... נכשל משום שלא סיים את התואר האקדמי שלו, ומסביר כיצד לשאול אותו שאלות בצורה מובנית: מדוע הפסקת ללמוד? האדם מספר שעזב את
הלימודים כי נפרד מחברתו והיה במצב נפשי לא טוב. האם רצית באמת להפסיק את
הלימודים? אם האדם עונה כן, אז אין כאן כישלון, כי הוא עשה מה שרצה. ... איך להוכיח לאדם שהוא לא כישלון? נניח שמישהו מרגיש כישלון כי לא סיים תואר אקדמי. יש לבחון את סיפורו לעומק: - מדוע עזב את
הלימודים? - האם היה יכול להמשיך? - האם אנשים אחרים במצבו היו ... למדת הוא אומר למדתי את זה ואת זה ואתה למדת? את זה ואת זה, באיזה שנה? את זה ואת זה, כמה למדת? את זה ואת זה, ואיך היה לך
בלימודים? ככה וככה מספרים סיפור. ואז אומרים לו אוקי ועזבת את
הלימודים? כן, ועזבת אוקי ואתה רצית לעזוב עכשיו שואלים אותו ואתה ... והייתי בדיכאון ולא יכולתי ללמוד, אוקי באמת מה קרה עם החברה ואז מספרים איזה סיפור וסיפור. אוקי תגיד לי ואיך השפיע עליך
הלימודים סיפור וסיפור תגיד לי ואתה חושב שיכולת להמשיך
בלימודים למרות שהיא נפרדה ממך? כן, אז למה לא נשארת אמרת שרצית אם ... שנכשלת ויכולת אז למה לא עשית? אז הוא יגיד משהו אחר מפה לשם משם לפה אוקי אז למה בסוף אתה רצית או לא רצית? אם רצית להמשיך
בלימודים אז למה עזבת כי אם רצית אין בעיה אז זה מה שרצית עשית את מה שרצית למה נכשלת אתה לא רצית להצליח אתה רצית לא לסיים את
הלימודים אתה רצית להפסיק. ואם אתה אומר לא רציתי להמשיך רק לא ... למרות שחברה שלו עוזבת אותו וזה? הוא אומר לא זה אין אפשרות. זאת אומרת שכל בן אדם במצבך אחר לא יכל לחשוב חיובי ויעזוב את
הלימודים ולכן הוא אומר ככה אנשים אחרים גם הם היו ממשיכים
בלימודים אבל אם היה להם את הנסיבות שלי הם לא היו יכולים להמשיך
בלימודים כי אם יכולת ורצית למה לא המשכת ולכן או שלא רצית או שלא ...