... תעסוקתי, יעוץ קריירה, אימון אישי לחיים, יעוץ לבחירת מסלול
לימודים, ללמוד תואר ראשון, להפסיק את
הלימודים , בחירת תעסוקה, לא רוצה להמשיך ללמוד, תואר אקדמי, אימון לקריירה, אימון למימוש עצמי האם כדאי להמשיך או להפסיק את
הלימודים לתואר? השאלה המרכזית שנדונה בהרצאה של אליעד כהן היא האם כדאי להמשיך ללמוד את התואר האקדמי או להפסיק אותו, ואיך לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי עתיד תעסוקתי וקריירה. אליעד מסביר שהדילמה מתחילה מכך שאדם מתלבט אם להפסיק את
הלימודים מתוך תחושה שהוא לא נהנה או לא מתחבר לתוכן
הלימודים, ומצד שני, הוא חושש מההשלכות העתידיות של הפסקת
הלימודים. אליעד מציג בתחילת דבריו שההחלטה יכולה להיות בצורה של הפסקת
לימודים זמנית (הפסקה), לעומת הפסקה מלאה וקבועה. הוא נותן דוגמה שההבדל בין חופשה לבין הפסקה הוא משמעותי: חופשה מאפשרת חזרה חלקה
ללימודים, אך הפסקת
לימודים דורשת להירשם מחדש, להשלים חובות אקדמיות ואפילו לעבור מבחני קבלה מחדש, ולכן היא בעייתית יותר מבחינה מעשית. האם עדיף להשלים את התואר עכשיו או לדחות ... להיעשות מתוך הבנה עמוקה לגבי המוטיבציה האמיתית של האדם, ולא רק כי מדובר בצעד שנראה הגיוני מבחוץ. מה הקשר בין מוטיבציה, הנאה
ולימודים? אליעד מדגיש שאם אדם לא נהנה
מהלימודים באופן מהותי, עליו לבדוק היטב האם הסיבה היא
שהלימודים עצמם קשים או בגלל שיש לו דברים אחרים שמטרידים אותו בחיים. הוא מפרט שאם הקושי הוא אמיתי ועמוק, גם סיום התואר לא יגרום להרגשת סיפוק אמיתית. הוא מביא דוגמה, שמי שלומד ולא נהנה
מהלימודים, לא ימצא שמחה אמיתית גם אחרי שהוא מקבל ציון גבוה, מכיוון שההצלחה בציון היא רגעית, והמאמץ והסבל לאורך
הלימודים משאירים תחושת החמצה מתמשכת. אליעד נותן דוגמה וממחיש: אם אדם דוחה תמיד את הלמידה שלו לסוף הסמסטר ולומד בצורה אינטנסיבית רק ברגע האחרון, זה סימן שהוא ... לא בהכרח האמת. הוא מציע להשקיע את האנרגיה ואת המשאבים הנפשיים של האדם במה שהוא באמת אוהב ומרגיש שהוא יכול להצליח בו, במקום
בלימודים שלא מביאים לו הנאה וסיפוק. אליעד משתמש בדוגמה של חברים שסיימו תואר במדעי המחשב - חלקם עובדים במקצוע ונהנים, אך חלק גדול מהם לא נהנים מהעבודה ומתחרטים ... מדגיש שאם אדם ישקיע בדבר שהוא באמת אוהב לעשות, המוטיבציה והדרייב שלו יאפשרו לו להשיג תוצאות הרבה יותר טובות מאשר השקעה כפויה
בלימודים שלא מעניינים אותו. האם נכון להמשיך
בלימודים רק מחשש לא להצליח במשהו אחר? אליעד מתייחס לתפיסה נפוצה שאדם חושש לפרוש
מהלימודים כי הוא מפחד שלא יצליח בעסק או בתחום אחר. הוא אומר שזהו חשש מובן, אך לא בהכרח נכון או מועיל. אליעד מבהיר שאם לאדם יש מוטיבציה טבעית בעסק או בתחום אחר, הוא ישקיע ויצליח שם הרבה יותר מאשר בתחום שהוא לא באמת רוצה לעסוק בו. הוא מדגים באמצעות סיפור: אם היית משקיע את השנים של
הלימודים במשהו שאתה באמת רוצה ואוהב, כנראה היית נמצא במקום טוב יותר היום מבחינה כלכלית, נפשית ואישית. אליעד מוסיף שהזמן שהאדם משקיע
בלימודים, אם הוא נעשה רק בגלל לחץ חברתי או משפחתי, הוא זמן שלמעשה מתבזבז ואפילו מזיק נפשית. הוא נותן דוגמה נוספת: אם קנית דירה במקום שאתה לא אוהב לחיות בו, לא ... שאתה ממשיך לבזבז זמן יקר בניסיון לתקן החלטה שגויה מלכתחילה. לסיים את התואר או לעצור עכשיו? אליעד מסכם את ההמלצה שלו ואומר שאם
הלימודים לא באמת מעניינים את האדם, ואין הנאה אמיתית מהם, אין טעם למשוך אותם עוד ועוד. הוא מציע לקחת הפסקה מוגבלת בזמן כדי להתמקד במה שבאמת מושך ומעניין את האדם. אם לאחר מכן האדם יחליט לחזור
ללימודים, זו עדיין תהיה אפשרות פתוחה. כך הוא יימנע להרגיש בזבוז של זמן וכסף, ובינתיים יוכל לבחון לעומק את התחומים שהוא באמת נמשך אליהם ורוצה להתפתח בהם. האם להפסיק
לימודים באמצע התואר? איך לבחור קריירה נכונה?
לימודי תואר - האם זה משתלם? מה לעשות אם אני לא נהנה
מהלימודים? איך לדעת אם תואר מתאים לי? האם תואר ראשון מבטיח הצלחה כלכלית? ...