... ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית: כמה צריך ללמוד את הספר להיות אלוהים? למעשה, ההסבר שאליעד נותן מתייחס לא רק ללמידת הספר אלא גם לאופן שבו יש לגשת
ללימוד בכלל בחיים. אליעד מדגיש שהספר כולו מורכב ממשלים ונמשלים, ולכן כל התוכן שבו רלוונטי לכל תחומי החיים ולכל תחום למידה אפשרי. משמעות הדבר שהגישה
ללימוד הספר להיות אלוהים צריכה להיות זהה לגישה
ללימוד בכל נושא אחר: לחקור כמה שיותר, ולשאול כמה שיותר שאלות. מהי הגישה הנכונה ללמידה של להיות אלוהים? אליעד מסביר שהגישה האידיאלית
ללימוד הספר להיות אלוהים היא כמה שיותר. לדבריו, לא משנה איזו דרך נבחרה ללמידה, העיקר הוא להקדיש את המקסימום האפשרי בכל אופן ובכל כיוון אפשרי. אם ניתן ללמוד ... כמה שיותר פירושו שכל אחד צריך לבדוק ולשאול את עצמו מה הוא יכול לעשות כדי להוציא מעצמו את המקסימום. הוא מציין שאין כאן הגדרה מוחלטת או מספר מדויק של שעות
לימוד, אלא המפתח נמצא בכך שכל אדם ילמד ויעמיק כמה שהוא יכול. אם יש אדם שמסוגל להשקיע שעה בלמידה של משפט אחד - זה מצוין, ואם הוא מסוגל להשקיע יותר - אפילו ... אלוהים, בנוי כולו על העיקרון של משל ונמשל. לדבריו, כל הרעיונות המובאים בספר הם למעשה דוגמאות קונקרטיות למצבים אוניברסליים בחיים. לכן, כאשר הוא מדבר על
לימוד הספר, הוא מתכוון לאופן שבו אדם צריך ללמוד את החיים עצמם. הגישה
ללימוד הספר הופכת, לפי אליעד, להיות דרך לחקור את האופן שבו אנו מתמודדים עם כל אתגר בחיינו. כל משפט או רעיון בספר הוא בעצם דוגמה וייצוג למצבים בחיים, וככל ... שהוא לומד נכון, שהרי מטרת הלמידה היא להבין לעומק ולא רק לצבור ידע שטחי. כלומר, הזמן המושקע לא נמדד בשעות בלבד, אלא גם בעומק ובהבנה שמגיעים אליהם דרך
הלימוד . הספר להיות אלוהים איננו ספר שיש לסמן בו וי אחרי שקוראים, אלא מדריך ללמידה אינסופית, שאליו חוזרים שוב ושוב, ומעמיקים יותר ויותר בכל פעם. איך להתייחס ...