אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משחק ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
סובל מהפרעת קשב סבל שיפור יכולת שכלית איך להיות גאון לדוגמה להתחיל עם מישהי לטפל במחלת נפש להסביר לילד סיבה חינוך טיפול במחלות נפש adhd אהבה אוהב איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
למה אני אני לא רוצה לחיות? למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו עיקרון "רצוא ושוב" וכיצד הוא קשור להתעוררות רוחנית? מה ההשלכות של לשאול שאלות קיומיות עד הסוף? איך אפשר לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב התעוררות רוחנית בחיי היומיום?
... למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? האם יש בכלל משמעות, או שהכל אשליה? מהו ... לפתח שכל תוך כדי עשייה יומיומית? איך לחיות את משחק החיים תוך מודעות שהוא משחק? למה האדם בוחר דברים אם אין לו סיבה? איך לשלב ... בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את המשחק? אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לחיות את המשחק של החיים. אדם יכול להגיד שהוא לא רוצה לחיות, ... אלא להתבונן בהם בשלווה ובמודעות. מהו משחק החיים ולמה חשוב לזכור שזה רק משחק? החיים הם כמו משחק שבו האדם כל פעם מקבל מטרה חדשה (כסף, זוגיות, הצלחה), ואז רץ להשיג אותה. המשחק הוא לשכוח שאתה משחק, אך לזכור עמוק בפנים שזה רק משחק. האדם רוצה להאמין שהדברים אמיתיים כדי להרגיש ... - לעבוד, לדבר עם אנשים ולתפקד, אך לזכור שזה משחק. אם אדם נפגע בשיחה עם מישהו, זה כי הוא לא מודע מספיק לכך שזה משחק בלבד. השילוב הנכון הוא לשחק מתוך מודעות גבוהה. האם לחזור לשחק זה אומר לחזור למשחק הישן? אליעד מדגיש שאדם לא באמת רוצה לחזור למשחק הישן אלא לשחק משחק חדש. למשל, מי שהיה בזוגיות קשה לא רוצה לחזור ... של מודעות אחרת וגבוהה יותר. זו בחירה מודעת במשחק חדש לגמרי. איך התודעה משפיעה על עוצמת החוויות ... להתעוררות רוחנית בה האדם מבין שהמציאות היא רק משחק או חלום ומפחית את עוצמת הסבל והפחדים. איך ... וחוקר פנימה, כך הוא מתעורר יותר ומבין את המשחק לעומקו. איך לפתח שכל חד דרך אתגרים יומיומיים? ... לפעול כאילו יש בחירה מתוך מודעות שזהו חלק מהמשחק. מהי התחושה שהאדם אינו קיים באמת? כאשר האדם ... הנפרדת, ולהבנה חדשה של המציאות. איך לחיות את המשחק מתוך מודעות שזה משחק? אליעד מסכם שהמטרה היא לשחק את החיים מתוך מודעות עמוקה לכך שזה רק משחק, בלי לברוח ממנו. האדם יכול להתרגש, לאהוב או ... מהו רצוא ושוב? איך לשלוט ברגשות? מה ההבדל בין משחק למציאות? איך להשתחרר מפחדים? מה ההבדל בין לרצות להרגיש טוב לבין לרצות לשחק את המשחק? אליעד כהן מסביר שישנו הבדל מהותי בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשחק את משחק החיים. כשאדם אומר אני לא רוצה לחיות, הוא ... מגיעים דווקא מתוך עשייה והשתתפות פעילה במשחק החיים. למה אנשים נמשכים לרגשות קיצוניים? ... ושלמים גם בלי לרדוף אחרי תחושות קיצון. מה זה משחק החיים ומדוע חשוב להבין שהוא רק משחק? אליעד כהן מתאר את החיים כ
משמעות בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים?
... בחיים מול משחק החיים - שילוב של משמעות בחיים שנובעת מהזדהות עם מטרות בחיים, מול תחושת משחק בחיים שנובעת מסוג של חוסר הזדהות עם מטרות בחיים, איך לחוות את החיים כמשחק עם משמעות בחיים? האם החיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? משמעות החיים בתוך משחק החיים? האם יש משמעות לחיים בתוך משחק החיים? איך להזדהות עם מטרות בחיים, תוך כדי שמירה על תחושת משחק בחיים? מהם הרעיונות המרכזיים בהבנת תנודתיות התודעה והחזרה למשחק? אליעד כהן מציג את הרעיון המרכזי של התנודתיות של התודעה, שמדבר על המעברים השונים שהיא עוברת בין מצבים שונים, משלווה ... הזה מציע שכאשר אנחנו מתחברים לתודעה שלנו, אנחנו לא מוגבלים על ידי הגוף שלנו ותחושת הקיום שלנו לא תלויה בגורמים פיזיים. כיצד נוכל לחזור למשחק ולהתחבר אליו? אליעד מציע שהחזרה למשחק מתארת תהליך שבו האדם מתחבר מחדש לתודעה או לחוויות החיים אחרי שהוא עבר חוויות של ריקנות או אובדן משמעות. כדי לחזור למשחק, עלינו להפסיק להתעקש על פרטים שוליים ולעיתים גם על משמעות מוחלטת, ולחזור לפשטות של חיים נוכחיים. הוא מדבר על כך שבמהלך החזרה למשחק אנחנו צריכים לא להתמקד בניסיון להשיג את כל התשובות, אלא פשוט להיות נוכחים ברגע, לחוות את הרגע בלי להילחם בתודעה. ... להתנהל, אבל מה שחשוב הוא למצוא איזון בין השניים כדי לא להיתקע בחוויות שוחקות או מעייפות, וגם לא להיות מנותקים מדי. האם תודעה והחיים הם משחק? הדיבור על החיים כמשחק מציג את הרעיון שלפעמים החיים הם פשוט חוויה של משחק, שבה לא תמיד חייבת להיות משמעות או כוונה מאחורי כל פעולה. אליעד מציע שכאשר אנחנו לא מנסים להיאבק על כל חוויה, אלא פשוט לחוות את החיים, נוכל לראות אותם כמשחק שבו כל פעולה היא רק חלק מהחיים עצמם ולא חייבת לשאת משקל או משמעות גדולה. התודעה יכולה לשוטט בין רגעים של רגיעה מוחלטת לבין חוויות אינסופיות, ובסופו של דבר, כל חוויה היא רק חלק מהמשחק. אליעד מסביר גם שהחיים יכולים להרגיש כמשחק כשאתה מצליח להימנע מהצורך לחפש משמעות תמידית או תוצאה ברורה. השחקן במשחק הזה לא בהכרח צריך להבין כל פרט או פעולה, אלא פשוט צריך להיות חלק מהחוויה. כשאנחנו רואים את החיים כמשחק, אנחנו לא צריכים לחפש משמעות או להיאבק להרגיש משהו כל הזמן, חשוב יותר לחוות את הרגע וליהנות ממנו. תודעה והקיום הסנטר והחיים תנודתיות התודעה החזרה למשחק האם החיים הם משחק? מהם הרעיונות המרכזיים בהבנת תנודתיות התודעה והחזרה למשחק? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושאים של תנודתיות התודעה והחזרה למשחק, תוך שימוש במונחים כמו הסנטר ומשחק. אחד הרעיונות המרכזיים הוא שהתודעה אינה תלויה בגוף, ולכן לא ניתן להגדיר את תחושת הקיום שלנו רק על פי גוף פיזי. התודעה ... שהתודעה יכולה להישאר פעילה גם אם הגוף משתנה, דבר שמוביל להבנה שאין קשר ישיר בין תחושת הקיום לבין המבנה הגופני של האדם. כיצד נוכל לחזור למשחק ולהתחבר אליו? החזרה למשחק מתייחסת לתהליך שבו אדם מחפש חיבור מחדש לתודעה או לחוויות החיים אחרי אובדן תחושת משמעות או ריקנות. במהלך החזרה למשחק, התודעה צריכה להתמקד בכאן ועכשיו, ולא להיתפס בפרטים שוליים או מיותרים. תנודתיות התודעה מציינת את המעבר בין מצבים שונים ... בין שני המצבים הללו, כך שמחד לא ניתקע במרדף אחרי חוויות, ומאידך, לא נסתפק במצב של רגיעה מדי שתגרום לנו להפסיק לשחק. האם תודעה והחיים הם משחק? השיחה דנה בשאלה האם אפשר לראות את החיים כ
החיים כמשחק / משחק החיים - האם החיים באמת משחק? מהי מטרת המשחק? האם יש מטרה למשחק החיים? האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות החיים? האם לחיים יש מטרה? מהי תכלית החיים? מהי התשובה לחיים? מה זה להרגיש טוב? איך להרגיש טוב? מה זה טוב ורע?
... כמשחק משחק החיים - האם החיים באמת משחק? מהי מטרת המשחק? האם יש מטרה למשחק החיים? האם אפשר לנצח את משחק החיים? מה קורה אחרי שמנצחים את משחק החיים? האם המשחק נגמר מתישהו? האם יש קיצורי דרך לנצח את משחק החיים? איך לנצח את משחק החיים? מהי מטרת החיים? מהי משמעות החיים? מהי מהות החיים? ... מהי התשובה לחיים? מה זה להרגיש טוב? איך להרגיש טוב? מה זה טוב ורע? אז החיים הם משחק. למה החיים הם משחק ולא באמת? תשובה: כי טכנית המוח האנושי לא מסוגל לדעת בוודאות שהם באמת. ומשום כך הם סוג של משחק. דהיינו, לא ניתן טכנית לדעת שום דבר בוודאות מוחלטת. כי כל וודאות, מבוססת על הנחת יסוד קודמת וכולי. ולכן כל מה שנחשוב, זה סוג של משחק. ובגלל שגם לא ניתן לדעת בוודאות שלא ניתן לדעת בוודאות, לכן ... שהם נכונים. משום שגם לא ניתן לדעת בוודאות שהם לא נכונים. והרי שקיבלנו סוג של משחק. מהי מטרת המשחק? תשובה: מטרת המשחק היא להרגיש טוב. כמה שיותר טוב. ובאופן יותר מדוייק: להצליח להרגיש אך ורק טוב בשלמות אמיתית, אפילו רק לרגע אחד בלבד מי מנצח את המשחק? תשובה: מי שמצליח להרגיש רק ואך ורק טוב. בלי טיפה אחת של רע. אפילו רק לרגע אחד. מי אמר שזו מטרת המשחק? תשובה: כל בן אדם שיבדוק כל דבר שהוא עושה ויברר עם עצמו למה ... משנה, העיקר שתהיה התאמה מלאה בלב שלם באמת. מה עדיף? מה שאתה רוצה. האם ניתן לנצח את המשחק? תשובה: יש שיגידו שכן ויש שיגידו שלא. השאלה היא מהי האמת שלך? התשובה שלי היא, שכן, ניתן לנצח את המשחק. ובמה זה תלוי? תשובה: בכך שתבין לעומק את מנגנון תפישת ... המציאות כמה שיותר. וכמובן שאפשר לכתוב על זה עוד המון, על האם באמת ניתן לנצח את המשחק. ואולי בכלל להבין בוודאות שאי אפשר לנצח את המשחק, זה בכלל הניצחון של המשחק. אבל הכל בסוף תלוי בכך שתבין את מנגנון הרצון והמציאות שלך. מהם הקשיים והאתגרים שיש במשחק החיים? תשובה: הקושי הראשון הוא ליצור התאמה בין הרצון לבין ... חדשים ומציאות חדשה בכל רגע מחדש. מה לגבי מישהו שמרגיש שהכל מושלם, האם הוא ניצח את המשחק? תשובה: כאשר אתה מרגיש שהכל מושלם, שאל את עצמך את השאלות ... לך מושלם, גם האפשרות שיהיה לך הכי לא מושלם והכי רע. מהן הטעויות הנפוצות של שחקנים במשחק? תשובה: יש המון טעויות של שחקנים במשחק. שכולן נובעות מכך שהם לא מבינים את חוקי המשחק מספיק טוב. לדוגמה, אחת הטעויות הנפוצות ביותר, היא המחשבה ... מלמדים אותך, איך לשנות את מה שאתה רוצה שיקרה. האם יש טריקים שיטות מהירות לנצח את המשחק? תשובה: כן. אבל את הכל צריך ללמוד בצורה מסודרת. שיטות ... רצון. והכל על ידי הבנת מנגנון הרצון והבנת מנגנון המציאות שלך. האם יש פרדוקסים במשחק? תשובה: יש כל מיני דברים שנראים כפרדוקסים שכדאי להבין אותם. ...
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
לשחק משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל
... משחקי חשיבה, איך לשחק משחק חשיבה? סודוקו, שש בש, דמקה, שחמט, קוביה הונגרית, אלגוריתם לפתור משחק, משחקי חשיבה לפיתוח המוח, משחקים לפיתוח חשיבה, כמה לשחק משחק חשיבה? לפתח את השכל איך משחקי חשיבה מפתחים את השכל? הרבה אנשים רוצים להיות ... וחשובה לא פחות: לשחק משחקי חשיבה. אליעד מדגיש שכל משחק מפעיל את השכל במידה מסוימת, אפילו משחקים פיזיים כמו כדורגל דורשים מחשבה. אך משחקי חשיבה ייעודיים, כמו סודוקו, שחמט, דמקה, שש בש ... מהי הדרך הנכונה לשחק משחקי חשיבה? כשאדם משחק משחק חשיבה, קיימים שלבים ברורים ... להכיר היטב את חוקי המשחק. בשלב השני, עליו לנסות לנצח את המשחק בפועל, כלומר, לפתור אותו בהצלחה. בשלב השלישי, ... שתאפשר לו לפתור את המשחק באופן שיטתי. השלב הרביעי והמתקדם ביותר הוא ... אידיאלי לפתרון המשחק. הדוגמה שאליעד משתמש בה היא משחק סודוקו. בשלב הראשוני, אדם משחק ומנסה לפתור את הלוח. בשלב מתקדם יותר, עליו ... האידיאלי ביותר של המשחק, כבר אין טעם להמשיך לשחק בו, כי אין התפתחות ... החשיבה. לכן, יש לעבור למשחק הבא ולהתמודד עם אתגר חדש. איך נדע אם הבנו את המשחק לעומק? אליעד כהן אומר שהדרך לדעת האם באמת הבנו את השכל של המשחק היא לבדוק האם אנו מסוגלים לבנות תוכנה שתשחק ... כזו שהיא מסוגלת לנצח כל משחק אפשרי במשחק הנתון. כשהגענו לנקודה הזו, משמעות הדבר היא ... והלוגיקה של אותו המשחק. אם לדוגמה בנינו תוכנה לפתרון קובייה הונגרית, ... את ההבנה שלנו לגבי המשחק. מהי החשיבות של מציאת הנוסחה האידיאלית במשחק? אליעד כהן מסביר שהרעיון המרכזי במשחקי חשיבה הוא לגלות את החוקיות שמאחורי פתרון המשחק. כשאדם מתמודד עם קושי במשחק, הוא למעשה מתמודד עם פערים בהבנת הלוגיקה של ...
מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו?
... המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? למה אנשים מפחדים ממוות ומסבל? מה הופך תחושה למרגשת? האם אפשר לבחור מה להרגיש? איך לפרק תחושות לגורמים? איך לשחק את משחק החיים? איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? מהם עקרונות הבחירה והתחושות בעולם של משחקים? האם אנחנו באמת בוחרים את הבחירות שלנו? מה הקשר בין דמויות שהאדם משחק לתחושות שהוא רוצה להרגיש? אליעד כהן פותח את השיחה בהסבר מרכזי: האדם לא חווה תחושות באופן מקרי, אלא מנסה כל הזמן לחוות תחושות ספציפיות. הדרך שבה האדם משיג את התחושות הללו היא באמצעות דמויות שהוא משחק במהלך חייו. לדוגמה, אדם הרוצה להרגיש שהוא מושך או יפה, יאמץ דמות של אדם מושך ויפה. מי שרוצה להרגיש חכם, ישחק את דמות החכם. הנקודה החשובה היא שהדמות איננה ... מאחורי הדמות, כלומר, את ההרגשה שהדמות מאפשרת לו להרגיש. למה אנשים מתקשים להיות הדמות שהם בחרו? לעיתים קרובות אנשים חשים שהם לא באמת משחקים את הדמות מתוך בחירה אמיתית שלהם. הם חווים כאילו גורמים חיצוניים, כמו החברה, המשפחה או התרבות, כפו עליהם את הדמות שהם משחקים. מצב זה יוצר ניכור פנימי ותחושה של זיוף. אפילו אם האדם הוא זה שבחר בדמות, הוא עלול להרגיש כבול אליה, כאילו הוא חייב להיות הדמות הזו, ואז נוצרת תחושה של ... את החשיבות של לחוות את הדמות מתוך תחושת חופש ולא מתוך מחויבות. ההבנה כי מדובר בבחירה מאפשרת שחרור מתחושת הכפייה והזיוף. האם יש רמות של משחק בדמויות? אליעד מסביר שקיימות רמות שונות של משחק. יש אנשים המשחקים משחק פשוט, כמו הרצון להיות יפה, להתחתן, לקבל אהבה. לעומתם, ישנם אלו המשחקים משחקים מורכבים יותר, כמו הרצון להיות אדם רוחני, להציל את העולם או להבין את מהות המציאות. עם זאת, כל האנשים משחקים, בין אם מדובר בפרופסור שרוצה להציל את כדור הארץ או בבחורה שרוצה להרגיש יפה - כולם נמצאים במשחק כלשהו. איך ההבנה שהחיים הם משחק משנה את התפיסה? הבנה אמיתית של החיים כמשחק מובילה לתפיסת חיים אחרת. כאשר האדם מבין שכל מה שהוא עושה הוא סוג של משחק, הוא מתחיל לקחת פחות ברצינות את ההתרחשויות והתחושות שלו. הוא מבין שכל הדמויות, התפקידים והתחושות שהוא חווה הן פרי בחירתו, ומתחיל לראות שהכל מתרחש בתוך התודעה שלו. אליעד מדגיש כי מדובר בהבנה חווייתית ולא רק שכלית. אדם שמצליח לחוות בזמן אמת שהוא משחק , חווה חופש אמיתי ותחושת שליטה על חייו. מה המשמעות של להיות אלוהים במשחק החיים? אליעד מציג רעיון עמוק, שבו האדם הוא כמו אלוהים שמשחק עם עצמו. כלומר, האדם בורא את הדמויות, בוחר את התחושות ומחליט על חוקי המשחק. אך כדי שהמשחק יהיה אפשרי, הוא חייב לשכוח שהוא אלוהים ולשחק בדמויות שונות, גם חלשות או סובלות, כאילו הן האמת המוחלטת. להיות אלוהים זה גם לבחור להיות לא אלוהים. עצם הבחירה ... שהוא חייב לחיות או להרגיש טוב. הוא חווה פחד משום שהוא מרגיש מחויבות פנימית להמשיך להתקיים או להימנע מסבל. אך כאשר האדם מבין כי מדובר במשחק ובבחירה שלו, הוא יכול לבחור גם לחוות פחד או סבל מתוך חופש ובחירה, ואז התחושות האלו הופכות לפחות מאיימות ופחות מגבילות. מה הופך תחושה למרגשת? אליעד מתאר כי ... יותר. למשל, אדם מאוד צמא ששותה מים יחוש תחושת סיפוק גדולה, לא בגלל המים עצמם אלא בגלל עוצמת הרצון שלו. ככל שהאדם מזוהה יותר עם הדמות שהוא משחק, כך התחושות הופכות למרגשות יותר ולעיתים אף למגבילות, שכן האדם מתקשה לצאת מהדמות ומהתחושות העוצמתיות שהזדהות כזו יוצרת. האם אפשר לבחור מה להרגיש? אליעד מציע רעיון רדיקלי, שלפיו האדם יכול לבחור את התחושות שלו אם הוא יבין שכל התחושות הן חלק ממשחק שהוא בוחר. אם האדם חווה דמות מסוימת הגורמת לו להרגיש רע, הוא יכול לבחור להזדהות עם דמות אחרת ולראות את היתרונות שלה. לשם כך, יש לפרק את התחושה לגורמים ... טובה, הקשבה וכו. ככל שהפירוק מדויק יותר, כך קל להבין שהתחושה אינה מחויבת אלא סיפור שהאדם בוחר להזדהות איתו או לא. איך אפשר לחוות חופש במשחק החיים? אליעד מסכם שהמפתח לחופש הוא להבין שהחיים הם משחק ושהדמויות הן רק תחפושות. האדם יכול לבחור לחוות כל דבר, אך אסור לו להרגיש מחויב לכך. תחושת חופש אמיתית נוצרת כשהאדם משחק מתוך בחירה מלאה ולא מתוך כפייה. השאלה המרכזית אינה מה אני רוצה?, אלא האם אני חייב את זה?. כשאדם מצליח לראות שהכל משחק, הוא יכול לבחור מחדש ולחוות חופש אמיתי בתוך ה
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
... בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב איך לחוות את החיים כמשחק ולהרגיש טוב? החיים הם מערכת של רצונות ומימושם. אליעד כהן מסביר כי כל אדם חווה את מציאות חייו דרך רצונותיו - כאשר אדם רוצה משהו והוא מקבל אותו, הוא מרגיש טוב, ואם לא ... או כאב, אך הוא גם לא יחווה שמחה או סיפוק. אליעד כהן טוען כי חיים חסרי רצונות לא יתנו לאדם חוויה אמיתית, והאפשרות הנכונה היא לשחק את המשחק של הרצונות תוך שמירה על פרספקטיבה בריאה, ולהזכיר לעצמנו שהכל משחק. ניתן לרדוף אחרי הרצונות, אך במקביל להבין שמה שקורה במציאות אינו חייב להשפיע על תחושת האושר הפנימית שלנו. איך לשלוט בפרספקטיבה שלנו על המציאות? העצה כאן היא לדמיין ... נוכל להחליט להפסיק להתעצבן או להיכנס למתח ולהגיד לעצמנו לא אכפת לי. אליעד כהן מציע שתהיה לנו אפשרות להחליט מתי אנחנו רוצים לשחק במשחק של החיים ומתי להפסיק להתאמץ כל כך. תזכורת יומיומית לכך יכולה לעזור לנו לשמור על גישה רגועה יותר. האם אנחנו חייבים להיות מאושרים כל הזמן? רבים חיים תחת התפיסה כי הם ... כפי שציפה. אליעד כהן מציע לא להיות כל כך מחויבים למילוי כל רצוננו, וזאת כדי להימנע מהתסכול של חוסר הצלחה. כיצד לזכור שהחיים הם משחק? הדרך להימנע ממלכודת הפרפקציוניזם היא להרגיש שליטה על הדברים שיכולים לשגע אותנו ולהזכיר לעצמנו כל הזמן שהחיים הם משחק. לדוגמה, אפשר להשאיר לכלוך קטן בבית במקום לנקות אותו מיד, כך זה יהפוך לתזכורת שכל מה שקורה במציאות אינו חייב להיות מושלם. כל דבר שאנחנו רוצים לשלוט בו יכול להפוך לתזכורת לכך שאין צורך שהחיים יהיו מושלמים, שהכל בסדר כמו שהוא. אליעד כהן מציין כי כאשר אדם מבין שהחיים הם משחק, הוא מסוגל ליהנות מהם יותר ולהפסיק לקחת אותם יותר מדי ברצינות. מה היתרון בהבנה שהחיים הם משחק? כשהאדם מבין שהחיים הם משחק, הוא נהנה מהם יותר. הוא מפסיק לקחת את הדברים יותר מדי ברצינות ומפסיק לפחד מכישלון. במקום להרגיש לחץ עצום לגבי מה שאינו מושלם, הוא מבין שמותר להיכשל ולהתחיל מחדש. אנשים שמבינים את זה מצליחים להתמודד עם כישלונות באופן קל יותר, ויש להם פחות חרדה ודיכאון. כשהם מבינים שזה רק משחק, הם מוכנים להיכשל ולהתנסות שוב ושוב. כיצד ליישם את הגישה הזו בחיים? אם תצליחו לשים לב לדברים שלא מושלמים, ולבחור באופן מודע שלא לנסות לתקן אותם מיד, אתם תזכרו שכל מה שקורה זה רק משחק. כך תעצרו את הצורך לשלוט בכל פרט ותחוו את החיים ברוגע. אליעד כהן מציע לתרגל זאת בכל פעם שאתם רואים משהו שלא מושלם: אם יש לכם טלפון עם מסך שבור או כל פרט אחר, אל תתקנו אותו מיד. השתמשו בכך כתזכורת שאין צורך לשלוט בכל פרט בחיים. סיכום כדי לחיות חיים מאושרים יותר, חשוב לזכור שהחיים הם רק משחק. אפשר לרצות ולהשיג מטרות, אך לא חייבים להיות משועבדים לרצונות שלנו. דרך טובה להתמודד עם זה היא לבחור מדי פעם לא למלא את הרצון, ולחיות עם כך בשלום. כך נוכל להוריד את הלחץ המיותר וליהנות יותר מהחיים. איך לחוות את החיים כמשחק? איך לא לקחת דברים קשה? איך להתמודד עם כישלון? איך להשתחרר מהצורך בשלמות? איך להיות חופשי מהלחץ היומיומי? איך להרגיש טוב ואיך לחוות את החיים כמשחק? חיים הם מערכת של רצונות ומימושם. כאשר אדם רוצה משהו והוא מקבל אותו, הוא מרגיש טוב. כאשר אדם רוצה משהו אך אינו משיג אותו, הוא מרגיש רע. זהו עיקרון בסיסי של הקיום ... כלל. אם לאדם אין רצונות כלל, הוא לא יחווה אכזבה או כאב. אך מצד שני, הוא גם לא יחווה שמחה או סיפוק. לכן, הבחירה הנכונה היא לשחק את המשחק של הרצונות, אך לזכור שהכל משחק - כלומר, להבין שמה שקורה במציאות אינו חייב להשפיע באופן מוחלט על תחושת האושר הפנימית. כיצד אפשר לשלוט בפרספקטיבה על המציאות? תארו לעצמכם שהיה לכם כפתור שמאפשר לכם ... את עצמו שהוא חייב משהו, הוא מכניס את עצמו למצוקה. הוא הופך להיות תלוי בתוצאה מסוימת, ובכך יוצר מתח, פחד ולחץ. כיצד אפשר לזכור שהכל משחק? כדי לזכור שהחיים הם משחק, אפשר לנקוט בגישה מודעת: לבחור שלא למלא את כל הרצונות, גם אם ניתן לממש אותם. לדוגמה: אם יש לכם לכלוך קטן בבית ואתם יכולים לנקות אותו בקלות - תשאירו אותו שם לזמן מה. ... מהאשליה שהוא חייב להיות מושלם. זה מפחית חרדה, לחץ ופחד מכישלון. במקום לחשוב שהכל חייב להיות בדיוק כמו שאני רוצה, אפשר לומר: זה רק משחק, הכל בסדר כמו שהוא. מה היתרון של הבנה זו? כשאדם מבין שהחיים הם משחק, הוא נהנה מהם יותר. הוא מפסיק לקחת דברים יותר מדי ברצינות, מפסיק לפחד מהפסד, ומרגיש הרבה יותר חופשי. אנשים שלוקחים את החיים בצורה דרמטית מדי, עלולים להגיע למצבי קיצון כמו דיכאון ואף מחשבות אובדניות, כי הם מרגישים שחייהם חייבים להיות מושלמים. אך כאשר מבינים שהחיים הם רק משחק, אפשר לשחק שוב ושוב, להיכשל, להצליח, ולהמשיך קדימה עם חיוך. כיצד ליישם זאת בחיים? ניתן ליצור לעצמכם תזכורת יומיומית לכך שאתם לא חייבים למלא את כל הרצונות שלכם. בכל פעם שאתם רואים משהו שלא מושלם - זכרו, זה רק משחק. חוסר השלמות הוא חלק מהכיף שבחיים. החיים הם לא משימה שצריך להשלים בצורה מושלמת, אלא חוויה שאפשר ליהנות ממנה. סיכום כדי לחיות חיים מאושרים יותר, חשוב לזכור שהכל הוא משחק. אפשר לרצות, אפשר לשאוף, אבל לא חייבים להיות משועבדים לרצונות. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבחור מדי פעם במודע שלא למלא את הרצון, ולחיות עם כך בשלום. כך ניתן ליהנות יותר מהחיים, לשחרר מתח מיותר, ולהיות הרבה יותר חופשיים ושמחים. איך לחוות שהחיים הם משחק איך לא לקחת דברים קשה איך להתמודד עם כישלון איך להשתחרר מהצורך בשלמות איך להיות חופשי מהלחץ היומיומי לא חייב להצליח בחיים, איך לזכור שהכל מושלם? איך לזכור שלא צריך ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח? איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? משחקי חשיבה הם כלי משמעותי לפיתוח היכולות השכליות, אך חשוב להבין שלא כל משחק חשיבה משפיע באותה צורה על המוח ועל מיומנויות החשיבה. כאשר אדם רוצה לבחור את משחק החשיבה היעיל ביותר לפיתוח השכל, עליו להבין תחילה אילו מיומנויות המשחק דורש ממנו להפעיל. קיימים הבדלים משמעותיים בין סוגי המשחקים, כאשר כל משחק מתמקד במיומנויות שונות וביכולות אחרות. מהן שתי הקטגוריות המרכזיות של משחקי חשיבה? ניתן לסווג את משחקי החשיבה לשתי קטגוריות עיקריות, בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות מעודדים חשיבה מופשטת ויצירתית. משחקים מבוססי חשיבה טהורה - משחקים הדורשים מהשחקן בעיקר יכולות שכליות, כגון ניתוח מצבים, הסקת מסקנות, חשיבה אסטרטגית ותכנון מהלכים קדימה. משחקים כאלה, כמו שחמט, סודוקו, חידות לוגיות ומשחקי אסטרטגיה, מחזקים את היכולות השכליות ללא תלות משמעותית בידע קודם. איך ניתן להעריך את התרומה של משחק חשיבה לפיתוח המוח? כדי להבין איזה משחק חשיבה תורם יותר לפיתוח המיומנויות הרצויות, יש לבדוק מספר היבטים מרכזיים של המשחק : רמת הידע המקדים הנדרש - ככל שהמשחק דורש יותר ידע חיצוני, הוא מאתגר פחות את החשיבה ... והמופשטת, מכיוון שהשחקן נשען על שליפת מידע מוכר במקום ליצור פתרונות חדשים ויצירתיים. יכולת פתרון בעיות וחשיבה אנליטית - משחקים המחייבים פתרון בעיות, ניתוח מצבים מורכבים, והסקת מסקנות, הם אלו המחזקים באופן משמעותי את היכולות השכליות של האדם. חשיבה לטווח ארוך - משחקים שדורשים מהשחקן לתכנן מהלכים רבים קדימה ולחזות מהלכים של היריב (כמו שחמט ומשחקי אסטרטגיה מתקדמים) תורמים באופן משמעותי לחשיבה ...
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? ... להיות בדמות? אליעד מסביר שהאמת היא שאי אפשר להפסיק לגמרי להיות בדמות, כיוון שכל החיים הם סוג של משחק חברתי. כל אחד תמיד נמצא בדמות כלשהי, אפילו אדם שחושב שהוא אמיתי - למעשה נמצא בדמות של מי שמנסה להיראות ... ייכנס לדמות. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מציע פרספקטיבה מעניינת: הוא מסביר שכל החיים הם משחק של דמויות - כולם נמצאים באיזושהי דמות כל הזמן. גם מי שחושב שהוא אמיתי - נמצא בדמות של מישהו שמנסה להיות ... תחושת שקר עצמי תמידית. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו - לא יכול יותר לשקר לעצמו. מרגע שאתה מבין שאתה משחק תפקיד - אתה לא יכול עוד להזדהות איתו בצורה עיוורת. ולכן, הפתרון הוא לפתח דמות מודעת, מדויקת, גמישה, ולהסכים ... של הדמות שהוא מנסה לבנות - כך יוכל לפתח דמות בריאה יותר, ולהיות שלם איתה יותר. גם אם הדמות היא חלק מהמשחק של החיים - ברגע שהיא מנוהלת באופן מודע, היא יכולה להיות כלי אפקטיבי ולא מכשול. איך מתמודדים עם הפחד מכישלון ...
החיים כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים
... כמשחק, משחק החיים - לשחק את המשחק, לשחק את החיים, לשחק את משחק החיים ובו יתבאר העניין של משחק החיים. ויתבאר, כיצד לשחק את משחק החיים? ויתבאר, האם באמת החיים הם משחק? ואיך לקחת את החיים? ברצינות או כמשחק? ואיך האדם יכול לנוח באמצע המשחק של החיים? ואיך אפשר לפרוש מהמשחק של החיים, בלי להתאבד? ואיך אפשר לשלוט, בעוצמה של משחק החיים? ועוד. ומי שיתבונן על החיים, יראה שיש כאן סוג של משחק, שאפשר להסתכל עליו בכמה צורות. אפשר לומר, שהחיים משחקים באדם. דהיינו, שהמציאות לוקחת בן אדם, ומשחקת בו את המשחק שלה. ואפשר גם לומר, שהאדם משחק נגד המציאות. כי המציאות, יש לה את סדר העדיפויות שלה. והאדם כל הזמן מנסה ... להתאים את עצמו אל המציאות. וניתן גם לומר, שהחיים, הם משחק של האדם, מול עצמו. שהאדם ממציא לעצמו כל מיני מטרות, ומנסה לכבוש אותן. אבל בכל מקרה, יש כאן משחק מאוד רציני. והמשחק המרכזי של החיים, הוא המרדף של האדם, אחרי מילוי הרצון שלו. כי האדם, כל ... כל הזמן מנסה למלא את הרצון שלו, בדרכים שונות ומשונות. ולמשחק הזה, אין לו סוף. כי בכל פעם שהאדם ממלא את הרצון שלו, מיד נוצר אצלו רצון אחר, שהוא ממשיך לרדוף אחריו. וכך הלאה, עד אין סוף. והמשחק של החיים, מי שלא לוקח אותו כמשחק, אז עבורו, החיים הם גיהנום של ממש. כי המשחק, נראה כמשחק אכזרי ביותר, שהוא תמיד בא על חשבון האדם. כי המציאות, היא בכל מקרה לא ... בעוצמה מלאה. כי מי שרוצה באמת להשיג איזה דבר, ולא רק כמשחק, אז ברגע שהוא משיג את הדבר, הוא באמת חווה אושר שמחה סיפוק רגשי הנאה וכיוב. לעומת מי שלוקח את החיים כמשחק, שהוא כאשר הוא משיג את הרצון שלו, אז הוא חווה רגשות חיוביים, אבל הם ... את מה שהוא רוצה. וזה היתרון של מי שלא מתייחס אל החיים כמשחק, אלא לוקח אותם ברצינות. אבל, מי שלוקח את החיים ברצינות, יש לו גם ... מאוד ממשי ועוצמתי. כי כאשר האדם מזדהה יותר מידי עם המשחק של החיים, דהיינו, כאשר האדם לוקח באופן אישי את מה שקורה לו, וכאשר האדם ... כאשר הוא לא משיג את המטרה שלו. אבל מי שכן לוקח את החיים כמשחק, ומי שכן מתייחס אל החיים כמשחק , אז גם ברגע שהמציאות היא לא כרצונו, או גם ברגע שהמציאות היא כן כרצונו, ... והרוחות מכות בו חזק. אבל ברגע שהאדם לוקח את החיים כמשחק, והוא כמו עלה נידף ברוח, שהוא זורם להיכן שהרוח מובילה אותו, על ידי זה, ...
משחק החיים / רוחניות / גשמיות / חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק?
משחק החיים רוחניות גשמיות חיפוש רוחני - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ובו יתבאר העניין של משחק החיים - מהו משחק החיים? איך להתייחס אל החיים כמשחק? ועוד. ומי שיתבונן על עולם המשחקים, יראה שיש בו משהו מעניין. והוא, שכדי ליהנות ממשחק, האדם חייב להכיל בתוכו שני הפכים בו זמנית. ושני ההפכים האלו, הם איזון, של כמה משמעות האדם מייחס למשחק. כי מצד אחד, אם האדם לא ייחס כל משמעות למשחק , הרי שהוא לא יוכל ליהנות ממנו. ומצד שני, אם האדם ייחס יותר מידי משמעות למשחק, הרי שגם זה לא טוב. כי המשחק, הוא רק משחק. ואם נתבונן נראה, כי יש בעולמנו בני אדם, שהם לא נהנים ממשחקים. וזה משום, שהם נחשבים לאנשים רציניים שמתייחסים להכל ברצינות. וכאשר האדם מתייחס לכל דבר יותר מידי ברצינות, על ידי זה הוא מונע מעצמו את האפשרות ליהנות מדברים פשוטים, כגון ממשחקים שונים. כי יש כאלו, שמשחקים לא מעניינים אותם. משום, שזה נתפס בעיניהם כמשהו לא אמיתי. ועל ידי זה שהאדם לא מצליח לייחס כל משמעות למשחק, על ידי זה הוא לא נהנה מהמשחק. ויש גם את הצד השני, של אנשים שמתייחסים למשחקים השונים, בצורה יותר מידי רצינית. כי כבר קרו מקרים מעולם, שפרצו מלחמות שונות, בגלל הפסד במשחק מטופש כלשהו. וכבר קרו דברים מעולם, שבני אדם אפילו התאבדו, בגלל שהם הפסידו באיזה משחק. ויש בעולם שלנו גם משחקים של עולם וירטואלי. שבהם האדם כאילו יוצר עולם שלם ממש, והכל בתוך משחק. ובתוך המשחק הזה, יש לאדם את הדמות האישית שלו וכולי. ויש כאלו, שהם ככ התמכרו למשחק כזה, והם ככ הזדהו עם הדמות הדמיונית שלהם בתוך המשחק הווירטואלי. עד שכאשר קרה משהו לדמות שלהם בתוך המשחק הווירטואלי, הם ממש פגעו בעצמם באופן אישי ואפילו התאבדו. משום שהם הרגישו, שלהם עצמם קרה משהו. וזה כמובן מבטא את הצד הקיצוני השני. שבו האדם מייחס יותר מידי חשיבות, למשחק שבו הוא משחק. ועל ידי זה, במקום שהוא ייהנה מהמשחק, במקום זה הוא סובל מה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משחק, איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: משחק, איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה, אימון אישי בתל אביב, אימון אישי קריירה בתחום משחק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5469 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 15:05:56 - wesi1