אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות נפשיות ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
יכולת של האדם מחשבות אובדניות שיפור המוח להצליח במבחן לחפש את האמת להסביר לילדים אתה הכי רוצה תרנגול הודו להצליח במבחנים רופא לאמן את החשיבה adhd אהבה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
בעיות נפשיות / לחץ / מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם?
בעיות נפשיות לחץ מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם? לחץ נובע מחוסר ידיעה. כאשר האדם לא יודע מה יקרה הוא נלחץ. כאשר האדם לא יודע מה לעשות הוא נלחץ. כאשר האדם לא ...
פתרון בעיות, רעש מהשכנים, להתמודד עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות
... עם בעיות, איך להפסיק לסבול, שחרור מהסבל, למה אתה סובל, התמודדות עם בעיות, בעיות נפשיות, סבל נפשי, להיות מאושר, מהו אושר, יצירת בעיות למה אתה סובל מרעש מהשכנים? אליעד מסביר כיצד להתמודד עם תחושת סבל שנוצרת כתוצאה מרעש של שכנים. ...
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
אומנות השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש, טיפול במשוגעים
... השכנוע, לשכנע משוגעים, לשכנע אנשים לא חכמים, איך להבין משוגעים? איך להפוך משוגע לחכם? הפרעות נפשיות, בעיות נפשיות, מחלות נפש , טיפול במשוגעים איך אפשר לשכנע אדם משוגע או לא ... של נקודת המבט של האחר, ולא מתוך ניסיון לכפות עליו את דעתך בלי להבין אותו באמת. איך לשכנע אדם משוגע? טיפול באנשים עם הפרעות נפשיות מהי אמת מוחלטת? איך להבין אנשים לא ...
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
גישות טיפוליות, איך לשנות התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים, איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול
... התנהגות? הפרעת התנהגות, שינוי התנהגותי, קלפטומניה, הפרעת אישיות, בעיות נפשיות, יעוץ למאמנים, יעוץ לפסיכולוגים, יעוץ לפסיכיאטרים , איך לטפל באנשים? שיטות לטיפול מהי הדרך היעילה ביותר לשינוי התנהגותי וטיפול בבעיות נפשיות? אליעד כהן מסביר בצורה מקיפה ויסודית על גישות טיפוליות, וכיצד ניתן לשנות התנהגות בעייתית ולטפל בהפרעות נפשיות שונות. הוא פותח את הנושא דרך דוגמה של אדם עם הפרעת התנהגות, ומחדד את המשמעות של המונח הפרעת התנהגות - התנהגות שנתפסת בעיני החברה כבלתי ... את כל הבעיות יחד. איך לשנות התנהגות? מה זה קלפטומניה? טיפול בבעיות נפשיות האם יש התנהגות בלי סיבה? גישות טיפוליות להפרעות אישיות למה אנשים מתנהגים בצורה לא הגיונית? ...
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
טיפול בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים
... בחרדות אצל ילדים, איך לטפל בפחד של ילד? איך להתמודד עם ילד שמפחד? הילד בחרדה מה לעשות, מחשבה טורדנית אצל ילדים, בעיות נפשיות של ילדים, התמודדות עם ילדים חרדתיים, למה הילד מפחד? הדרכת הורים איך לטפל ... אני רק רוצה להבין את האמת אני לא מנסה לגרום לך לעלות למעלה. ש: זה מורכב זאת אומנות. אליעד: זה המשחק עכשיו אם הילד הייתה לו הפרעה נפשית זה היה עוד יותר מורכב ואם הוא היה משוגע ורואה דברים שלא קיימים זה עוד יותר ...
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
פיתוח השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות
... השכל לטיפול בהפרעות נפשיות, איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? איך לטפל בבעיות ללא פתרון? מה לעשות כששום טיפול לא עובד? מה לעשות כשאין פתרון? איך לפתח את השכל? משחקי חשיבה, איך לטפל במחלות נפשיות? טיפול בהפרעת אישיות איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם הפרעות נפשיות שונות, כגון התמכרויות, דיכאון, חרדה, מחשבות אורדניות, נטיות אובדניות והפרעות אישיות. אליעד כהן מתאר את המאבק של אנשים אלו, שניסו המון שיטות טיפול ולא הצליחו להיפטר מהבעיה הנפשית שלהם. השאלה המרכזית שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה של אליעד היא לפתח את השכל, ולהתמקד בשכל כגורם מרכזי שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית. הוא מציין כי מדובר בשריר שצריך לאמן אותו, וכל אדם יכול לפתח את השכל כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מדגיש שהפיתוח של השכל הוא תהליך שמצריך פעילויות שמאתגרות את המחשבה בצורה משמעותית. הוא טוען כי פעילויות כמו לימוד ... שנאמן את השכל, הוא יתחזק ויעזור לפתור בעיות נפשיות בצורה טובה יותר. הוא מציין גם שש - בש כמשחק שדורש לא רק מזל, אלא גם תכנון אסטרטגי ויכולת חישוב, ולכן הוא מהווה כלי טוב לפיתוח השכל. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? אליעד מסביר כי ככל שלאנשים יש יותר שכל, הם יכולים להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. פיתוח השכל עוזר להבין את הרגשות בצורה בהירה יותר ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. השכל מסייע להבין את הרגשות ולשלוט בהם, מה שמוביל לפתרון בעיות רגשיות ונפשיות בצורה מעמיקה יותר. איך זה עובד? הפתרון לפעמים עשוי להיות שכלי. אליעד מציין כי בעיה נפשית קשה יכולה להתפרש ולפתור על ידי חיזוק השכל, מה שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש. הוא לא נכנס לוויכוחים על מה קדם למה - השכל או הרגש, כי מבחינתו הם לא ... השכל יכול להקל על פתרון כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לאדם התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול לעזור להילחם בהן בצורה אפקטיבית. מה עושים אחרי שהבנו את זה? השלב הבא הוא להתחיל ... ונפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות טיפול בהפרעת אישיות איך להתמודד עם חרדה? איך לפתח את השכל לטיפול בהפרעות נפשיות? במהלך ההרצאה אליעד מדבר על אנשים הסובלים מהפרעות נפשיות מסוגים שונים, כמו התמכרויות, מחשבות אורדניות, נטיות אובדניות, דיכאון, חרדה, הפרעת אישיות ועוד. הוא מתאר את המאבק של אנשים אלו שניסו אין ספור שיטות טיפול, אך עדיין לא הצליחו להיפטר מהבעיה הנפשית שלהם. השאלה שעולה היא: מה עוד ניתן לעשות כששום טיפול לא עובד? ההמלצה שלו היא לפתח את השכל, תוך הדגשה שיש דבר אחד שיכול לעזור להתמודד עם כל בעיה נפשית - לפתח את השכל. אליעד מסביר שמדובר בשריר שצריך לאמן, ובעצם כל אדם יכול לפתח אותו כדי להקל על עצמו בהתגברות על בעיות נפשיות. מה זה אומר לפתח את השכל? אליעד מציין שפעילויות כמו לימוד שפות חדשות או צפייה בטלוויזיה לא תורמות לפיתוח השכל, כי הן אינן מאמצות אותו בצורה ... הוא יהיה חד יותר ויכול לעזור בפתרון בעיות נפשיות. מדובר לא רק במשחקי חשיבה מובהקים, אלא גם בכל פעילות שמאתגרת את החשיבה, אפילו משחקים כמו שש - בש שדורשים אסטרטגיה ויכולת חישוב. למה לפתח את השכל עוזר לפתרון בעיות נפשיות? הסיבה לכך שחשוב לפתח את השכל היא שהשכל משפיע ישירות על היכולת לפתור בעיות, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. ככל שיש לאדם יותר שכל, הוא יכול להתמודד עם בעיות בצורה יותר יעילה. אליעד מדגיש שמי שיש לו יותר שכל, יש לו גם יכולת להבין את רגשותיו בצורה בהירה יותר, ולפתור את הבעיות הנפשיות בצורה מושכלת. איך זה עובד? הפתרון יכול להיות שכלי. כלומר, לפעמים בעיה נפשית קשה נפתרת על ידי פיתוח השכל, שמוביל להבנה טובה יותר של הרגש, ושל הדרך שבה ניתן לשלוט בו. אליעד מציין כי אין צורך להיכנס לוויכוחים על מה קדם למה, השכל ... יהיה לך הרבה יותר קל לפתור כל בעיה, כולל בעיות נפשיות ורגשיות. גם אם יש לך התמכרות, דיכאון או חרדה - פיתוח השכל יכול להיות הדרך להילחם בהן. מה עושים אחרי שהבנו את זה? השלב הבא הוא להיכנס לאתרים כמו גוגל ... או נפשיים קשים. פיתוח השכל משחקי חשיבה הפרעות נפשיות
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים
טיפול במחלות נפש, הדרכת הורים, טיפול בהפרעות נפשיות, איך להפוך משוגע לחכם? איך להפוך ילד קטן לילד בוגר? איך לגדל ילדים חכמים? איך לגרום לילד להתגבר? טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לחולה נפש כאל בריא, להתייחס לילד כאל בוגר, חינוך ילדים איך להפוך ילד קטן או אדם עם הפרעות נפשיות לבוגר ואחראי? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו עוסקת בשאלה כיצד ניתן לקחת ילד קטן, או אפילו אדם מבוגר עם הפרעות נפשיות, ולגרום להם להתנהג בצורה בוגרת, שקולה ואחראית יותר. לדבריו, ילד קטן דומה למעשה לאדם מבוגר הסובל מבעיות נפשיות, משום שההתנהגות הילדותית, אם הייתה מוצגת על ידי אדם בוגר, הייתה נתפסת ... גוף קטן, ולכן החברה מקבלת את התנהגותם הילדותית כסבירה או טבעית, בעוד שאותה התנהגות אצל מבוגר נתפסת כבעייתית. אליעד מסביר שלמעשה ההתנהגות הילדותית או ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית הן תוצר ישיר של ההתייחסות של הסביבה אליו. ככל שהסביבה מתייחסת לאדם כאל משוגע ... באותו מצב בעייתי. אדם שמשדרים לו שהוא חלש, מוגבל או חסר יכולות, יאבד את המוטיבציה להתפתח וימשיך להתנהג באותו האופן. מה הטעות העיקרית בגישה החינוכית לילדים ולאנשים עם בעיות נפשיות? הטעות המרכזית שאליעד מזהיר מפניה היא היחס המקובל שבו מתייחסים לילדים קטנים ... התוצאה המיידית של הגישה הזו היא שהילד ממשיך להתנהג באופן שאינו בוגר, כי הוא למעשה מקבל אישור חברתי להישאר באותה נקודה שבה הוא נמצא. כך בדיוק גם ביחס לאדם הסובל מבעיות נפשיות. אם מתייחסים אליו כאל משוגע ומאשרים לו בהתייחסות הזו את מצבו הנוכחי, האדם ... לכוד במצבו ואינו מצליח להיחלץ ממנו. היחס המשפיל או המזלזל מחזק את ההפרעה ואת תחושת חוסר הערך העצמי, ומונע מהאדם להתפתח ולהשתפר. מהי הגישה הנכונה שתעזור לילד או לאדם עם בעיות נפשיות להתקדם? הגישה המומלצת ביותר לפי אליעד היא להתייחס לאדם, בין אם הוא ילד קטן או מבוגר עם בעיות נפשיות, באופן שבו היינו מתייחסים לאדם נורמטיבי, בוגר וחכם. הגישה הזו כוללת מספר ... לומר: אני מבין שאתה חושב שיש מפלצת, אני אישית לא רואה אותה, אני מבין שאתה מרגיש ככה. לנהל שיחות בגובה העיניים, שבהן המבוגר מנסה להבין את נקודת המבט של הילד או האדם בעל הפרעה נפשית, גם אם הוא לא מסכים איתה. לא להדביק תוויות של משוגע או ילד קטן, כי התוויות ... גורמות לילד או לאדם להמשיך ולהישאר במצבם ולא להתפתח. המסר של אליעד הוא שההתייחסות חייבת להיות מבוססת על היגיון וכבוד הדדי, והיא צריכה להיות עקבית. אם תתייחסו לאדם בעל הפרעה נפשית או לילד קטן כאדם בוגר, רציני ובעל יכולת, יש סיכוי הרבה יותר גבוה שהוא יתחיל להתנהג בהתאם לאופן שבו אתם תופסים אותו. מה לעשות כשלא מבינים את ההיגיון של הילד או האדם עם הפרעה נפשית? אליעד מודה שיש מצבים שבהם אנחנו לא מבינים את ההיגיון של האדם השני. ייתכן ... או מזלזל. הגישה חייבת להיות עקבית ומתמשכת, כדי שהאדם יפנים את המסר שהוא בוגר, מסוגל ואחראי, וכך יתחיל להתנהג בהתאם. לסיכום, ההתייחסות הרצינית והמכבדת לילד או לאדם עם הפרעות נפשיות, בשפה בוגרת ועם הרבה סבלנות והבנה, יכולה להוביל אותם לפיתוח התנהגות בוגרת, שקולה ובריאה יותר. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות ... מה כן לעשות? ההמלצה היא לדבר עם הילד בהיגיון, ולהתייחס אליו בצורה שמכבדת אותו כבוגר, תוך שמירה על היגיון של המבוגר. אליעד מסביר גם כיצד יש לתקשר עם ילדים או אנשים עם הפרעות נפשיות - אם ילד או אדם משוגע טוען שמשהו בלתי הגיוני קורה, יש לנסות להבין את עולמו ... חושב שיש פה מפלצת, אבל אני מבין שאתה מרגיש כך. מדובר בהצגת הגישה של תקשורת מבוססת על כבוד הדדי, שמבוססת על היגיון ולא על גישה של אתה לא בסדר. מהו המפתח בחינוך ילדים ובטיפול בהפרעות נפשיות? ההמלצה היא להיות עקביים בהתייחסות לבן אדם עם בעיות נפשיות כמו לנורמלי, ולהימנע מלכנות אותו כמשוגע. אם מתייחסים אליו כאל משוגע, זה ... שהוא יישאר במצבו הנוכחי. כשהורים או מורים מתייחסים לילד קטן כאל אדם בוגר, הם מעודדים אותו להתנהג בצורה בוגרת. התייחסות כזו נותנת סיכוי הרבה יותר גבוה להתפתחות בריאה. טיפול בהפרעות נפשיות טיפול במשוגעים איך לחנך ילדים בוגרים איך לגרום לילד להיות בוגר טעויות ...
לפתור בעיות בקלות, לאכול כמה שיותר ולרדת במשקל, איך להפסיק לחשוב על משהו? איך להפסיק התנהגות? איך להפסיק הרגל? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשות משהו? איך לרדת במשקל בקלות? איך לעשות דיאטה בלי להיות רעב? דיאטות רעב
לפתור בעיות בקלות, לאכול כמה שיותר ולרדת במשקל, איך להפסיק לחשוב על משהו? איך להפסיק התנהגות? איך להפסיק הרגל? איך להפסיק לרצות משהו? איך להפסיק לעשות משהו? איך לרדת במשקל בקלות? איך לעשות דיאטה בלי להיות רעב? דיאטות רעב
... הביטחון העצמי שלו. - אלכוהול - אדם ששותה כדי לברוח מהמציאות יכול לשפר את איכות חייו בדרכים אחרות, במקום להימנע מהשתייה בצורה אגרסיבית. איך להתמודד עם בעיות נפשיות? ההרצאה מציינת שפתרון בעיות נפשיות (כמו חרדה או מחשבות טורדניות) לא מתבצע על ידי מאבק ישיר במחשבות, אלא על ידי פיתוח השכל. ככל שבן אדם יפתח את השכל ... המובא בהרצאה הוא: במקום להילחם בבעיות ובהתמכרויות, יש להתמקד בהבנת הצרכים הפנימיים שלנו ולמלא אותם בדרכים חיוביות. אם מבינים את השורש של ההתמכרות או הבעיה הנפשית, ניתן למצוא פתרון בריא שיביא לפתרון של הבעיה מבלי להילחם בה. האם יש דרך פשוטה להפסיק מחשבה טורדנית או הרגל מזיק? ... הוא לא יזדקק לכך באותה מידה. אלכוהול: אם אדם שותה כדי לברוח מהמציאות, הוא צריך למצוא דרך לשפר את חייו במקום לנסות להפסיק לשתות בכוח. איך להתמודד עם בעיות נפשיות? לא רק התמכרויות עובדות כך, אלא גם בעיות נפשיות. אדם שסובל מחרדה או מחשבות טורדניות, לא יכול פשוט להפסיק לחשוב על זה. במקום זאת, עליו לפתח את השכל שלו, להעשיר את ...
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
... להועיל אם עושים אותה נכון, אך יש גם אנשים שיחוו תוצאה שונה. איך אליעד רואה את השפעת המדיטציה והיוגה על האדם? אליעד מתאר את השפעת המדיטציה והיוגה כמוגבלת כאשר מדובר בפתרון בעיות נפשיות עמוקות. הוא מסביר שצריך לבחון מה בדיוק אנחנו מחפשים בתרגול של כל אחת מהשיטות, ולא תמיד מדובר בפתרון מוחלט. יוגה עשויה להועיל למי שרוצה תחושה טובה יותר בגוף, אבל היא לא בהכרח תפתור בעיות נפשיות או קיומיות. הוא מדגיש שגם מדיטציה לא ... אחד בדרכו, עשויים לעזור להתמודדות עם המתח והקונפליקטים פנימיים, אך חשוב להבין את גבולותיהם. מה ההבדל בין יוגה למדיטציה? איך מדיטציה עוזרת לשקט נפשי? האם יוגה יכולה לפתור בעיות נפשיות? מהות ההתבוננות במדיטציה מהם היתרונות ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? אליעד כהן עוסק בשאלה האם קטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית, כגון סכיזופרניה פרנואידית, אוטיזם או הפרעת קשב וריכוז, הוא הגורם שמנציח את הבעיה, או שהבעיה עצמה היא שמונעת את השיפור. יש הטוענים שהקטלוג הוא רק תוצאה ... על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל רק ילדים ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה שזה ... יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם כסכיזופרן, אוטיסט או כבעל הפרעה אחרת. פעמים רבות, האבחון משרת בעיקר את המערכת הרפואית ולא את האדם ... שלו. האם ההתנהגות של אדם עם הפרעה נפשית שונה מהותית מאדם רגיל? לדברי אליעד כהן, לא קיימת שיטה שונה לטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות בהשוואה לאנשים רגילים. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן וחושש מהרעילות של הוריו אינו שונה מאדם רגיל שמפחד מהרעלה - ההבדל הוא רק בעוצמת הפחד. הדרך להתמודד ... לאכוף את הטיפול על אדם עם הפרעה נפשית? נאמר שאולי קשה יותר לאכוף טיפול על אדם עם הפרעה נפשית קשה, אבל זו בעיקר בעיה של חוסר מיומנות של המטפל ולא הבדל מהותי. אליעד מדגים זאת בהרמת משקולות: הרמת משקולת של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה ... כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית? אליעד מסביר שהתפיסה של לוותר לעצמך (אני עייף, קשה לי) דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא רק ילד. בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ... שיפור אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ניתנת לריפוי? איך לגדל ילדים בצורה נכונה? האם הקלות בלימודים מזיקות לילדים? מהי הדרך הנכונה לחינוך ילדים? ... בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת קשב וריכוז וכו) הוא מה שמנציח את הבעיה ומונע ממנו להשתנות, או שמא עצם הבעיה היא הגורם לכך שהוא לא משתפר. יש שיגידו ... יש חוקים ברורים להתמודדות עם בעיות נפשיות והתנהגותיות. הבעיה היא שאנשים לא תמיד יודעים כיצד ליישם אותם. לדוגמה, אדם שמאובחן כסכיזופרן עשוי לפחד ממחבלים בצורה קיצונית - אך למעשה, כל בני האדם ... הטיפול ישנה טענה שאדם עם הפרעה נפשית קשה יותר לאכוף עליו טיפול ולגרום לו לשינוי, וזה נכון במידה מסוימת. עם זאת, זה לא שונה מהותית מהאופן שבו מתמודדים עם כל אתגר אחר. לדוגמה, הרמת משקולת של ... נכון. הדרך הנכונה להתמודד עם בעיות נפשיות או חינוכיות היא להתייחס לאדם באופן שווה, בהתאם ליכולותיו האמיתיות, וליישם את אותם חוקים ואותן שיטות על כולם. עכשיו הנושא הוא כזה האם יהיה נכון לומר האם ... המרכזית שגורמת לאנשים עם הפרעות נפשיות כלשהן כגון סכיזופרניה פרנויה הפרעת אישיות אוטיזם כל מיני בעיות נפשיות בראש באופי מה שגורם להם להישאר בבעיה שלהם זה בגלל שמקטלגים אותם שיש להם את הבעיה הזאת זאת אומרת נגיד ילד אוטיסט עושים לו אבחון שהוא אוטיסט ילד עם הפרעת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות נפשיות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות נפשיות, איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, פסיכותרפיסט, אימון אישי לימודים בתחום בעיות נפשיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:34:59 - wesi1