... והפירושים שהאדם מעניק למיניות. מהן שלוש הגישות לתפיסת המיניות לפי רבי נחמן? אליעד כהן הציג שלוש דרכים שבהן ניתן להתייחס למיניות, על פי דבריו של רבי נחמן:
לראות במין דבר חיובי וטוב.
לראות במין דבר נייטרלי, שאין לו חשיבות מיוחדת (מצב הקרוב לא - מיניות).
לראות במין דבר שלילי, דוחה ומגעיל. רבי נחמן טען שכדי להגיע להבנת המציאות באופן מוחלט, האדם צריך להיות מסוגל להטיל ספק באופן עמוק בחשיבות של המיניות. לפי אליעד, אדם שלא מסוגל
לראות את המיניות כשלילית, מוגבל בהבנה הרוחנית שלו, משום שיש לו מחויבות (התניה) לכך שהמיניות היא דבר חיובי. האם ניתן להפוך אדם א מיני למיני, ולהפך? בניגוד לתפיסות הרווחות לפיהן ... עצמה אינה ברירת מחדל, אלא היא תוצאה של תהליכי התניה חברתיים ורגשיים. שלוש גישות לתפיסת המיניות בהתאם לדברי רבי נחמן, ניתן להסתכל על מין בשלוש דרכים שונות:
לראות אותו כדבר טוב ומועיל
לראות אותו כדבר נייטרלי ולא משנה
לראות אותו כדבר שלילי ומגעיל רבי נחמן טען כי על מנת להבין את המציאות באופן מוחלט, אדם צריך להיות מסוגל להשתחרר מהאמונה כי מין הוא בהכרח טוב. לדבריו, אדם שאינו יכול
לראות את המין כדבר שלילי ומגעיל, לא יוכל להגיע לרמה הגבוהה ביותר של הבנה רוחנית. המיניות נתפסת כהתניה רגשית, ולכן יש צורך לערער על תפיסה זו כדי להבין את המציאות באופן בלתי ... פעולות הפוכות: לשנות את הפרשנות שלו לגבי מין כך שיראה בו דבר שלילי או חסר משמעות. ליצור אצלו התניה שלילית כלפי מין על ידי הצגת ההשלכות השליליות שלו. לגרום לו
לראות את המיניות כדבר שהוא יכול לחיות בלעדיו בלי להרגיש חוסר או מחסור. הקשר בין מין לבין הבנת המציאות לפי רבי נחמן, החשק המיני הוא ביטוי של תחושת חיסרון פנימי, והניסיון להתאחד ... הזמן למשיכה עזה אליו. כיצד המיניות מתקשרת לתפיסת המציאות של האדם? האופן שבו אדם חווה את המיניות שלו משקף את יחסו למציאות כולה. אנשים שחווים מין כצורך חיוני נוטים
לראות את המציאות כמחייבת, בעוד שאנשים שמאבדים עניין במין עשויים להגיע לתפיסה חופשית יותר של החיים. סיכום השיחה מבהירה כי המיניות היא אינה דבר קבוע אלא תוצאה של התניות רגשיות ... משהו גרוע ורבי נחמן אמר שמי שלא מסוגל לקחת את הנושא של המין ולהתייחס אליו כאל משהו ממש גרוע ומגעיל ודוחה שלא עולה בדעתו שזה מעניין אותו בן אדם כזה אף פעם לא יוכל
לראות את המוסיקה שיש בבריאה. הוא דיבר על ניגון הוא אמר מי שלא יוכל כאילו להגיד איזה גועל זה אישה לא יוכל
לראות את הניגון של אלוהים בעולם. ש: זה הניגון של הצדיק שאמר. אליעד: לא, לא קשור כן יש ניגון מסוים במציאות הזאת שאם אתה לא מסוגל להשתחרר מההתניה שיש לך שמין זה מאוד טוב יש לך מחויב גדול אם אתה לא מצליח להשתחרר מהמחויב הזה אתה לא תצליח
לראות את מה שמעבר למציאות, בסדר? ש: אבל להשתחרר זה
לראות כמה זה הפוך. אליעד: נכון אז הוא אמר שאתה צריך להגיע למצב שאתה יכול להגיד פוי כאילו גועל משהו כזה בסדר. ש: פויה. אליעד: כן משהו כזה, עכשיו בכל מקרה יש שלוש דרכים להסתכל על ... עיוור זה לא אומר לו כלום. אז יש באיזה סרט לדוגמה, סתם יש ב - תפוז המכני משהו כזה נכון? ש: יכול להיות. אליעד: שהוא עשו לו שטיפת מוח של סרטים כדי שהוא לא ירצה
לראות את זה, אז יש אולי ווריאציה שנגיד בא נראה לו נגיד סרטים ואז הוא ימשך לזה. יש דוגמה אצל הדתיים יש להם קטע של טיפולי המרה שזה כאילו מישהו נגיד שהוא נגיד רוצה להיות הומו נגיד ... א מיני אם הוא ירצה להביא ילד. ש: אז הוא יעשה בשבילו ילד. אליעד: נכון כמו פעולת דחק כמו שעושים הרבה דברים אז הוא יעשה גם את זה בשביל להביא ילד. ש: למרות שקשה לי
לראות מישהו שלא אוהב מין. אליעד: מביא ילד למה לא יכול להיות? ש: לא אבל שמתעורר לו העסק. אליעד: אז הוא ייקח תרופה לא משנה ואם הוא לא רואה בזה הנאה מלכתחילה. ש: זה יכול להיות רק ... הקודם איך לגרום למישהו א מיני להיות מיני הלאה, רגע אז מה שאתה קודם כל אמרת זה נכון אבל השאלה היא. ש: אני אומר בהתחלה גם לתחקר אותו או באיזושהי דרך להוציא ממנו
לראות את הרווח שיש לו מזה שהוא חושב מרגיש א מיני. אליעד: אין לו שום רווח אז אתה לא הבנת, עוד פעם א מיני אתה לדוגמה נמשך לעץ הזה? לא, אתה א מיני ביחס לעץ מה הרווח שיוצא לך מזה ... איך מגיעים אליה? בעצם צריך לעשות הפוך צריך לחקור למה אנשים הם מיניים ואחרי שחוקרים למה אנשים הם מיניים מגלים את כל מערכת האמונות שעליהן מושתת החשק המיני ואז צריך
לראות איך שותלים את האמונות האלה בראש של הא - מיני. ש: אוקי מכירים. אליעד: סבבה אבל מה שאני אומר זה שה - default הוא הא - מיני, אם אתה רוצה לגרום לא - מיני להיות מיני במקום ... ומשמעויות שבן אדם מייחס לפעולה כי הפעולה עצמה היא לפחות טכנית היא לא הישרדותית ובהנחה שלא עושים את זה בשביל להביא ילדים וממילא כשבן אדם מבין את זה אז הוא גם יכול
לראות לפרש את כל הקטע המיני בקטע שלילי ואני אוסיף ואגיד עוד משפט שאחת הסיבות שאנשים כל כך נהנים ממין זה בגלל שאפשר לפרש את זה בקטע שלילי, כי מין לצורך העניין זה או הדבר הכי ... אוקי. אליעד: אני אחדד עוד פעם בן אדם שחוקר את הסיפור של המיניות בסדר ואז הוא מגיע למצב שהוא מבין את כל ההתניות שיש לו במוח לפרטי פרטים וכל פעולה וכו ואז הוא יכול
לראות את זה גם שההתניות האלה לא מחויבות ולראות את זה בצורה נייטרלית, בן אדם כזה יכול להגיע למצב שהוא רואה שבעצם מין אז זה בכלל לא מחויב
לראות את זה כדבר טוב זה לא או שזה לא משנה או שזה משנה טוב, כאילו טוב או שזה לא משנה או שזה טוב לא, או שזה לא משנה או שזה טוב או שזה רע אפשר להלביש על מין גם מלא אמונות רעות. ... וחשבתי איך נראה הסקס שלי הם המציאות, איך זה מתבטא במציאות. אליעד: אז הרבה פעמים זה משהו שיקזז משהו? זאת אומרת אם לא יהיה לך סקס טוב עם המציאות. ש: רגע אני רוצה
לראות שהבנת אותי. אליעד: אז אולי הבנתי אולי לא ואני אחדד את זה ככה, יכול להיות שאם נגיד לא יהיה לך סקס טוב עם המציאות יהיה לך סקס טוב לא עם המציאות כי משהו נגיד יקזז משהו. ש: ... עוד פעם אם אתה תבדוק. ש: אולי אני אסביר את עצמי יותר טוב, נניח שאני מחפש מהות בסקס איזה משהו וזה מתבטא בתנוחה סתם דוגמה. אליעד: בסדר הלאה. ש: עכשיו אני רוצה
לראות את ההקבלה בין היחסים שלי, אני עכשיו במערכת יחסים עם המציאות אני עכשיו עושה איתה את הלבוש של הסקס. אליעד: אז בדרך כלל זה משהו שמקזז משהו זה מה שאני אומר, זאת אומרת אם ... לא הייתה לו תאווה לאכול והוא עדיין אכל, מה זה אומר? שזה לא מחויב אצלך אם שום רצון לא מחויב גם זה לא קיים. מה אתה אומר? ש: שאלה, בהתחלה ששאלת את השאלה הזאת ניסיתי
לראות מה המהות של זה וחשבתי שהמהות זה להפוך לא משנה למשנה. אליעד: אני אבל מההתחלה הסברתי שזאת לא המהות, אמרתי שזה נכון לשני הצדדים וזה רק לבוש, השאלה שלי שאמרתי איך להפוך א ...