אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיגעון ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
צפייה בטלוויזיה אכילה לפתח יכולת חשיבה השגת מטרות לשכנע ילד הזיות איך להתמודד טיפול בילדים אהבה מטופל איך לשפר את החשיבה adhd אהבה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים
שיגעון או גאון, מהו שיגעון? מי משוגע? משוגע או חכם, חכם או משוגע, ההגדרה של שיגעון, ההגדרה של חוכמה, איך לדעת מי משוגע? האם אתה משוגע? אולי אתה משוגע? בית משוגעים מהי ההגדרה המדויקת של שיגעון ושל חוכמה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מי באמת משוגע ומי באמת גאון או חכם, ואיך ניתן ... מתחיל בטענה פשוטה לכאורה: משוגע הוא מי שחושב דברים לא הגיוניים, ... האנשים משפיע על הגדרת השיגעון? אליעד משתמש בניסוי מחשבתי על מנת ... מסוים משפיע על השאלה מי משוגע. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם ... הראשון כמובן יחשוב שהשני משוגע, שכן הוא עצמו לא רואה פיל בחדר. אם ... דבר, הוא יחשוב ששניהם משוגעים, וכך הלאה. אך ככל שיגדל מספר ... קל יותר להתייחס לכל אחד כמשוגע ולבטל את דעתם בהדרגה, כי הראשון כבר תויג כמשוגע, ולכן קל יותר לסווג את הבאים אחריו ... יחד, הם עדיין לא תויגו כמשוגעים, ולכן האדם יתחיל לחשוש יותר שאולי הוא עצמו טועה, ואולי הוא המשוגע. מה ההבדל בין משוגע לבין אדם שמתפלל? אליעד מביא דוגמה ... להמחשת ההבדל התפיסתי בין שיגעון לבין התנהגות חברתית מקובלת. אם נראה ... קיר רגיל, נסיק מיד שהוא משוגע. לעומת זאת, אדם שעומד בכותל המערבי ... בפעולה עצמה. מה המשמעות של שיגעון בסיפורו של רבי נחמן? אליעד ממשיך ... על תבואה שגרמה לאנשים להשתגע, ואנשים שהיו אוכלים ממנה היו משתגעים. בסיפור, המלך התלבט: אם הוא ימשיך ... הנתינים שלו יחשבו שהוא המשוגע, כי כל העם אכל מהתבואה המשוגעת. לבסוף הוא בחר לאכול מתבואתם, אך עם מודעות לכך שהוא משוגע. אליעד משתמש בסיפור הזה כדי להראות ששיגעון או חוכמה הם עניין של פרספקטיבה. ...
תפילה היא שיגעון, אלוהים משוגע מתפלל לעצמו, תפילה היא מחלת נפש, חיסרון הוא שיגעון
... היא שיגעון, אלוהים משוגע מתפלל לעצמו, תפילה היא מחלת נפש, חיסרון הוא שיגעון מדוע תפילה היא סוג של שיגעון לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהמושג תפילה הוא סוג של שיגעון ומחלת נפש, וטוען באופן מפורש שברגע שאדם מבקש משהו מהמציאות, זו עדות לכך שהוא למעשה משוגע. ההיגיון מאחורי טענה זו הוא שהאדם בעצם מבקש משהו מעצמו, מהמציאות שהיא הוא עצמו, ולכן יש בכך אבסורד ושיגעון. אליעד נותן דוגמה ברורה: אם אלוהים היה מתפלל, הרי שזו הייתה עדות לכך שאלוהים משוגע. מדוע? משום שאלוהים, מעצם הגדרתו כמי שעושה הכל ויודע הכל, לא יכול לחוות חיסרון או מחסור במשהו, ואם הוא בכל זאת מרגיש חסר או מבקש משהו - זוהי בדיוק ההוכחה לשיגעון ולמחלת הנפש. האם אפשרי שאלוהים ישכח משהו ויצטרך להתפלל לעצמו? לפי ההסבר של אליעד, התפילה מבוססת על הרעיון שאדם שכח מי הוא באמת. במילים אחרות, התפילה ... אלוהים מנסה לבקש מעצמו את מה שחסר לו. מה המשמעות של חוויית החיסרון והקשר שלה לשיגעון? אליעד כהן טוען באופן מפורש שכל מי שחווה חיסרון, כלומר, כל אדם שחווה שהוא צריך או רוצה דבר כלשהו, הוא למעשה משוגע. אליעד מסביר שכאשר אדם מרגיש שחסר לו משהו, הוא בעצם מתנתק מההבנה שהוא עצמו יוצר הכל, ועושה הפרדה מלאכותית בין עצמו לבין העולם החיצוני. התפיסה של האדם שיש משהו בחוץ שחסר לו, היא עצמה מקור השיגעון. במצב אידיאלי של מודעות מוחלטת, לפי אליעד, האדם לא יכול להרגיש חיסרון כי הוא מבין שהוא המקור המוחלט להכל. כלומר, תחושת החיסרון עצמה מעידה על שכחה ועל ... כבר נמצא בתוכו וממילא מגיע ממנו. מה הדוגמה של בקשת כוס מים מסבירה לגבי תפילה ושיגעון? אליעד נותן דוגמה פשוטה שממחישה מדוע הבקשה או התפילה מעידות על שיגעון: אדם שמבקש מאדם אחר להביא לו כוס מים, לכאורה נראה שפוי והגיוני. אבל אם נבחן את זה לעומק, נגלה שזו בעצם עדות לחוסר הבנה שהאדם השני הוא בעצם אתה עצמך, ... מבקש משהו מהמציאות, הוא בעצם שוכח שהוא עצמו המקור של הכל, ולכן הוא כביכול משוגע. התפילה והבקשה הן בעצם אשליה, כי אין באמת הבדל בין המבקש לבין נותן הבקשה. שני הצדדים הם אותו אחד בדיוק, ולכן עצם הבקשה היא סוג של אי - היגיון, של הפרדה ... עצמו המקור, הוא מתחיל להרגיש חסר, להתפלל ולבקש דברים מהמציאות. זה עצמו מצב של שיגעון ומחלת נפש, כיוון שהאדם מנסה לקבל משהו מבחוץ כאשר הוא בעצם המקור לכל הדברים מבפנים. לכן, לפי אליעד, הדרך היחידה להיפטר מתחושת החיסרון ומהצורך בתפילה, ... המקור המוחלט להכל, וששום דבר לא יכול להיות באמת חסר לך לעולם. האם תפילה היא שיגעון? למה אנשים מתפללים? אלוהים מתפלל לעצמו? מדוע אדם חווה חיסרון? מה הקשר בין תפילה לשיגעון? האם אלוהים יכול לשכוח משהו? ...
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 2
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 2 איך להתמודד עם אדם שחושב שהוא המשיח בעקבות ... שבהם אנשים סובלים מהפרעות נפשיות כמו שיגעון גדלות, תסביך משיח, סכיזופרניה או דלוזיות, בעקבות שימוש במריחואנה וסמים אחרים. הוא נותן דגש מיוחד ... אתה המשיח, אבל האם גאלת את עצמך?. האדם המשוגע כביכול עונה שכן, ואז נשאל אם הוא מרגיש טוב במאה אחוז. אם אותו אדם יענה שהוא אכן מרגיש טוב במאה ... עם דלוזיות משיח, תסביך אלוהים או שיגעון גדלות בעקבות שימוש בסמים, היא מורכבת. טיפול אמיתי צריך להתייחס לא רק לאמונה של האדם אלא גם ... מחלות נפש, הפרעות אישיות, שימוש בסמים, שיגעון, טיפול במשוגעים , איך לרפא משוגעים? כדורים פסיכיאטרים, איך לטפל במחלות נפש בעקבות שימוש בסמים? הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת ...
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1
שיגעון גדלות, תסביך משיח, חושב שהוא המשיח, מגלומניה, מאניה דיפרסיה, מחלת הרדיפה, סכיזופרניה, שומע קולות, הפרעת אישיות, חושב שאני המשיח, שיגעון גדלות, תסביך אלוהים, מגלומניה, שימוש במריחואנה, חלק 1 מה גורם לאדם לחשוב שהוא המשיח? אחת התופעות הנפוצות הקשורות בשיגעון גדלות או תסביך משיח היא כאשר האדם בטוח שהוא המשיח. אליעד ... או לא יקבל את אותה רמת משמעות וערך שהוא חש כשהוא המשיח. איך באמת לטפל באדם שחושב שהוא המשיח? אליעד כהן מציע גישה שונה לגמרי. במקום להתווכח עם האדם שהוא טועה או משוגע, יש לשאול אותו: כשאתה אומר שאתה המשיח, למה אתה מתכוון?. ... לגעת גם בצורך הרגשי העמוק שלו, להבין אותו ולמצוא לו פתרון חלופי ובריא יותר. מדוע לא כל אדם יכול לטפל במישהו שחושב שהוא המשיח? לפי אליעד כהן, טיפול באדם שסובל משיגעון גדלות דורש מיומנות מיוחדת ויכולת להבין את ההיגיון הפנימי ... בדיוק מדוע הוא חושב כך, ומה הצורך הרגשי שמאחורי זה. לכן דרוש מטפל מיומן ובעל הבנה עמוקה, שיודע לבצע ניתוח לוגי ורגשי של התפיסות של המטופל. כיצד אפשר להפוך את השיגעון עצמו למשהו חכם ומועיל? במקרים מסוימים, כמו אדם עם OCD ... אלה, הפתרון הוא ניתוח לוגי ורגשי של התפיסות העצמיות, עד שהאדם מגיע לאמת ברורה ומאוזנת יותר. איך מטפלים בתסביך משיח? האם שימוש במריחואנה גורם להזיות? מה הסיבות לשיגעון גדלות? כיצד חשיבה לוגית מסייעת להפרעות נפשיות? איך מזהים ... הפרעה דלוזיונלית, הפרעה סכיזואפקטיבית, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחלות נפשיות, מחשבות רדיפה, חושב שרודפים אחרי, מחלות נפש, הפרעות אישיות, שימוש בסמים, שיגעון, טיפול במשוגעים, איך לרפא משוגעים? כדורים פסיכיאטרים, איך לטפל במחלות נפש בעקבות שימוש ...
טיפשות / שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה?
... שיגעון - מה טוב בטיפשות ובשיגעון? כיצד השיגעון יוצר חוכמה? טיפשות ושיגעון מטבעם לא מאפשרים לאדם לראות את המציאות כפי מה שהיא באמת, וממילא הם גם לא מאפשרים לאדם להבין את מצבו בצורה נכונה ולפעול בהתאם. ... גוררת טעויות ושגיאות מיותרות. יחד עם זאת לטיפשות ואפילו שיגעון יש יתרון מאוד גדול. והעניין הוא, כי לפעמים ישנם דברים מאוד חכמים ונכונים, שכדי להבין אותם לשם כך צריך טיפשות ושיגעון. כי מי שיתבונן בעניין יראה כי כל גאון הוא סוג של משוגע. וככל שהפער בין השכל של הגאון לבין השכל של שאר העם ככל שהפער הזה גדול יותר, כך הוא נחשב למשוגע יותר. ויכול להיות מצב שבו השכל של החכם האמיתי יהיה ככ גדול, עד כדי כך שהוא יחשב לשיגעון של ממש ביחס לשכל הרגיל. כי מה שנקרא אצל בני האדם שיגעון, מאוד יכול להיות שזאת חוכמה מאוד גדולה ושכל מאוד גדול, עד כדי כך שזה נדמה לשיגעון. וכפי שכבר קרו דברים מעולם שבני האדם חשבו למשוגע כל מיני אנשים שונים שאמרו דברים שונים ושרק לאחר זמן התברר שהם צדקו. אלא שצורת המחשבה שלהם לא הייתה פופולארית ולכן חשבו שהם משוגעים וכולי. ובאמת כל דבר שאותו האדם לא מבין, הוא יכול להראות בעיניו כסוג של שיגעון. עד שהוא מבין אותו ומבין את השכל שלו ורואה את האמת. ואם נתבונן עוד נראה, כי כל חכם שיכנס לבית משוגעים יחשב למשוגע למרות שהוא חכם מאוד גדול. אלא שמרוב שהוא חכם ככ גדול, אם הוא לא יסתיר את החוכמה שלו, יחשבו שהוא משוגע. בקיצור לפעמים שכל מאוד גדול יכול להראות לאדם כשיגעון למרות שהוא באמת השכל האמיתי והאדם הוא זה שלא מספיק חכם כדי להבין אותו. ואין הכוונה כמובן לומר שכל צורת מחשבה מוזרה ומשוגעת שהיא בהכרח חוכמה גדולה. אך הכוונה כן לומר שיתכן שיש שכל גדול ואמיתי שהוא נחשב לשיגעון מרוב זה שהוא גדול וכולי. וכל זה אומר בעצם שתכונת השיגעון והטיפשות היא טובה. כי היא יכולה לעזור למשוגע להשתגע ולהפוך להיות אדם חכם ונורמאלי. היינו כי באפשרותו של האדם לנסות להגיע לפריצת דרך מחשבתית ולצאת מקיבעון מחשבתי ולחשוב על דברים נכונים שנראים אולי כשיגעון לפני שמבינים אותם בשלמות, וכל זה בזכות היכולת של האדם להיות טיפש. כי לפעמים כדי להבין בן אדם חכם מאוד, לשם כך צריך לנסות לחשוב בצורה לא שגרתית אלא בצורה שיכולה להראות כשטות וכשיגעון. והיכולת של האדם לחשוב בצורה מטופשת, היא זו שמאפשרת לו להתחבר לשכל של החכם הגדול ממנו, ובסופו של דבר להיות חכם כמותו. ובאמת מצד ... להבין אותה באמת, לשם כך צריך שכל ככ גדול שיכול להראות כשיגעון. וכפי שאכן המציאות מתנהגת לפעמים בצורה שנראית כמשוגעת. ובוודאי שהאדם לא חכם יותר מאשר המציאות, כי הוא רק חלק ממנה. וזה כמובן אומר שהמציאות נראית לאדם כמשוגעת רק משום שהוא המשוגע ולא מבין אותה. כך שכדי להבין את המציאות באמת לשם כך יש צורך בשכל גדול וכולי... שהוא ככ גדול עד שהוא יכול להראות כשיגעון של ממש. והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם ההבדל המהותי בין משוגע אמיתי לבין חכם גדול ככ גדול עד שהוא נדמה למ
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני מה הקשר בין להשתגע לבין האושר האמיתי? הסיבה לכך שאנשים חווים פחד להשתגע בחיפוש העצמי היא משום שהחקירה הפנימית שהם עוברים מתחילה ... שלי בכלל נכונים? - השאלות האלו, אם נחוות באמת, יכולות לגרום לסחרחורת, לבלבול, ואף לחוויות של שיגעון, כיוון שהאדם מתחיל לאבד את נקודת האחיזה במציאות המוכרת ... רואה?, האם אני באמת שומע?. הדרך הזו מובילה למצב קשה מאוד של ספק וחוסר ודאות, שעלול אף להוביל לשיגעון או למצבים של משברים נפשיים עמוקים. הוא מתאר מצב שבו הוא עצמו כמעט נפל לשיגעון, כאשר התחיל להטיל ספק בחושים, אבל בזכות ההבנה שקיבל (דרך רבי נחמן) הוא הבין שהשאלה האמיתית היא אחרת לגמרי, וכך נמנע משיגעון. הדרך השנייה, שאליעד ממליץ עליה, היא לגשת ישר לשאלה ... בין המציאות לבין האשליה - מה שמבטל את כל תחושת החיסרון והסבל. איך אפשר להגיע לתשובה מבלי להשתגע? אליעד מסביר שהחשש מהשיגעון הוא אמיתי, אך הוא מתרחש רק כאשר האדם אינו שואל את השאלה ... ולא את השאלה האמיתית (האם יש הבדל בין יש לאין?), יכול להגיע לתוצאות לא רצויות כמו בלבול מוחלט או שיגעון. אולם, מי ששואל רק את השאלה האמיתית, ומכוון אליה בכל ... האמיתי והסופי. איך להטיל ספק בחושים? מהי השאלה החשובה ביותר בחיפוש עצמי? איך להגיע לאושר בלי להשתגע? מה הקשר בין שיגעון רוחני לחיפוש עצמי? האם יש הבדל בין יש לאין? איך מרגישים שאלה פילוסופית לעומק? פחד להשתגע בחיפוש עצמי ...
פחד להשתגע / פחד מפני שיגעון. מה הפתרון? איך לא להשתגע מרוב לחץ?
... להשתגע פחד מפני שיגעון. מה הפתרון? איך לא להשתגע מרוב לחץ? להשתגע. שיגעון. לפעמים האדם מרוב לחץ ומסיבות שונות מפחד להשתגע. האדם מפחד להגיע למצב שבו הוא יהיה משוגע. האדם אינו מפחד מכך שהוא יאבד את המודעות העצמית לגמרי, כי אז הוא גם לא מודע לכך שהוא עצמו משוגע. האדם מפחד מכך שהוא יהיה מודע לעצמו ולשיגעון שלו. האדם מפחד מכך שהוא יגיע למצב שבו הוא לא יוכל לקבל את המעשים שלו. מה הפתרון? הפתרון היחיד לעניין הנל, הוא לחקור ולהגיע לשורש שממנו המחשבות מגיעות. כדי להשתגע, צריכות לעבור לאדם בראש מחשבות של שיגעון = מחשבות של התנהגות שאינה מקובלת חברתית. כדי לנטרל את הפחד הזה, על האדם להגיע אל השורש שממנו מגיעות ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין? והעניין הוא, כי האדם מנסה לחיות טוב. וכדי לחיות טוב, לשם כך אין לאדם ברירה והוא מוכרח להבין את המציאות שלנו. כי בלי להבין את מנגנון המציאות, ... המציאות, תלויה ביכולת ההבנה השכלית הרגשית של האדם. ואם מנגנון התפישה של האדם הוא פגום, הרי שלא ניתן באמצעותו להבין את המציאות באמת. כי מי שהוא משוגע, הוא לא יכול להבין בשיגעון שלו, את השכל של החכם האמיתי (אאכ הוא ירפא את עצמו. ואיך? וכולי). וזה בעצם אומר, שלפני שהאדם מנסה להבין את המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון? כי מצד האמת, השכל של האדם הוא שגוי. ולמה שגוי? כי השכל של האדם מקבל את החיות שלו, מהטעות של האמונה. והכוונה היא, כי כל התפישה של השכל, מושתתת על ... לבין אחדות. ובטרם האדם חוקר את המציאות ומנסה להבין אותה בשכלו, על האדם לחקור ולנסות להבין, האם בכלל שכלו הוא אכן כלי בדיקה תקין? או שמא, הוא רק שיגעון מבחינה אובייקטיבית, וממילא כל מסקנות המחקר שיביא השכל, הן כולן טעות? משום שהמשוגע, לעולם הוא לא יכול להשיג השגה של אמת בשלמות. והוא יכול אולי להאמין בדבר של אמת, אך לא באמת להבין אותו. וכל אמונה, היא פשע, ורק ההבנה יוצרת חוויה. ולכן, בלי ... דהיינו, להאמין לשכל, שאם הוא לא מבין משהו, אז הוא לא יכול להיות. והאדם יכול להתעקש כרצונו, שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי המציאות לא כפופה לחוקי הלוגיקה, שנובעים ממגבלת השכל של האדם. והאדם לעולם לא יבין את המציאות באמת, בשכל הפגום והמוגבל שלו, וממילא האדם לעולם יסבול. ... והמהות היא אחת, ואעפכ הצורות הן רבות. וזהו דבר שאינו נתפש בשכל של האדם, בשום דרך ובשום צורה. וזה בעצם אומר, שביחס לשכל של האדם, המציאות היא משוגעת. כי השכל של האדם, לא מסוגל לתפוש בשום צורה, את השיגעון הזה של מהות המציאות. כי להרבה דברים במציאות ניתן לתת הסבר, אבל לא לעניין של אחדות ההפכים. כי חוסר ההבנה של האדם את אחדות ההפכים, לא נובעת מכך שחסר לאדם שכל, ... האקראיות והעדר הסיבה, הם בכלל דבר אחד ממש. שרק לאדם המוגבל שכלית, אלו נראים כשני דברים שונים. והרעיון הוא, שמבחינת השכל של האדם, המציאות היא משוגעת. אבל האדם לא יכול להיות חכם, יותר מאשר המציאות. משום, שהוא חלק ממנה. ומגבלת השכל של האדם, היא לא מגבילה את האפשרויות של המציאות, שהן אין סופיות ושאין דבר ... וכאשר האדם מבין בשכלו שיש במציאות שלנו, תופעות שהן נוגדות את יכולת התפישה של השכל, הרי שזה אומר באופן חד משמעי, שהשכל הנוכחי של האדם, הוא משוגע. והאדם יכול לטעון עד מחר, שהוא הנורמאלי והחכם, ושהמציאות היא המשוגעת. כמו שרוב בני האדם המוגבלים שכלית, חושבים. שהמציאות שלנו, היא משוגעת. ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שזה רק משום שהוא מוגבל שכלית. כי אם היה לאדם את השכל של המציאות, הוא היה מבין אותה תמיד. ובכל פעם שהאדם לא מבין את המציאות, הרי שבכך הוא בעצם מכיל בתוכו את המחשבה, שהמציאות שלנו היא לא ברורה ומשוגעת. ומי שבעיניו המציאות היא משוגעת, הוא המשוגע. וכיוב, מי שחושב שאי אפשר להבין את אלוהים, כי השכל של אלוהים הוא נגד השכל שלנו, הרי שהוא מעיד על עצמו, שהוא מוגבל שכלית. והמוגבלים שכלית, מנסים להחליף בתי כלא. ... רואה בשכל האנושי שלו, את מה שיש מעל ומעבר לשכל האנושי, דהיינו, האחדות של המציאות. כי בקצה של השכל האנושי, האדם רואה את האמת שהכל אחד, שהוא הפך השיגעון האנושי. ואז האדם הופך להיות משוגע חכם. כי החכם האמיתי, הוא המשוגע הגדול ביותר שיש בעולם. כי הוא ככ חכם, עד שהוא משוגע. וגם המציאות שלנו, היא ככ חכמה, עד שהיא נראית לא ברורה ומשוגעת. וכמו שיש לאדם קושיות על דרך ההתנהגות של המציאות, בפרט על הדברים שנראים כסתירה פנימית, כגון חיבור היש והאין, כך גם מוכרח שיהיו לאדם המשוגע, קושיות ואי הבנות, לגבי האדם החכם האמיתי. שגם הוא עושה דברים, שבעיני המשוגע שלא מבין את המציאות, הם נראים כדברים שהם סותרים זה את זה, כגון המרדף אחרי מילוי רצונות וחסרונות, למרות שהכל מושלם בשלמות גם בלעדיהם וכולי. כי החכם האמיתי הוא משוגע ככ גדול, משום שהוא מבין את השכל של המציאות, המשוגעת יותר מכל. והחכם האמיתי שלא משגע את עצמו, צורת המחשבה שלו, לפעמים הופכת להיות משוגעת, בעיני בני האדם (והחכם האמיתי, הוא נדמה למ
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות
שיגעון רדיפה, הפרעה דלוזיונלית, סכיזופרניה פרנואידית, מחשבות שווא פרנואידיות, שומע קולות בראש, מחלת הרדיפה, תרופות פסיכיאטריה, הפרעות נפשיות, מחשבות פרנואידיות, חשדנות יתר, רודפים אחרי, מחלות נפשיות מהו שיגעון רדיפה וכיצד לטפל בו? שיגעון רדיפה, המכונה גם הפרעה דלוזיונלית מסוג פרנואידי, הוא מצב נפשי שבו האדם סובל ... המחשבה הזו?. השיטה הזאת מאפשרת לאדם להיפתח לאפשרות שאולי הוא מפרש את המציאות באופן שגוי, מבלי ליצור התנגדות מיותרת. מהי השיטה של אליעד כהן לטיפול בשיגעון רדיפה? אליעד מדגיש שכל מצב של מחשבה דלוזיונלית, בין אם מדובר בשיגעון רדיפה, בשמיעת קולות, או בחשדנות יתר - ניתן לטפל בו בעזרת שיטה אחת, המבוססת על ... פחד מפרטיות שנפגעת, פחד מפגיעה גופנית או פחד ממוות. באמצעות הבנה עמוקה של כל רכיב בנפרד, האדם מצליח לפרק את הדלוזיה ולא להיכנע לה יותר. איך מטפלים בשיגעון רדיפה? מהן מחשבות שווא פרנואידיות? כיצד להתמודד עם חשדנות יתר? האם אפשר להפסיק ...
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
הפרעות נפשיות ולימודי יהדות, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, תורת הסוד, לימודי קבלה, סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח
... סיפורי התנך, שימוש בסמים ולימודי יהדות, מחלות נפש ולימודי יהדות, איך נוצרות מחלות נפשיות? סכיזופרניה, פרנויה, שיגעון גדלות, חושב שהוא המשיח מה הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות? הקשר בין לימודי יהדות להפרעות נפשיות ... תורת הסוד, קבלה ומיסטיקה יהודית. אליעד מסביר שהפרעות נפשיות, כמו סכיזופרניה, פרנויה, פסיכוזה, מאניה - דיפרסיה, שיגעון גדלות ותסביך רדיפה, מתבטאות באופן שבו האדם מפרש את המציאות בצורה שאינה הגיונית. דוגמאות להפרעות ... המשיח, השטן או גלגול נשמה של משה רבנו. אליעד מדגיש שאינו טוען שכל מי שלומד יהדות יפתח הפרעות נפשיות או יהפוך למשוגע, אלא שביהדות ישנם חלקים ספציפיים, בעיקר בלימודים המיסטיים (קבלה, זוהר, דרש, רמז, וסוד), המגבירים את ... על ארבעה שנכנסו לפרדס (תורת הסוד), ממחישה היטב את הסכנה שבלימוד הזה. מתוך ארבעה אנשים שנכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד מת, אחד הפך לכופר, ורק אחד יצא בשלום. כלומר, יש סיכון נפשי ברור בלימודי הקבלה. הסיבה לכך היא ... מציאות לדמיון. תורת הסוד והשפעתה על המחשבה בתלמוד מסופר על ארבעה שנכנסו לפרדס (סמל ללימודי הקבלה): אחד מת. אחד השתגע . אחד כפר באמונה. אחד בלבד נכנס בשלום ויצא בשלום. מכאן כבר ניתן להבין שלימוד תורת הסוד עלול להיות ... תופעת ההדתה, למה שונאים חרדים? מה רע בלימודי יהדות? לימוד גמרא, לימודי יהדות ופיתוח השכל, יהדות תהפוך אותך למשוגע, נטילת ידיים, מלאכי השרת, מיסטיקה יהודית, מטאפיזיקה יהודית, תקשור עם אלוהים, אברהם אבינו, עקידת יצחק, משה רבנו, הפרעת משיח, שיגעון משיח, עישון סמים והפרעות נפשיות, אדם שחושב שהוא המשיח, סכיזופרניה בעקבות שימוש בסמים, הזיות בגלל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיגעון, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיגעון, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, ייעוץ אישי, אימון אישי ועסקי בתחום שיגעון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 09:36:42 - wesi1