אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קשיים ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמא ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמא נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמא נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמא נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמא בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמא פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמא חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
סיבות איך המוח חושב למה אתה איך לשפר את החשיבה אז מה אוכל טיפול בהפרעת קשב וריכוז בעיה טיפול בילד יכולות חשיבה רוצה לחשוב adhd אהבה אוהב איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל ב איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול ב טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא אוהב לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים למה בעצם קיימים קשיים בחיים? אליעד כהן מסביר שכל אדם במהלך חייו מתמודד עם קשיים מסוגים שונים - בין אם מדובר בקשיים כלכליים, רגשיים, אישיים או כל סוג אחר של קושי. השאלה המרכזית שאליעד דן בה היא למה בכלל קיימים קשיים בחיים, מדוע החיים לא יכולים להיות קלים יותר, ולמה אנחנו לא יכולים פשוט להשיג בקלות את כל המטרות שלנו? מה היה קורה אילו לא היו קשיים בכלל בחיים? אליעד מתחיל בהסבר ברור ופשוט שמדגים מדוע קשיים בחיים הם דבר הכרחי. הוא מציע שנדמיין עולם שבו כל דבר שהיינו רוצים מתממש באופן מיידי ובלי שום מאמץ. לדוגמה, אם אדם ... אותם ללא מאמץ, אם הוא ירצה להיות בים, מיד ימצא את עצמו שם. עולם כזה אולי נשמע מושלם, אבל למעשה הוא יהפוך במהרה לחסר כל משמעות. כשאין שום קושי ואין שום מאמץ להשיג דברים, אנחנו מאבדים את המשמעות של החיים. למעשה, אליעד מדגיש שעולם כזה יהיה שקול למוות, כי לא ... רצון, אתגר, שמחה או עצב. הרצונות שלנו לא היו קיימים כי הכל היה מתגשם ברגע אחד, ולכן המשמעות של החיים הייתה נעלמת לחלוטין. מדוע דווקא רמת הקושי בחיים היא כפי שהיא? אליעד ממשיך ומסביר שאם הקושי הכרחי לקיומם של החיים, עולה השאלה מדוע הקושי בחיים הוא דווקא ברמה מסוימת - לא קל יותר ולא קשה יותר. הוא מסביר שרמת הקושי היא תמיד יחסית לרצונות שלנו. למשל, כיום אדם יכול להתלונן שלקנות דירה בישראל זו משימה קשה מדי, והוא שואל למה לא לקצר את הזמן ל - 50 שנים במקום 100 שנים של עבודה? אך גם אם יקטינו את הזמן ל - 50 שנים, אנשים עדיין יתלוננו שזה קשה מדי, וירצו להקטין את הקושי עוד ועוד עד למצב שבו הקושי נעלם לגמרי, ושוב נגיע למצב חסר משמעות. כלומר, אליעד מדגיש שתחושת הקושי תמיד תהיה קיימת כל עוד יש רצון, והקושי נמדד ביחס לרצון. לכן, כל פעם שהחיים הופכים לקלים יותר, אנחנו מיד מעלים את הציפיות שלנו ומבקשים שיהיו עוד יותר קלים, וכך לעולם לא נוכל להגיע למצב שבו לא יהיה קושי בכלל, מבלי שהמשמעות תאבד. האם אפשר לקבוע מראש את רמת הקושי שנוחה לנו? אליעד מתאר מצב תאורטי שבו אנחנו מנסים לשלוט ברמת הקושי כך שתהיה בדיוק מה שאנחנו רוצים - לא קלה מדי ולא קשה מדי. הבעיה בכך היא שברגע שאנחנו קובעים את רמת הקושי בדיוק כפי שנוח לנו, אז כבר אין לנו
מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה
מוטיבציה להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה
... להתמודדות עם קשיים, איך לא לפחד מקשיים? איך להתמודד עם קשיים? ירידה תכלית העליה, ירידה לצורך עליה, ירידה לשם עליה, ירידה למען עליה, התמודדות עם אתגרים, התמודדות מול קשיים, ירידה זו צורך עליה מה הקשר בין ירידה לצורך עליה להתפתחות אישית? הנושא שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא משמעות הביטוי ירידה לצורך עליה, וכיצד ירידות וקשיים בחיים הם תנאי הכרחי להתקדמות, התפתחות וצמיחה אישית. הוא מסביר ומדגים את העיקרון שהדרך להתקדמות משמעותית בכל תחום בחיים חייבת לעבור דרך התמודדות עם קשיים, אתגרים ואף תחושות של ירידה ... לאחר שהתאמן על 10 קג בלבד. בתחילה הוא עלול להיכשל, ואפילו לא להצליח להרים משקל קל יותר בעקבות העומס. אם יתייאש - הוא יפסיד, אך אם ימשיך, דווקא הקושי יוביל אותו בסוף להתחזקות ... לוותר על הכנסה קיימת, למשל כאשר הוא סוגר עסק קטן כדי לפתוח עסק גדול ורווחי יותר בעתיד. זו הירידה הזמנית למען עליה משמעותית יותר. מה המשמעות של קושי וירידה בהשגת אושר? אליעד מדבר על ... ושקודם כלל לא הפריעו. כך, האדם חווה ירידה בתחושת האושר שלו, שהיא למעשה תנאי מקדים לכך שיגיע לרמה גבוהה יותר של אושר בעתיד. איך להסתכל על קונפליקט וקושי בדרך להתפתחות? אליעד מדגיש שההתפתחות מחייבת את האדם להתמודד עם קונפליקטים. אם אדם לא מוכן לחוות קושי וכאב (פיזי או רגשי), הוא לא יוכל להתפתח. הוא שואל איך אנשים מגיבים לקונפליקט: האם הם שמחים כי הם מבינים שהקושי מקדם אותם, או שהם מתייאשים ורואים ... וירצה להתקדם הלאה. אך במצב של שלמות אמיתית, אין בכלל רעב או רצון, ולכן האדם לא חש יותר חסרונות. האם גם אנשים שאוהבים את מה שהם עושים חווים קשיים? אליעד מדגים באמצעות שחקן כדורגל. אפילו אדם שאוהב מאוד את מה שהוא עושה חייב לחוות קשיים, כי בלי הקשיים לא תהיה התקדמות והנאה אמיתית. אם ... גורמת לו לתסכול. אך אם הוא באמת רוצה לייצר את המוצר הטוב ביותר, כל גילוי של בעיה הוא הזדמנות ללמוד ולהשתפר. הכל תלוי בפרספקטיבה שבה מסתכלים על הקושי. איך להימנע מתחושת ייאוש כשחווים ירידה? אליעד מזהיר שגם כאן יש איזון. מי שכל הזמן אומר לעצמו אני לא מספיק טוב עלול להתייאש. לכן חשוב שהאדם יבחר להסתכל על קושי כהזדמנות ללמידה ולא כמשהו שלילי. סיכום עיקרי המסר: אליעד כהן מסכם את הנקודה המרכזית בכך שאדם חייב לחוות ירידה וקושי כדי להתקדם באמת. הירידה אינה שלילית אלא חלק הכרחי של כל תהליך התפתחות אמיתי. איך להתמודד עם קשיים? מה זה ירידה לצורך עליה? התמודדות עם אתגרים למה יש קושי בדרך להצלחה? האם חייבים להרוס כדי ... נניח שיש סולן של התפתחות. בא נדבר על חדר כושר לפני שאתה מפתח שריר חייב שיכאב לך זאת אומרת, אתה צריך להיות חלש בכדי להיות חזק. זאת אומרת להתמודד עם קושי. כשאתה מתאמץ להרים משקל כבד אתה ... חלש. כדי שזה יהפוך אותך ליותר חזק. זאת אומרת שנגיד שהאדם מתאמן כדי להגיע להשיג. נותנים לו משקל יותר כבד מהקודם הכוונה משקים עליו. והאדם הוא שנורא קשה לו. אך הוא יתגבר על זה ... שיש לך רובה ואתה יורה בו מדויק. אתה לוקח את כל מה שאתה יודע ומטיל בזה ספק. אתה הופך להיות חכמם משהיית קודם ברגע, שאתה חווה בעיה. מה שיוצא לך מזה הקושי עם התמודדות. והיא מה שמאפשרת לך להתקדם קדימה. ברגע שאתה אומר שאינך מוכן לחוות יותר קשיים כתוצאה מכך, אתה נשאר במקום. ההתקדמות היא קושי וקושי היא תחושה של ... אני לא כועס יש דברים שמכעסים אותו ואז פתאום הרבה דברים מכעסים אותו כך שנוצר אתגר גדול. עכשיו שימו לב נגיד שהאדם נכנס לכושר והוא מתחיל במתקן הכי קשה לא יהיה לו אחרי זה כוח ... פתאום אין לו כוח. פתאום הוא אומר לעצמו כל הדברים הקטנים מעצבנים אותי. פעם היה לי יותר סבלנות. וכך הוא מרגיש שהוא נופל אבל מה האמת? שכיום הוא ברף קושי יותר גדול. הוא לא מבין את זה והוא ... אותו על פי החוק. זה לא היה מעניין אותו יותר מפני שאין בזה אתגר. כל דבר שיש לך ללא הגבלה ובאופן מוקצן אתה מאבד עניין. כל בן אדם צריך שיהיה לו קושי במה שהוא עוסק אחרת זה חסר טעם. ...
קשיים / אתגרים / התמודדות - מה טוב בקשיים ובאתגרים? איך להתמודד עם קשיים?
קשיים אתגרים התמודדות - מה טוב בקשיים ובאתגרים? איך להתמודד עם קשיים? קושי יכול להיות גם טוב וגם רע, הכל תלוי באיך מתייחסים אליו. מצד אחד, לא תמיד כיף ונוח להתמודד עם קשיים. ובדכ האדם מעדיף שהדברים יצליחו בקלות ועם כמה שפחות מאמץ. אך מהצד השני, הקשיים שאיתם מתמודד האדם בחייו, מביאים לו גם הרבה תועלת. הקושי מאתגר את האדם ומספק לו עניין בחיים. הקושי עוזר לאדם להכיר את עצמו טוב יותר. הקושי מלמד את האדם טוב יותר על היכולות האישיות שלו ועל הפוטנציאל שלו. הקושי מעודד את האדם לשפר את איכות חייו. הקושי מאפשר לאדם לחוות תחושת סיפוק, כאשר האדם מצליח להתגבר עליו ועוד. קושי עוזר לאדם לגלות את הטוב שבו. נכון, זה לא קל להתמודד עם קשיים. אבל אם האדם מתמודד עם הקושי בצורה נכונה, הרי שהקושי עושה לאדם אך ורק טוב. הקושי והקונפליקטים וכל מה שעובר על האדם, הכל מוביל לכך שהאדם יגלה טוב יותר את הכוחות הפנימיים שבו, עד שבסופו של דבר, הוא ירגיש טוב יותר, מאשר מה שהוא מרגיש בהווה. ... ולהיות אדם חופשי?! והתשובה כמובן ברורה, טוב יותר להיות אדם חופשי... ומה יכול לגרום לאדם השבוי לרצות לחזור לחיים החופשיים? תשובה: הקושי שאיתו הוא מתמודד. כאשר האדם מתרגל לאיזה קושי במקום להתמודד איתו, במקרה כזה החיים מזמנים לאדם עוד קושי אחר, כדי להזכיר לו לגלות את הטוב שבו ואת היכולות שלו. כדי שעל ידי זה האדם ישתמש ביכולות שלו, ויחיה טוב יותר. לאדם יש יכולות רבות. וככל שהאדם משתמש טוב יותר ביכולות שלו, הרי שהחיים שלו טובים יותר. אך כיצד יגלה האדם את היכולות האישיות שלו? תשובה: על ידי זה שקשה לו. כאשר יש אצל האדם פוטנציאל חיובי כלשהו שלא ממומש, במקרה כזה החיים מזמנים לאדם קשיים. כדי שהאדם יתבונן אל תוכו, ויגלה את היכולות האישיות שלו. ושעל ידי זה, החיים של האדם יהפכו להיות טובים יותר. על האדם להבין, כי מטרת הקשיים שיש לו, היא כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר. מטרת הקשיים, היא לגרום לאדם לגלות את היכולות האמיתיות שלו ואת הכוחות האמיתיים שיש לו. ואם לא היה קשה לאדם, הרי שהוא לא היה מגלה את היכולות האישיות שלו. וככל שהאדם משתמש יותר ביכולות שלו, כך פחות קשה לו. כך שהקושי מאפשר לאדם לגלות את היכולות שלו ולחיות טוב יותר. וכאשר האדם מבין שמטרת הקושי, היא לגרום לו להבין את עצמו טוב יותר, כדי שהוא יחיה טוב יותר, על ידי זה האדם מקבל באהבה את הקשיים שאיתם הוא מתמודד. מאחר שהוא מבין שהוא עובר סוג של תהליך, שמשפר את איכות חייו. וכאשר האדם נתקל בחייו באיזה קושי, עליו לשמוח מכך שיש מישהו שדואג לו ושרוצה שהוא יחיה טוב יותר. ושבגלל כך, יש לו עכשיו הזדמנות להכיר את עצמו טוב יותר, ולגלות את היכולות הנוספות שיש לו, ושהוא עדיין לא מודע אליהן. ואיך להתמודד עם קושי בצורה יעילה? תשובה: כאשר האדם נתקל באיזה קושי, עליו להתמקד בעיקר בלנסות להבין טוב יותר את היכולות האישיות שלו, שבהן הוא עדיין לא מספיק משתמש. על האדם לגלות את היכולות האישיות שלו, ולנסות להתבונן היטב ...
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
משימות לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, איך לגרום לעובדים לבצע משימות? איך לנהל עובדים? ניהול מנהלים, ניהול משימות
... לעובדים, הצפת התנגדויות משימה, קשיים בביצוע משימה, איך לתת משימות לעובדים? איזה קשיים תיתקל בביצוע המשימה? הצפת בעיות בביצוע המשימה, ... שברגע שהעובד אמר הבנתי, הכל ברור והמשימה תתבצע מעצמה. אולם המציאות שונה מאוד, משום שהעובד יכול להיתקל בקשיים רבים בדרך, חלקם צפויים וחלקם לא, אשר יפגעו בביצוע ... זו - במקום לתת משימה לעובד ולסיים את השיחה, המנהל צריך לשאול אותו שאלות ממוקדות מאוד שמטרתן להציף מראש את הקשיים האפשריים שעלולים להופיע במהלך הביצוע. גישה זו ... משמעותית את הסיכוי שהמשימה תבוצע כמו שצריך, ומונעת בעיות והפתעות בהמשך הדרך. מדוע חשוב להציף מראש את הקשיים בביצוע המשימה? הרציונל העומד מאחורי הצפת הקשיים מראש הוא פשוט: אם מראש המנהל והעובד יבררו אילו קשיים צפויים במהלך ביצוע המשימה, ניתן יהיה להיערך מראש ... למספר יתרונות משמעותיים: וידוא שהעובד הבין את המשימה: כאשר המנהל שואל שאלות כמו איפה לדעתך יכולים להיות קשיים?, העובד חייב לחשוב לעומק על המשימה ועל השלבים ... כדי לסיים את השיחה. זיהוי מוקדם של עובדים שלא מסוגלים לבצע את המשימה: אם העובד לא מצליח אפילו להצביע על קשיים אפשריים או מתקשה להסביר היכן המשימה עלולה להסתבך, כנראה שהוא ... המשימה. המנהל יכול לזהות זאת מראש ולהיערך בהתאם. היערכות מוקדמת לבעיות צפויות: על ידי זיהוי מוקדם של קשיים אפשריים, אפשר להתכונן מראש לפתרונות מתאימים ... לחזור ולהתעסק שוב ושוב במשימות שלא בוצעו כראוי, ולתקן טעויות רבות שנוצרו בדרך. כיצד לנהל נכון שיחת הצפת קשיים עם העובד? אליעד ממליץ למנהלים לנהל שיחה מפורטת ... בשיחה זו המנהל חייב לשאול שאלות שיעזרו לעובד לחשוב ולהעלות מראש בעיות אפשריות. לדוגמה: איפה לדעתך יהיו לך קשיים לבצע את המשימה? האם יש דברים במשימה שלא לגמרי ... אם המנהל נותן לעובד משימה לכתוב מסמך או דוח מסוים, עליו לשאול שאלות כגון איפה אתה חושב שיכולים להתעורר קשיים בכתיבת המסמך? או מה אתה חושב שיכול לגרום לך ... את הנתונים. איך מתמודדים עם התנגדויות שיכולות לצוץ במהלך ביצוע המשימה? אליעד מוסיף שלא מספיק רק להציף את הקשיים - חשוב לנהל גם דיון על פתרונות אפשריים לאותם קשיים. למשל, אם העובד חושב שיכולות להיות התנגדויות מצד ... בצורה טובה יותר, ויהיה סיכוי נמוך בהרבה שהן יעכבו או יפגעו בביצוע המשימה. היתרונות המרכזיים של גישת הצפת הקשיים מראש: הגברת סיכויי ההצלחה של המשימה. הקטנת הסיכון ... מלאה של העובד לגבי המשימה. איתור עובדים שאינם מתאימים למשימה בשלב מוקדם. יצירת תוכנית מראש להתמודדות עם קשיים אפשריים. הפחתת עומס מהמנהל בטווח הארוך, משום ... מבצע פקודות בצורה עיוורת, מה שמוביל לשיפור משמעותי בתוצאות. ניהול עובדים משימות לעובדים ניהול משימות הצפת קשיים בביצוע משימה קשיים בביצוע משימה איך לתת משימות לעובדים ואיך להגדיל ... ולשאול אותו מה יכול להקשות עליו בביצוע המשימה. השאלה המרכזית כאן היא: איפה לדעתך יכולות להיות בעיות או קשיים בביצוע המשימה?. על פי אליעד, גישה זו מאפשרת ... מבין את המשימה לעומק, ובכך מגדילים את הסיכוי שהוא יבצע אותה בצורה טובה. מה הבעיה בניהול משימות ללא הצפת קשיים? הרבה פעמים, המנהל נותן את המשימה, מצפה שהעובד ... אך בסופו של דבר, קיימת סכנה שהעובד לא יבצע את המשימה או לא יבצע אותה בצורה הרצויה. אם לא מציפים מראש את הקשיים, ייתכן שהעובד לא מבין את המשימה או לא רואה את הבעיות האפשריות במהלך הביצוע, דבר שיכול להוביל לאי ביצוע או לביצוע לקוי. איך הצפת הקשיים עוזרת? על מנת להיות בטוחים שהעובד מבין את המשימה ויוכל להתמודד איתה בצורה אפקטיבית, על המנהל לשאול את העובד שאלות שמחדדות את הקשיים האפשריים. לדוגמה: מה יכול להקשות עליך בביצוע ... האם יש משהו לא ברור לך?. שאלות אלו מסייעות גם להבין אם העובד מבין את המשימה וגם לצפות את ההתנגדויות או הקשיים האפשריים. ברגע שהעובד מציף את הקשיים מראש, אפשר להתמודד איתם בצורה מתוכננת ולמצוא ... מהמשימה, אלא לוודא שהמשימה תבוצע בצורה הטובה ביותר. לשם כך, על המנהל להיות קשוב ולשאול שאלות מקדימות על הקשיים האפשריים בביצוע המשימה. מהן ההתנגדויות שבדרך, ואיך להתמודד איתן? העובד עשוי להיתקל בהתנגדויות או בעיות ביצוע במהלך המשימה. חשוב לא רק לשאול על הקשיים הצפויים, אלא גם לנהל שיחה על איך ניתן להתמודד עם ... כיצד להתמודד עם האתגרים שעשויים לעלות במהלך ביצוע המשימה. ניהול עובדים משימות לעובדים ניהול משימות הצפת קשיים בביצוע משימה
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
תורת ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? את לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות
... ההפכים, התמודדות עם קשיים, לעשות כפי יכולתך, איך למצוא את ההפך? איך לתרגל היפוכים, איך להיצמד לאמת? איך להטיל ספק? איך להגיע לוודאות? איך למצוא את האמת? קשיים ומניעות איך אפשר לראות את ההפך של כל דבר? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בתורת ההפכים, ומתמקדת בשאלה כיצד ניתן למצוא ולראות את ההפך של כל מחשבה, ... עשה צעד חשוב לקראת הבנת ההפכים. כיצד התמודדות עם קשיים קשורה לראיית ההפך? אליעד כהן מקשר בין הנושא של תורת ההפכים לבין התמודדות עם קשיים. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה להגיע למקום מסוים, אך נתקל במכשול או בגדר שחוסמים אותו. ברגע שהאדם מנסה לעשות את מה שהוא כן יכול לעשות, גם אם זה ... הוא מסביר שלפי רבי נחמן, כל אדם מקבל בדיוק את הקשיים שהוא מסוגל להתמודד איתם. אין לאדם קשיים שהם מעבר ליכולתו. ולכן, במצב שנראה שאין יותר מה לעשות, האדם צריך לנסות אפילו את הדבר הכי קטן שהוא כן יכול לעשות, אפילו כחוט השערה, ובכך הוא עשוי ... להגיע לאמת מוחלטת. איך למצוא את ההפך? התמודדות עם קשיים בדרך לאמת מה לעשות כשמרגישים תקועים? כיצד לתרגל הטלת ספק? איך להגיע לוודאות מוחלטת? ראיית ההפכים ביום - יום ...
התמודדות / פחד מהתמודדות עם קשיים - איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים?
... פחד מהתמודדות עם קשיים - איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? כל אדם מתמודד בחייו עם קשיים כאלו ואחרים. והשאלה הנשאלת היא איך לא לפחד מהתמודדות עם קשיים? תשובה: באפשרותו של האדם לא לפחד מהתמודדות עם קשיים, על ידי היצמדות אל האמת. ככל שהאדם רואה את הדברים בצורה יותר אמיתית, כך הדברים מקבלים אצלו את היחס הראוי ... לו בעקבות האירוע. דהיינו, בעקבות הפירוש של האירוע, שהוא לא בהכרח נכון. ההקצנה, ההגזמה והפירוש הלא נכון של הדברים, הם אלו שיוצרים את הקושי. מצד אחד, זה בסדר גמור וטוב מאוד שהאדם מתייחס לאירוע ונותן לו פירוש כלשהו. אך מהצד השני צריך תמיד לזכור ... ועל ידי זה הוא מבין בצורה ברורה יותר את מצבו ולוקח את הדברים בפרופורציה הנכונה. כאשר האדם צריך להתמודד עם איזה עניין שנראה לו כקשה , על האדם לזכור כי הבעיה היא לא בכך שהוא צריך להתמודד, אלא בגישה שלו לגבי הדבר שאיתו הוא מתמודד. אם הגישה של ...
ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, הצלחה אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר
ירידה לצורך עליה, עליה לצורך ירידה, התפתחות אישית, הצלחה אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר
... אישית, התקדמות עצמית, מניעות רוחניות, קשיים רוחניים, מחסום רוחני, קושי רגשי, קשיים רגשיים, נחישות והתמדה, הדרך אל האושר מדוע יש ... של התהליך. האדם צריך להבין שהמניעות, הקשיים והמחסומים הרוחניים נועדו כדי לקדם אותו הלאה ולא ... כדי להגיע להבנה עמוקה יותר. מה תפקיד הקשיים והמניעות בדרך אל האושר וההצלחה האישית? לפי ... אישית ורוחנית, מיד מופיעים מכשולים וקושי רגשי שנועדו לבחון את רצינותו ונחישותו. הוא מביא ... מדי, לא הייתה שום התקדמות או התפתחות. הקושי הוא למעשה המדד לכך שהאדם דוחף את הגבולות של עצמו ... אליעד כהן מדגיש כי הירידות, המחסומים והקשיים הרוחניים אינם סימן לכך שהאדם הפסיק להתקדם או ... לעבור לשלב הבא. אם בתחילת הדרך הוא התקשה להתמודד עם דברים קטנים וכעת הקשיים הם גדולים יותר, זו ראיה לכך שהאדם מתקדם ולא ... למה חשוב להמשיך ולהתאמץ גם כשמרגישים שקשה מדי? אליעד אומר שחשוב להמשיך ולהתאמץ גם כשמרגישים שקשה מדי, מכיוון שהמאמץ עצמו הוא שמעיד על ... דבר, האדם יגלה שהוא מסוגל להתמודד עם קשיים שחשב שלא יוכל לעמוד בהם. מה משמעות האמירה כדי ... וחולפים, הן הדרך הנכונה להתמודדות עם הקשיים ולהשגת הצלחה אישית ואושר פנימי. איך להתמודד עם קשיים רוחניים? מה עושים כשמאבדים מוטיבציה? כיצד ...
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
... אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד למצב אחר, שנתפס בעיניו כטוב יותר. אליעד כהן מסביר שכדי שתהיה התפתחות, חייב להתקיים שינוי, וכדי ששינוי יתרחש חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון למצב חדש, וכדי להגיע למצב הזה, האדם חייב להרגיש שהמצב החדש עדיף וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות דוגמה מעולם הספורט: אדם שמנסה להרים משקלים כבדים כדי לפתח שריר. אם האדם הזה לא יתאמץ ולא ירגיש קושי בעת האימון, הוא לא יצליח לפתח את השריר. זהו עיקרון ברור ופשוט: אם האדם לא יפעיל על עצמו עומס ולא יגרום לעצמו להתמודד עם קשיים, השרירים שלו לא יתחזקו. מצד שני, הוא מדגיש גם את הסיכון: יכול להיות שהאדם ינסה להרים משקל ... אלא דווקא הידרדרות במצבו. למה עצלנות מונעת התפתחות אישית? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם נתקע, לא משתנה ולא מתקדם למקום טוב יותר. במילים אחרות, האדם נשאר באזור הנוחות שלו, וכאשר אין יציאה מאזור הנוחות, אין שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ משמעותי. רק כשיש התמודדות עם אתגר, האדם יכול להשתנות ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין התפתחות? כדי להבהיר את הרעיון, אליעד ... אך הוא חייב להתקיים. ללא קונפליקט האדם פשוט לא יזוז מהמקום, לא יחפש דרכים לשפר את מצבו ולא ייצור את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות מסתיימת דווקא בכישלון או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. התמודדות עם קושי יכולה בהחלט להוביל לנסיגה או הידרדרות. ולכן, לא מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל באמת להתפתחות חיובית ולא לתוצאה הפוכה. ... המעשית לתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מסכם את דבריו בצורה ברורה מאוד: מי שמחפש התפתחות אישית חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע למצב טוב יותר. למה חייב קושי להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם קשיים? למה עצלנות עוצרת התפתחות? איך לצאת מאזור הנוחות? האם כל קונפליקט מוביל להתפתחות? מהי ...
התמודדות / קשיים - מה טוב בקושי? איך להתמודד עם קשיים?
... קשיים - מה טוב בקושי? איך להתמודד עם קשיים? קושי. התמודדות. מדוע על האדם לשמוח כאשר הוא נתקל בקשיים? כאשר האדם נתקל בקושי כלשהו, עליו לשמוח. מדוע? כי הקושי מקדם את האדם אל השלמות. השלמות קיימת וכל אחד יכול ... לא רק שהאדם יגיע לשם בסוף, האדם גם מתקדם לשם כל הזמן בכל רגע. מה מקדם את האדם אל השלמות? תשובה: התמודדות עם קשיים. הקשיים שאיתם האדם מתמודד, מאלצים אותו להיות טוב יותר = מתקרב אל השלמות. הקשיים שאיתם מתמודד האדם גורמים לאדם להכיר את עצמו. דרך הקושי האדם מגלה מה הוא באמת רוצה ומדוע. הקושי גורם לאדם להתבונן פנימה אל תוך עצמו. הקושי מבריח את האדם אל הפנימיות של עצמו. הקושי מקרב את האדם אל עצמו. הקושי גורם לאדם להתבונן על מהו העיקר ומהו הטפל. הקושי גורם לאדם להסתכל על המהות של הדברים ולא על המעטפת החיצונית שלהם. הקושי מאלץ את האדם להשתמש בשכל שלו. הקושי מאלץ את האדם לחפש את האמת. הקושי מגלה לאדם את הפוטנציאל האישי שלו. הקושי גורם לאדם להבין למה דברים קורים. הקושי גורם לאדם לבדוק את נכונות הדברים שאותם הוא יודע. הקושי גורם לאדם לשפר את צורת המחשבה של עצמו. לסיכום: הקושי דוחף את האדם אל השלמות. הקושי הוא סופי. לרע יש סוף. אין רע אין סופי (ראה כאן). בסופו ... לא משנה מה האדם עובר, בסופו של דבר לרע יש סוף. בסוף הכל מתהפך לטובה בכל מקרה. המציאות במהותה היא טובה באמת. הקשיים דוחפים את האדם להתקרב אל הטוב האין סופי של המציאות = ...
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן ח"א קטו, ליקוטי מוהרן ח"ב מו, ליקוטי מוהרן ח"ב מג
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן ח"א קטו, ליקוטי מוהרן ח"ב מו, ליקוטי מוהרן ח"ב מג
קשה להיות מאושר, קושי להיות מאושר, להתקרב לצדיק האמת, קשיים בעבודת השם, קשיים בדרך אל האושר, הדרך אל האושר, ליקוטי מוהרן חא קטו, ליקוטי מוהרן חב מו, ליקוטי מוהרן חב מג למה כל כך קשה לאדם להיות מאושר באמת? אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שקשה לאדם להיות מאושר באמת, היא משום שיש מניעות שמפריעות לו להתקדם אל האושר. המניעות האלו אינן ... להיכנס פנימה? ובכך נוצרת לאדם מניעה חזקה ותחושה של קושי. מהן המניעות וכיצד הן משפיעות על הדרך אל האושר? המניעות הן למעשה הקשיים, העיכובים והחסימות שעומדות בפני האדם בדרכו להגיע אל האושר או האמת. אליעד מביא דוגמאות ... אינו נסוג לאחור אלא נכנס לתוכה, מתבונן בה ומבין מדוע קשה לו. דווקא מתוך ההתבוננות הזו, הוא מגלה בתוכה את הבורא ואת האמת. לעומת זאת, אדם טיפש (אינו בר ... עם מניעות מתרחשת דרך ההתבוננות וההבנה של הקושי עצמו. הוא נותן דוגמה מעשית מאוד: אדם שטוען שאין לו זמן כי הוא עובד כל הזמן. אם האדם יתבונן ... שבו נמצא הצדיק או האמת, הוא יכול להתגבר על כל הקשיים החיצוניים, אבל ברגע האמת, כשהוא עומד מול האמת, יש לו ספקות ושאלות פנימיות (קושיות) שמונעות ממנו לקבל את הדברים. אליעד מסביר זאת דרך הדוגמה הבאה: אנשים נוסעים עד לאומן, ... עדיין הם לא מסוגלים לקבל את האמת, כי יש בתוכם קושיות פנימיות שמערערות על נכונות הדברים. לכן, המניעה האמיתית והגדולה ביותר אינה חיצונית, אלא ... בין המוח ללב. איך מתמודדים עם המניעה הפנימית והקשה ביותר? ההתמודדות עם המניעה הפנימית דורשת מאמץ מיוחד - מסירות נפש. לפי אליעד, מסירות נפש זו ... והעקשנות הבלתי מתפשרת להגיע לאמת, בלי להירתע משום קושי. האדם צריך לצעוק ולבקש מעומק ליבו שהוא רוצה להגיע לאמת, ואז דווקא הצעקה והרצון החזק הזה ... חייב להיות מוכן להיכנס פנימה עם כל הלב, בלי פחד מהקשיים, ולגלות שכל המניעות הן רק הזדמנות למצוא בתוכן את האמת. איך להתמודד עם קשיים בדרך אל האושר? מהן מניעות בעבודת השם? מה הכוונה להתקרב לצדיק האמת? למה כל כך קשה להגיע לאושר? כיצד למצוא את האמת בתוך הקושי? האם מניעות הן אשליה? מהי מסירות נפש בעבודת השם? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: קשיים, איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קשיים, כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי לקשב וריכוז בנושאי קשיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 04:31:48 - wesi1