אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קושי ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים מטפל טיפול בהפרעות נפשיות בעיה נפשית יכולות חשיבה אנשים רוצים הפרעת קשב צורות איך אפשר איום לחנך ילד adhd אהבה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
העמדת פנים, קושי להעמיד פנים, קושי להיות שחקן, קושי לשקר לאנשים, קושי להחניף לאנשים, המבחן של היוצא בשאלה, ברומא תהיה רומאי, לא מוכן להעמיד פנים, לא מוכן לשקר לעצמי, להיות נאמן לעצמך, להיות אותנטי, חנופה, חנפנות, הקצנה
... פנים, קושי להעמיד פנים, קושי להיות שחקן, קושי לשקר לאנשים, קושי להחניף לאנשים, המבחן של היוצא בשאלה, ברומא תהיה רומאי, לא מוכן להעמיד פנים, לא מוכן לשקר לעצמי, להיות נאמן לעצמך, להיות אותנטי, חנופה, חנפנות, הקצנה למה קשה לאנשים להעמיד פנים ולשחק את המשחק החברתי? ... עובד נדרש לפעמים להעמיד פנים שהוא כן עובד, או אדם גרוש עשוי להעמיד פנים שהוא בזוגיות כדי להיראות טוב יותר חברתית. לדברי אליעד כהן, הסיבה האמיתית לקושי של אנשים להעמיד פנים נעוצה בכך שהם אינם שלמים ... כל האחרים פשוט משוגעים שחושבים שזה רע לא לעבוד. ואם הוא חי בבית משוגעים, כדברי אליעד, מדוע שלא ישחק את המשחק שלהם? מדוע דווקא מי שיצא בשאלה מתקשה לשים כיפה על הראש? דוגמה נוספת וחשובה שאליעד ... מקרה של אדם שיוצא בשאלה. אחד המבחנים המשמעותיים של מי שיצא בשאלה באופן אמיתי הוא האם הוא מסוגל לשים כיפה על הראש בלי להרגיש התנגדות פנימית. מי שמתקשה לשים כיפה, טוען אליעד, כנראה לא יצא בשאלה באופן מלא. למה? כי עצם הקושי שלו נובע מכך שבתוך תוכו עדיין מתקיים קונפליקט - ... את המנגנון הנפשי שגורם לאנשים להימנע מלהעמיד פנים. לדבריו, אדם שאינו מסוגל להיות רומאי ברומא, כלומר, להתנהג כפי שהחברה מצפה ממנו, עושה זאת מתוך קושי פנימי שנובע מחוסר קבלה עצמית מלאה. אם הוא היה שלם, לא היה לו כל קושי להעמיד פנים או לשקר לאחרים - כי הוא היה יודע שהמציאות שלו לא תלויה במה שאחרים חושבים. אליעד מסביר שהקושי להעמיד פנים או להחניף אינו נובע מערכים נעלים או ... שאינו מוכן לשקר לעצמו או לאחרים, ככל הנראה נמצא עדיין בתוך מאבק פנימי וזקוק לאישור חיצוני לאותנטיות שלו. לכן, מי שמצליח לשחק את המשחק החברתי ללא קושי פנימי, לשקר לאחרים או להעמיד פנים כשהוא צריך, אינו ... זה יכול להעיד דווקא על ביטחון פנימי, שלמות ואותנטיות אמיתית, כזו שאינה זקוקה להכרה חיצונית או להצהרות פומביות. לא מוכן לשקר לאחרים לשקר לעצמך קושי לנסות למצוא חן בעיני אנשים חכם בבית משוגעים התנהגות אותנטית קושי בהעמדת פנים לא מוכן לשקר לאחרים, לשקר לעצמך, קושי לנסות למצוא חן בעיני אנשים, חכם בבית משוגעים, התנהגות אותנטית, קושי בהעמדת פנים ...
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב
קושי להחליט, קושי להתחייב, קושי לקבל החלטה, לא יודע איך להחליט, לא מסוגל להחליט, חמורו של בורידן, קבלת החלטות, לא אוהב להתחייב, לא רוצה להתחייב, פחד ממחויבות, קשה להתחייב למה קשה לאנשים לקבל החלטות פשוטות וטריוויאליות? אנשים רבים מתקשים לקבל החלטות, ... דוגמה של אדם שלא מצליח להחליט אם לשים קודם מלח או פלפל, או באיזה כיסא לשבת. לכאורה זו החלטה פשוטה, אך יש אנשים שיכולים להתלבט עליה לאורך זמן רב. הסיבה לקושי הזה, לפי אליעד, היא הרצון של אנשים לקבל החלטה אופטימלית, החלטה ללא חיסרון ... הבחירה הבטוחה, זו שתהיה מושלמת, מבלי לאבד שום יתרון אפשרי. אך מכיוון שכל החלטה בהכרח כרוכה בצמצום ובוויתור, הם מוצאים עצמם חסרי יכולת להחליט. מה הקשר בין קושי לקבל החלטה לבין שלמות וצמצום? אליעד מסביר כי תהליך הבחירה דומה לבריאת העולם, ... מסוימת מוותר על יתרונות של דירות אחרות, ואדם שנכנס לזוגיות מתחייב לבן זוג אחד ומוותר על אפשרויות אחרות. הבעיה מתחילה כאשר האדם שואף לשלמות מוחלטת. הוא מתקשה להתמודד עם הרעיון של ויתור או צמצום, כי עבורו זו חוויה שלילית, כמעט אסון קטסטרופלי. לכן, אדם כזה נמנע מהחלטות, אפילו בדברים קטנים. איך להתמודד עם הפחד מצמצום וויתור בקבלת החלטה? אליעד מציע שהפתרון לקושי לקבל החלטות נמצא בהבנה עמוקה יותר של מהות הבחירה והצמצום. כשאדם יבין שאין ... הוא יכול לבחור בקלות מתוך תחושה של חופש. הבחירה לא נתפסת עוד כאובדן, אלא כחלק טבעי מחוויית החיים. אליעד מדגיש כי אם אדם יבין אפילו באופן יחסי מדוע הוא מתקשה להחליט (משום שהוא מפחד מוויתור), הוא כבר יקל על עצמו, כי אז הוא יבין ... אפשרויות) ליש (אפשרות אחת מוגדרת). אלוהים, בדוגמה זו, חייב היה לקבל החלטה ברורה - למשל, שכדור הארץ יהיה עגול - למרות שיש אינספור אפשרויות אחרות. אדם שמתקשה להחליט, לו היה במקומו של אלוהים, היה נשאר תקוע ללא החלטה כלל, כי הוא לא ... מבין שהוא מפחד מהחוויה של הוויתור או הצמצום, ושזה חלק הכרחי מהחיים, הוא יקבל שהבחירה היא בלתי נמנעת ואין בה אסון. ההכרה הזו בלבד כבר עשויה להפחית את רמת הקושי שהוא חש כאשר הוא ניגש להחליט. לכן, הפתרון העמוק ביותר הוא להבין שאין באמת ... הפחד מהתחייבות הוא תוצאה ישירה של הפחד מצמצום. אליעד מדגיש שהתחייבות (לזוגיות, למקום עבודה או לכל דבר אחר) נתפסת כאסון עבור מי שמפחד מצמצום. לכן, מי שמתקשה להחליט ינסה להימנע מהתחייבות ככל האפשר, כי הוא מפחד לאבד את האפשרויות ... מתוך הצמצום והבחירה יכולה לנבוע חוויה של חופש פנימי אמיתי. אם האדם יחווה את הבחירה שלו כמעשה של חופש ולא כוויתור טראומטי, הוא יוכל להתחייב ולהחליט ללא קושי. כיצד להתמודד עם פחד ממחויבות? מהי הבחירה האופטימלית? המהות של קבלת החלטות פחד מוויתור והשלכותיו הקשר בין צמצום לחופש פנימי למה קשה לאנשים לבחור ולקבל החלטות? בוידאו זה, אליעד מסביר את הקושי של אנשים להחליט ולבחור, תוך שהוא עוסק בנושאים כמו קבלת החלטות, פחד ממחויבות וקושי להתחייב. בחירה אינה תמיד קשורה רק לדברים גדולים כמו בחירת מקום מגורים או ... החלטה. על פי אליעד, אנשים שלא מצליחים להחליט הם אלה שמחפשים שלמות, אך השאיפה לשלמות מונעת מהם לפעול, שכן כל בחירה כרוכה בויתור על אפשרויות אחרות, וזה קשה מאוד. הדימוי שהביא אליעד מדבר על התהליך של בריאת העולם. הוא מתאר את ... לא בהכרח רע. מי שמפחד מהצמצום, יימנע מלקבל החלטות או להתחייב, בין אם זה בקשר זוגי או בחירת מקום עבודה, מכיוון שהוא רואה בכך אסון קטסטרופלי. מה עושים כאשר קשה להחליט? הפתרון, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של הבחירה כצמצום ולראות ... כיצד להתמודד עם פחד ממחויבות? מהי הבחירה האופטימלית? המהות של קבלת החלטות פחד מוויתור והשלכותיו הקשר בין צמצום לחופש פנימי עכשיו הנושא הוא כזה למה לאנשים קשה לבחור, עכשיו מה זה אומר לבחור? לבחור זה יכול להיות קבלת החלטה שצריך לבחור באיזה מסעדה לאכול איפה לגור לבחור, יכול להיות לבחור גם במובן של נגיד לדוגמה מערכות יחסים נגיד לדוגמה להתחייב להיות עם מישהו גם כן סוג של לבחור אנשים קשה להם להתחייב קשה להם לבחור. עכשיו השאלה היא למה זה ככה ומה הפתרון לזה זאת השאלה, אם היא בהנחה שיש לה איזה פתרון אז למה זה ככה. לא לכולם זה קשה יש אנשים רגע למרות נגיד את לדוגמה נגיד שעכשיו תהיה לך נגיד החלטה של ... פי כן אם בן אדם באופן מוחלט יחשוב שצמצום ואינסוף זה אותו דבר אז לא תהיה שום משמעות לכלום ואז הוא גם לא יעשה כלום וכו ואף על פי כן באופן יחסי בן אדם שחווה שקשה לו לקבל החלטה הוא צריך להיות מסוגל להבין שזה לא משנה ההחלטה איזה החלטה ...
התפתחות אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות מקצועית, עצלנות והתפתחות אישית
... אישית והתמודדות עם קשיים, למה חייב להתמודד עם קושי כדי להתפתח? למה בלי קושי אין התפתחות אישית? איך להתפתח ברמה האישית? קשיים והתפתחות אישית, איך להתפתח אישית? פיתוח אישיות, התפתחות ... אישית למה התפתחות אישית חייבת להיות כרוכה בקושי? התפתחות אישית היא תהליך של שינוי שבו האדם עובר ממצב אחד ... חייב להיות קונפליקט כלשהו. הקונפליקט הזה מתבטא בקושי שחייבים להתמודד איתו. אם לא יהיה קושי, לא תהיה התפתחות. המשמעות של התפתחות היא מעבר ממצב נתון ... וטוב יותר מהמצב הנוכחי שבו הוא נמצא. מהי משמעות הקושי בתהליך ההתפתחות האישית? אליעד כהן מדגים זאת באמצעות ... כדי לפתח שריר. אם האדם הזה לא יתאמץ ולא ירגיש קושי בעת האימון, הוא לא יצליח לפתח את השריר. זהו עיקרון ברור ... לא יפעיל על עצמו עומס ולא יגרום לעצמו להתמודד עם קשיים, השרירים שלו לא יתחזקו. מצד שני, הוא מדגיש גם את ... כהן מדבר עליהם הוא שעצלנות וחוסר רצון להתמודד עם קשיים הם המכשולים הגדולים ביותר להתפתחות אישית. מי שמתעצל ולא מעוניין להתאמץ ולהתמודד עם קשיים, בעצם נשאר במקום. האדם נתקע, לא משתנה ולא מתקדם למקום ... שום סיכוי להתפתחות אמיתית. כיצד ניתן למצוא את הקושי שיקדם התפתחות אישית? ההנחיה המעשית של אליעד כהן היא פשוטה: אם אדם רוצה התפתחות, הוא חייב לחפש משהו קשה שיאתגר אותו. האתגר חייב להיות משהו שדורש מאמץ ... ולצמוח. אם אדם יחפש התפתחות אישית בלי אתגרים ובלי קושי, הוא פשוט יגלה שאין דבר כזה. המפתח הוא המוכנות להתמודד עם קשיים ולראות בהם הזדמנות לצמיחה. מה הקשר בין קונפליקט לבין ... את השינוי הדרוש להתפתחות. האם כל התמודדות עם קושי מובילה להתפתחות? אליעד כהן מציין שלא כל התמודדות עם קושי מובילה בהכרח לתוצאה חיובית או להתפתחות. לפעמים ההתמודדות ... או בנזק, כמו בדוגמה של פציעת השריר. התמודדות עם קושי יכולה בהחלט להוביל לנסיגה או הידרדרות. ולכן, לא מספיק רק להתמודד עם קושי - חשוב גם להתמודד נכון ובאופן שקול, כדי שהמאמץ יוביל ... חייב להבין שהדרך היחידה להגיע לכך היא באמצעות קושי. אם אדם לא רוצה קושי, הוא פשוט לא רוצה באמת להתפתח. הקושי הוא לא משהו שלילי, אלא להיפך - הוא ההזדמנות האמיתית לגדול, להשתפר ולהגיע למצב טוב יותר. למה חייב קושי להתפתחות אישית? כיצד להתמודד עם קשיים? למה עצלנות עוצרת התפתחות? איך לצאת מאזור הנוחות? האם ...
קשיים / הצלחה - מדוע כל קושי הוא הצלחה? כיצד להפוך קושי להצלחה?
קשיים הצלחה - מדוע כל קושי הוא הצלחה? כיצד להפוך קושי להצלחה? כל קושי נובע בהכרח מהצלחה. האדם הצליח להגיע לקושי. אם האדם לא היה מצליח להתגבר על הקושי הקודם, הוא לא היה מגיע לקושי הנוכחי. כך שכל קושי באשר הוא נובע בהכרח מהצלחה של התמודדות עם הקושי שקדם לו. קושי הוא דבר טוב, משום שהוא מקדם את האדם לשלמות. הקושי מאלץ את האדם לחיות טוב יותר. הקושי מקרב את האדם לטוב האמיתי. קושי = חוסר התאמה. המציאות של האדם אינה תואמת את רצונו. הצלחה = התאמה = המציאות של האדם ורצונו עולים בקנה אחד. הקושי מאלץ את האדם להגיע לאחדות עם המציאות = אושר. ישנם שני סוגים של ... אמיתית = הצלחה שתלויה בדבר כלשהו שיכול שלא להיות קיים. הצלחה אמיתית = הצלחה שאינה תלויה בשום דבר זמני, אלא רק במהות פנימית יציבה ונצחית. קושי אפשרי רק כאשר ההצלחה אינה אמיתית. קושי = פירוק של הצלחה שאינה אמיתית. כאשר האדם נמצא במצב של הצלחה שאינה אמיתית, באותו הרגע בא הקושי כדי לקרב אותו להצלחה האמיתית והטובה באמת. קושי = תלות במצב חיצוני כלשהו. אם אין תלות אין קושי. הצלחה שאינה אמיתית = שביעות רצון בגלל מצב חיצוני כלשהו. הקושי נוצר מכך שהמצב החיצוני משתנה ומפרק את ההצלחה שאינה אמיתית. הקושי מאלץ את האדם להתקרב אל ההצלחה האמיתית, ההצלחה שאינה תלויה בדבר. הקושי מזכיר לאדם שהוא עדיין לא נמצא בטוב האמיתי. הצלחה שאינה אמיתית = הצלחה שתלויה בדבר חיצוני = פחד לאבד את ההצלחה. קושי = איבוד המצב החיצוני. הצלחה אמיתית = אושר שנובע מחיבור עמוק לאני הפנימי של האדם ולמהות האמיתית של המציאות. אושר שנובע מכך שהאדם מבין את ההיגיון הטוב והמושלם של המציאות. אושר שאינו תלוי בדבר. הקושי מקרב את האדם אל הטוב האמיתי, טוב של שלמות, טוב ללא פחד מאיבוד ההצלחה. ברמה המעשית: כאשר האדם נתקל בקושי, עליו להעמיק אל תוך המהות של הרצונות שלו ואל תוך המהות של המציאות ...
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה החיים לא קלים? איך להתמודד עם קשיים בחיים? איך להתמודד עם חיים קשים? איך לעשות את החיים יותר קלים? למה יש קשיים בחיים? למה החיים כל כך קשים? קושי בחיים, כל כך קשה לי בחיים למה בעצם קיימים קשיים בחיים? אליעד כהן מסביר שכל אדם במהלך חייו מתמודד עם קשיים מסוגים שונים - בין אם מדובר בקשיים כלכליים, רגשיים, אישיים או כל סוג אחר של קושי. השאלה המרכזית שאליעד דן בה היא למה בכלל קיימים קשיים בחיים, מדוע החיים לא יכולים להיות קלים יותר, ולמה אנחנו לא יכולים פשוט להשיג בקלות את כל המטרות שלנו? מה היה קורה אילו לא היו קשיים בכלל בחיים? אליעד מתחיל בהסבר ברור ופשוט שמדגים מדוע קשיים בחיים הם דבר הכרחי. הוא מציע שנדמיין עולם שבו כל דבר שהיינו רוצים מתממש באופן מיידי ובלי שום מאמץ. לדוגמה, אם ... יקבל אותם ללא מאמץ, אם הוא ירצה להיות בים, מיד ימצא את עצמו שם. עולם כזה אולי נשמע מושלם, אבל למעשה הוא יהפוך במהרה לחסר כל משמעות. כשאין שום קושי ואין שום מאמץ להשיג דברים, אנחנו מאבדים את המשמעות של החיים. למעשה, אליעד מדגיש שעולם כזה יהיה שקול למוות, כי ... תחושת רצון, אתגר, שמחה או עצב. הרצונות שלנו לא היו קיימים כי הכל היה מתגשם ברגע אחד, ולכן המשמעות של החיים הייתה נעלמת לחלוטין. מדוע דווקא רמת הקושי בחיים היא כפי שהיא? אליעד ממשיך ומסביר שאם הקושי הכרחי לקיומם של החיים, עולה השאלה מדוע הקושי בחיים הוא דווקא ברמה מסוימת - לא קל יותר ולא קשה יותר. הוא מסביר שרמת הקושי היא תמיד יחסית לרצונות שלנו. למשל, כיום אדם יכול להתלונן שלקנות דירה בישראל זו משימה קשה מדי, והוא שואל למה לא לקצר את הזמן ל - 50 שנים במקום 100 שנים של עבודה? אך גם אם יקטינו את הזמן ל - 50 שנים, אנשים עדיין יתלוננו שזה קשה מדי, וירצו להקטין את הקושי עוד ועוד עד למצב שבו הקושי נעלם לגמרי, ושוב נגיע למצב חסר משמעות. כלומר, אליעד מדגיש שתחושת הקושי תמיד תהיה קיימת כל עוד יש רצון, והקושי נמדד ביחס לרצון. לכן, כל פעם שהחיים הופכים לקלים יותר, אנחנו מיד מעלים את הציפיות שלנו ומבקשים שיהיו עוד יותר קלים, וכך לעולם לא נוכל להגיע למצב שבו לא יהיה קושי בכלל, מבלי שהמשמעות תאבד. האם אפשר לקבוע מראש את רמת הקושי שנוחה לנו? אליעד מתאר מצב תאורטי שבו אנחנו מנסים לשלוט ברמת הקושי כך שתהיה בדיוק מה שאנחנו רוצים - לא קלה מדי ולא קשה מדי. הבעיה בכך היא שברגע שאנחנו קובעים את רמת הקושי בדיוק כפי שנוח לנו, אז כבר אין לנו
קושי שכלי להבין דברים חיצוניים, שהוא קושי פנימי להבין את עצמך
קושי שכלי להבין דברים חיצוניים, שהוא קושי פנימי להבין את עצמך כי לפעמים קשה לאדם להתמודד עם איזה דבר שחיצוני לו, ואז לפעמים האדם בורח מההתמודדות. ... בדיוק כפי כמה שהשכל שלו, מסוגל להבין, שדבר והיפוכו הם אחד. וזה בדיוק, כפי כמה שהשכל של האדם, מסוגל להבין דברים מורכבים. כך שכאשר האדם נתקל באיזה דבר מורכב, שקשה לו להבין אותו, על האדם לדעת, שזה בסדר גמור לא להתעמק באותו דבר מורכב, בתנאי שהוא קל ופשוט מידי להבנה, עד כדי שעמום, מרוב שהוא קל להבנה. אבל אם הוא מורכב וקשה להבנה, האדם חייב לדעת, שבסוף התהליך, הוא חייב להגיע לרמת שכל, שבה הוא ... עצמו קיים. אבל האדם הוא חכמולוג, שהוא כן רוצה להבין ולהשתמש בשכל שלו. ולכן הוא סובל, ולכן עליו להשתמש בשכל שלו עד הסוף וכולי. וכאשר האדם בורח מהתמודדות עם קושי כלשהו, עליו לדעת, שברגע הזה ממש, יש בתוכו סבל כלשהו, שהוא נובע מכך שהוא לא מצליח להעמיק את מחשבתו, ולראות את האחדות, בגלל רמת קושי פנימית כלשהי, שהיא כרגע עומדת מולו בצורה חיצונית. ומי שלא מסוגל להתמודד עם קושי כלשהו שחיצוני לו, עליו לדעת את האמת, שבתוכו כרגע יש קושי זהה בדרגת קושי זהה, שגם איתו הוא לא מסוגל להתמודד כרגע, ושבגללו הוא לא מבין כרגע, שהכל אחד ... את המציאות כמוהו, עליו להבין את הספר של אותו הסופר, בדיוק כמו שהסופר מבין את עצמו. ולכן, על האדם להתגבר ולהתאמץ ולנסות לראות ולהבין, כיצד אין שום שאלה ושום קושי כלל. עד שהאדם רואה את האמת שהכל אחד. ...
התקדמות רוחניות, ירידה רוחנית, דרך רוחנית, קושי רוחני, עליה רוחנית, קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, מניעות רוחניות, נפילה רוחנית
התקדמות רוחניות, ירידה רוחנית, דרך רוחנית, קושי רוחני, עליה רוחנית, קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, מניעות רוחניות, נפילה רוחנית
... רוחניות, ירידה רוחנית, דרך רוחנית, קושי רוחני, עליה רוחנית, קושי בדרך אל האושר, סבל בדרך אל האושר, מניעות רוחניות, נפילה רוחנית איך אפשר לדעת אם באמת התקדמנו בדרך רוחנית? אנשים רבים חווים קשיים ותסכולים בתהליך ההתקדמות הרוחנית. התחושה שנוצרת אצלם היא שבמקום להתקדם, הם מוצאים את ... היא של חזרה לאותו המקום, אבל למעשה, האדם כבר לא נמצא במקום שבו התחיל. כאשר אדם מתמודד עם קושי רוחני מסוים ומוצא לו פתרון, הוא חווה שמחה ושחרור. אבל הטבע של ההתקדמות הרוחנית הוא כזה, שלאחר הפתרון של קושי אחד תמיד יופיע קושי חדש, והקושי החדש תמיד יהיה גדול יותר מהקושי הקודם, אחרת הוא פשוט לא יורגש כקושי משמעותי. לדוגמה, אם אדם היה מוטרד מבעיה מסוימת והצליח לפתור אותה ולהגיע לשלווה, אז כדי שיחווה שוב קושי משמעותי, הבעיה הבאה שתופיע חייבת להיות חמורה יותר מהבעיה שכבר פתר, אחרת לא תהיה לה משמעות בעיניו. כך, הקושי החדש נותן תחושה כאילו האדם לא התקדם בכלל, כאילו חזר לנקודת ההתחלה, אך למעשה זוהי ... שמה שהוא באמת רוצה זה להרגיש טוב, ואז הוא משתחרר מהמרדף. אבל לאחר השחרור וההקלה, תמיד מגיעים קשיים חדשים הדורשים התמודדות נוספת, והמרדף למעשה אינו מסתיים באמת אף פעם. למה תמיד אחרי ... שהוא נשאר תקוע כמו שהיה בהתחלה. אך למעשה, מדובר באשליה. האדם נמצא במקום חדש, מתקדם יותר, רק שהקושי החדש גורם לו להרגיש שהוא נמצא בדיוק באותה נקודה. כלומר, זו אינה באמת נקודת ההתחלה, אלא מקום חדש עם אתגר חדש וקשה יותר. לדוגמה, אם בתחילת הדרך אדם היה מוטרד משאלה קיומית קטנה והצליח לפתור אותה, עכשיו מופיעה שאלה קיומית עמוקה יותר שמרגישה לו קשה ומסובכת יותר מהקודמת. התחושה הזו מובנת, כיוון שהאתגר חייב להיות גדול יותר מהקודם ... אובייקטיבי לתנועה רוחנית, ואדם אינו יכול באמת לדעת בוודאות אם התקדם או לא. גם כאשר אדם חווה קושי חדש, הוא מרגיש שהוא נמצא במקום התחלתי, והדבר יכול להטעות אותו לחשוב שהוא בכלל לא ... נקודה סופית מוחלטת בתהליך הרוחני, וההתקדמות האמיתית מורגשת רק כאשר האדם מגיע לסוף התהליך - מצב שקשה מאוד להגדיר במדויק מתי הוא מגיע אליו. מה הקשר בין הרצון להרגיש טוב לבין הקשיים בדרך? כל תהליך רוחני או דרך אל האושר מתחילים מרצון בסיסי של האדם להרגיש טוב יותר. ... משחררת אותו מרוב הסבל שלו, אך רק לתקופה מוגבלת. לאחר מכן, הוא ימצא את עצמו שוב מול בעיה חדשה, קשה יותר, הדורשת התמודדות חדשה. המשמעות של זה היא שהדרך לאושר אמיתי אינה דרך פשוטה, והיא רצופה קשיים, נפילות ואתגרים שכל אחד מהם קשה יותר מקודמו. כל עוד האדם לא מגיע להארה או לאושר מוחלט וסופי, התהליך לעולם לא ... למה אני מרגיש תקוע בדרך לאושר? איך אפשר לדעת שההתקדמות הרוחנית אמיתית? מה לעשות כשמופיע קושי רוחני חדש? ...
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
מאמץ בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית
... בהתפתחות אישית, האם מחויב להתאמץ בתהליך התפתחות אישית? קושי בתהליך התפתחות אישית, להכריח את עצמך לחקור, לקלוע אל השערה ולא להחטיא, רמות קושי בהתפתחות אישית, קונפליקט פנימי, רצונות מנוגדים, מודעות עצמית, חקירה רגשית האם חייבים להתאמץ ... קטן יותר, התחושה של אני מכריח את עצמי גוברת. ממה נובע הקושי והצורך להכריח את עצמך? הקושי לחקור או לבצע פעולות מסוימות נובע מכך שהאדם נמצא במצב של קונפליקט. הקונפליקט הוא מצב שבו ... שלבים: בהתחלת הפעולה, וגם במהלך הפעולה עצמה. לפעמים קשה מאוד להתחיל פעולה (כמו להירשם לחדר כושר), אך אחרי שמתחילים, זה נהיה קל. ולעיתים ההפך - קל להתחיל אבל קשה להמשיך. למעשה, בכל רגע נתון האדם מחדש את הבחירה האם להמשיך או להפסיק את הפעולה. כיצד ... מה זה נהיה קל כי הגוף מתרגל. כך גם בחקירה עצמית: רמת הקושי הראשונית מתרככת עם הזמן, וככל שהאדם מתרגל לחקור, הוא מתאמץ פחות. מהי המשמעות של העלאת רמת הקושי באופן מתמיד? עם זאת, אליעד מסביר שקיימת תופעה נוספת שלפיה האדם שמתרגל לפעולה מסוימת, אם ירצה להמשיך להתפתח, יהיה חייב להעלות את רמת הקושי. הוא מדגים זאת באמצעות מתאמן בחדר כושר שמתחיל להרים משקל מסוים. בהתחלה זה קשה, אך אחרי שהוא מתרגל למשקל הזה, אם הוא לא יעלה את המשקל, הוא לא יתקדם. כלומר, ההתפתחות מחייבת להעלות את רמת הקושי בצורה מתמדת. למה חשוב לדייק עד אינסוף בתהליך החקירה? בהקשר של חקירה עצמית והתפתחות אישית, אליעד מסביר שהמאמץ והקושי נובעים גם מרמת הדיוק. ככל שהאדם חוקר יותר לעומק ומנסה להיות מדויק יותר, רמת הקושי עולה. הוא נותן דוגמה של כוונת של נשק, שאם רוצים לכוון אותה בדיוק, יש משמעות עצומה לרמת ... לגדול. מהי המשמעות של חקירה רגשית ואיך היא משפיעה על הקושי? בנוסף לקושי השכלי, יש גם את הקושי הרגשי בתהליך החקירה. כאשר אדם חוקר ומטיל ספק בדברים שהוא מאמין שהם מוחלטים ומחויבים, הוא עלול לחוות קושי רגשי גדול, פחדים ולחצים. אך לאחר שהוא מצליח לעבור את הקושי הרגשי פעם אחת, הקושי הזה מתפוגג, והוא יכול להתמודד עם ספקות חדשים ברמת קושי גבוהה יותר. זאת אומרת, הקושי הרגשי הוא זמני, וברגע שעוברים אותו, הוא כבר לא מהווה אתגר משמעותי באותה הרמה, אך תמיד יהיה ... שעמום במהלך החקירה. במצב כזה, הוא ממליץ להעלות את רמת הקושי, כי השעמום נובע מכך שאין אתגר אמיתי. הוא מדגיש שהתחושה שאתה צריך להכריח את עצמך היא לא בגלל ... את השכל לפעולה של חקירה. דרך זו עשויה להפחית את הקושי הרגשי והשכלי גם בחקירות המורכבות יותר, כי השכל כבר מתורגל לחקור. האם המאמץ בחקירה הוא דבר ... שהמאמץ הוא לא דבר שלילי. להפך, הוא סימן שאתה מתפתח. הקושי שאתה חש לא מעיד שלא התקדמת, אלא שאתה נמצא ברמת התפתחות גבוהה יותר, שבה נדרשת רמת דיוק ומאמץ גדולה יותר. האם חייב להיות קושי בהתפתחות אישית? איך להכריח את עצמי לחקור פחות? מהו קונפליקט פנימי? למה קשה לי לחקור את עצמי? איך להעלות את רמת הדיוק בחקירה עצמית? חקירה רגשית, למה זה קשה לי? מהי מודעות עצמית? דיוק עד אין סוף, לדייק עד אין סוף, האם מחויב שיהיה קשה בהתפתחות אישית? רמת קושי בהתפתחות אישית, רמת דיוק, קושי מחויב, מרגיש שאני מכריח את עצמי, להכריח את עצמי לחקור, למה אני מרגיש מוכרח? ...
מעט גם כן טוב, התמודדות עם קשיים, התמודדות עם קושי גדול, מה לעשות כשאין פתרון? מוטיבציה להתמדה, קצת גם כן טוב, מה אתה כן יכול לעשות? התמודדות בחיים, איך להתמודד עם קושי?
מעט גם כן טוב, התמודדות עם קשיים, התמודדות עם קושי גדול, מה לעשות כשאין פתרון? מוטיבציה להתמדה, קצת גם כן טוב, מה אתה כן יכול לעשות? התמודדות בחיים, איך להתמודד עם קושי?
... גם כן טוב, התמודדות עם קשיים, התמודדות עם קושי גדול, מה לעשות כשאין פתרון? מוטיבציה להתמדה, קצת גם כן טוב, מה אתה כן יכול לעשות? התמודדות בחיים, איך להתמודד עם קושי? איך להתמודד עם קושי כשאין פתרון ברור? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את הגישה להתמודדות עם קשיים, במיוחד במצבים בהם נדמה שאין פתרון מיידי או ברור לבעיה. הוא מדגיש את העיקרון המרכזי, לפיו מעט גם כן טוב, כלומר, אם אינך יכול לפתור את הבעיה בשלמותה, עליך לנסות ולפעול בצורה חלקית או הדרגתית, מאחר וזה טוב יותר מלא לפעול בכלל. למה קשה להתמודד עם דברים שאנחנו בטוחים בהם במאה אחוז? אליעד כהן מתייחס למצב בו האדם חושב שיש לו ודאות מוחלטת בדבר מסוים. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה מאוד שיאהבו אותו. ברגע שאותו ... שיאהבו אותך. אליעד ממשיך להסביר שכאשר יש לך ודאות של 100%, אתה מתקשה מאוד להטיל ספק, והדבר נתפס כמו ניסיון לעשות טריק עצמי. למרות זאת, הוא מדגיש שיש דרכים לפתור גם את המקרים האלו, על ידי פירוק הסיפור לתת - סיפורים קטנים יותר, שבהם יש סיכוי ... מסוים, אפילו אם הוא נראה חסר משמעות. אליעד מדגיש שבכל מצב של קושי או ייאוש, אם אינך מסוגל לעשות פעולה גדולה ומשמעותית, עליך לחפש תמיד פעולה קטנה שאפשר לעשות באופן ודאי של 100%, ולבצע אותה. משם ייפתח פתח להמשך ההתמודדות. ההרצאה מסתיימת עם ... להתקדם קצת מאשר לא להתקדם בכלל, ושתמיד קיימת אפשרות, גם במצב קשה ומסובך ביותר, לעשות צעד קטן שיחולל תנועה ושינוי במצב. איך להתמודד עם קושי גדול? מה לעשות כשאין פתרון? כיצד למצוא מוטיבציה להתמדה? איך לפרק בעיות גדולות? כיצד להתגבר על ייאוש בחיים? איך להטיל ספק באמונות מגבילות? ...
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה יש קושי בחיים? למה קשה להצליח בחיים? למה קשה לי בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה קשה למצוא זוגיות? למה קשה למצוא אהבה? למה הפרנסה קשה? למה קשה להיות מאושר? למה קשה לעשות כסף?
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה יש קושי בחיים? למה קשה להצליח בחיים? למה קשה לי בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה קשה למצוא זוגיות? למה קשה למצוא אהבה? למה הפרנסה קשה? למה קשה להיות מאושר? למה קשה לעשות כסף?
קשיים בחיים, למה החיים קשים? למה קשה בחיים? למה יש קושי בחיים? למה קשה להצליח בחיים? למה קשה לי בחיים? למה החיים כל כך קשים? למה קשה למצוא זוגיות? למה קשה למצוא אהבה? למה הפרנסה קשה? למה קשה להיות מאושר? למה קשה לעשות כסף? למה החיים כל כך קשים ומה המשמעות של הקושי בחיים? השאלה למה החיים קשים מטרידה אנשים רבים: קשה להצליח, קשה להתעשר, קשה למצוא זוגיות טובה, קשה להיות מאושרים, ואפילו קשה לעשות כסף. למה אי אפשר שהחיים יהיו פשוטים וקלים יותר? אליעד כהן מסביר לעומק את הנושא ואומר שיש משמעות עמוקה לקושי. הרעיון המרכזי הוא, שאם החיים היו קלים מדי, שום דבר ... הטובה היתה מאבדת כל משמעות. הרי אם כולם תמיד מרגישים טוב, כבר אין למה לשאוף, כבר אין למה לחכות. ההנאה מגיעה דווקא בגלל שקשה להשיג אותה. אנשים מעריכים דברים דווקא בגלל שהם ... הם עשירים, למעשה כולם הופכים להיות עניים, מכיוון שלשפע ולכסף אין כבר ערך ממשי. זאת הסיבה למה אנשים מעריכים כסף: בגלל שקשה להשיג אותו. אליעד נותן דוגמה נוספת: אם היה קל להשיג מטרות, לא היו קיימות בכלל מטרות. מטרה קיימת רק כאשר יש קושי להשיג אותה. אם אין אתגר ואין קושי, המטרה הופכת להיות חסרת משמעות, ואז היא כבר אינה מטרה יותר. עצם זה שיש קושי להשיג משהו, נותן לדבר הזה ערך, משמעות ותחושת סיפוק כשהוא מושג. האם אפשר היה לעשות את החיים רק קצת יותר קלים? אליעד כהן שואל: למה הקושי צריך להיות כל כך גדול? למה אי אפשר שיהיה פשוט קצת יותר קל? הוא עונה על כך בכמה הסברים: הסבר ראשון, לפני זמן רב, אפילו לפני מאה טריליון שנה, היה הרבה יותר קשה להשיג דברים. אנשים היו צריכים להתאמץ פי כמה ... שיש כרגע. אם החיים יהיו קלים יותר, עדיין אנשים יתלוננו וירצו שיהיה אפילו יותר קל. הסבר שלישי הוא שלכל מטרה יש את רמת הקושי שלה. יש מטרות שקלות להשגה, ויש מטרות שקשות להשגה. כל ... אתה נמצא, ומה המצב מסביבך. המורכבות הזו הופכת את החיים למעניינים, כי כל אדם מוצא מטרות שמתאימות לו, והוא מתמודד עם רמות קושי שונות בהתאם למי שהוא. מה המשמעות העמוקה של קושי בחיים? אליעד מסביר שדווקא בגלל הקושי להשיג מטרות, יש משמעות לחיים. בלי קושי, החיים היו חסרי משמעות לחלוטין. הוא נותן דוגמה ... וגם הצליח להישאר בחיים, אבל זה כבר סיפור אחר ופחות קשור ישירות לנושא. באופן כללי, התשובה היא שההנאה מגיעה דווקא מתוך הקושי, ההתגברות על מכשולים, והאתגר. המסקנה הברורה שאליעד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: קושי, כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קושי, איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי קואצ'ינג, ספרים על אימון אישי בנושא קושי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 04:50:01 - wesi1