...
אגדות ילדים סרטי ילדים מצוירים ובדיוניים - מהי מהות העניין? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל כלשהו, שדרכו יכול האדם להתקרב אל הבנת המציאות כולה ואל האושר הפנימי של עצמו. ובמאמר הזה ננסה לבאר את עניין סרטי הילדים
ואגדות הילדים. כאשר ההתמקדות היא לא בכל סרטי הילדים, אלא בסרטים לילדים שלקוחים מעולם
האגדות והדמיון, או סרטים מצוירים, וכל הסרטים שהם בעיקר סיפורי
אגדות שרק ילדים יכולים ליהנות מהם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי סרטי הילדים כשמם כן הם, הם מתאימים בעיקר לילדים. בעיקר סרטים שיש בהם
אגדות שונות, שרק ילדים יכולים להזדהות ולהתחבר רגשית לתוכן של הסרט. כי ילד שעוד לא מכיר את העולם, ושאין לו עדיין דעות קדומות כלשהן על העולם, הוא יכול להתחבר לעלילה של ... המציאות, הוא יתקשה יותר להתחבר מבחינה רעיונית לסרט שלא משקף את המציאות של האדם הבוגר. וכפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם יש בו שכל. וגם סרטי הילדים שלקוחים מעולם
האגדות והדמיון, גם בהם יש המון שכל. כי לכל סרט מסרטי הילדים, יש את המסר שלו. וההבדל בין סרטי הילדים לסרטי המבוגרים, הוא בתרחיש של עלילת הסרט. כי גם בסרטי הילדים יש עלילה ... הילדים, אבל סרטי הילדים מדברים גם לרובד תת המודע של האדם, שבו האדם עדיין חושב כמו ילד. כי השלמות היא לחשוב כמו מבוגר, וגם כמו ילד בו זמנית. וסרטי הילדים ועולם
האגדות, הם מדברים אל נקודת הילד שיש בתוך האדם. וכאשר ילד רואה סרט ילדים, הילד מבין את הסרט ואת האגדה, לפי היכולת השכלית הלא מפותחת שלו. אך כאשר אדם בוגר נחשף לאיזה סיפורי
אגדות של ילדים, אז יש לו את הבחירה. או לבחור להתייחס אל אגדת הילדים כאל איזו מעשייה מטופשת, או לבחור להתחבר אליה דרך נקודת הילד שיש בתוכו, שהיא הנקודה שהייתה לכל אחד כאשר ... כעל איזה דבר משעשע, בלי לנסות לפענח בשכלו את המשמעויות הפילוסופיות והפסיכולוגיות של המסר שיש בסרט. ויש צורת הסתכלות מזלזלת של אדם בוגר, שהוא מתייחס לכל עניין
אגדות הילדים, כאל משהו מטופש שרק ילדים מסוגלים להתחבר אליהן ולאהוב אותן. אבל יש גם את צורת ההסתכלות הראויה, שבה האדם מסוגל להתחבר למשהו שהוא שונה מצורת החשיבה הרגילה שלו ... שאמרנו, הקושי להיות מאושר, הוא משום שלהיות מאושר זה פשוט מידי. וככל שהאדם הופך להיות יותר בוגר, כך הוא משתמש יותר בשכלו, וכך הוא מתקשה יותר להיות מאושר. וכל
אגדות הילדים, הן כולן מדברות אל צורת החשיבה הפשוטה שיש באדם. וכל
אגדות הילדים, הן כולן מלאות בהמון רעיונות פילוסופיים עמוקים, שרק מי שמסוגל להתחבר לנקודת הילד שבתוכו, רק הוא מסוגל להבין אותם. כי בעולם שלנו יש חיצוניות ופנימיות. ובנקודת ... על האדם הבוגר להבין שיש באגדה הזאת המון שכל. ועל האדם לנסות להתבונן כאדם בוגר, על המשמעות הפסיכולוגית והפילוסופית שיש בתוך אגדת הילדים הזו. כי הילדים שנהנים
מאגדות הילדים האלו, הם בני אדם מאושרים. כי כל סיפורי
אגדות הילדים, יש בהם המון מסרים שמדברים לתת המודע של הילד, ושגורמים לו להיות מאושר. ומי שרוצה להתחבר לנקודת האושר של הילד שבתוכו, עליו להתבונן היטב ולעומק על המשמעות שיש בתוך כל
אגדות הילדים. בפרט
באגדות שמסתיימות בסוף טוב. כי בכל
האגדות האלו יש המון שכל. וכל
אגדות הילדים, יש בהן המון מסרים פשוטים, שלפעמים הם פשוטים מידי, ושמשום כך האדם מתקשה להבין אותן. ונסכם: בכל דבר שיש בעולם יש בו שכל. וגם בתוך
אגדות הילדים יש המון חוכמה. והשלמות היא כאשר האדם מצליח להביא לידי ביטוי, גם את נקודת האדם הבוגר שבו, וגם את נקודת הילד שבו. שאז האדם יכול להיות אדם בוגר בשכלו ובגילו, ...