רוצה לסבול ... אולי בכלל זה ישתנה, אולי אם היא תרצה אותי אולי היא פתאום תגלה שזה טוב ואז היא תפחד לאבד אותי, ואז היא כבר לא תרצה לשחק משחק. ש: ואז אתה מתחיל לשקוע מעבד את עצמך מהדעת. אליעד: ואז אתה ...
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי?
משחקים בזוגיות, למה הוא מתרחק כשאני מתקרבת? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק? האם הוא משחק בי? האם להיות קשה להשגה? ציפיות בזוגיות, התאמה זוגית, למה היא מתרחקת כשאני מתקרב? למה כשאני מתקרב היא מתרחקת? האם היא משחקת בי? למה כשאני מתקרבת הוא מתרחק, וכשאני מתרחקת הוא מתקרב? אנשים רבים מוצאים את עצמם במצב מתסכל של מערכת יחסים חם - קר, שבה אחד מבני הזוג מנסה להתקרב והשני ... חוזר ומתקרב. אותו דפוס קיים גם במקרה ההפוך, כשגבר מנסה ליצור קרבה ובת הזוג מתרחקת, וכשהוא מרפה, היא לפתע מתקרבת שוב. האם הוא או היא משחקים בי או שזה משהו אחר? תחושת הבלבול בסיטואציה כזאת היא טבעית, ורבים חושבים שהצד השני משחק בהם, או שאולי הוא אוהב אתגר וקשה להשגה. אך אליעד כהן מסביר שההסבר העיקרי והנפוץ יותר הוא פשוט שהצד השני רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח שהוא או היא משחקים בכם או רוצים אתכם רק כשאתם קשים להשגה. יש אנשים שמעוניינים בקשר ברמה אחרת של קרבה מכם. מה הקשר בין טמפרטורת מים לזוגיות? אליעד נותן דוגמה מוחשית וברורה ... לעצמכם מישהו שמתקלח, ורוצה מים בטמפרטורה מסוימת. כשהמים חמים מדי, הוא מוריד את הטמפרטורה, וכשהמים קרים מדי, הוא מעלה אותה. הוא לא משחק סתם כך עם הטמפרטורה, אלא מנסה למצוא את הטמפרטורה המדויקת שמתאימה לו. כך גם בקשר זוגי - יש אנשים שחשים בנוח רק ברמת קרבה מסוימת, ואם הקרבה חונקת אותם, הם ... לקשר אחר. איך נכון לפעול במצב כזה? אליעד כהן מסביר כיצד יש לפעול במצבים כאלה על ידי ניתוח הסיבה שבגללה התופעה מתרחשת: אם הצד השני משחק בך מתוך משחקי אגו או סתם כי הוא לא רציני, אולי עדיף בכלל לוותר על הקשר ולא להשקיע בו. אם הסיבה היא שהצד השני רוצה מינון אחר של קשר, אז עליך לבדוק האם המינון הזה מקובל ... ולכן כל זוג צריך לבדוק לעומק מה מתאים לו, מה אפשרי ומה לא, ורק אחרי הבנה ברורה אפשר לקבל החלטות חכמות ומדויקות שיקדמו את הקשר. משחקים במערכות יחסים חם קר בזוגיות להיות קשה להשגה או קלה להשגה התאמה זוגית ציפיות בזוגיות איך לגרום למישהו לרצות אותך? פחד ממחויבות בזוגיות מערכת יחסים שבה ... זה? יש לכך הרבה סיבות אפשריות, אך אחת הסיבות המרכזיות לכך יכולה להיות שהצד השני פשוט רוצה מינון אחר של קשר. כלומר, זה לא בהכרח משחק, זה לא בהכרח שהוא או היא רוצים אותך רק כשאתה קשה להשגה. ייתכן מאוד שהעניין הוא פשוט שהוא מחפש קשר ברמה אחרת של קרבה. דימוי לטמפרטורת מים - מציאת האיזון תחשבו על אדם שמתקלח ורוצה טמפרטורה מסוימת של מים. אם המים חמים מדי - הוא מקרר אותם. אם הם קרים מדי - הוא מחמם אותם. הוא לא משחק במים סתם כך, אלא מחפש להגיע לטמפרטורה שנוחה לו. אותו דבר קורה גם בזוגיות - יש אנשים שמרגישים נח כאשר הקשר הוא במרחק מסוים, במינון מסוים של קרבה. כשקרבה ... יותר, אלא להיפך - זה יכול לגרום לו לוותר לחלוטין על הקשר. איך לפעול במקרה כזה? יש לבחון לעומק למה זה קורה: אם זה קורה כי הצד השני משחק בך, אז אולי עדיף לא להיות בקשר הזה בכלל. אם זה בגלל שהוא פשוט רוצה מינון אחר של קשר, אז צריך לבדוק אם את ה יכול ה לחיות עם המינון הזה. אם תחליט י להיות ... להיות קשה להשגה או קלה להשגה איך לגרום למישהו לרצות אותך איך לגרום למישהו לרצות רק אותך פחד ממחויבות בזוגיות מעבר למגורים משותפים משחקים במערכות יחסים, חם קר בזוגיות, חם קר במערכות יחסים, להיות קשה להשגה, להיות קל להשגה, משחקי חם קר בזוגיות, הוא לא רציני, היא לא רצינית, איך היא חושבת? איך הוא חושב? למה הוא מתנהג ככה? למה היא מתנהגת ככה? ...
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
להחזיר אהבה, החזרת אהבה, הכרויות, להתחיל עם בחורה, מחפש קשר רציני, להחזיר אהבה, מחפשת קשר רציני, להכיר בחורה, דייטים, חיפוש זוגיות, אימון לזוגיות, אימון למציאת זוגיות, אימון למציאת בת זוג
... ורציני, מה שמעיד שהיא רוצה אדם רציני, יציב רגשית, וכזה שאינו משחק משחקים . למה משחקים לא עובדים במציאת זוגיות? אליעד מדגיש באופן חד משמעי שמשחקים של רוצה - לא רוצה, חם - קר ומניפולציות רגשיות אינן עובדות ... לה עמדה ברורה של אני רוצה אותך ולא יפחד להודות ברגשותיו. המשחקים אמנם יכולים לעבוד לזמן קצר, אך בטווח הארוך, הם תמיד ... את הצורך בשינוי פנימי אמיתי - לפסיק להתעסק במחשבות של אגו או משחקים של רצון וכוח, ופשוט להיות כן לחלוטין לגבי הרצונות ... מציע פתרון פרקטי לבחור: להכיר את המקומות בחיים שבהם הוא נוטה לשחק משחקים, ולזהות את ההקצנות בהתנהגותו. אם הוא נוטה ... רוצה דווקא את הבחורה הזו? האם הוא באמת רוצה קשר רציני או רק משחקים? איפה הוא בחיים שלו ממשיך לשחק משחקים גם בתחומים אחרים? האם הוא יכול להתחייב ... אליעד, כאשר אהבה נדחית, התגובה הנכונה היא לא להתעקש בכוח או לשחק משחקי אגו. הדרך היא לבדוק האם הסיבות שהאדם השני ... נדחית? איך למצוא זוגיות רצינית? למה בחורות דוחות אותי? האם משחקים עובדים בזוגיות? איך להפסיק לשחק משחקים בזוגיות? ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
... פוגעים אחד בשני. למרות היריבות, כשהאחד בסכנה אמיתית, השני יציל אותו. דרך התבוננות כזו אפשר להבין שגם בחיים האמיתיים, סכסוכים הם לפעמים משחק ולא באמת מלחמה של ממש. כך נוצרת גמישות מחשבתית, והאדם לומד לראות את העולם בדרך חדשה ויצירתית יותר. מה לומדים מצעצוע של סיפור? ... שאתה בוחר בו. אם תבין את החיים באופן דומה, תחווה פחות סבל, כי תבין שאתה יוצר את כל הסיטואציות בעצמך. גם אירועים שנתפסים כרעים הם חלק מהמשחק שאתה בעצמך בחרת ליצור. איך מצבים רעים יכולים לחזק את תחושת החופש שלך? כאשר אתה חווה דבר רע, אם תתחבר להבנה שאתה מלך, תוכל ... אחד עם השני בצורה מתמדת, אבל בעצם לא באמת רוצים להרוג אחד את השני. טום רודף אחרי גרי אך לא תופס אותו באמת. ישנה מלחמה מתמדת, אבל היא חצי משחק. נאמר שכאשר אדם מתחבר לחוויה הזו, הוא מבין שגם בחיים האמיתיים יש מצבי עימות, אבל זו יכולה להיות רק צורה של משחק או מריבה לכאורה. בסרט, אם טום רואה שגרי באמת נפגע, הוא מציל אותו, כלומר, הם לא באמת אויבים. המסר הוא שאפשר להבין שגם בעולם האמיתי מה שנראה כמו מריבה עשוי להיות רק צורה מסוימת במשחק גדול יותר. אם מבינים שזה משחק, האם מתחילים לאהוב את מי שמשחק איתך? התשובה היתה שלאו דווקא תאהב אותו, אבל אתה תבין שהמציאות היא לא אויבת שלך, אלא מגרש משחקים ענק עם אין סוף אפשרויות. ברגע שרואים את זה כך, האדם מקבל חופש להסתכל על הסיטואציות בחיים כמשחק, ולא בהכרח כמאבק אמיתי לחיים ולמוות. מה עם בן עשר וסרטים שמראים צורות מתחלפות? הוזכרה סדרת ילדים בשם בן עשר, שבה ילד מקבל שעון ... לא תופס אותו, זה לא שהוא לא יכול, הוא לא רוצה. אם אתה מתחבר לחוויה הזאת זה גורם לך לחוות את החיים, שלמרות שיש מריבה זאת לא מריבה, זה רק משחק, אף אחד לא נגדך, אף אחד לא בא לדפוק אותך, יש פה משחק שאתה משחק בו. שאלה: אז אם אתה מבין זאת אתה מתחיל לאהוב את מי שמשחק איתך. למשל אם אתה משחק ולוקח את ההשראה מטום וגרי אז הוא כבר לא האויב שלך. אליעד: לא, אתה יכול לראות אותו בתור האויב שלך, אבל אתה מבין שהמציאות היא לא האויב שלך, המציאות היא מגרש משחקים ענק. יש פה מגרש משחקים ענק, שיש בו אין סוף משחקים, אז בואו נשחק ונחליף משחקים. יש עוד דברים למשל תוכנית שאני מאוד אוהב שנקראת בן עשר, זה ילד שיש לו שעון חייזרי, שכשהוא לוחץ עליו הוא מחליף צורה, מה שיפה ... אפשרות, זה לא באמת שמה שקיים זה מה שקיים, אנחנו זה רק אפשרות אחת מאין סוף אפשרויות, ואז זה משנה לך את החוויה. לדוגמה אתה הולך בחדר ורואה משחקים, מה אתה חווה? אתה חווה שזה דומם, אבל אם אתה רואה סרט כמו צעצוע של סיפור, ושם כל הצעצועים מדברים, אז פעם אחרת שתסתכל על ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחקים, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משחקים, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, אימון אישי להצלחה, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום משחקים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6875 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 17:15:04 - wesi1