אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לטעות ✔טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
והפעם אסביר, איך להציג ללקוח מידע מקצועי, בצורה נכונה, שמצד אחד הוא גם יחשוב שאתה מקצועי כדי שהוא ירצה לפנות אליך ודווקא אליך ולא למתחרים שלך. וגם שהוא יהיה מוכן לשלם לך יותר מאשר למתחרים שלך. אבל גם מצד שני, שהוא לא יחשוב שהוא מספיק מקצועי בעצמו כדי להסתדר בלעדיך? ובאופן כללי, איך לשדר ללקוח שאתה מקצועי בצורה נכונה?

וננתח את העניין של הכנת חומרי שיווק מקצועיים, שמטרתם לגרום ללקוח להבין שאתה איש מקצוע ולרצות לרכוש ממך את השירות שלך במחיר יותר גבוה. שזה בעצם אומר, שלא מדובר על תכנים מסוג פרסומת רגילה, שמספרת כמה אתה טוב דרך הצהרות, אלא על תכנים שמעבירים ידע מקצועי שאמורים לגרום ללקוח להבין שאתה איש מקצוע. 1 - כדי שירצה לקבל ממך שירות. 2 - כדי שירצה לבוא דווקא אליך ולא למישהו אחר. 3 - כדי שירצה לשלם לך יותר כסף, מאשר למתחרים שלך, שבעיניו הם פחות מקצועיים. ולכן בעצם אתה תכין חומרי שיווק שמטרתם היא לשדר מקצועיות.

ומה שצריכים לדעת זה, שיש כאן עניין של מינון ואיזון נכון, שצריכים לדעת לעשות אותו כי יש כאן סוג של דבר והיפוכו. ומינון לא נכון של הפצת תכנים מקצועיים, עלול לגרום ללקוחות לרצות לא לרכוש ממך אלא ממישהו אחר. כמו שתכף אסביר.

אז ברמת העיקרון, מה בעצם צריך כדי שלקוח ירצה לרכוש ממך ודווקא ממך ושיהיה מוכן לשלם לך מחיר יותר גבוה מאשר למישהו אחר? תשובה: לשם כך הוא אמור לחשוב שאתה מקצועי ושאתה מסוגל לספק לו שירות מקצועי. ולכן לכאורה נראה, שככל שהלקוח יחשוב שאתה יותר מקצועי, ככה בעצם הוא יותר יסמוך עליך, ירצה לרכוש דווקא ממך וכולי. אבל זאת לא כל האמת! ולמה? כי אז יש בזה כל מיני היבטים.

אולי הלקוח יסתפק במישהו פחות מקצועי ממך?

יש נקודת מבט אחת שאומרת, שאולי הלקוח יחשוב שאתה מאוד מקצועי, אבל שהוא לא צריך מישהו מקצועי כמוך, אלא הוא יכול להסתפק במישהו פחות מוכשר ממך. לגבי נקודת המבט הזו, נאמר, שכרגע לא נתייחס אליה. אלא נניח שהלקוח שלך יחפש דווקא את ספק השירות הכי מקצועי שהוא מכיר. ונניח שהלקוח שלך לא יחשוב שהוא מעדיף מישהו שהוא פחות מקצועי ממך.

אולי הלקוח יחשוב שאתה גאון מכדי להיות מסוגל לעזור לו?

יש עוד נקודת מבט שאומרת, שאם תפרסם תכנים מאוד מקצועיים, אז לפעמים זה עלול לגרום ללקוח שלך לחשוב שאתה "טכני" מידי ושאתה אולי גאון בתחומך, אבל שאתה לא בהכרח תדע להבין אותו ולהתאים לו את הפתרון הטוב ביותר עבורו. זה יכול לקרות כאשר התוכן שאתה מפרסם הוא מאוד מקצועי, אבל הוא מועבר ללקוחות בצורה מאוד מקצועית. כל כך מקצועית, עד כדי כך שהלקוח חושב שאתה אולי איש מקצוע, אבל שאתה לא מסוגל גם לדבר איתו בגובה העיניים.

במילים אחרות התוכן המקצועי שלך, עשוי לגרום ללקוח לחשוב שאתה לא יודע לדבר גם בשפת בני אדם רגילים ושאתה שייך לגאון המשוגע, שכדי ליהנות ממנו, צריך מנהל פרויקט / מתווך באמצע, שידע להשתמש בכישורים שלך, כדי לספק לו שירות. כמו שקורה בעולם האמיתי, שהגאונים, עובדים אצל אנשים העסקים, שיודעים להמיר את הגאונות של הגאונים, לשירות עבור הלקוחות.

כמובן שהנושא הזה פתיר, באמצעות זה שלומדים איך לעטוף ואיך להציג ללקוח את התוכן המקצועי. איך לדבר עם הלקוח גם בשפה של הלקוח, איך להציג מושגים מקצועיים בצורה שתדבר אל הלקוח, אל הכאב של הלקוח ואל הצורך של הלקוח. אבל גם זה נושא אחר שלא נעמיק בו כרגע.

אולי הלקוח יחשוב שהוא יכול להסתדר בלעדיך ושהוא לא צריך אותך, בזכותך?

והפעם נעמיק אל תוך נקודה אחרת והיא, שצריכים להבין, שהלקוח פונה אליך וכולי, לא רק בגלל שהוא חושב שאתה איש מקצוע, אלא בגלל שהוא חושב שאין מישהו אחר שיכול להחליף אותך. דהיינו, אם לדוגמה לקוח רוצה לצבוע את הבית שלו, ואתה בתור איש מקצוע תלמד אותו הכי טוב איך צובעים בית, אז מצד אחד הלקוח יחשוב שאתה איש מקצוע מצוין, הכי מוכשר שיש, עד כדי כך שאתה הצלחת ללמד אותו איך הוא יכול לצבוע את הבית שלו בכוחות עצמו, אבל מצד שני הלקוח עלול לחשוב שהוא כבר לא צריך דווקא אותך. כי הוא יכול לעשות את זה בעצמו, או שלצורך העניין הוא יכול להביא מישהו פחות טוב ממך ולדעת לנהל אותו, כי הוא כבר מבין מספיק טוב, בעיניו מה צריך או לא צריך לעשות.

במילים אחרות, כאשר אתה מנסה להראות שאתה מקצועי, אתה בעצם מעביר תוכן מקצועי וידע מקצועי. ומהידע הזה כמובן שיכולים ללמוד גם המתחרים שלך. ואחד המתחרים שלך, הוא בעצם הלקוח שלך. דהיינו, שמצד אחד אתה רוצה שהלקוח שלך יחשוב שאתה איש מקצוע, כדי שירצה לקבל שירות ממך ודווקא ממך, אבל מצד שני אתה לא רוצה שהלקוח שלך יהיה איש מקצוע טוב כמוך. כי הלקוח משלם לך, בעבור הפער שהלקוח שלך חושב שיש, בין המקצועיות שלך לבין המקצועיות שלו ושל המתחרים שלך. ולא רק בעבור המקצועיות שלך. ולכן ככל שהלקוח שלך יהיה יותר מקצועי, ככה הוא עשוי לרצות לא לפנות אליך אלא להסתדר בעצמו.

בפרט אם אתה מוכר שירות מקצועי, ששייך גם לקטגוריה של "עשה זאת בעצמך" / "Do It Yourself", שבמקרה כזה הלקוח שלך, רואה בעצמו מתחרה שלך. במובן שהוא חושב לעצמו, אולי הוא יכול להסתדר לבד בלעדיך. ככה שבתחומים כאלו, זה שאתה מעביר ידע מקצועי, זה גם יכול לגרום לכך שאתה תגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח שלך יעדיף להסתדר לבד בעצמו, בלעדיך.

נקודה נוספת היא, שגם אם מדובר לדוגמה בתהליך בניה / אספקת שירותי בניה ללקוח, שבו הלקוח רוצה לבנות לעצמו בית, גם כאן לדוגמה, הלקוח משלם לך ממגוון סיבות. חלק מהסיבות הן גם בגלל שהלקוח סומך עליך שאם אתה תנהל את האירוע של בניית הבית שלו, אז הבית שלו יבנה יותר טוב. במילים אחרות, הלקוח לפעמים צריך אותך גם כמפקח וכמנהל של אנשי המקצוע, שהוא יודע שהוא לא יכול בעצמו לבצע את העבודה שלהם. לדוגמה, הלקוח יודע שהוא לא יכול ללכת להתקין לעצמו חלונות בבית. ולכן הוא יעדיף שמישהו מקצועי, ינהל את מתקין החלונות.

אבל ככל שהלקוח שלך יחשוב שהוא עצמו יותר מבין את התהליך, ככה ממילא הוא עשוי לחשוב שהוא פחות צריך אותך ושהוא יכול להסתדר לבד.

במילים אחרות גם אם לא מדובר על ללמד את הלקוח ידע מקצועי שהוא יכול בעצמו להסתדר לבד לחלוטין, כמו לדוגמה בתחומים של "עשה זאת בעצמך", עדיין גם אם הלקוח מבין שהוא חייב איש מקצוע שיבצע עבורו את העבודה, הרי שככל שהלקוח חושב שהוא מבין יותר טוב את התחום, ככה הוא יכול יותר לסמוך על עצמו ולחשוב שהוא יכול להסתדר עם איש מקצוע פחות טוב ממך, כי הוא הלקוח יחשוב שהוא יכול לנהל בצורה די טובה, את איש המקצוע האחר. גם במקרים שהלקוח מבין שהוא חייב איש מקצוע אחר וגם במקרים שהלקוח מבין שאיש מקצוע אחר פחות טוב ממך.

אז מה זה אומר בעצם?

זה אומר שכאשר מעבירים ללקוח ידע מקצועי שאמור לו להבין שאתה מקצועי, שאתה מסוגל לעזור לו, הרי שצריכים למצוא את המינון ואת האיזון, בכמות המידע המקצועי שאתה מעביר ובאיך שאתה מעביר אותו. כי אם תעביר פחות מידי ידע מקצועי, יתכן שהלקוח לא מספיק יחשוב שאתה מקצועי ואז הוא לא ירצה לפנות אליך או דווקא אליך. אבל גם מצד שני, אם תעביר את כל הידע המקצועי שלך, ברמה שהלקוח שלך יהפוך להיות מקצועי כמוך, הרי שזה עשוי לגרום לו מצד אחד לחשוב שאתה מקצועי, מצד שני לחשוב שמיותר לו לפנות אליך.

איך להעביר מידע מקצועי בצורה נכונה?

אז יש בזה כל מיני היבטים וכל מקרה לגופו. אבל ניתן מספר נקודות למחשבה לגבי איך להציג ללקוח מידע מקצועי, בצורה שהוא גם יחשוב שאתה מקצועי כדי שהוא ירצה לפנות אליך אבל גם לא יחשוב שהוא מספיק מקצועי כדי להסתדר בלעדיך?

אז נקודה אחת שאפשרי לשים אליה לב, זה האם וכמה אתה מסביר את הבעיה ואת הכאב של הלקוח, ועד כמה אתה מסביר את הפתרון לכאב של הלקוח. אם לדוגמה אתה צבעי, אתה יכול לדוגמה להסביר על איך לפתור רטיבות לפרטי פרטים ואתה גם יכול רק להסביר על הבעיה של הרטיבויות החוזרות, לפרטי פרטים. במילים אחרות, כמה אתה משדר מקצועית דרך הסבר של הבעיה וכמה אתה משדר מקצועיות דרך הסבר של הפתרון.

נקודה נוספת יכולה להיות, כמה אתה מסביר על פתרונות אחרים שלא עובדים ועל כל מיני בעיות שיש בפתרונות אחרים ועד כמה אתה מסביר על מהו הפתרון הנכון.

נקודה נוספת יכולה להיות כמה אתה מעביר את כל המידע במלואו וכמה אתה שומר אצלך כמה קלפים, כדי לא להעביר את כל המידע המלא לפרטים פרטים.

וכמובן שצריכים לזכור, שזה לא משנה מה אתה אומר, אלא מה שהלקוח שלך מבין ממה שאתה אומר. כי אתה רוצה שהלקוח שלך גם יחשוב שאתה מקצועי. אבל גם שהוא יחשוב שהוא צריך אותך ושהוא לא יכול להסתדר בלעדיך.

ולכן על כל תוכן מקצועי שאתה מעביר ללקוחות שלך, אתה צריך להתבונן, כמה לדעתך זה משדר מקצועיות ללקוח שלך, וכמה התוכן משדר ללקוח שלך שהוא עדיין צריך אותך בגלל המקצועיות שלך ושהוא לא יכול להסתדר בלעדיך. זה בהיבט הזה, של לשמור על המינון הנכון, של איך לשדר מקצועיות ללקוח, במידה שהוא עדיין ירצה לפנות אליך ולא במידה שהוא יחשוב שהוא יכול להסתדר לבד בלעדיך.

כמובן שלצד זה יש גם את העניין של איך לעטוף את המידע בשפה שהלקוח יתעניין בה, במובן שהיא תדבר על הכאב של הלקוח ועל התועלת שהלקוח שלך מקבל מהידע המקצועי שלך ולא רק כדיון מקצועי נטו. במובן שצריכים כל ידע מקצועי שיש לך, לדעת להעביר אותו בצורה שתגרום ללקוח לרצות איש מקצוע כמוך.

לדוגמה, שיטות עבודה שעוזרות לך לחסוך עלויות, באופן כללי, כנראה שהן פחות יעניינו את הלקוח. כי הן פחות עוסקות בתועלת של הלקוח. וגם אותן אפשרי כמובן להציג בצורה נכונה, אבל זה עניין אחר. בכל מקרה כל ידע מקצועי שיש לך להעביר, צריכים להבין איך הוא עוזר ללקוח לרצות אותך, איך ולמה שהלקוח ירצה מישהו דווקא עם הידע המקצועי שלך.

כל זה לצד זה שצריכים להבין איך לדבר עם הלקוח בשפה שלו, במובן שהוא ירגיש שהוא מבין אותך ושאתה מבין אותו ולא רק שהוא יחשוב שאתה מאוד מקצועי אבל שהוא יחשוב שהוא לא מסוגל לתקשר איתך מרוב שאתה מקצועי וטכני מידי.

נקודה להתבוננות על התכנים שאני מפרסם - לדוגמה התכנים שבאתר EIP.co.il

ניקח לדוגמה את התכנים באתר הזה EIP.co.il. האתר עצמו מלא באלפי תכנים מקצועיים, שאין בהם כמעט שום מידור של שום מידע כלשהו ממישהו. הדבר הזה עשוי לגרום למי שצורך את התכנים, לחשוב שהוא יכול להסתדר לבד. כי כל כלי העבודה וכל שיטות העבודה פרושות בפניו באופן מלא לפרטי פרטים.

כמובן שאין באתר את כל המידע על כל המקרים האפשריים. כי יש אין סוף מקרים שכאלו. אבל צורת החשיבה של איך לנתח את כל המקרים, צורת החשיבה הזאת מפורטת לפרטי פרטים באופן מלא שכל אחד יכול ללמוד אותה, להבין אותה, וליישם אותה לבד.

ונשאלת השאלה, איך מסתדר העניין של הפצת החומר המקצועי שאני מפיץ לפרטים פרטים באופן מלא, עם נקודת המבט שבמובן מסוים התוכן הזה אולי אמור גם לגרום לאדם, כן לרצות להיעזר בי. איך זה מסתדר? האם יש כאן אצלי מידור של תוכן מקצועי בתכנים שאני מפרסם?

אז יש כאן כל מיני נקודות מבט. ראשית, לי אישית אין שום בעיה עם הפצת כל התכנים באופן מלא לפרטי פרטים. גם כי באמת המטרה שלי היא לעזור לאנשים שידעו להסתדר בעצמם. ומצד האמת, כל מי שיפעיל את המוח שלו בכוחות עצמו בדרך מסודרת, כפי שהיא מוסברת לפרטי פרטים בתכנים שלי, הרי שמצד האמת הוא יוכל להיות מאושר / להגיע לשלמות עצמית וכולי, בלי שום צורך כלשהו לדבר איתי על משהו בעולם.

אבל יש גם עוד נקודות נוספות, בהקשר של התכנים המקצועיים שאני מפיץ. והיא לדוגמה שלפעמים בן אדם צריך ידע מקצועי ספציפי, שבמקרה יש לי אותו יותר ממנו. בלי קשר לשום עניין אחר. ולכן במקרה כזה לדוגמה הגיוני לפנות לבעל הניסיון שיעזור לך במה שאתה צריך. כי עם שכל, אי אפשר לדעת כל דבר ברמת הצורה החיצונית. וכן צריכים עזרה ברמת הצורה החיצונית, מבעל הניסיון. כמו שגם האיש החכם בעולם, לא ידע מעצמו תוך רגע אחד, איך לתקן רכב או כל מיומנות מקצועית אחרת. הוא אולי יכול ברגע אחד לדעת איך לתקן את הרכב במובן הפנימי, דהיינו, לא להרגיש רע מכך שהרכב לא תקין, אבל הוא לא בהכרח יודע ברמת הצורה החיצונית איך לתקן את הרכב כאן ועכשיו, לא משנה כמה שכל יש לו.

וזה עניין אחד, שאומר שיש היגיון להיעזר בי בכל מקום שדורש ניסיון ספציפי ולא רק שכל באופן כללי במובן המופשט של המילה. כי לדוגמה אתה אולי חושב שאתה חכם וחושב בהיגיון בדיוק כמוני, אבל אין לך את הידע ואת הניסיון שיש לי בתחומים מסויימים. בדיוק כמו שגם אני בעצמי אפנה לבעל מקצוע עם יותר ידע ויותר ניסיון ממני בתחומים ספציפיים, למרות שאני חושב שהוא פחות חכם ממני באופן כללי.

נקודה נוספת שהיא יותר חשובה באופן כללי, היא העניין שגם מי שילמד ושיבין את כל התכנים שאני מפרסם, עדיין יתכן שהוא ירצה עזרה במובן הנפשי לתרגל את כל דרכי החשיבה שיש באתר. כי הקושי לתרגל את כל שיטות החשיבה, הוא ברובו לא טכני ולא נובע מחוסר ידע מקצועי, אלא הקושי הוא רגשי. שהרגש של האדם מקשה עליו להתמיד וגם להיות מסוגל לשאול את השאלות הנכונות במבנה הנכון.

כי בפועל לאדם יש גם קושי רגשי לשבת לתרגל עם עצמו, את כל הניתוחים הנפשיים. וזה קורה ממגוון רחב של סיבות. שבהן, הגיוני שהאדם ירצה עזרה, ליישם את מה שהוא כבר יודע ושהוא בהחלט יכול ליישם גם לבדו בעצמו. אבל הגיוני שהאדם ירצה עזרה לשאול את עצמו את השאלות הנכונות. וזה כמובן במידה והאדם חושב שהוא כן מבין את כל דרכי החשיבה. מכל שכן, אם האדם לא בטוח שהוא מבין מה ואיך ואיזה שאלות בדיוק הוא צריך לשאול את עצמו.

בכל מקרה, ישנם מצבים שגם אם תיתן לאדם את כל הידע המקצועי, הרי שהוא יכול לרצות עוד עזרה, גם במובן הנפשי, ליישם את מה שהוא יודע ברמה המקצועית.

כל הנ"ל כמובן רלוונטי במידה והיה בעולם רק בן אדם אחד בלבד, שצורך את התכנים שלי. שאז הוא עדיין אולי ירצה לפנות אלי, כי הוא צריך ידע ספציפי או כדי לקבל עזרה במובן הרגשי, של לשאול את עצמו את השאלות הנכונות. כל זה במידה והוא יחשוב שיש לו את כל דרך החשיבה שלי באופן מלא.

אבל במציאות האמיתית, יש אין סוף אנשים ותמיד יהיה את האדם שיחשוב שהוא לא מבין את הכל עד הסוף, למרות שיש אלפי תכנים מלאים בחינם וכולי.

וכמובן שאלו היו רק כמה נקודות מבט בהקשר הזה. כדי עיקר הדגש הוא, שיבינו, שלמרות שבאופן כללי כאשר מעבירים ידע מקצועי, הרי שצריך לעשות סוג של צנזורה על התוכן המקצועי, כדי לא להעביר את כולו באופן מלא, כדי שעדיין תהיה תלות כלשהי בין הלקוח לבין מספק השירות, הרי שאני מפיץ את כל המידע באופן מלא לטובת הכלל ממגוון רחב של סיבות.

לסיכום:

הפצת תוכן מקצועי, שאמורה לשדר מקצועיות ולגרום ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, צריכים לדעת לעשות אותה בחוכמה. כי התוכן המקצועי שלך, אמור מצד אחד לשדר ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, אבל מצד שני היא אמורה לגרום ללקוח לחשוב שהוא לא איש מקצוע ושהוא צריך איש מקצוע כך. ולכן, צריך שכל, גם לדעת איך להפיץ את הידע המקצועי שיש לך בראש.
צריך להתבונן חומר איך להסתדר מה בן אדם צריך חומרי שיווק השכל של אליעד כהן להתאים הפצת תכנים מקצועיים שאלות להתבוננות מצד האמת לשבת איך לא לחשוף סודות איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי איך לא לחשוף סודות מקצועיים איך לא ללמד את המתחרים שלך איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח להיות מוכן איך לגרום ללקוח לרצות לקנות איך לגרום ללקוח לרצות לקנות דווקא ממך איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך איך לגרום ללקוח שלך איך להעביר ללקוח חומר מקצועי איך לחשוף איך ללמד איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות דווקא ממך דווקא ממני הפצת חומרים מקצועיים הפצת תוכן מקצועי הפצת תכנים הפצת תכנים שיווקיים הפצת תכנים שיווקיים מקצועיים חומר חומר מקצועי בצורה שיווקית חומרים מקצועיים טעויות טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים טעות יצירת תוכן יצירת תוכן שיווקי יצירת תוכן שיווקי מקצועי כסף לא ללמד את המתחרים לגרום ללקוח לגרום ללקוח להיות מוכן לגרום ללקוח לרצות לקנות לגרום ללקוח לרצות לרכוש לגרום ללקוח שלך לגרום ללקוחות להיות מוכן להעביר להעביר ללקוח חומר מקצועי להעביר ללקוחות לחשוף לחשוף סודות לחשוף סודות בתוכן מקצועי לחשוף סודות מקצועיים לטעות ללמד ללמד את המתחרים למה דווקא ממך למה לגרום ללקוח למה לקנות דווקא ממך למה לרכוש דווקא ממך למידה לקוח לקוחות לקנות לקנות דווקא ממך לקנות דווקא ממני לרכוש לרכוש דווקא ממך לרכוש דווקא ממני לרצות לקנות לרצות לרכוש דווקא ממך לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לשלם לשלם לך יותר כסף מחיר מחיר יותר גבוה מקצוע מתחרים מתי לשלם סוד סודות סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים צנזורה צנזורה על תוכן מקצועי רצון שיווק שיקולים שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי תוכן מקצועי תוכן שיווקי תוכן שיווקי מקצועי תכנים מקצועיים תכנים שיווקיים תכנים שיווקיים מקצועיים
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
ליקוטי מוהרן ח"א יב, שיחות הרן י, הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות
... הרשעים מלאים חרטות, אלוהים לא טועה, ניתוח רבי נחמן, למה אלוהים התכוון? האם רבי נחמן טעה? האם צדיק יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? בעד ונגד שמירת מצוות האם רבי נחמן טעה כשטען שהרשעים מלאים חרטות? אליעד כהן מנתח את הטענה של רבי ... את השלמות שלו. אליעד מסביר זאת בצורה פשוטה: אם רוצים לוודא שמשהו יובן בצורה אחת ויחידה ובלי שום מקום לטעות, אי אפשר לומר כלום. עצם האמירה יוצרת הגדרה, והגדרה יוצרת גבול ופירוש, ולכן היא תמיד ניתנת לפרשנות הפוכה או ... פרשנויות שגויות לדבריו? אליעד כהן מביא את ההסבר של רבי נחמן לגבי השאלה, מדוע דווקא הצדיק מאפשר אפשרויות של טעות בפרשנות לדבריו. רבי נחמן אומר שהסיבה לכך היא שכל העולם מקבלים את פרנסתם משמאלה. כלומר, בשביל שתהיה לאנשים אפשרות של בחירה חופשית ואפשרות לטעות, חייב להיות מצב שבו דברי האמת ניתנים גם לפירוש הפוך. אליעד מסביר את זה כך: אם היה נאמר משהו ... מכילים בתוכם שגיאה דקה כחוט השערה, לא כי הדברים עצמם לא נכונים, אלא כי הם חייבים להיאמר בדרך שניתן לטעות בהם. זו הדרך שבה העולם מתקיים: אנשים מקבלים את פרנסתם - את הקיום שלהם - מהאפשרות לטעות, שהיא בחינת שמאל, בחינת הפך האמת. האם אפשר לסמוך לחלוטין על דברי חכם או על דברי אלוהים? אליעד כהן מציג את הרעיון שאפילו אם קיים אדם שלא יכול לטעות אף פעם, עדיין אי אפשר לסמוך על מה שהוא אומר במאה אחוז, כי מי שמקשיב לדברים הוא האדם עצמו, ... נוספות והגבלות נוספות (אל תגעו בעץ), מה שיצר מצב שבו האדם למעשה התרחק מההנחיה המקורית. ההתרחקות הזו אפשרה לאדם לטעות, וכך נוצרה האפשרות לחטוא. כלומר, כל הרחקה או פרשנות אישית של דברים שנאמרים - גם אם נעשתה מתוך כוונה טובה - עלולה לייצר טעות בסופו של דבר. מה המסקנה הסופית של אליעד כהן בנושא? אליעד כהן מדגיש שהאדם תמיד צריך לזכור שגם אם ... אפשרות להבין במאה אחוז בצורה זהה לכוונה המקורית, ולכן תמיד נותר מקום לספק ולפרשנות שונה. האם רבי נחמן יכול לטעות? האם אלוהים יכול לטעות? מדוע הרשעים מלאים חרטות? האם ניתן להבין את אלוהים? איך לפרש את דברי הצדיק? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי?
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות
טעויות, איך להתמודד עם טעויות? האם לכעוס על טעות? איך לא לחזור על טעות? זה בסדר לטעות, זה לא בסדר לטעות שוב, איך להתמודד עם כישלון? האם זה בסדר לטעות? איך ללמוד מטעויות? איך לא לכעוס על עצמי בגלל טעות? חזרה על טעויות האם זה בסדר לטעות או לא בסדר לטעות? השאלה הראשונה שעולה בנושא טעויות היא האם זה בכלל בסדר לטעות. לפי אליעד כהן, התשובה היא פשוטה וברורה: אנשים טועים בכל מקרה, ולכן לא משנה אם אתה חושב שזה בסדר או לא. אדם לא יכול להבטיח לעצמו שלעולם לא יטעה רק כי הוא חושב שטעות זה דבר לא בסדר. טעויות הן חלק בלתי נמנע מהחיים. האם לכעוס על עצמי בגלל טעויות? נקודה נוספת שאליעד כהן מתייחס אליה היא הכעס העצמי שנגרם בעקבות טעות. השאלה שנשאלת כאן היא האם האדם צריך לכעוס על עצמו לאחר שעשה טעות. לפי אליעד, זה שבן אדם טעה הוא לא העניין המרכזי. הכעס העצמי על הטעות הוא פחות משמעותי. הדבר החשוב באמת הוא מה האדם עושה בעקבות הטעות. הכעס אינו תורם לשינוי, אלא ההתמקדות בלמידה מהטעות עצמה. למה זה לא בסדר לחזור על טעויות? אליעד כהן מדגיש בצורה חד - משמעית שאין בעיה עם עצם הטעות, אך קיימת בעיה רצינית עם חזרה על טעויות. לעשות טעות זה טבעי ולפעמים אפילו מועיל, בתנאי שהאדם לומד ממנה. מי שטועה צריך מיד לשאול את עצמו כמה שאלות חשובות: מה בדיוק טעיתי? למה טעיתי? מה גרם לי לטעות? איך אוכל להימנע מלחזור על הטעות בעתיד? מה אפשר לשפר כדי להקטין את הסיכוי לחזור על אותה טעות? כאשר האדם מנתח את הטעות שלו בצורה יסודית, הוא למעשה הופך את הטעות להזדמנות לצמיחה ולמידה. לכן, הטעות יכולה להפוך לדבר חיובי אם האדם מיישם את הלמידה בפועל ולא חוזר שוב על אותה הטעות. מי שמיישם את השיטה הזו, על פי אליעד, מבטיח לעצמו הצלחה בעתיד. מה קורה כשלא לומדים מהטעויות? לעומת זאת, אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם לא מתייחס לטעות ברצינות, לא מנסה להבין אותה ולא מנסה להשתפר ... יהיה בסדר, סמוך על אלוהים, הכל לטובה, או בעזרת השם יהיה טוב, ולמעשה לסמוך על גורם חיצוני שיתקן את הטעויות שלו במקום לקחת אחריות על הלמידה והשיפור העצמי. הוא נותן דוגמה היסטורית קיצונית של שישה מיליון אנשים שהלכו כצאן ... לא יעזור למי שלא עוזר לעצמו, ומוסיף שאם אתה פועל בעצמך, אינך צריך סיוע חיצוני. האם ניתן להצליח לאחר טעויות וכישלונות? לסיכום דבריו, אליעד כהן מדגיש שהמפתח להתמודדות נכונה עם טעויות הוא היכולת ללמוד מהן. הטעות עצמה היא פחות חשובה, מה שחשוב באמת הוא האם אתה לומד ומשתפר בעקבות הטעות, או שאתה חוזר עליה שוב ושוב. לפי אליעד, חזרה מתמשכת על טעויות בלי ללמוד מהן מובילה לכישלון ולאבדון, ואילו למידה והפקת לקחים מכל טעות, מבטיחות התקדמות וצמיחה אמיתית. איך להתמודד עם טעויות? איך לא לחזור על טעות? איך ללמוד מכישלון? האם לכעוס על עצמי אחרי טעות? איך להצליח אחרי טעויות? האם זה בסדר לטעות? איך להימנע מלחזור על טעויות?
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב
הכל טוב מוחלט, גם לטעות זה טוב ומושלם, גם לא לטעות זה מושלם, גם לא טוב זה טוב, גם לשאול זה טוב מה המשמעות של הכל טוב מוחלט לפי אליעד ... הכל טוב באופן מוחלט וללא שום סייגים או הסתייגויות. אליעד מדגיש באופן חד משמעי שגם מה שנראה לנו רע, טעות או כישלון - כל אלו טובים ומושלמים באותה מידה כמו הדברים שנתפסים בעינינו כהצלחה, נכונים או חיוביים. הוא מסביר שהטוב המוחלט הוא נקודת מבט שבה אין הבדל בין טוב לרע, בין הצלחה לטעות, בין הבנה לחוסר הבנה. הכל נמצא באותו מישור של שלמות מוחלטת. אפילו אם האדם מרגיש שהוא טועה, מבין לא נכון או שואל שאלה שאולי נראית לו מיותרת - עדיין הכל טוב באותה המידה. האם טעויות הן באמת מושלמות? אליעד מדגים את תפיסתו דרך דוגמה ברורה: אם אדם עושה את כל הטעויות האפשריות, הוא עדיין במצב של שלמות מוחלטת. מדוע? כי המושג מוחלט לא מאפשר שום חריגה או יוצא מן הכלל. ... טוב מוחלט, אין אפשרות שמשהו יהיה לא טוב או פחות טוב. גם אם אדם חושב שמה שנאמר בהרצאה הוא טעות מוחלטת או חוסר הבנה, גם מצב זה הוא מושלם וטוב לחלוטין. אין אפשרות אחרת. לכן אליעד טוען שבמציאות שבה הכל טוב מוחלט, אין באמת הבדל בין עשיית טעויות או עשייה נכונה. ההבדל הוא רק בעיני המתבונן, שרואה הבדל בין טוב ורע, בין טעות לנכונות. אבל מנקודת המבט המוחלטת של המציאות - אין הבדל כלל, הכל זהה במידת שלמותו. מדוע לשאול שאלות זה ... שאלה, יש מקום שבו האדם עדיין חושב שאולי יש הבדל בין טוב לרע, בין הבנה לאי - הבנה, בין טעות לנכונות. עם זאת, אליעד מדגיש שדווקא בגלל שהכל טוב מוחלט, זה בסדר לשאול. הוא אינו מבקר את השואל ואינו ... אינה במקום. להיפך, הוא אומר שגם לשאול זה מושלם וטוב. דווקא ההבנה הזאת היא שמאפשרת לאדם להירגע ולהפסיק לחשוש מטעויות או ממצבים שנראים לא טובים. האם אפשר לטעות בהבנת הרעיון של הכל טוב מוחלט? נקודה נוספת שמדגיש אליעד היא שגם אם האדם אינו מבין נכון את הרעיון, גם אם הוא מפרש את המילים בצורה שגויה לחלוטין - עדיין זה טוב מוחלט. אין באמת אפשרות לטעות במובן העמוק של המילה, כי גם הטעות עצמה היא חלק בלתי נפרד מהשלמות של המציאות. אליעד מסביר שגם אם מה שהוא עצמו אומר בהרצאה הוא טעות גמורה, זה עדיין מושלם. אין אף מצב שיכול להיות מחוץ לשלמות הזאת. בעצם, אליעד מנסה להביא את המאזין להבנה ... שבה אין הבדל בין טוב ורע, ואין דבר שיכול לפגוע או לשנות את המוחלט. כל מצב, כל שאלה, כל טעות - הם ביטויים שונים של אותה שלמות אחת ויחידה. האם יש ערך לנסות להבין את הרעיון הזה? לסיכום, אליעד ... רעיון פילוסופי, אלא משהו שיכול לשנות את הדרך שבה האדם חי ופועל ביום - יום. הוא כבר לא פוחד לטעות, לא חושש ממה שיגידו עליו ולא מודאג משום דבר, כי הכל טוב מושלם כפי שהוא. מה זה טוב מוחלט? האם הכל טוב באותה מידה? האם לשאול שאלות זה טוב? מה המשמעות של לעשות טעויות? איך לחוות שלמות מוחלטת?
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
חכם או משוגע, למה מישהו חכם חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן
... חושב כמו משוגע? מי המשוגע ומי החכם? גאון או משוגע, האם המציאות משוגעת? האם אתה משוגע? איך חכם יכול לטעות? האם גאון יכול לטעות? ביקורת על אליעד כהן, שאלות על אליעד כהן, טעויות של אליעד כהן איך יכול להיות שאדם חכם עושה טעויות גדולות לאורך זמן? אנשים רבים תוהים כיצד אדם חכם, כזה שהם מכירים ומעריכים כאינטליגנט, גאון או משכיל, יכול לעשות טעויות גדולות ומתמשכות. אליעד כהן מסביר את הנושא לעומק ומביא לכך מספר הסברים ודוגמאות. תחילה הוא מבהיר כי לא מדובר בטעויות פשוטות או חד פעמיות, אלא טעויות מתמשכות שחוזרות על עצמן לאורך זמן רב. לדוגמה, ייתכן שיש מישהו שחושב שאליעד כהן עצמו הוא אדם חכם מאוד, ... על ביבי), הוא טועה באופן מתמשך ועקבי. האדם הזה מתקשה להבין איך אדם שהוא מחשיב לחכם, עושה את אותה טעות שוב ושוב בלי לשים לב לכך. אליעד כהן מסביר שתי אפשרויות עיקריות להבנת מצב כזה: האפשרות הראשונה היא שהאדם ... לא כל כך חכם כמו שחושבים. הוא אמנם חכם, אבל רק בצורה מוגבלת, ולכן הוא יכול לחזור על אותה טעות פעם אחר פעם. כלומר, חכם באמת לא אמור לעשות טעויות גדולות בצורה מתמשכת. האפשרות השנייה היא שהאדם הזה הוא אכן חכם מאוד, אפילו חכם הרבה יותר ממה שאתה חושב, ... זו, האדם הזה לא באמת טועה, אלא הוא רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, ולכן לך נראה שהוא עושה טעויות. האם יכול להיות שאתה זה שטועה? אליעד כהן מחדד ומרחיב את הנקודה הזו: כאשר אתה חושב שמישהו אחר טועה ... שאתה טועה בגדול. האדם השני רואה דברים שאתה לא מסוגל לראות, כיוון שהוא חכם פי כמה וכמה ממך. כלומר, הטעות היא שלך בכך שאתה בטוח בצדקתך. לדוגמה, אליעד כהן מציג את זה בהקשר של המציאות עצמה. יש אנשים שחושבים ... אפשרויות: האפשרות הראשונה היא שהמציאות אכן חכמה, אך לא בצורה מושלמת. כלומר, יש לה חוכמה מוגבלת, ולכן היא עושה טעויות גדולות ונתפסת בעינינו כמשוגעת או טיפשית. האפשרות השנייה, העמוקה יותר, היא שהמציאות היא כל כך חכמה, הרבה מעבר ליכולת ... ייתכן שהם בעצמם הטועים או המשוגעים. האם המציאות משוגעת? איך לזהות חכם? מי החכם ומי המשוגע? האם גאון יכול לטעות? למה אדם חכם טועה? איך לדעת אם אתה משוגע? אליעד כהן טועה? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול לטעות? האם חכם יכול לטעות? מהי טעות של חכם אמיתי?
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע
איך להעיר הערות? איך לגרום למישהו לא לחזור על טעויות? איך לגרום לעובד לא לטעות שוב? איך להסביר למישהו את ההיגיון? איך להסביר למישהו משהו? איך ללמד מישהו משהו? איך לגרום למישהו לא לטעות? איך למנוע טעויות? לנהל אנשים, הסברה ושכנוע איך להסביר למישהו את ההיגיון שמאחורי ההערות? כאשר מישהו עושה טעות, הנטייה הראשונית של רבים היא פשוט להגיד לו ישירות מה לעשות או לא לעשות. לדוגמה, לומר לו: אל תעשה ... מה מותר ומה אסור. התוצאה היא שהאדם לא באמת מבין את המהות של ההוראה, ולכן יש סיכוי גבוה שימשיך לטעות שוב ושוב בעתיד. לעומת זאת, אליעד מציע אלטרנטיבה יעילה בהרבה: במקום רק לתת הוראות יבשות, צריך להסביר לאדם את ... מה שמבקשים ממנו. כאשר אדם מבין את הסיבות להוראות שהוא מקבל, הסיכוי שהוא יישם אותן בפועל בצורה נכונה וימנע מטעויות חוזרות גדל באופן משמעותי. מדוע חשוב להסביר את קו החשיבה מאחורי ההוראות? לפי אליעד, אם האדם לא עושה את ... שהסברתם, אף שזה לא תמיד חובה. ככל שהאדם יסכים ויבין את ההיגיון שלכם, כך תפחת הסבירות שהוא ימשיך לעשות טעויות חוזרות בעתיד. מה הסיבה האמיתית לכך שאנשים חוזרים על טעויות? לפי אליעד כהן, כאשר רק אומרים לעובד או לאדם מה לעשות או מה לא לעשות בלי להסביר לו את ... ברור לגבי ההיגיון של עצמו ויצליח להסביר אותו בקלות ובבהירות. כאשר ההיגיון מובן לשני הצדדים, התוצאה תהיה ברורה ומדויקת, והטעויות יחזרו פחות ופחות. מה הסיכום המעשי של השיטה למניעת טעויות? השיטה המעשית שאליעד מציג כדי למנוע טעויות חוזרות, היא לעולם לא להתעצל בהסברים. במקום להגיד הוראות קצרות וישירות כמו אל תעשה כך, כדאי להשקיע את הזמן ... שלכם לחזור ולהזכיר לו שוב ושוב מה לעשות. בשורה התחתונה, אם ברצונכם שעובדים או אנשים אחרים לא יחזרו על טעויות, השקיעו מאמץ בהסבר ההיגיון ולא רק בהוראות טכניות. אם הם יבינו ויסכימו עם ההיגיון שהצגתם, רוב הטעויות החוזרות יימנעו. איך לתת הערות בצורה יעילה? איך למנוע טעויות של עובדים? איך להסביר לעובד את ההיגיון מאחורי ההוראות? איך ללמד מישהו משהו בצורה נכונה? ניהול נכון של עובדים ...
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות
להודות בטעות, לטעות בלי סיבה, התעקשות להרגיש רע, לשנות הרגלים, שינוי הרגלים, לא מוכן להשתנות, לא מוכן להודות בטעות, לא מוכן לטעות, להודות שטעית, להצליח להשתנות למה אנשים מתעקשים להמשיך לעשות טעויות למרות הסבל? אליעד כהן מסביר תופעה שבה אדם עושה פעולה מסוימת במשך שנים, למרות שהוא מודע לכך שהפעולה גורמת ... מוכן להודות שטעה סתם בלי סיבה? לפי אליעד, הסיבה המרכזית לכך שהאדם ממשיך בדרך השלילית היא חוסר הרצון להודות בטעות או להכיר בכך שפעל במשך שנים ללא סיבה אמיתית. האדם מנסה לשמר את ההיגיון של פעולותיו, על ידי האמונה ... להמשיך בדרך שגורמת לו סבל. אליעד מדגיש כי רוב האנשים לא מתנהגים כך במצבים רגילים: בדרך כלל, אדם שמזהה טעות מיד יתקן את עצמו. אך במקרים מיוחדים, כאשר אדם השקיע זמן רב מאוד בהתנהגות מסוימת, ההודאה בכך שהכל היה ... חזקה מאוד. לכן הוא נאחז באשליה של סיבה נסתרת, במקום להודות שטעה בלי שום הצדקה. למה אנשים לא מודים בטעות? איך להפסיק להתעקש על סבל? למה אנשים ממשיכים בדרך שמזיקה להם? איך להודות בטעות שעשית בלי סיבה? איך להפסיק להרגיש רע בלי סיבה? האם תמיד יש סיבה לסבל שלנו? איך להצליח להשתנות באמת?
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב
חכם לא טועה, האם חכם יכול לטעות? טעויות של חכם, טעות לוגית, טעות שכלית, טעות אינפורמטיבית, שכל של חכם אמיתי, טעות של חכם אמיתי, טעויות של רבי נחמן מברסלב האם חכם אמיתי יכול לטעות? השאלה האם חכם יכול לטעות? היא שאלה עמוקה שאליעד כהן דן בה, ומטרתה לברר את מהות החוכמה ואת היחס שלה לטעות. אליעד מסביר כי יש להגדיר תחילה מהו חכם אמיתי. חכם אמיתי, לפי ההסבר שלו, הוא אדם שיש לו שכל ... הגבוהה ביותר האפשרית, כלומר, אדם שמחזיק בתפיסת המציאות המושלמת והמקסימלית. אליעד מבהיר שלפני שניתן לשאול אם חכם אמיתי יכול לטעות, יש להגדיר בבירור את המושגים חכם וטעות. מה המשמעות של טעות בחוכמה אמיתית? אליעד מסביר שיש שני סוגים עיקריים של טעויות: טעות לוגית וטעות אינפורמטיבית. טעות לוגית - טעות שנובעת מחוסר הבנה, שבה האדם נכשל להבחין בסתירה פנימית בדבריו. טעות אינפורמטיבית - טעות שנובעת מבעיה במידע ולא בהכרח קשורה להבנה הלוגית של האדם. הוא מסביר שכאשר אדם רגיל טועה, הטעות יכולה להיות לוגית או אינפורמטיבית. לדוגמה, אם מישהו יגיד שיש שולחן בחדר, אך בפועל אין, זו טעות אינפורמטיבית. אבל אם האדם אומר דבר שסותר את עצמו או מתבסס על היגיון שגוי, אז זו טעות לוגית. מהי ההבחנה בין טעות לוגית לטעות אינפורמטיבית? אליעד מדגים את ההבדל בין הטעויות כך: נניח שמישהו מלמד אותך אנגלית ואומר לך בטעות שהמילה סווט פירושה נעליים. כשתשמע מאוחר יותר את המילה סווט במשפט, תחשוב בטעות שהכוונה לנעליים. הטעות הזו היא אינפורמטיבית, ולא לוגית. זאת משום שהשכל שלך פעל נכון לפי המידע המוטעה שקיבלת. לעומת זאת, טעות לוגית תקרה כאשר התהליך המחשבתי עצמו שגוי, ואתה לא מצליח להבחין בקיום הסתירה או בשגיאה בחישוב ההגיוני שלך. לדוגמה, אם אדם יטען ששני משפטים סותרים יכולים להיות נכונים בו - זמנית, זו תהיה טעות לוגית. האם רבי נחמן מברסלב טעה, והאם זה מפחית מחוכמתו? אליעד מתייחס באופן ספציפי לרבי נחמן מברסלב כדוגמה לחכם גדול ואמיתי. הוא טוען שרבי נחמן היה חכם במובן האמיתי של המילה, ומציין שבכתביו של רבי נחמן לא נמצאו טעויות לוגיות. זאת אומרת, אין אצלו מצב שבו הוא טוען טענה שסותרת את עצמה או כזו שניתן להפריכה באופן שכלי - לוגי. עם זאת, אליעד מסביר שיש אצל רבי נחמן טעויות אינפורמטיביות הנובעות מהמידע שהיה קיים בתקופתו. למשל, רבי נחמן השתמש במידע שהיה מקובל אז על פיזיקה וכדור הארץ, שהיה שגוי לפי הידע של ימינו. אליעד מבהיר כי זו לא טעות שמצביעה על חוסר חוכמה, אלא רק על חוסר במידע נכון שהיה זמין לו בתקופתו. כלומר, רבי נחמן לא טעה מבחינה לוגית או שכלית, אלא רק הסתמך על מידע אינפורמטיבי מוטעה. האם חכם אמיתי יכול לטעות מתוך ודאות מלאה? לפי אליעד, חכם אמיתי אינו יכול לטעות מתוך ודאות מלאה. הוא יכול לומר דבר - מה אינפורמטיבי מוטעה, אבל תמיד בתוכו תהיה לו הסתייגות או מודעות ... דבר שגוי, אך לעולם לא תהיה לו ודאות מלאה בדבר שגוי. האם חכם חייב לבדוק כל דבר כדי לא לטעות? אליעד מוסיף נקודה חשובה ואומר שחכם אמיתי אינו חייב לבדוק כל פרט קטן, כי הדבר יהפוך את חייו לבלתי ... שגוי, אינו באמת חכם ברמה הגבוהה ביותר. אדם שבאמת הגיע להבנה עמוקה ומהותית של המציאות והשכל, לעולם לא יעשה טעויות לוגיות. לעומת זאת, אדם שטועה רק טעויות אינפורמטיביות, אך לא לוגיות, עדיין יכול להיחשב חכם אמיתי, שכן טעויות כאלה אינן מעידות על פגם בשכלו אלא רק על מגבלות המידע שהיה זמין לו. האם חכם יכול לטעות? מהי טעות לוגית? טעויות של רבי נחמן מברסלב ההבדל בין טעות לוגית לאינפורמטיבית חוכמה אמיתית מהי? האם חכם לא טועה? איך חכם יכול ...
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
להיות בטוח בעצמך, רק אני צודק, גם אני צודק, חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להאמין בעצמך, רק צודק, גם צודק, כולם צודקים
... בלבול ואובדן אחיזה במציאות, אם אינו יודע למה בדיוק הוא מכוון את עצמו. מה הקשר בין ביטחון עצמי לפחד לטעות? אליעד מדגים את הקשר בין ביטחון עצמי לבין הפחד לטעות באמצעות דוגמה כלכלית ברורה: אדם שיש לו את כל הכסף בעולם אינו חושש לאבד אותו. אדם שאין לו כסף ... לאבד את מה שיש הופך לבעיה ממשית. באותו אופן, אם אדם בטוח בעצמו ב - 100%, אין לו פחד לטעות כי הוא משוכנע לחלוטין בצדקתו. אם הוא אינו בטוח כלל, גם אז הוא לא חושש לטעות כי אין לו בכלל תפיסת אני צודק. הבעיה מתרחשת במצב ביניים - כשהאדם גם בטוח וגם לא בטוח בו ... רגשי אם הוא אינו מוכן להתמודד עם הקונפליקט הזה באופן מלא. איך לפתח ביטחון עצמי? איך להתמודד עם פחד לטעות? רק אני צודק או כולם צודקים? מה גורם לבלבול פנימי? האם אפשר להיות בטוח וגם לא בטוח? חקירה עצמית ... אין לו אחיזה במהות הבסיסית שלו. הקשר בין ביטחון, פחד והאחזות אליעד מסביר כי תחושת חוסר הביטחון קשורה לפחד לטעות. - אם אדם בטוח במאה אחוז שהוא צודק - אין לו פחד לטעות. - אם אדם אינו בטוח כלל - גם אז אין לו פחד לטעות, כי אין לו על מה להגן. - הבעיה היא במצב הביניים, כאשר האדם גם בטוח וגם לא בטוח. הצד ... שתטעה. כשאתה אומר אני לא בטוח בעצמי פירוש אני מפחד שאולי אני טועה אבל מצד שני אני פחות מפחד לטעות כי אם אני לא בטוח בעצמי אז מהצד שאני לא בטוח בעצמי אני כבר לא יכול לטעות כי אני לא חושב שאני צודק, מהצד שאני בטוח בעצמי אני מפחד לטעות ומהצד שאני לא בטוח בעצמי. תסתכל עוד פעם תדמיין כאילו בתוכך נגיד שאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא ... מפריע לך לחשוב שאתה צודק יותר הצד שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אתה גם לא מפחד לטעות אתה אומר אני בכלל לא חושב שאני צודק, אז מי מפריע לך לישון בלילה בשקט ולהגיד לא אכפת לי לטעות הצד שבטוח בדיוק. זאת אומרת כשאתה פחות בטוח בעצמך מצד אחד זה מפריע לך להגן על הרק אני צודק ... שאתה לא בטוח בעצמך, תראה אם אתה בטוח בעצמך במאה אחוז יש לך מאה אחוז ביטחון אתה לא מפחד לטעות כי אתה בטוח במאה אחוז, אם אתה מאה אחוז לא בטוח בעצמך אתה גם לא מפחד לטעות אתה לא יכול לטעות אני לא בטוח בעצמי בכלל, איפה מתחילה הבעיה כשאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח בדיוק ואז מה ... בטוח במאה אחוז שאתה צודק אין שאלה אם אתה מאה אחוז לא בטוח בשום דבר אז אתה לא יכול לטעות כי אני לא אומר ששום דבר רק אני צודק אז איך אני אטעה, אני לא יודע כלום מי שלא יודע כלום איך יכול לטעות אבל הבעיה היא שהבן אדם הוא מעורבב שהוא גם בטוח וגם לא בטוח עכשיו מהצד שהוא בטוח והוא רוצה ...
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
איך לא לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית
... לקרוא אנשים לא נכון? איך לא לפרש אנשים לא נכון? איך להבין אנשים נכון? איך לקרוא מחשבות? איך לא לטעות בפירוש אנשים? חרדה חברתית, מה חושבים עלי? מה אנשים חושבים? השתקפות עצמית במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים הקשורים לקריאת מחשבות ופרשנות של התנהגות האנשים סביבנו. הוא מסביר את העקרונות המרכזיים של קריאת מחשבות, פירוש ההתנהגות של אחרים, והטעויות הנפוצות שמבצעים אנשים בתהליך הזה. מה זה אומר לקרוא מחשבות ולהבין את ההתנהגות של אחרים? המרצה מתחיל בהסבר על ... יכול להסיק שהוא נמצא במצב של עצבנות או תסכול, כי אם היית במקומו, גם היית פועל כך. איך לא לטעות בקריאת אנשים? בהמשך ההרצאה, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לדעת להפריד בין עובדות לפירושים. לדוגמה, אם מישהו אומר ... זהו פירוש, שיכול להיות מוטעה אם לא נשקל נכון את המניעים של אותו אדם. אליעד כהן מציין שכדי לא לטעות בקריאת אנשים, חשוב לשאול את עצמך מה באמת קרה ומה הפירוש האפשרי של המצב. זה חשוב להבין שמצבים מסוימים ... מפרשנות מוטעית, יש להבין את המניעים הפנימיים של אחרים ולא להניח תמיד שהם שווים לשלך. מה החשיבות של הכרה בטעויות פרשנות? בסופו של דבר, אליעד כהן מסביר שהחשוב ביותר הוא להכיר את ההטיות שלנו בעת קריאת מחשבות של אחרים. ... לעיוותים בהבנה. לדוגמה, אם אתה בטוח שכל מי שעושה פעולה מסוימת עושה אותה מתוך מניע שמוכר לך, אתה עשוי לטעות, כי כל אדם מבצע פעולות ממניעים שונים. עליך להיות מודע לכך שההבנה שלך את ההתנהגויות של אחרים אינה תמיד ... את עצמך את השאלות הנכונות כדי לוודא שאתה לא מפרש את הדברים בצורה שגויה. קריאת מחשבות הבנת התנהגות אנשים טעויות בפרשנות השלכה אישית הבנת מניעים פנימיים הפירוש הנכון של התנהגות
טעויות - מתי זה *בסדר* לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות?
טעויות - מתי זה בסדר לטעות? מה טוב בטעויות? איך ללמוד מטעויות? כפי שכבר ביארתי, בעולם שלנו יש חיצוניות ופנימיות. והאושר של האדם הוא פנימי, והוא נובע ומושפע מההסתכלות הפנימית של ... יותר חשוב. וחשוב לעשות את הדברים הנכונים, אבל חשוב יותר לעשות את הדברים בצורה הנכונה. ולפעמים זה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך לימודי של ניסוי וטעייה. כי מי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהדבר החשוב ביותר, זה מה שקורה בפועל. ואדם כזה לא יקבל שום טעות. כי אסור שתתרחש במציאות החיצונית שום טעות. אבל מי שמבין שהעיקר זה הפנימיות, הוא יודע שזה בסדר גמור לטעות, כאשר הטעות היא חלק מתהליך למידה של האדם. כמו התינוק שנופל ושלומד ללכת. ואם הוא לא יטעה ולא ייפול, הוא לעולם לא ידע לאזן את עצמו וללכת בצורה טובה. וישנם מצבים, שבהם החכם רואה שהאדם עושה טעות כלשהי, והוא לא מעיר לו. משום, שעדיף שהאדם יטעה ושיקבל שכל ושיבין את עצמו טוב יותר, מאשר שהוא יעשה את הדבר הנכון. ומי שהוא עסוק רק בחיצוניות, הוא חושב בטעות שהאמת היא חיצונית. ושהדבר הכי חשוב, זה מה שהאדם עושה בפועל. אבל מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין שהאושר הוא פנימי, ושהתכלית הסופית והטוב האמיתי, הם תלויים באיך האדם חווה את המציאות. ולכן, גם אם מישהו עושה טעות במעשיו, יותר מאשר חשוב לעזור לו לא לעשות את הטעות בפועל, חשוב לעזור לו לחשוב בצורה הנכונה, שמעצמו הוא יבין לא לעשות את הטעות.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לטעות, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לטעות, איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי מומלץ, אימון אישי מומלץ, מאמן אישי מומלץ בתחום לטעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 12:58:28 - wesi1