... אנשים, שתילת מחשבות מה אליעד כהן מלמד על שקרים ורמאות? הרצאה של אליעד כהן נוגעת בנושא השקר והרמאות, ובמהות
הלימוד של הכלים השונים לשקר בצורה מקצועית. אליעד מציין שמה שהוא מלמד אינו הצעה לשקר או לרמות, אלא הוראה טכנית על איך לעשות זאת, אם מישהו בוחר בכך. הוא מדגיש כי המטרה היא לא להמליץ ... שמישהו עשוי לרמות אותם. אנשים שלא מרגישים בנוח עם השקר או אלו שחששנים שייפלו קרבן לרמאות עשויים לראות את
הלימוד על השקר כבעיה. מה המנגנון הפסיכולוגי של שקר? ההסבר של אליעד כהן מציין ששקר דורש הרבה יותר מחשבה ומודעות מאשר דיבור על האמת. כדי להיות שקרן מקצועי צריך להיות מאוד חד במחשבה ... מה לא נאמר, ולהבין את הסיטואציה והמניעים של האדם שמולך. היכולת הזאת דורשת פיתוח שכלי ויכולת הבחנה חדה. האם
לימוד השקר קשור להתפתחות האישית של האדם? אליעד טוען כי מי שלומד לשקר, למעשה מפתח את השכל שלו בצורה משמעותית. הוא מסביר כי
לימוד השקר תורם לשכלול כישורי ניתוח, קריאה של אנשים, ושליטה במצבים חברתיים. לעיתים, על מנת ללמוד לשקר, אדם חייב להתפתח ולפתח יכולת הבחנה חדה במציאות, ובכך הוא יכול להפוך להיות יותר חכם. מה המטרה
בלימוד שקר?
לימוד השקר נועד בראש ובראשונה לעזור לאדם להבין את מנגנוני השקר על מנת שלא יהיה קרבן לשקרים של אחרים. לדעת איך לשקר זה לא בהכרח אומר לשקר, אלא להבין את המנגנון על מנת להימנע להיות ... לדעת את כל דרכי השקר מסייע לאדם לדעת מתי הוא בעצמו שקרן, ומתי אחרים משקרים לו. האם כדאי לשקר במצבים מסוימים?
לימוד השקר מביא איתו תובנה על כל היבטיו של השקר, אך השימוש בו הוא עניין אישי. אליעד מציין כי לפעמים שקר יכול להיות כלי שימושי במצבים מסוימים, אך הבחירה אם להשתמש בשקר או לא תלויה ... מסוימים, אבל גם כאן, מדובר בהחלטה אישית שקשורה לכל אדם. מה המסקנה המרכזית? לסיכום, אליעד כהן מסביר כי כל
לימוד על שקר הוא למעשה
לימוד על האמת. ככל שאדם מבין את מנגנוני השקר, הוא נהיה מודע יותר גם למהות האמת. כל מי שלומד כיצד פועלים השקרים, יודע לזהות אותם, ולהימנע להיות מרומה. כך, גם אם השקר עצמו לא מומלץ,
הלימוד עליו יכול להיות כלי חשוב להתפתחות האישית ולפיתוח השכל. איך משקרים בלי להיתפס איך לנטרל חשש מפני רמאות כיצד פועל המנגנון הפסיכולוגי של שתילת מחשבות האם ועד כמה שקר יכול לתרום ... שישקרו אותו, זה יכול להעיד שהוא לא מספיק בטוח בעצמו או ביכולותיו לזהות שקרים, ולכן הוא מתנגד לעצם הרעיון של
לימוד שקר, מתוך חשש שייפגע מכך. איך המנגנון של שקר תורם לפיתוח השכל? ישנה טענה
שלימוד שקר מקצועי דורש רמה גבוהה מאוד של מחשבה ויכולת הבחנה בפרטים. כדי להיות שקרן מקצועי, אדם צריך לשים לב לכל מילה שהוא אומר, לזכור מה נאמר קודם, לקרוא את האדם שמולו, לשתול לו ... מה שבסופו של דבר עשוי להוביל אותו לשימוש מושכל בכלים האלה, בין אם בבחירה לשקר ובין אם בבחירה לדבוק באמת. האם
לימוד שקר קשור לחיבור עמוק יותר אל האמת? הסיבה המרכזית ללמד אדם איך משקרים היא כדי שהוא ידע גם כיצד לא להיות מרומה. אם יש הסבר מפורט על דרכי רמאות, אדם מפנים את המנגנון ובכך מבין ... ישנם גם מצבים שבהם ברור שעדיף להיות דובר אמת. בסופו של דבר, הבחירה אם לשקר היא בחירה אישית של האדם. עצם
הלימוד איך משקרים לא מחייב אותו להשתמש בכלים האלו בכל מצב, אלא נותן לו מודעות גבוהה יותר. מה המסקנה המרכזית?
לימוד השקר הוא גם
לימוד האמת. מי שרוצה להפוך לשקרן טוב באמת, צריך לפתח שכל רב, וכך הוא נעשה מודע יותר למבנים המחשבתיים שלו ושל אחרים. יש כאן הדגשה חזקה על כך שככל שהאדם מבין לעומק איך פועלים ... שתילת מחשבות, שכנוע ורמאות, מעניקה ידע רחב על התקשורת בין בני אדם ועל דרכי השפעה. לכן, הסיכום הוא שכל
לימוד על שקר מחזק את הקשר עם האמת, כי אדם לומד לראות את כל מנגנוני המניפולציה וההונאה, כולל את אלו המופיעים בתוכו עצמו. המטרה היא לפתח מודעות כך שבסופו של דבר האדם יהיה מספיק חכם ...