אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אהבה ✔ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד?

אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז.

איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד?

לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן הוא יקבל פרס שהוא מאוד רוצה, הילד תמיד ירצה פרס גדול יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו.

האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו "עזוב את הבובות, בוא תלמד", אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב.

איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו?

אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך השחקן היריב חושב ואיך לנצח במשחק. אפשר לנתח איתו מהלכים במשחק, לחשוב למה שחקן מסוים הצליח לעבור אותו, מה עבר בראש של השחקן היריב כשהוא החליט על פעולה מסוימת, ואיך אפשר לשפר את המשחק בעזרת אסטרטגיה. לפי אליעד, ככל שהילד יתרגל להפעיל את המחשבה דרך הדברים שמעניינים אותו, כך הוא ישתפר ביכולת שלו להפעיל את המחשבה בתחומים אחרים.

מה הטעות הנפוצה בטיפול בהפרעות נפשיות ואיך לטפל נכון?

אליעד נותן דוגמה נוספת של טיפול בהפרעות נפשיות. הוא מזכיר דוגמה מתוכנית של דוקטור פיל, שבה הוא טיפל בסלבריטאית שחשבה שרוצים להרוג אותה. הגישה של דוקטור פיל הייתה להגיד לה שהיא חושבת בצורה שונה מרוב האנשים ולכן יש לה בעיה. אבל אליעד טוען שזו טעות - כי אדם שחושב שכולם רוצים לפגוע בו לא יתרשם מהטענה שהוא חושב אחרת מרוב האנשים. הרי מבחינתו, רוב האנשים הם הבעיה.

הגישה הנכונה לפי אליעד היא לא להתווכח עם האדם אלא להכריח אותו לחשוב באופן עמוק ומפורט על המחשבות שמטרידות אותו. אם האדם חושב שרודפות...
עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר.

אם היית אומר לו "בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים" הוא היה מתרכז "תתרכז בלראות טלוויזיה" מתרכז ומתרכז ואין לו בעיית ריכוז יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד "טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו".

דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שהלימודים האלה יתנו לו משהו מאוד טוב שהוא רוצה אותו ואז הוא יתרכז בלימודים בשביל לקבל את המשהו הטוב הזה או שניצור לו התניה שאם הוא לא יקשיב בלימודים יקרה משהו מאוד רע שהוא לא רוצה אותו ואז הוא יקשיב בלימודים בשביל לברוח מהרע הזה.

ש: או מצד הרע או מצד הטוב.

אליעד: נכון או מצד זה שהוא חושב שהלימודים יתנו לו משהו ממש טוב או אם הוא לא ילמד יגיע אליו משהו ממש רע אבל בשני המקרים הוא יתרכז. אבל בהנחה שאנחנו לא רוצים לעשות את זה בהנחה שאומרים "אוקי לא בא לו ללמוד" עכשיו אוקי אז איך אפשר לגרום לו כן להיות חכם למרות שלא מעניין אותו הלימודים זאת השאלה.

ש: איך עוד פעם?

אליעד: נגיד שיש לך ילד שלך הוא הולך לבית הספר עכשיו אנחנו רוצים שהוא ילמד לקרוא ולכתוב אנחנו רוצים שהוא ילמד מתמטיקה, מחויב לנו שהוא ידע לקרוא שהוא ידע לכתוב שהוא ידע מתמטיקה נגיד, אוקי אבל הוא לא רוצה ללמוד מתמטיקה לא רוצה ללמוד לקרוא לא רוצה ללמוד לכתוב מה עושים, כן מה הפתרון?

ש: אז אמרת קודם כל למוצא.

אליעד: לא בהנחה שאנחנו לא רוצים לאיים עליו ולא רוצים לשחד אותו, אז מה תגיד לו "מה אתה הכי רוצה? יפה אם תצליח במבחן תקבל את מה שאתה הכי רוצה" זאת אפשרות אחת אבל לכמה זה יכול להחזיק שמונה שנים כל פעם תעלה את הרף הוא יגיד אני רוצה בית אני רוצה רכב כל פעם יבקש משהו יותר גדול, הוא יגיד הוא רוצה מטוס רוצה נהג פרטי כל פעם משהו יותר גדול.

ש: מלמדים אותו לחפש את האמת.

אליעד: רגע חכה תאיים עליו מה תאיים עליו, מתישהו זה מה תאיים עליו שתהרוג אותו? מתישהו הוא יגיד "טוב תהרוג אותי לא אכפת לי להתאבד בכלל לבד" בסדר.

ש: אז מה אתה רוצה שהוא יעשה בלי חשק?

אליעד: לא.

ש: אז עם חשק זה פרס.

אליעד: אז אי אפשר שהוא ילמד כי הוא לא אוהב ללמוד אז איך אנחנו יכולים ללמד אותו לקרוא ולכתוב או כל דבר שהוא לא דרך המסגרת הרגילה. נגיד שיש לך ילד לדוגמה נגיד סתם, שהוא נגיד רואה בובספוג נגיד אבל מה לעשות שגם כשהוא מתבגר הוא ממשיך לראות את זה או נגיד הוא משחק עם בובות למרות שהוא מתבגר או נגיד שהוא משחק במשחקים של ילדים קטנים למרות שהוא כאילו מתבגר אז השאלה היא ואז יש כאלו הורים שזה מפריע להם אז יש כאלו שיגידו "זה וזה והוא עדיין משחק עם בובות". מה לעשות איך אפשר להעביר אותו לעולם של הבוגרים למרות שהוא ממשיך להתעסק עם הדברים של הילדים הקטנים, תשובות מה התשובה?

ש: ללמד אותו לבדוק מה האמת.

אליעד: מה זאת אומרת פרקטית, מה לעשות פרקטית?

ש: פרקטית כשהוא עושה משהו.

אליעד: מה עושים לפני שמחפשים תשובה?

ש: מבינים את השאלה.

אליעד: יפה, מה ההנחות יסוד של השאלה מישהו שאל שאלה מה ההנחות יסוד שלו? שיש סתירה בין לשחק בבובות לבין להתבגר בין זה לזה. האם הסתירה הזאת נכונה? לכאורה כן כי אנשים בוגרים לא משחקים בבובות, אבל האם היא בהכרח נכונה האם בהכרח שלשחק בבובות לא מאפשר לך להתבגר?

ש: לא, לא מחויב.

אליעד: למה לא איך תתבגר אתה חי בעולם של בובות אתה לא מתבגר אתה לא לומד אתה לא יכול ללמוד אתה כל היום משחק בהפסקה איך תלמד.

ש: הבנת המשחק כאילו משתנה כאילו.

אליעד: שמה?

ש: כשאתה צעיר כשאתה ילד אז אתה משחק בבובות אבל כאילו כשהוא מבוגר יותר.

אליעד: לך יש נכד מה את רוצה שהוא יהיה יותר חכם ואת אומרת לו בוא תשמע הרצאה, הוא לא רוצה לשמוע הרצאה והוא אומר לך "לא אני רוצה לראות כדורגל" נגיד זה מה שהוא רוצה, איך את יכולה לגרום לו להיות יותר חכם בתחום הזה שלנו תוך כדי שהוא רואה כדורגל הוא אומר לך "זה לא מעניין אותי יש לי הפרעת קשב וריכוז, איך שאני בא לשמוע וידאו של אליעד אני מאבד עניין" יש לו גם הפרעת קשב וריכוז למה כי זה לא מעניין אותו הוא לא מבין את זה זה קשה לו.

נגיד את אפילו נגיד את שומעת עשר שעות ופתאום איבדת קשב וריכוז את רוצה עוד שעה אבל אין לך קשב וריכוז בא לך להכין אוכל, איך את יכולה דרך זה לנווט את עצמך למשהו אחר? התשובה פשוטה מאוד התשובה היא שברמת הצורה יש קונפליקט בין ללמוד ולהשכיל והחכים ולהיות פיקח ובוגר ומה שזה לא יהיה לבין לשחק בבובות לראות כדורגל לראות סרטים מצוירים מה שזה לא יהיה, אבל במהות זה לא מחייב שהיה קונפליקט כזה למה כי הכל תלוי איך המוח חושב על מה שהוא עושה.

זאת אומרת אם לדוגמה נגיד ילד משחק בבובות וזה מה שהוא אוהב לשחק בבובות כל פעם כשאתה אומר לו "בוא תלמד" הוא אומר "לא אני לא רוצה ללמוד רוצה לשחק בבובות", בהנחה שאנחנו מאפשרים לו לשחק בבובות זה לא מחייב שהוא לא יוכל ללמוד, למה? שחק איתו בבובות אבל תעלה את הרף של המשחק בבובות תיצור עומק בתוך המשחק בבובות. נגיד לדוגמה נגיד שרוצים ללמד ילד לקרוא וההוא משחק בבובות בוא ניצור איזה דבר שהוא יצטרך לקרוא בשביל לשחק בבובות לא "אל תשחק בבובות בוא תקרא" לא.

מה אנחנו יכולים לעשות את המשחק בבובות שיהיה יותר מעניין באמצעות הצורך שלו לקרוא? אז בהתחלה נגיד אנחנו ניתן שמות לבובות ואז אנחנו נגיד שהם מחליפים אולי שמות ואז נגיד נעשה שלטים ואותיות וכל מיני דברים ואז הוא צריך להתחיל לקרוא ואז נוצר לו יותר עניין מהמשחק בבובות בגלל שהוא התחיל לקרוא. אוקי נגיד אנחנו רוצים שהוא יפעיל את השכל אז אנחנו נראה מה מעניין אותו וננסה שהוא יפעיל את השכל במה שמעניין אותו.

ש: כן זה משהו שחשבתי דווקא לגבי איזה משהו, לדוגמה בדברים שאני מתעסק כל מיני בקיצור מדובר בזה, חשבתי בגלל שזה מעניין אותי מאוד שמה דווקא לחפור ולנסות למצוא את הדברים שאני לומד אותם לדוגמה פה.

אליעד: לא רק זה הדרך היחידה שלך להבין את מה שלומדים פה זה אם תחפור שם, אם תחפור שם תבין את מה שלומדים זה יהיה לך מוחשי אותו דבר בדיוק לגבי, עכשיו אם הבן אדם בא בגישה שזה מחויב אצלו שהוא אומר "אין מי שעושה את זה לא יכול להיות חכם, מי שרואה את זה לא יכול להיות חכם אין פתרון" אבל זאת לא האמת כי כל דבר בעולם השאלה איך עושים אותו. ילד לצורך העניין מעניין אותו לעשות פעולה מסוימת זה מה שמעניין אותו, עכשיו אפשר להילחם להגיד לו "אל תעשה את זה לך תלמד, אל תעשה את זה לך זה וזה" ואפשר לנסות ליצור לו יותר עניין.

לראות "מה הוא רוצה? הוא רוצה את המשחק כדורגל בא ננסה לגרום לו להיות יותר חכם בכדורגל", איך נגיד? "אתה הכי אוהב כדורגל אתה רוצה להיות שחקן כדורגל אין בעיה גם בשביל להיות שחקן כדורגל אתה צריך שכל, תגיד למה הוא הצליח לעקוף אותך איך הוא עבר אותך מה הוא חשב, מה עבר לו במוח כשהוא ראה את הרגל שלך זזה ימינה למה הוא חשב את זה ובמה זה תלוי ובוא ניקח משחקים מסוימים וננתח אותם, במה זה היה תלוי שהם ניצחו במה זה לא?" ומפעיל את השכל.

בשביל להיות המאמן כדורגל הכי טוב בעולם אתה צריך הרבה שכל גם בשביל להיות שחקן טוב אתה גם צריך שכל בסוף זה כבר הופך לאינסטינקט אבל צריך שכל "איך אני יכול לתמרן אותו אני אעשה ככה הוא יחשוב ככה ואני אעשה ככה הוא יחשוב ככה, נעשה ככה נעביר לפה" כל מיני היבטים ועניינים והשכל יכול להתפתח דרך כל צורה. עכשיו אותו דבר נגיד באופן כללי לגבי בן אדם שנחשב למשוגע שסובל מאיזו הפרעה, אז היה נגיד איזה יש אחד נקרא דוקטור פיל נכון?

ש: כן.

אליעד: אחד מישהו שהוא איזה דוקטור איזה משהו מסוים ואז הביאו איזו מישהי שהיא כאילו סלבריטי שיש לה איזו הפרעה שהיא חושבת שרודפים אחריה רוצים להרוג אותה, אוקי זאת ההפרעה והוא צריך להסביר לה שהיא טועה אוקי אז מה האסטרטגיה שהוא נקט אחת מהאסטרטגיות? הוא אומר לה "את חושבת בצורה שונה ממה שרוב האנשים חושבים את צריכה לחשוב כמו רוב האנשים יש לך בעיה עם זה" משהו כזה אבל אם בן אדם לדוגמה חושב שרוב האנשים רוצים לדפוק אותו אז להגיד לו "הבעיה שאני מאבחן אצלך זה שאתה לא חושב כמו רוב האנשים" הוא אומר "נכון כי הם מנסים לדפוק אותי כי מה אני אמור לעשות עם זה" הוא אומר "נכון למה שאני אחשוב כמו רוב האנשים".

אבל השיטה הנכונה לטפל בבן אדם עם הפרעה עם שיגעון עם דמיון היא באמצעות זה שאומרים לו "מה חושב ככה וככה בא ננסה להפעיל את השכל על מה שאתה חושב במה שאתה חושב, אתה חושב שרודפים אחריך? מי רודף מה רודף למה" הוא יגיד כן ואז הוא יתחיל להמציא סיפורים, עכשיו רוב האנשים מפחדים מזה אם אני אגיד לו "מי רודף אחריך?" אז הוא עכשיו יהיה עוד יותר משוגע, לא "מי רודף אחריך? אתה יודע שלוש מפלצות, איך הן נראות? ככה וככה, אוקי ומה הן מאיימות עליך ואיך אתה יודע שזה מה שהן מאיימות אולי הן מאיימות עליך בעוד משהו, רגע אבל קודם אמרת שהן לא מאיימות עליך בזה איך אתה בטוח, אתה בטוח אתה לא בטוח רגע ואולי כן אולי לא".

להתחיל להפעיל לא על הספק להתחיל להפעיל את המוח "איך הגעת לזה זה מחויב?" לא צריך להילחם בו "לא נכון מה שאתה חושב זה לא נכון" לא, "כל מה שאתה אומר זה נכון רק בא נבדוק מה ההיגיון בזה".

ש: למרות שזה אותו דבר מה שאתה עושה.

אליעד: אני אומר בוא נאלץ אותו, אני המחויב שלי הוא לאלץ אותו להפעיל את השכל זה המחויב, במה? לא אכפת לי במה תפעיל את השכל בלקחת סוכריה ואיך לחתוך אותה בצורה הכי סימטרית "אתה אוהב סוכריות? בא נעשה עכשיו סוכריות לחתוך אותן בצורה סימטרית זה המשחק שלנו, בוא נחתוך אותן בצורת משולשים וצריך שהמשולשים יהיו שווים בגודל זה...
צורך הישגים איומים הפרעות סלבריטאים למה הוא אתה הכי רוצה פסיכולוג התאבדויות להתפתח פיתוח חשיבה adhd אהבה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך לטפל איך לטפל במשוגע איך לטפל במשוגעים איך ללמד איך ללמד ילדים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות למידה בעיות נפשיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות הפרעות אישיות הפרעות נפש הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת אישיות הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה חולה נפש חולי נפש חינוך חינוך ילדים טיפול טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול בילד טיפול בילדים טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח טיפולים טיפש ילד ילד לא אוהב ללמוד ילד משחק בבובות ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לטפל לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח לטפל במשוגע לטפל במשוגעים ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמוד למידה מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח מחנך מחנכים מטופל מטופלים מטפל משוגע משוגעים משחק משחקים נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה קושי קשב קשב וריכוז קשב וריכוז ילדים קשיי למידה קשיים ריכוז ריכוז וקשב שיגעון
אהבה / לאהוב / להתאהב / התאהבות / שנאה / לשנוא - הכל כולל הכל על אהבה / לאהוב / להתאהב / התאהבות / שנאה / לשנוא - רשימת כל הנושאים
אהבה לאהוב להתאהב התאהבות שנאה לשנוא - הכל כולל הכל על אהבה לאהוב להתאהב התאהבות שנאה לשנוא - רשימת כל הנושאים אהבה לאהוב להתאהב התאהבות שנאה לשנוא אהבה אגואיסטית אהבה או אינטרס אהבה או הרגל אהבה או שנאה אהבה אובססיבית אהבה אחרי אהבה אחרי מריבה אהבה אחרת אהבה אין סופית אהבה אינטרסנטית אהבה אלוהית אהבה אמיתית אהבה אמיתית ונצחית אהבה אמיתית לעולם אהבה אמיתית עצמית אהבה אפלטונית אהבה בוגרת אהבה בזוגיות אהבה בחיים אהבה ביחס למציאות אהבה בין בני זוג
אהבה, מהי אהבה? מה זאת אהבה? משמעות אהבה, מהי עבורך אהבה? לאהוב, להתאהב, אהבה מהי, אהבה זוגיות, אהבה בזוגיות, מהי אהבה עבורך?
אהבה, מהי אהבה? מה זאת אהבה? משמעות אהבה, מהי עבורך אהבה? לאהוב, להתאהב, אהבה מהי, אהבה זוגיות, אהבה בזוגיות, מהי אהבה עבורך?
אהבה, מהי אהבה? מה זאת אהבה? משמעות אהבה, מהי עבורך אהבה? לאהוב, להתאהב, אהבה מהי, אהבה זוגיות, אהבה בזוגיות, מהי אהבה עבורך? מהי אהבה ומה משמעותה? אהבה היא נושא אשר לעיתים קרובות נתון לפרשנויות שונות, ואליעד כהן מציע במהלך השיחה לעסוק במהות המילה אהבה ולבחון את משמעותה האמיתית מעבר להוראות מקובלות. השיחה מתחילה עם השאלה מה זאת אהבה?, ומיד אליעד מאתגר את הדוברים להפעיל את המחשבה ולבחון את משמעות המילה לא רק לפי ההקשר הרגשי, אלא גם מנקודת מבט פילוסופית. האם אהבה היא רק רגש או שיש לה גם תנאים? במהלך השיחה, אחד המשתתפים מציין כי הוא אוהב חופש, כסף ושמש. אליעד כהן לא מקבל את התשובה הזו כאהבה אמיתית, הוא שואל את המשתתף אם הוא מוכן למות למען כסף, ומסביר שבאהבה אמיתית אין תנאים. לדבריו, אם אהבה נושאת עמה דרישות או תנאים, אז היא למעשה לא אהבה אלא רצון או צורך. אליעד מסביר שמה שנראה כמו אהבה עשוי להיות בעצם רצון להשיג משהו שנמצא מחוץ לאדם, ולא חיבור אמיתי אליו. האם אהבה היא דבר מוחלט? אליעד מוסיף ומציין שלפני שאנחנו מדברים על אהבה, יש להבין לעומק מה המשמעות של המילה אהבה עבור כל אחד. לא מדובר במילה שמכילה איזושהי אמת מוחלטת, אלא במונח גמיש ששונה בין בני אדם. כל אחד תופס את האהבה בדרכו, ולכן אין תשובה אחת נכונה לגבי מהות האהבה. האם אהבה שווה עבדות? בהמשך השיחה, אחד המשתתפים מציין שמה שמאפיין אהבה בעיניו הוא הצורך לכבד ולהיות תמיד זמין עבור מישהו אחר, ובכך הוא מציין דימוי של שעבוד. אליעד מציין שזו לא אהבה אלא תלות, ושאם אנחנו
מה זו אהבה? מהי אהבה? מה ההגדרה של אהבה? מהו הרגש של אהבה? מהי תחושה של אהבה? מהו רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה?
מה זו אהבה? מהי אהבה? מה ההגדרה של אהבה? מהו הרגש של אהבה? מהי תחושה של אהבה? מהו רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה?
... זו אהבה? מהי אהבה? מה ההגדרה של אהבה? מהו הרגש של אהבה? מהי תחושה של אהבה? מהו רגש של אהבה? מהי הרגשה של אהבה? האם זו אהבה? מה יוצר אהבה? איך נוצרת אהבה? מה זה אהבה? מה זאת אהבה? מה זו אהבה ומה ההגדרה האמיתית שלה? אליעד כהן פותח בשאלה מרכזית ועמוקה מאוד: מה זו אהבה? כיצד מגדירים אהבה? כשאנו אומרים שאנו אוהבים משהו, למה בדיוק אנחנו מתכוונים? התשובה המקובלת בציבור היא שאהבה היא קשר רגשי מסוים בין שתי ישויות או בין ישות לעצמה. אך אליעד מיד ... בהגדרה זו. לדבריו, זו הגדרה מאוד גרועה ולא מדויקת. מדוע? מכיוון שהגדרה כזו יכולה להתאים למקרים רבים שלא בהכרח נחשבים אהבה. לדוגמה, לא כל קשר רגשי בין שתי ישויות הוא אהבה, ולכן זו הגדרה חלקית ולא שלמה. כדי להבהיר את הנקודה, אליעד כהן נותן ... כי לא כל כלי שמשתמשים בו הוא בהכרח כוס. לכן, לדבריו, הגדרה מדויקת חייבת להגדיר מה בדיוק מייחד את הדבר המוגדר. האם אהבה היא פשוט להרגיש טוב מאוד? ממשיך אליעד ומסביר שאפשר לחשוב שאהבה זה פשוט להרגיש טוב מאוד מאוד. למשל, אם מישהו אומר אני אוהב ארוחה טובה מאוד, האם זה אומר שהוא באמת אוהב את הארוחה כמו שהוא אוהב אדם? האם אהבה זה רק דרגה חזקה של להרגיש טוב? אליעד מחדד שהבעיה היא כי יש דברים שאנחנו מרגישים טוב לגביהם, אבל לא היינו מגדירים אותם כאהבה. לכן גם ההגדרה להרגיש טוב מאוד אינה מדויקת ואינה מספיקה. הוא נותן דוגמה פשוטה נוספת: אדם יכול ליהנות מאוד מארוחה או ממשקה מסוים, ולהגיד שהוא אוהב את זה, אך ברור שזה לא אותו סוג של אהבה כמו אהבה לאדם קרוב או בן משפחה. אדם יכול לומר שהארוחה הייתה טובה מאוד, ועדיין לא מדובר באהבה אמיתית. מכאן שאליעד מוביל למסקנה ש
סוגים של אהבה, איך אתה רוצה שיאהבו אותך? איך אתה רוצה לקבל אהבה? מה נחשב בעיניך לאהבה? למה אתה קורא אהבה? איך התרגלת לקבל אהבה? מהי אהבה בעיניך? איך אתה נותן אהבה? רצון לתת, רצון לקבל, מתנות חינם
סוגים של אהבה, איך אתה רוצה שיאהבו אותך? איך אתה רוצה לקבל אהבה? מה נחשב בעיניך לאהבה? למה אתה קורא אהבה? איך התרגלת לקבל אהבה? מהי אהבה בעיניך? איך אתה נותן אהבה? רצון לתת, רצון לקבל, מתנות חינם
... של אהבה, איך אתה רוצה שיאהבו אותך? איך אתה רוצה לקבל אהבה? מה נחשב בעיניך לאהבה? למה אתה קורא אהבה? איך התרגלת לקבל אהבה? מהי אהבה בעיניך? איך אתה נותן אהבה? רצון לתת, רצון לקבל, מתנות חינם מה ההבדל בין אהבה עם תנאים לאהבה בלי תנאים? יש שני סוגים עיקריים של אהבה: אהבה עם תנאים ואהבה בלי תנאים. אליעד כהן מסביר שאהבה עם תנאים היא כזו שמותנית בהתנהגות, בהתאמה לציפיות או במילוי דרישות מסוימות. לדוגמה, אם אדם מתנהג באופן מסוים, הוא מקבל אהבה, ואם לא - האהבה מופסקת. אהבה בלי תנאים, לעומת זאת, היא אהבה שמתקבלת ללא קשר להתנהגות או לדרישות, כלומר, האהבה קיימת בכל מקרה. איך הרגלי קבלת אהבה מההורים משפיעים על הזוגיות? אליעד מדגיש שההרגלים שאדם רוכש בילדות לגבי קבלת אהבה משפיעים באופן ישיר על ציפיותיו במערכות יחסים זוגיות. מי שהתרגל לקבל אהבה ללא תנאים מהוריו, עלול לחוות קושי כשייכנס למערכת יחסים שבה בן או בת הזוג מציבים תנאים או מעירים הערות. למשל, אדם כזה עלול לפרש כל ביקורת או דרישה לשינוי כהוכחה לכך שלא אוהבים אותו באמת. לדוגמה, אם בן זוג מתלונן או מבקש שינוי בהתנהגות מסוימת, האדם שחונך לאהבה ללא תנאים יחשוב מיד: הוא לא אוהב אותי, כי הוא לא מקבל אותי כמו שאני. האם אהבה בלי תנאים היא אהבה אמיתית? אליעד מעלה נקודה חשובה: אהבה עיוורת, כזו של מעריץ שלא מביע שום ביקורת, אינה בהכרח אהבה אמיתית. הוא מסביר כי ייתכן שאדם כזה בכלל לא אוהב אותך באמת, אלא רק אוהב את התחושה שהוא מקבל מהקשר. לדוגמה, אם מישהו אף פעם לא מעיר לך הערה, ייתכן שהוא לא באמת מתעניין בך כאדם, אלא רק מקבל ממך ...
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 3
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 3 ואם האדם באמת בלב שלם, מקבל חיסרון כלשהו ... בשלמות, פירושו, שהאדם מסתכל לחיסרון ישר בעיניים, והאדם מישיר מבט לתוך החיסרון, והאדם מקבל ואוהב את החיסרון, כפי מה שהוא, בלי שום סיבה ובלי שום תנאי. ואם האדם מצליח באמת, לאהוב חיסרון כלשהו, בלי שום סיבה ובלי שום תנאי. הרי שממילא, המצב התודעתי הזה, מוביל לכך, שהאדם יאהב את כל החסרונות האפשריים, בלי שום סיבה ובלי שום תנאי. כי אם יש סיבה, למה האדם אוהב חיסרון אחד יותר מאשר חיסרון אחר, הרי שזאת אהבה עם תנאים, שהיא לא אהבה מוחלטת. ואם האהבה היא מוחלטת, בלי שום תנאים כלל, אז ממילא, היא כלפי כל הדברים כולם. וזה בעצם אומר, שאם האדם באמת, לא רוצה, ולא מחפש אהבה מוחלטת, אם זה באמת, בלב שלם ובאופן מוחלט, הרי שזה אומר, שהאדם באופן מוחלט, מקבל ואוהב באופן מוחלט, לפחות טיפה אחת של רע. כי אם האדם לא אוהב באופן מוחלט, אפילו לא טיפה אחת של רע, הרי שממילא זה אומר, שהאדם באופן יחסי, כן מחפש אהבה מוחלטת, לפי כמה שהוא לא אוהב את הרע. ואם האדם הגיע למצב של אהבה מוחלטת, או אם האדם הגיע למצב שבו, הוא באופן מוחלט, לא מחפש אהבה מוחלטת, שזה בדיוק אותו הדבר ממש, הרי שזה אומר, שבשלמות, האדם מקבל באופן מוחלט, אפילו טיפה אחת של רע. ואז ממילא זה אומר, שהאדם אוהב בלי תנאים ובאופן מוחלט, גם את כל הרע כולו. כי האהבה שהיא בלי תנאים כלפי דבר אחד, היא מתרחבת ומתפשטת והיא מקיפה וממלאת את האדם, גם כלפי כל שאר הדברים שיש בעולם. ואז ממילא, לא שייך שהאדם יחפש אהבה יחסית. והאדם מחפש אהבה יחסית, רק משום שהוא מחפש את האהבה המוחלטת, שהוא לא רוצה להרגיש שום רע, ואז הוא מחפש כמה שיותר טוב. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, הוא זה שמניע את החיפוש אחרי אהבה יחסית. והרצון של האדם להרגיש רק טוב, הוא זה שדוחף את האדם לחפש כל הזמן כמה שיותר אהבה, כדי להתקרב כמה שיותר למצב של רק אהבה. והאדם כל הזמן רוצה יותר
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 2
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב , רק אהבה - חלק 2 והרעיון הוא, שכל חיפוש אחרי אהבה יחסית, או אהבה כלשהי בכלל, הוא תמיד נובע מתוך חוסר אהבה מוחלטת. והוא תמיד, מרחיק את האדם מהאהבה המוחלטת. כי באהבה המוחלטת, לא מחפשים אהבה, כי יש תמיד אהבה. וכל חיפוש אהבה באשר הוא, הוא מחזק את החשיבה השיפוטית, שהיא אוהבת רק עם תנאים ועם סיבות, ושהיא יוצרת, אהבה יחסית. ונראה אם כן, כי האהבה היחסית, היא מנוגדת, לאהבה המוחלטת. וזה בעצם אומר, שנראה, שהאהבה היחסית והאהבה המוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. שהחיפוש אחרי אהבה יחסית, מרחיק את האדם מאהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה מוחלטת, מרחיק את האדם מאהבה יחסית. כי לחפש אהבה מוחלטת, פירושו, להפסיק לחפש אהבה יחסית. כי אהבה מוחלטת פירושה, רק לאהוב, ולהיות במצב של רק
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 1
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 1 ובו יתבאר, מהי אהבה מוחלטת ומהי אהבה יחסית? ויתבאר, מהו ההבדל שבין שני סוגי האהבה האלו? ויתבאר, כיצד החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, גם מחזק וגם מחליש, את האהבה היחסית? ויתבאר, כיצד המרדף אחרי אהבה יחסית, מחליש וגם מחזק את האהבה המוחלטת? ויתבאר גם, למה קשה לאהוב? ולמה קשה למצוא אהבה? ולמה דווקא הרצון לאהוב, למה הוא יכול להחליש את האהבה? ולמה לפעמים, דווקא הרצון לאהבה, דווקא הוא יוצר שנאה? ולמה לפעמים, דווקא השנאה וחוסר הרצון לאהוב, למה דווקא הם יוצרים אהבה? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש שני סוגים של אהבה . יש אהבה יחסית ויש אהבה מוחלטת. ואהבה יחסית פירושה, אהבה, שהאדם אוהב, עם תנאים ועם סיבות. וכאשר האדם אוהב עם תנאים ועם סיבות, אז האהבה שלו, היא מעורבת, גם עם שנאה. דהיינו, האהבה היא לא שלמה. כי כאשר ה
בגידות בזוגיות, האם לבגוד או לא לבגוד? האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד, חלק 1
בגידות בזוגיות, האם לבגוד או לא לבגוד? האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד, חלק 1
... בזוגיות, האם לבגוד או לא לבגוד? האם בגידה זאת חוסר אהבה? האם יש בגידה לגיטימית? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, מהי אהבה? איך להביע אהבה? מותר לבגוד, לגיטימי לבגוד, בסדר לבגוד, חלק 1 האם בגידה בזוגיות בהכרח מעידה על חוסר אהבה? שאלת הבגידה בזוגיות מעלה את השאלה האם בגידה, כאשר בן זוג מקיים יחסי מין עם אדם אחר, בהכרח מעידה על חוסר אהבה כלפי בן הזוג השני. אליעד כהן מציג את הדיון באופן פתוח ומנסה לברר את היחס בין מושגי האהבה, הזוגיות, והבגידה. הוא מדגיש כי ההגדרה המדויקת של אהבה היא לא בהכרח חיונית להבנת ... להתמקד במשמעות המעשית של הדברים. מהי הדרך הפשוטה ביותר להבין אם בגידה היא חוסר אהבה? אליעד מציע דרך פשוטה וברורה כדי לקבוע אם בגידה היא ביטוי של חוסר אהבה או לא. הוא טוען שהמבחן ... בדיוק. אם התשובה היא שלילית (לא הייתי רוצה שיעשו לי את זה), הבגידה מבטאת חוסר אהבה, מכיוון שאהבה אמיתית מחייבת התחשבות ברגשות ... זאת, אם האדם מוכן לקבל בגידה דומה מצד בן הזוג, ניתן להניח שלא מדובר בהכרח בחוסר אהבה, לפחות לא מבחינת ההתייחסות ... אליעד בוחן גם את השאלה האם הסיבה או המניע לבגידה משפיעים על התשובה אם מדובר בחוסר אהבה או לא. דוגמה לכך היא כאשר ... אם האדם טוען שניסה את כל האפשרויות, הרי שאם הגיע למצב של בגידה כנראה שכבר אין מספיק אהבה או שהאהבה פחתה מאוד. האם בגידה יכולה ... לבן זוגו הרשמי. עם זאת, אליעד מדגיש שבזמן ביצוע הבגידה עצמה יש ביטוי ברור לחוסר אהבה, כי עצם הצורך לקחת הפסקה ... שבן זוגו יבגוד בו אילו המצב היה הפוך? אם התשובה שלילית, אז גם במקרה הזה יש חוסר אהבה, כי פעולה של אהבה אמורה להיעשות מתוך התחשבות בתחושות בן הזוג, ולא רק על בסיס צרכים אישיים. מהו קשר בין אהבה, הזדהות ואכפתיות? הסבר מפורט יותר שאליעד נותן מתייחס למהות של אהבה וקשר זוגי. לדבריו, אהבה נוצרת כאשר אדם מרגיש הזדהות עמוקה עד כדי כך שהוא חווה את האני של בן הזוג כשלו. לפי הגדרה זו, אם האדם אוהב באמת, הוא לא יעשה דבר שהוא ... לא היה רוצה שיבגדו בו, הוא למעשה מתעלם מהזדהות זו, ולכן הבגידה היא ביטוי ברור לחוסר אהבה ברגע נתון זה. האם הדדיות חיונית לאהבה אמיתית? אליעד מדגיש שהדדיות והתחשבות בבן הזוג הן חלק אינטגרלי מאהבה אמיתית. כלומר, גם אם אדם היה ... שלילית, הרי שלמרות הנכונות האישית של הבוגד לקבל בגידה בעצמו, עדיין מדובר בחוסר אהבה, מכיוון שאין כאן הדדיות של ... שאדם לא היה רוצה לחוות בעצמו לא אמורה להיות מופנית כלפי בן הזוג, אחרת מדובר בחוסר אהבה וחוסר התחשבות ברגשות הזולת. ... להמחיש את חשיבות ההקשבה וההתחשבות בהעדפות הצד השני. האם אפשר לבגוד ולהישאר בזוגיות אוהבת? אליעד מדגיש שהדיון כאן הוא לא האם אפשר לאהוב באופן כללי ולהישאר בזוגיות ...
מהי אהבה? מהי שנאה? איך לאהוב? איך לא לשנוא? אהבה אינטרסנטית, אהבה אגואיסטית, אהבה לבעלי חיים, אהבה ללא תנאים, מוות קליני, תודעה של תינוק, ניתוק מהגוף, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים
מהי אהבה? מהי שנאה? איך לאהוב? איך לא לשנוא? אהבה אינטרסנטית, אהבה אגואיסטית, אהבה לבעלי חיים, אהבה ללא תנאים, מוות קליני, תודעה של תינוק, ניתוק מהגוף, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים
... אהבה? מהי שנאה? איך לאהוב? איך לא לשנוא? אהבה אינטרסנטית, אהבה אגואיסטית, אהבה לבעלי חיים, אהבה ללא תנאים, מוות קליני, תודעה של תינוק, ניתוק מהגוף, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים מהי אהבה? מהי שנאה? איך לאהוב? איך לא לשנוא? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבנת מושגים עמוקים כמו אהבה ושנאה, וכוללת חקירה של איך אנחנו יכולים לחוות אותם ולהתמודד עימם בחיינו. בהרצאה הוא עוסק בשאלות מהותיות שקשורות ליחסים שלנו עם עצמנו ועם אחרים, במיוחד בנוגע לאהבה ללא תנאים. השיחה מתחילה בשאלה הבסיסית מהי אהבה? אליעד מציין כי אחת הדרכים להבין אהבה היא לשאול איך אנחנו יכולים לאהוב. הוא מדבר על אהבה אינטרסנטית - כלומר, אהבה שמבוססת על אינטרסים אישיים, ואהבה אגואיסטית, שהיא בעצם אהבה שמתמקדת בעצמנו ולא באחרים. מהו ההבדל בין אהבה ללא תנאים ואהבה עם תנאים? במהלך השיחה, אליעד מציע להבין את ההבדל בין אהבה ללא תנאים לבין אהבה עם תנאים. אהבה עם תנאים היא כזו שבה אנחנו מציבים דרישות או ציפיות מהאדם השני, ואילו אהבה ללא תנאים אינה מציבה שום דרישה והיא חופשית מכל תניה. אליעד שואל האם זה אפשרי לאהוב מישהו באמת ללא תנאים, ומעלה את השאלה אם אנחנו באמת יכולים לאהוב משהו או מישהו ללא תנאים. הוא מדגיש שהאהבה ללא תנאים לא יכולה להתקיים, שכן תמיד יש בתוכה איזה תנאי - אפילו אם מדובר בתנאי לא מודע. מהי אהבה אינטרסנטית? ההסבר על אהבה אינטרסנטית מציע כי כאשר אנחנו
מאמץ בזוגיות, זוגיות ללא תנאים, זוגיות עם תנאים, להתאמץ עבור הזוגיות, קשיים בזוגיות, להצליח בזוגיות, אהבה בזוגיות, אהבה ללא תנאים, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים, זוגיות בעד ונגד
מאמץ בזוגיות, זוגיות ללא תנאים, זוגיות עם תנאים, להתאמץ עבור הזוגיות, קשיים בזוגיות, להצליח בזוגיות, אהבה בזוגיות, אהבה ללא תנאים, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים, זוגיות בעד ונגד
... בזוגיות, זוגיות ללא תנאים, זוגיות עם תנאים, להתאמץ עבור הזוגיות, קשיים בזוגיות, להצליח בזוגיות, אהבה בזוגיות, אהבה ללא תנאים, אהבה בלי תנאים, אהבה עם תנאים, זוגיות בעד ונגד האם זוגיות דורשת מאמץ? זוגיות היא נושא שמעורר שאלות רבות לגבי דרישות והמאמץ שמערכות יחסים כאלה דורשות. אליעד ... אדם מציב לעצמו מטרות (כמו למשל לעבוד או להשיג תוצאה כלשהי), הוא נדרש להתאמץ, כי אם הוא רוצה משהו הוא חייב להשקיע מאמץ. ההסבר הראשון של אליעד מתמקד במושג האהבה ללא תנאים. הוא מציין שכאשר אדם מקבל את המציאות כפי שהיא, אין צורך במאמץ כלשהו. אם אדם לא מציב תנאים או דרישות, אז לא משנה אם הוא יאכל או ... לא ירגיש צורך לפעול. רק כאשר אדם מציב דרישות מהמציאות - בין אם מדובר בצרכים חומריים ובין אם רגשיים - הוא צריך להתאמץ להשיג אותם. בזוגיות, הציפייה היא לקבל אהבה ללא תנאים, מה שמוביל לעיתים לתחושת קושי במאמץ. לדוגמה, אם בת זוג מבקשת מבן הזוג לשנות משהו, זה יכול להיתפס כהוכחה לכך שהיא לא מקבלת אותו כפי שהוא. אליעד מתאר את הדינמיקה הזו בהשוואה לעבודה, שם התנאים ברורים - אם תעבוד תוכל לקבל את השכר המגיע לך. בזוגיות, לעומת זאת, יש לעיתים תחושה של אהבה ללא תנאים, מה שמקשה על ההתאמצות לשינוי או להתפשרות. לדוגמה, אם בן הזוג מבקש שתהיה מסודרת יותר, האישה עלולה להרגיש כי הבקשה מעידה על כך שהוא לא מקבל אותה כפי שהיא. מנגד, לפעמים קל יותר להתאמץ בזוגיות, כי יש כאן פוטנציאל לתגמול רגשני - אהבה ללא תנאים, תמיכה והבנה שאין במקום אחר. אם בן הזוג מבקש ממך משהו מתוך מקום של אהבה, היכולת לתת לו יכולה להרגיש טבעית יותר ומניעה את האדם להרגיש שהוא נותן את המיטב במערכת יחסים. האם אהבה בזוגיות באמת ללא תנאים? אליעד מדגיש כי בפועל, זוגיות תמיד כוללת תנאים מסוימים. הוא מציין כי אם מישהו אומר שהוא אוהב אותך ללא תנאים, אז זו לא באמת אהבה מיוחדת, כי הוא יכול לאהוב כל אחד באותה מידה. אהבה אמיתית ועמוקה תמיד תכלול תנאים - למשל, חיבור משותף, הבנת הצרכים של השני ועוד. אנשים מצפים לאהבה כזו שבאה עם תנאים מסוימים שמחברים אותם לרגש מיוחד אחד עם השני. ההסבר של אליעד לא מתמקד רק בהבנה זו אלא גם בפרקטיקה של מערכת יחסים. הוא מדבר על איך בזוגיות יש את תחושת האהבה ללא תנאים, בעיקר בשל הציפיות והחוקים המפולשים שבה. כל מה שנעשה בזוגיות, כמו למשל השגת תוצאות או השקעת מאמץ למען הצד השני, נתפס כמניב תגמול רגשי מתוך תחושת אהבה ללא תנאים. איך להתמודד עם התחושה שקשה להתאמץ בזוגיות? כדי להתמודד עם הקושי במאמץ בזוגיות, אליעד מציע שנזכור שגם אנחנו בעצמנו לא אוהבים בלי תנאים. אם אנו מצפים שמישהו יתאמץ למעננו, עלינו להבין שגם אנו לא באמת אוהבים בלי תנאים את הצד השני. אנשים תמיד מציבים תנאים - כל אחד מציב את מה שמקובל עליו. כאשר אדם מצפה לאהבה ללא תנאים, הוא בעצם רוצה לקבל תנאים אישיים שיתאימו לו, כמו שגם הוא עצמו עושה כלפי אחרים. מה המשמעות של מאמץ בזוגיות? מאמץ בזוגיות לא תמיד ... בתוצאה החומרית, אלא גם ברגש העמוק שמלווה אותו. כל מאמץ שנעשה בזוגיות לא מבוסס רק על מילוי הציפיות של הצד השני, אלא גם על הציפייה לקבל בתמורה את התחושה של אהבה ללא תנאים. מאמץ כזה מביא לתחושה של קבלה והבנה מהצד השני, שמבוססת על אהבה עמוקה, שהיא גם מותנית בתנאים מסוימים. הסוגיה המרכזית כאן היא שהציפייה לקבל אהבה ללא תנאים יכולה לפעמים להפריע למאמץ שנדרש להשקיע במערכת יחסים. המאבק הזה בין הציפייה לאהבה ללא תנאים לבין הצורך במאמץ לתוצאה מצוין כהיבט מרכזי במערכת זוגית. האם ניתן לאהוב את המציאות ללא תנאים? לפי אליעד, האפשרות לאהוב את המציאות ללא תנאים קיימת רק כאשר אין לאדם שום רצון או העדפה. ברגע שיש רצון, ישנם תנאים לאהבה. אם אדם לא מציב תנאים או רצונות כלפי המציאות, הוא לא יתאמץ בשום דבר, כי לא יהיה לו אכפת ממה קורה. במילים אחרות, אהבה ללא תנאים מאבדת את משמעותה כאשר יש רצון אישי כלשהו. האם זוגיות דורשת מאמץ? אהבה ללא תנאים בזוגיות למה קשה להתאמץ בזוגיות? מה המשמעות של מאמץ בזוגיות? האם אהבה בזוגיות באמת ללא תנאים? האם זוגיות דורשת מאמץ או צריכה להיות ללא תנאים? כדי להבין לעומק האם בזוגיות נכון להתאמץ או לצפות ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אהבה, דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אהבה, איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, אימון אישי לחיים בתחום אהבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4697 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:15:15 - wesi1