... מתאר מצבים שבהם אדם מרגיש תקוע בשאלה או בנושא מסוים. לדוגמה, אם אדם מתמודד עם כאב פיזי, כמו כאב ברגל, השאלה המרכזית שתעסיק אותו תהיה כיצד
לפתור את הכאב. נושאים אחרים ייראו לו לא רלוונטיים, כי הם לא עוזרים
לפתור את הבעיה הכי בוערת עבורו. אליעד נותן דוגמה ברורה לכך: אם הרגל כואבת לך מאוד, השאלות שתשאל את עצמך הן מה אפשר לעשות כדי להפסיק את הכאב, למה בכלל כואבת הרגל, ואיך ... כמו איפה מדליקים את האור, יהיו חסרות משמעות בעיניך. מה לעשות כשנתקעים ולא מוצאים פתרון לשאלה? לדברי אליעד, הסיבה לכך שאדם נתקע ולא מצליח
לפתור שאלה היא משום שאין לו מספיק שכל להבין את המציאות לעומק. אליעד טוען שאם לאדם יהיה שכל יותר מפותח, הוא יוכל לראות את אותה השאלה מזווית חדשה, וכך
לפתור אותה. הדרך לפתח את השכל הזה היא לאו דווקא לחפש ישירות את הפתרון לבעיה הספציפית שבה נתקעת, אלא לנסות להבין את החוקיות של המציאות באופן כללי יותר. הוא ממליץ להתייחס ... עצמו לא תפתור את הבעיה, אלא צריך להבין מה השורש האמיתי של הבעיה - במקרה הזה, החוסר בשכל להבין את מקור הכאב. אם תצליח להבין את המקור, תוכל
לפתור לא רק את הכאב הזה, אלא גם בעיות רבות אחרות. מהי חשיבות הבנת החוקיות הראשונה של המציאות? אליעד מסביר שמאחורי כל תהליך שקיים במציאות ישנה חוקיות בסיסית אחת. אם תצליח ... מדגיש נקודה חשובה באמצעות דוגמה נוספת: אם אתה מתמודד עם מחבל שמחזיק סכין, אתה לא אמור להתמקד בסכין עצמה, אלא במי שמחזיק אותה. כלומר, לא
לפתור את הסימפטום (הסכין), אלא את השורש (המחבל). הוא משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש למה לא תמיד כדאי להתמקד ישירות בבעיה המטרידה אותך, אלא בשורש שלה, שהוא תמיד היעדר שכל. אם לאדם יש בעיה, והוא תקוע ולא מצליח
לפתור אותה ישירות, עליו להבין שהבעיה האמיתית היא לא המצב עצמו, אלא העובדה שאין לו מספיק שכל להבין את המצב. אליעד ממליץ לאדם להתמקד בפיתוח השכל שלו, במקום להמשיך לחפש ... וטובים יותר הוא פיתוח היכולת השכלית הכללית, ולא ההתמקדות בבעיות נקודתיות. ככל שהאדם מפתח את השכל, הוא יכול להבין את המציאות לעומק, ובכך
לפתור כל בעיה ולהשיג מטרות בקלות רבה יותר. איך לפתח את השכל? מהי חשיבה נכונה? איך להיות יותר חכם? כיצד להתמודד עם בעיות בחיים? מהי החוקיות של המציאות? איך
לפתור שאלות קשות? מהו שורש הבעיות בחיים? ...