אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ללמד ✔טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
והפעם אסביר, איך להציג ללקוח מידע מקצועי, בצורה נכונה, שמצד אחד הוא גם יחשוב שאתה מקצועי כדי שהוא ירצה לפנות אליך ודווקא אליך ולא למתחרים שלך. וגם שהוא יהיה מוכן לשלם לך יותר מאשר למתחרים שלך. אבל גם מצד שני, שהוא לא יחשוב שהוא מספיק מקצועי בעצמו כדי להסתדר בלעדיך? ובאופן כללי, איך לשדר ללקוח שאתה מקצועי בצורה נכונה?

וננתח את העניין של הכנת חומרי שיווק מקצועיים, שמטרתם לגרום ללקוח להבין שאתה איש מקצוע ולרצות לרכוש ממך את השירות שלך במחיר יותר גבוה. שזה בעצם אומר, שלא מדובר על תכנים מסוג פרסומת רגילה, שמספרת כמה אתה טוב דרך הצהרות, אלא על תכנים שמעבירים ידע מקצועי שאמורים לגרום ללקוח להבין שאתה איש מקצוע. 1 - כדי שירצה לקבל ממך שירות. 2 - כדי שירצה לבוא דווקא אליך ולא למישהו אחר. 3 - כדי שירצה לשלם לך יותר כסף, מאשר למתחרים שלך, שבעיניו הם פחות מקצועיים. ולכן בעצם אתה תכין חומרי שיווק שמטרתם היא לשדר מקצועיות.

ומה שצריכים לדעת זה, שיש כאן עניין של מינון ואיזון נכון, שצריכים לדעת לעשות אותו כי יש כאן סוג של דבר והיפוכו. ומינון לא נכון של הפצת תכנים מקצועיים, עלול לגרום ללקוחות לרצות לא לרכוש ממך אלא ממישהו אחר. כמו שתכף אסביר.

אז ברמת העיקרון, מה בעצם צריך כדי שלקוח ירצה לרכוש ממך ודווקא ממך ושיהיה מוכן לשלם לך מחיר יותר גבוה מאשר למישהו אחר? תשובה: לשם כך הוא אמור לחשוב שאתה מקצועי ושאתה מסוגל לספק לו שירות מקצועי. ולכן לכאורה נראה, שככל שהלקוח יחשוב שאתה יותר מקצועי, ככה בעצם הוא יותר יסמוך עליך, ירצה לרכוש דווקא ממך וכולי. אבל זאת לא כל האמת! ולמה? כי אז יש בזה כל מיני היבטים.

אולי הלקוח יסתפק במישהו פחות מקצועי ממך?

יש נקודת מבט אחת שאומרת, שאולי הלקוח יחשוב שאתה מאוד מקצועי, אבל שהוא לא צריך מישהו מקצועי כמוך, אלא הוא יכול להסתפק במישהו פחות מוכשר ממך. לגבי נקודת המבט הזו, נאמר, שכרגע לא נתייחס אליה. אלא נניח שהלקוח שלך יחפש דווקא את ספק השירות הכי מקצועי שהוא מכיר. ונניח שהלקוח שלך לא יחשוב שהוא מעדיף מישהו שהוא פחות מקצועי ממך.

אולי הלקוח יחשוב שאתה גאון מכדי להיות מסוגל לעזור לו?

יש עוד נקודת מבט שאומרת, שאם תפרסם תכנים מאוד מקצועיים, אז לפעמים זה עלול לגרום ללקוח שלך לחשוב שאתה "טכני" מידי ושאתה אולי גאון בתחומך, אבל שאתה לא בהכרח תדע להבין אותו ולהתאים לו את הפתרון הטוב ביותר עבורו. זה יכול לקרות כאשר התוכן שאתה מפרסם הוא מאוד מקצועי, אבל הוא מועבר ללקוחות בצורה מאוד מקצועית. כל כך מקצועית, עד כדי כך שהלקוח חושב שאתה אולי איש מקצוע, אבל שאתה לא מסוגל גם לדבר איתו בגובה העיניים.

במילים אחרות התוכן המקצועי שלך, עשוי לגרום ללקוח לחשוב שאתה לא יודע לדבר גם בשפת בני אדם רגילים ושאתה שייך לגאון המשוגע, שכדי ליהנות ממנו, צריך מנהל פרויקט / מתווך באמצע, שידע להשתמש בכישורים שלך, כדי לספק לו שירות. כמו שקורה בעולם האמיתי, שהגאונים, עובדים אצל אנשים העסקים, שיודעים להמיר את הגאונות של הגאונים, לשירות עבור הלקוחות.

כמובן שהנושא הזה פתיר, באמצעות זה שלומדים איך לעטוף ואיך להציג ללקוח את התוכן המקצועי. איך לדבר עם הלקוח גם בשפה של הלקוח, איך להציג מושגים מקצועיים בצורה שתדבר אל הלקוח, אל הכאב של הלקוח ואל הצורך של הלקוח. אבל גם זה נושא אחר שלא נעמיק בו כרגע.

אולי הלקוח יחשוב שהוא יכול להסתדר בלעדיך ושהוא לא צריך אותך, בזכותך?

והפעם נעמיק אל תוך נקודה אחרת והיא, שצריכים להבין, שהלקוח פונה אליך וכולי, לא רק בגלל שהוא חושב שאתה איש מקצוע, אלא בגלל שהוא חושב שאין מישהו אחר שיכול להחליף אותך. דהיינו, אם לדוגמה לקוח רוצה לצבוע את הבית שלו, ואתה בתור איש מקצוע תלמד אותו הכי טוב איך צובעים בית, אז מצד אחד הלקוח יחשוב שאתה איש מקצוע מצוין, הכי מוכשר שיש, עד כדי כך שאתה הצלחת ללמד אותו איך הוא יכול לצבוע את הבית שלו בכוחות עצמו, אבל מצד שני הלקוח עלול לחשוב שהוא כבר לא צריך דווקא אותך. כי הוא יכול לעשות את זה בעצמו, או שלצורך העניין הוא יכול להביא מישהו פחות טוב ממך ולדעת לנהל אותו, כי הוא כבר מבין מספיק טוב, בעיניו מה צריך או לא צריך לעשות.

במילים אחרות, כאשר אתה מנסה להראות שאתה מקצועי, אתה בעצם מעביר תוכן מקצועי וידע מקצועי. ומהידע הזה כמובן שיכולים ללמוד גם המתחרים שלך. ואחד המתחרים שלך, הוא בעצם הלקוח שלך. דהיינו, שמצד אחד אתה רוצה שהלקוח שלך יחשוב שאתה איש מקצוע, כדי שירצה לקבל שירות ממך ודווקא ממך, אבל מצד שני אתה לא רוצה שהלקוח שלך יהיה איש מקצוע טוב כמוך. כי הלקוח משלם לך, בעבור הפער שהלקוח שלך חושב שיש, בין המקצועיות שלך לבין המקצועיות שלו ושל המתחרים שלך. ולא רק בעבור המקצועיות שלך. ולכן ככל שהלקוח שלך יהיה יותר מקצועי, ככה הוא עשוי לרצות לא לפנות אליך אלא להסתדר בעצמו.

בפרט אם אתה מוכר שירות מקצועי, ששייך גם לקטגוריה של "עשה זאת בעצמך" / "Do It Yourself", שבמקרה כזה הלקוח שלך, רואה בעצמו מתחרה שלך. במובן שהוא חושב לעצמו, אולי הוא יכול להסתדר לבד בלעדיך. ככה שבתחומים כאלו, זה שאתה מעביר ידע מקצועי, זה גם יכול לגרום לכך שאתה תגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח שלך יעדיף להסתדר לבד בעצמו, בלעדיך.

נקודה נוספת היא, שגם אם מדובר לדוגמה בתהליך בניה / אספקת שירותי בניה ללקוח, שבו הלקוח רוצה לבנות לעצמו בית, גם כאן לדוגמה, הלקוח משלם לך ממגוון סיבות. חלק מהסיבות הן גם בגלל שהלקוח סומך עליך שאם אתה תנהל את האירוע של בניית הבית שלו, אז הבית שלו יבנה יותר טוב. במילים אחרות, הלקוח לפעמים צריך אותך גם כמפקח וכמנהל של אנשי המקצוע, שהוא יודע שהוא לא יכול בעצמו לבצע את העבודה שלהם. לדוגמה, הלקוח יודע שהוא לא יכול ללכת להתקין לעצמו חלונות בבית. ולכן הוא יעדיף שמישהו מקצועי, ינהל את מתקין החלונות.

אבל ככל שהלקוח שלך יחשוב שהוא עצמו יותר מבין את התהליך, ככה ממילא הוא עשוי לחשוב שהוא פחות צריך אותך ושהוא יכול להסתדר לבד.

במילים אחרות גם אם לא מדובר על ללמד את הלקוח ידע מקצועי שהוא יכול בעצמו להסתדר לבד לחלוטין, כמו לדוגמה בתחומים של "עשה זאת בעצמך", עדיין גם אם הלקוח מבין שהוא חייב איש מקצוע שיבצע עבורו את העבודה, הרי שככל שהלקוח חושב שהוא מבין יותר טוב את התחום, ככה הוא יכול יותר לסמוך על עצמו ולחשוב שהוא יכול להסתדר עם איש מקצוע פחות טוב ממך, כי הוא הלקוח יחשוב שהוא יכול לנהל בצורה די טובה, את איש המקצוע האחר. גם במקרים שהלקוח מבין שהוא חייב איש מקצוע אחר וגם במקרים שהלקוח מבין שאיש מקצוע אחר פחות טוב ממך.

אז מה זה אומר בעצם?

זה אומר שכאשר מעבירים ללקוח ידע מקצועי שאמור לו להבין שאתה מקצועי, שאתה מסוגל לעזור לו, הרי שצריכים למצוא את המינון ואת האיזון, בכמות המידע המקצועי שאתה מעביר ובאיך שאתה מעביר אותו. כי אם תעביר פחות מידי ידע מקצועי, יתכן שהלקוח לא מספיק יחשוב שאתה מקצועי ואז הוא לא ירצה לפנות אליך או דווקא אליך. אבל גם מצד שני, אם תעביר את כל הידע המקצועי שלך, ברמה שהלקוח שלך יהפוך להיות מקצועי כמוך, הרי שזה עשוי לגרום לו מצד אחד לחשוב שאתה מקצועי, מצד שני לחשוב שמיותר לו לפנות אליך.

איך להעביר מידע מקצועי בצורה נכונה?

אז יש בזה כל מיני היבטים וכל מקרה לגופו. אבל ניתן מספר נקודות למחשבה לגבי איך להציג ללקוח מידע מקצועי, בצורה שהוא גם יחשוב שאתה מקצועי כדי שהוא ירצה לפנות אליך אבל גם לא יחשוב שהוא מספיק מקצועי כדי להסתדר בלעדיך?

אז נקודה אחת שאפשרי לשים אליה לב, זה האם וכמה אתה מסביר את הבעיה ואת הכאב של הלקוח, ועד כמה אתה מסביר את הפתרון לכאב של הלקוח. אם לדוגמה אתה צבעי, אתה יכול לדוגמה להסביר על איך לפתור רטיבות לפרטי פרטים ואתה גם יכול רק להסביר על הבעיה של הרטיבויות החוזרות, לפרטי פרטים. במילים אחרות, כמה אתה משדר מקצועית דרך הסבר של הבעיה וכמה אתה משדר מקצועיות דרך הסבר של הפתרון.

נקודה נוספת יכולה להיות, כמה אתה מסביר על פתרונות אחרים שלא עובדים ועל כל מיני בעיות שיש בפתרונות אחרים ועד כמה אתה מסביר על מהו הפתרון הנכון.

נקודה נוספת יכולה להיות כמה אתה מעביר את כל המידע במלואו וכמה אתה שומר אצלך כמה קלפים, כדי לא להעביר את כל המידע המלא לפרטים פרטים.

וכמובן שצריכים לזכור, שזה לא משנה מה אתה אומר, אלא מה שהלקוח שלך מבין ממה שאתה אומר. כי אתה רוצה שהלקוח שלך גם יחשוב שאתה מקצועי. אבל גם שהוא יחשוב שהוא צריך אותך ושהוא לא יכול להסתדר בלעדיך.

ולכן על כל תוכן מקצועי שאתה מעביר ללקוחות שלך, אתה צריך להתבונן, כמה לדעתך זה משדר מקצועיות ללקוח שלך, וכמה התוכן משדר ללקוח שלך שהוא עדיין צריך אותך בגלל המקצועיות שלך ושהוא לא יכול להסתדר בלעדיך. זה בהיבט הזה, של לשמור על המינון הנכון, של איך לשדר מקצועיות ללקוח, במידה שהוא עדיין ירצה לפנות אליך ולא במידה שהוא יחשוב שהוא יכול להסתדר לבד בלעדיך.

כמובן שלצד זה יש גם את העניין של איך לעטוף את המידע בשפה שהלקוח יתעניין בה, במובן שהיא תדבר על הכאב של הלקוח ועל התועלת שהלקוח שלך מקבל מהידע המקצועי שלך ולא רק כדיון מקצועי נטו. במובן שצריכים כל ידע מקצועי שיש לך, לדעת להעביר אותו בצורה שתגרום ללקוח לרצות איש מקצוע כמוך.

לדוגמה, שיטות עבודה שעוזרות לך לחסוך עלויות, באופן כללי, כנראה שהן פחות יעניינו את הלקוח. כי הן פחות עוסקות בתועלת של הלקוח. וגם אותן אפשרי כמובן להציג בצורה נכונה, אבל זה עניין אחר. בכל מקרה כל ידע מקצועי שיש לך להעביר, צריכים להבין איך הוא עוזר ללקוח לרצות אותך, איך ולמה שהלקוח ירצה מישהו דווקא עם הידע המקצועי שלך.

כל זה לצד זה שצריכים להבין איך לדבר עם הלקוח בשפה שלו, במובן שהוא ירגיש שהוא מבין אותך ושאתה מבין אותו ולא רק שהוא יחשוב שאתה מאוד מקצועי אבל שהוא יחשוב שהוא לא מסוגל לתקשר איתך מרוב שאתה מקצועי וטכני מידי.

נקודה להתבוננות על התכנים שאני מפרסם - לדוגמה התכנים שבאתר EIP.co.il

ניקח לדוגמה את התכנים באתר הזה EIP.co.il. האתר עצמו מלא באלפי תכנים מקצועיים, שאין בהם כמעט שום מידור של שום מידע כלשהו ממישהו. הדבר הזה עשוי לגרום למי שצורך את התכנים, לחשוב שהוא יכול להסתדר לבד. כי כל כלי העבודה וכל שיטות העבודה פרושות בפניו באופן מלא לפרטי פרטים.

כמובן שאין באתר את כל המידע על כל המקרים האפשריים. כי יש אין סוף מקרים שכאלו. אבל צורת החשיבה של איך לנתח את כל המקרים, צורת החשיבה הזאת מפורטת לפרטי פרטים באופן מלא שכל אחד יכול ללמוד אותה, להבין אותה, וליישם אותה לבד.

ונשאלת השאלה, איך מסתדר העניין של הפצת החומר המקצועי שאני מפיץ לפרטים פרטים באופן מלא, עם נקודת המבט שבמובן מסוים התוכן הזה אולי אמור גם לגרום לאדם, כן לרצות להיעזר בי. איך זה מסתדר? האם יש כאן אצלי מידור של תוכן מקצועי בתכנים שאני מפרסם?

אז יש כאן כל מיני נקודות מבט. ראשית, לי אישית אין שום בעיה עם הפצת כל התכנים באופן מלא לפרטי פרטים. גם כי באמת המטרה שלי היא לעזור לאנשים שידעו להסתדר בעצמם. ומצד האמת, כל מי שיפעיל את המוח שלו בכוחות עצמו בדרך מסודרת, כפי שהיא מוסברת לפרטי פרטים בתכנים שלי, הרי שמצד האמת הוא יוכל להיות מאושר / להגיע לשלמות עצמית וכולי, בלי שום צורך כלשהו לדבר איתי על משהו בעולם.

אבל יש גם עוד נקודות נוספות, בהקשר של התכנים המקצועיים שאני מפיץ. והיא לדוגמה שלפעמים בן אדם צריך ידע מקצועי ספציפי, שבמקרה יש לי אותו יותר ממנו. בלי קשר לשום עניין אחר. ולכן במקרה כזה לדוגמה הגיוני לפנות לבעל הניסיון שיעזור לך במה שאתה צריך. כי עם שכל, אי אפשר לדעת כל דבר ברמת הצורה החיצונית. וכן צריכים עזרה ברמת הצורה החיצונית, מבעל הניסיון. כמו שגם האיש החכם בעולם, לא ידע מעצמו תוך רגע אחד, איך לתקן רכב או כל מיומנות מקצועית אחרת. הוא אולי יכול ברגע אחד לדעת איך לתקן את הרכב במובן הפנימי, דהיינו, לא להרגיש רע מכך שהרכב לא תקין, אבל הוא לא בהכרח יודע ברמת הצורה החיצונית איך לתקן את הרכב כאן ועכשיו, לא משנה כמה שכל יש לו.

וזה עניין אחד, שאומר שיש היגיון להיעזר בי בכל מקום שדורש ניסיון ספציפי ולא רק שכל באופן כללי במובן המופשט של המילה. כי לדוגמה אתה אולי חושב שאתה חכם וחושב בהיגיון בדיוק כמוני, אבל אין לך את הידע ואת הניסיון שיש לי בתחומים מסויימים. בדיוק כמו שגם אני בעצמי אפנה לבעל מקצוע עם יותר ידע ויותר ניסיון ממני בתחומים ספציפיים, למרות שאני חושב שהוא פחות חכם ממני באופן כללי.

נקודה נוספת שהיא יותר חשובה באופן כללי, היא העניין שגם מי שילמד ושיבין את כל התכנים שאני מפרסם, עדיין יתכן שהוא ירצה עזרה במובן הנפשי לתרגל את כל דרכי החשיבה שיש באתר. כי הקושי לתרגל את כל שיטות החשיבה, הוא ברובו לא טכני ולא נובע מחוסר ידע מקצועי, אלא הקושי הוא רגשי. שהרגש של האדם מקשה עליו להתמיד וגם להיות מסוגל לשאול את השאלות הנכונות במבנה הנכון.

כי בפועל לאדם יש גם קושי רגשי לשבת לתרגל עם עצמו, את כל הניתוחים הנפשיים. וזה קורה ממגוון רחב של סיבות. שבהן, הגיוני שהאדם ירצה עזרה, ליישם את מה שהוא כבר יודע ושהוא בהחלט יכול ליישם גם לבדו בעצמו. אבל הגיוני שהאדם ירצה עזרה לשאול את עצמו את השאלות הנכונות. וזה כמובן במידה והאדם חושב שהוא כן מבין את כל דרכי החשיבה. מכל שכן, אם האדם לא בטוח שהוא מבין מה ואיך ואיזה שאלות בדיוק הוא צריך לשאול את עצמו.

בכל מקרה, ישנם מצבים שגם אם תיתן לאדם את כל הידע המקצועי, הרי שהוא יכול לרצות עוד עזרה, גם במובן הנפשי, ליישם את מה שהוא יודע ברמה המקצועית.

כל הנ"ל כמובן רלוונטי במידה והיה בעולם רק בן אדם אחד בלבד, שצורך את התכנים שלי. שאז הוא עדיין אולי ירצה לפנות אלי, כי הוא צריך ידע ספציפי או כדי לקבל עזרה במובן הרגשי, של לשאול את עצמו את השאלות הנכונות. כל זה במידה והוא יחשוב שיש לו את כל דרך החשיבה שלי באופן מלא.

אבל במציאות האמיתית, יש אין סוף אנשים ותמיד יהיה את האדם שיחשוב שהוא לא מבין את הכל עד הסוף, למרות שיש אלפי תכנים מלאים בחינם וכולי.

וכמובן שאלו היו רק כמה נקודות מבט בהקשר הזה. כדי עיקר הדגש הוא, שיבינו, שלמרות שבאופן כללי כאשר מעבירים ידע מקצועי, הרי שצריך לעשות סוג של צנזורה על התוכן המקצועי, כדי לא להעביר את כולו באופן מלא, כדי שעדיין תהיה תלות כלשהי בין הלקוח לבין מספק השירות, הרי שאני מפיץ את כל המידע באופן מלא לטובת הכלל ממגוון רחב של סיבות.

לסיכום:

הפצת תוכן מקצועי, שאמורה לשדר מקצועיות ולגרום ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, צריכים לדעת לעשות אותה בחוכמה. כי התוכן המקצועי שלך, אמור מצד אחד לשדר ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, אבל מצד שני היא אמורה לגרום ללקוח לחשוב שהוא לא איש מקצוע ושהוא צריך איש מקצוע כך. ולכן, צריך שכל, גם לדעת איך להפיץ את הידע המקצועי שיש לך בראש.
איך לא ללמד את המתחרים שלך תהליכים הכנת חומרי שיווק פרויקט לשכנע אדם מוח פרסומות להגיע לשלמות עצמית לשמור לבד מתחרים איך לא לחשוף סודות איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי איך לא לחשוף סודות מקצועיים איך לא ללמד את המתחרים שלך איך לגרום ללקוח איך לגרום ללקוח להיות מוכן איך לגרום ללקוח לרצות לקנות איך לגרום ללקוח לרצות לקנות דווקא ממך איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך איך להעביר ללקוח חומר מקצועי איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות דווקא ממך דווקא ממני המתחרים שלך הפצת חומרים מקצועיים הפצת תוכן מקצועי הפצת תכנים הפצת תכנים שיווקיים הפצת תכנים שיווקיים מקצועיים חומר חומר מקצועי בצורה שיווקית חומרים מקצועיים טעויות טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים טעות יצירת תוכן יצירת תוכן שיווקי יצירת תוכן שיווקי מקצועי כסף לא ללמד את המתחרים לגרום ללקוח לגרום ללקוח להיות מוכן לגרום ללקוח לרצות לקנות לגרום ללקוח לרצות לרכוש לגרום ללקוחות להיות מוכן להעביר להעביר ללקוח חומר מקצועי להעביר ללקוחות לחשוף לחשוף סודות לחשוף סודות בתוכן מקצועי לחשוף סודות מקצועיים לטעות ללמד ללמד את המתחרים ללמד את המתחרים שלך למה לקנות דווקא ממך למה לרכוש דווקא ממך למידה לקוח לקוחות לקנות לקנות דווקא ממך לקנות דווקא ממני לרכוש לרכוש דווקא ממך לרכוש דווקא ממני לרצות לקנות לרצות לרכוש דווקא ממך לשכנע לקוח לשכנע לקוחות לשלם לשלם לך יותר כסף מחיר מחיר יותר גבוה מקצוע מתחרים סוד סודות סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים צנזורה צנזורה על תוכן מקצועי רצון שיווק שיקולים שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי תוכן מקצועי תוכן שיווקי תוכן שיווקי מקצועי תכנים מקצועיים תכנים שיווקיים תכנים שיווקיים מקצועיים
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול
האם הסנדלר יכול ללכת יחף? האם מישהו שלא יכול לעשות משהו יכול ללמד לעשות את המשהו הזה? האם מישהו עני יכול ללמד אותך לעשות כסף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח, מי יכול לטפל באנשים? האם מישהו שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול האם הסנדלר יכול ללכת יחף? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול ללמד אחרים משהו שהוא עצמו לא הצליח לבצע. זו שאלה שעולה בתחומים רבים, כמו אימון אישי, הצלחה עסקית, רוחניות, ופסיכולוגיה. האם מאמן כושר חייב להיות בכושר כדי ללמד? אליעד כהן מציג את השאלה באמצעות דוגמה של מאמן כושר שמן שרוצה להיות רזה, אך אינו מצליח לרזות בעצמו. הוא שואל האם המאמן הזה יכול ללמד מישהו אחר איך להיות רזה. לפי ההסבר, אדם הנמצא במצב מסוים ולא מצליח לשנות אותו, ככל הנראה לא יוכל ללמד אדם אחר בדיוק באותו מצב להשתנות. אבל אם האדם האחר נמצא במצב שונה, אפילו במעט, עדיין קיימת אפשרות שהמאמן ... מבטיח יכולת הוראה טובה. הוא מביא דוגמה של בעלי חיים: חתול או צבי רצים במהירות גדולה, אך אינם יכולים ללמד אדם איך לרוץ, כי חסרה להם היכולת להסביר. כך גם אנשים מצליחים כמו סטיב גובס, דונלד טראמפ או מארק ... עשה כדי להצליח ויכול לשחזר ולהסביר זאת לאחרים. למשל, משה רבנו שהגיע לרמה רוחנית גבוהה מאוד, לא בהכרח יכול ללמד אחרים להגיע לאותה רמה, אם הדרך שלו הייתה אקראית ולא מבוססת על הבנה סיבתית. האם אדם עני יכול ללמד אותך איך לעשות כסף? אליעד כהן מסביר שיש נטייה להניח שאדם עשיר יודע איך לעשות כסף יותר טוב מאדם ... פרמטרים מרכזיים לבחירת מורה או מאמן: אדם שנמצא בדיוק באותו מצב שלך ואינו מצליח לצאת ממנו - לא יוכל ללמד אותך לצאת מהמצב. אדם שיצא ממצב דומה לשלך בדרך סיבתית ויודע בדיוק איך עשה זאת - יוכל ללמד אותך. אדם שמצבו שונה לחלוטין, גם אם הפוך, עדיין יכול ללמד אותך, בתנאי שהוא מבין את התהליך ויודע להסביר אותו. לדוגמה, אדם נכה יכול ללמד אנשים לרוץ אם הוא חקר את הנושא והבין לעומק את העקרונות הדרושים, למרות שהוא עצמו לא מסוגל לרוץ. עם ... אותה מגבלה בדיוק כמו לך והוא לא הצליח להתגבר עליה, הוא לא יוכל לעזור לך. האם מי שסובל יכול ללמד אותך לא לסבול? לפי אליעד, התשובה מורכבת. אם אדם סובל מאותה בעיה בדיוק ולא מצליח לפתור אותה, הוא לא יוכל ללמד אותך לפתור את הבעיה שלך. אבל אם אדם סובל מבעיה דומה אך בעוצמה אחרת או מסיבה אחרת, הוא יכול ... יחף? ממי כדאי ללמוד איך להצליח? איך לבחור מאמן אישי? האם הצלחה היא תמיד מקרית? האם אדם עני יכול ללמד איך להתעשר? איך יודעים אם מאמן יכול באמת לעזור? ממי כדאי ללמוד דברים, איך לבחור מאמן אישי? איך לבחור ... אישי? האם פסיכולוג צריך ללכת לפסיכולוג? האם מאמן כושר חייב להיות בכושר? האם מישהו שלא מסוגל לעשות משהו יכול ללמד אחרים לעשות את אותו הדבר? האם הסנדלר הולך יחף? האם הרופא יכול להיות חולה? האם משה רבנו יכול ללמד אותך לראות את אלוהים? משה רבנו לא נכנס לארץ, מורים רוחנים מוארים, איך הגעת להארה? להגיע להארה בדרך אקראית, ...
למה הדרכת אנשי מכירות *גרועה* לעסק שלך? מה *רע* בלשפר את אנשי המכירות? למה *לא* ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה *לא* כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של מנהלי שיווק ומכירות, האם להשקיע בשיווק או במכירות? איך למכור בלי איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות
למה הדרכת אנשי מכירות גרועה לעסק שלך? מה רע בלשפר את אנשי המכירות? למה לא ללמד את אנשי המכירות למכור יותר טוב? למה לא כדאי ללמד את אנשי המכירות למכור? האם כדאי לעשות הדרכת מכירות לאנשי מכירות? טעויות של מנהלי שיווק ומכירות, האם להשקיע בשיווק או במכירות? איך למכור בלי איש מכירות? האם להשקיע במכירות או בשיווק? איך ללמד את איש המכירות? איך לשפר את אנשי המכירות? אימון מכירות לאנשי מכירות והפעם אדבר על אחת הטעויות המרכזיות של מנהלי שיווק ומכירות. ואסביר על טעות קריטית בתיעדוף שבין שיווק ומכירות. ואסביר משהו שחייבים לזכור כאשר רוצים ללמד את איש המכירות למכור, וכאשר רוצים לעשות הדרכת מכירות לאנשי המכירות וכולי. ומה שצריך לדעת זה, שכאשר אתה משקיע באנשי המכירות שלך, לשפר אותם וללמד אותם למכור, הרי שבעצם אתה בעצם משקיע בעסק של מישהו אחר, לעומת השקעה בשיווק של העסק שלך, שבה אתה ... מוצר כדי למכור אותו, צריך גם ידע ספציפי אבל גם יכולת רגשית ספציפית. ומכל שכן, שלא כל אחד יכול ללמד כל אחד למכור. ולפעמים המחסום הוא רגשי וכולי. ולכן, השקעה באיש מכירות, לא בהכרח תביא תועלת בטווח הרחוק, כי לא בהכרח שאפשרי ללמד כל אחד למכור, גם אם כן אפשרי לשפר אולי קצת אולי הרבה, אבל לא בטוח שכמכלול יהיה ניתן ללמד את איש המכירות למכור לשביעות רצון מנהל המכירות. וגם בהיבט הזה, השקעה בשיווק של העסק שלך, אם הוא נעשה ...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את ... לתלמיד, יש לתת דוגמה שתמחיש את הרעיון בצורה מעשית, ולוודא שהתלמיד מבין את כל שלב בפתרון הבעיה. איך נוכל ללמד את התלמידים בצורה יותר טובה? ההוראה לא צריכה להסתפק בהסברת הנושא בלבד. חשוב שגם התלמידים יבינו את הסיבה מאחורי ... לאבחן את יכולת ההבנה של התלמיד ולבנות את הסברים שיתאימו לרמתו, תוך קפיצה מבעיה לבעיה והבאת דוגמאות תואמות. איך ללמד מתמטיקה? טיפים ללימוד גיאומטריה? איך להסביר חומר לתלמידים? הדרכת מורים במתמטיקה הבנת יסודות מתמטיים
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי
ממי לקבל עצות, מי יודע ללמד? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור יועץ? מי יכול לייעץ? ממי ללמוד, אימון עסקי, אימון אישי, אימון לחיים, מאמן עסקי, יועץ עסקי, מאמן אישי, יעוץ אישי למה עדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא השאלה הידועה: האם עדיף ללמד אדם לדוג או לתת לו דגים מוכנים? התשובה אינה פשוטה, משום שיש מספר אפשרויות ומניעים שונים מאחורי הבחירה הזו. ... שממש לא רוצה לראות אותך יותר, יכול או לא לתת לך דגים בכלל (כדי שתסבול וייעלם) או דווקא כן ללמד אותך לדוג, כדי שלא תטריד אותו יותר ותהפוך לעצמאי. כלומר, הפעולה של ללמד אדם לדוג לא תמיד נובעת מרצון טוב או נדיבות. לפעמים זו דרך מנומסת להיפטר ממישהו, ולפעמים דווקא מתוך רצון אמיתי לעזור לו. האם אדם שמצטיין בתחום מסוים בהכרח יכול ללמד אותו? אליעד מדגיש שהצלחה אישית והישגים גבוהים בתחום כלשהו אינם ערובה לכך שאותו אדם מסוגל ללמד אחרים. למשל, הוא נותן דוגמה של תחרות ריצה, שבה אם נשים חתול או יתוש לצד בני אדם, ברור שהיתוש ... לשחיין הטוב ביותר, או ללמוד לקפוץ לגובה מהקופץ הטוב ביותר. אולם, לא תמיד מומחה כזה יוכל לעזור, כיוון שהיכולת ללמד דורשת הבנה עמוקה של תהליך הלמידה והיכולת לפרק את הפעולות למרכיבים פשוטים וברורים. האם הכרחי לדעת לבצע פעולה כדי ללמד אותה? אליעד מתייחס לשאלה אם אפשר ללמוד ממישהו שרק מסביר ולא יודע לבצע בפועל. הוא מסביר שזו אפשרות קיימת ... את התאוריה והניתוח של התהליך, אז יכול להיות שאדם שלא מבצע היטב בפועל אבל מבין היטב את התיאוריה יכול ללמד מצוין. אבל אם המטרה היא ללמוד לעשות בפועל, אז עדיף אדם שגם יודע להסביר וגם יודע לבצע בעצמו. לדוגמה, ... אותם מתברר שהם לא באמת יודעים לבצע. מצד שני, הוא מדגיש שיש אנשים שמסוגלים לנתח את התהליך בצורה מצוינת וללמד, אף על פי שהם עצמם לא הצליחו לבצע את הפעולה באופן מושלם. מדוע אנשים מקשרים בין הישגים לבין יכולת ... אנשים נוטים בטעות לחשוב שאם אדם לא הגיע להישגים בולטים בתחום מסוים, אז הוא אינו מוסמך לתת עצות או ללמד בתחום זה. הוא מתייחס לדוגמה של פרשן כדורגל שמעולם לא היה שחקן או מאמן. לפעמים אנשים ישאלו מאיפה יש ... המרכזי שאליעד כהן מעביר בהרצאה? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שאין קשר הכרחי בין הישגים גבוהים לבין יכולת ללמד אחרים. כדי לבחור מורה, יועץ, מאמן או מטפל בצורה נכונה, יש לבדוק לא רק את ההישגים שלו בתחום, אלא ... של היועץ? ההבדל בין מומחיות מעשית ליכולת הוראה מי יכול להיות יועץ מקצועי טוב? האם חייבים ניסיון מעשי כדי ללמד? מדוע מקובל לומר שעדיף ללמד אדם לדוג מאשר לתת לו דגים? ישנה תפיסה רווחת שלפיה אם אדם רק נותן דגים למי שזקוק להם, הוא ... אותי לדוג? אליעד: לא מחויב. כי ייתכן שהוא פשוט רוצה שלא תחזור לבקש ממנו עוד דגים, ובכך הוא בוחר ללמד אותך לדוג כדי להיפטר ממך. מצד שני, מי שבאמת דואג לך גם ירצה ללמד אותך לדוג. לכן לשאלה מדוע עדיף ללמד לדוג מאשר לתת דגים, לפעמים זה נובע מרצון טוב כן לעזור, ולפעמים מסיבה הפוכה לגמרי, כדי לא לראות אותך יותר. מדוע מומחיות בתחום אינה מעידה בהכרח על יכולת ללמד אותו? יש אנשים שמצטיינים בתחום כלשהו, אבל מתקשים להסביר לאחרים כיצד להגיע לאותה רמה. לדוגמה, אם עורכים תחרות ריצה ... אף שהוא שוחה במהירות מדהימה, אינו יודע להסביר במילים כיצד שוחים. המומחיות המעשית של מישהו לא אומרת שהוא יודע ללמד. פעמים רבות אדם שזכה במקום ראשון בעולם בתחום מסוים דווקא אינו מסוגל לפרק את המיומנות שלו לתתי שלבים, או אינו יודע לבצע התאמה לתלמיד הספציפי. האם נדרש ללמד דוגמה או חובה לדעת לבצע אותה בעצמי? ש: אולי יש מי שיודע רק להסביר, אבל לא ממש יודע לבצע ... במקום ראשון או שבירת שיא, לא בהכרח מלווה ביכולת לנתח ולהסביר את השלבים הדרושים כדי להגיע לאותה רמה. כדי ללמד מישהו לדוג (או לבצע כל מיומנות אחרת), לא מספיק לדעת לעשות זאת היטב, אלא חשוב להבין את כל התת ... התחום. מהו הרעיון המרכזי? הנקודה העיקרית היא שאין קשר הכרחי בין היכולת לבצע דבר מה ברמה גבוהה לבין היכולת ללמד אותו לאחרים. מי שרוצה ללמוד לדוג דגים, נדרש למצוא אדם שגם מבצע היטב וגם מסוגל לפרק ולהסביר את התהליך ... יודע לעשות. סתם בכל מקרה בא נתקדם, המהות של מה שאמרתי היא כדלקמן זה שמישהו יודע לדוג דגים ובא ללמד אותך לדוג דגים זה עדיין לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לדוג דגים זה הכל, זה שמישהו נגיד לדוגמה הצליח בעסקים זה לא אומר שהוא יודע ללמד אותך לעשות עסקים זה לא מחויב. ובמה זה תלוי בעד כמה אותו דייג דגים יודע לנתח את התהליכים והתת ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים
הדרכת מורים, הדרכה למורה מתחיל, איך ללמד תלמידים? פחד ללמד, חרדה ללמד, שיעור ראשון, פעם ראשונה, תלמידים לא מקשיבים, מרגישה כישלון, פחד להיכשל, הדרכה למורים מתחילים איך להתמודד עם פחד וחרדה ...
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית
איך לפתח את החשיבה? ללמד על מנת ללמוד, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית איך ללמד אחרים יכול לפתח את החשיבה שלך? אחת הדרכים החשובות ביותר לפיתוח החשיבה וההבנה, לפי אליעד כהן, היא ללמד אחרים את מה שאתה כבר יודע. ההסבר הפשוט והברור ביותר שהוא נותן לכך הוא דימוי של כוס מים. כמו ... מאוד לרדוף ולחפש אותם באופן פעיל, ולא להסתפק בתלמידים שמסכימים ומנידים בראשם בהבנה ללא התמודדות אמיתית עם התוכן. האם ללמד הוא הדרך הטובה ביותר לבדוק הבנה עצמית? דרך נוספת שדרכה אליעד כהן מסביר את החשיבות של לימוד לאחרים היא ... לימוד אנגלית: נניח שאתה מורה לאנגלית, ואתה רוצה לדעת אם באמת הבנת חומר מסוים. הדרך לבדוק זאת היא לנסות ללמד את החומר לאחרים. אם הצלחת להסביר בצורה טובה, הגיונית וברורה, הרי שהבנת בעצמך את החומר. לעומת זאת, אם אתה ... מצליח להסביר לאחרים באופן ברור, סימן שגם ההבנה שלך עדיין אינה שלמה או עמוקה מספיק. מדוע אנשים רבים נמנעים מללמד? אליעד כהן מתייחס גם לתופעה נפוצה שבה אנשים מתחמקים מללמד אחרים, בתירוצים שונים כמו: אין לי זמן, אני לא פנוי לזה כרגע, וכדומה. הוא מציין שאנשים נוטים להתחמק מכיוון שהלימוד לאחרים חושף את נקודות החולשה ואת אי - ההבנות שלהם עצמם. לפי דבריו, ללמד אחרים הוא תהליך שדורש מאמץ שכלי משמעותי וחשיפה של המקומות שבהם אולי האדם עצמו לא הבין את החומר עד ... נחמן מברסלב שאמר כי מי שרוצה להשלים את הדעת שלו באמת חייב לרדוף אחרי תלמידים מתאימים. כלומר, הפעולה של ללמד אחרים אינה רק פעולה אינטלקטואלית, אלא גם פעולה רוחנית עמוקה. כאשר אדם מלמד, הוא למעשה מפיץ ידע, חכמה ואור ... והיבטים נוספים שהתלמידים מגלים לפניו. בכך מתקיים מעגל שלם של העברת ידע, קבלת ידע נוסף והרחבת ההבנה והחשיבה. איך ללמד על מנת ללמוד? מהי הפצה רוחנית? איך לפתח את ההבנה שלי? מה זה תלמידים הגונים? למה ללמד אחרים עוזר להבין טוב יותר?
איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר?
איזהו חכם? זה שמלמד את כל האדם! מיהו חכם אמיתי? איך ללמד כל אחד כל דבר? החכם לומד מכל האדם. אבל החכם יודע גם ללמד את כל האדם. והחכם יודע ללמד את כל האדם, משום שהוא יודע ללמוד מכל האדם. והיכולת של החכם ללמוד מכל אחד ומכל דבר, היא זו שמאפשרת לו גם להיות מסוגל ללמד כל אחד וכל דבר. כי לא כל אדם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי גם מי שהוא יודע ללמד היטב, הרי שהוא לא מסוגל ללמד את מה שהוא יודע, את כל האנשים שיש בעולם. כי ישנם בעולם אנשים שיכולת התפישה השכלית שלהם היא לא גבוהה, או שהיא שונה מהמקובל, והאדם לא יודע איך ללמד את מה שהוא יודע, את כל שאר בני האדם. וכל שכן, שהאדם לא יודע ללמד את כל הדברים. כי כל אחד מבין בתחום כלשהו. ואין מי שהוא מבין בכל התחומים באותה המידה. ואף אחד לא יכול ללמד את כל בני האדם, את כל התחומים שיש בעולם. כי לא כולם מסוגלים להבין כל דבר. ונמצא אם כן, כי היכולת של האדם ללמד אחרים, היא מוגבלת. וכמו כן ממש, גם היכולת של האדם ללמוד דברים חדשים, גם היא מוגבלת. כי לא כל ... כך שהאדם מוגבל ביכולת שלו ללמוד מכל דבר. ומי שהוא חכם אמיתי שהוא לומד מכל האדם, הוא גם יכול ללמד את כל האדם כל דבר. כי השורש של כל הדברים שבעולם הוא אחד. ומי שיודע את השורש הזה, הוא ... גם מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד. ולא רק שהוא מסוגל ללמוד כל נושא מכל אחד, דהיינו, שהמלמד מתכוון ללמד את הנושא המסוים, אלא שמי שהוא חכם אמיתי, אז כל דבר ודבר שהוא לומד בכל נושא, מכך הוא לומד ... מכל דבר, על כל שאר הדברים שיש בעולם וכולי. ומי שהוא יודע ללמוד מכל דבר ודבר, הוא גם יכול ללמד כל אחד כל דבר. כי מי שהוא מסוגל ללמוד מכל דבר, הרי שזה בגלל שהוא מבין את השורש של ... השכל האחרים שיש בעולם. והחכם האמיתי שהוא מסוגל ללמוד גם מהמשוגעים, הוא יודע את שפת המשוגעים, ולכן הוא מסוגל ללמד גם אותם ולהפוך גם אותם לחכמים. כי גם למשוגעים יש את ההיגיון שלהם. וגם המשוגע חושב בהיגיון כלשהו ובצורת ... זה בהרחבה. ומי שהוא מספיק חכם, שהוא מבין את שורש השכל שיש בכל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמד גם את המשוגע הגדול ביותר, את השכל הגדול ביותר. כי יש קשר בין כל הדברים שיש בעולם. והחכם יכול ... יודע להוביל את האדם אל השלמות האמיתית, בכל דרך ודרך. ונסכם: מי שמסוגל ללמוד מכל אדם, הוא זה שמסוגל ללמד את כל האדם. והכל תלוי בעד כמה האדם מסתכל על השורש של הדברים, שאז הוא מסוגל ללמד וללמוד מכל אחד ואחד.
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים
מורים רוחניים, להגיע לסוף, ממי ללמוד? ללמוד מהתלמידים, מתי לא ללמד? מורה דרך רוחני, מורה אמיתי, מורה שקרי, האם ללמד? חיפוש רוחני, הארה רוחנית, תלמידים הגונים איך לבחור מורה רוחני וממי באמת כדאי ללמוד? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו ... הרוחני, תוך הדגמות והסברים מפורטים במיוחד, שעוזרים להבין את כל זוויות הדיון. האם מורה רוחני חייב לדעת הכל כדי ללמד? אליעד מתייחס לשאלה האם אדם צריך לדעת את כל האמת המוחלטת כדי שיהיה ראוי ללמד אחרים. הוא מסביר שיש יתרונות וחסרונות לאדם שמלמד, גם אם אינו יודע את הכל. לדוגמה, אם אדם יודע רק ... מורה לאנגלית שיודע רק חמש מאות מילים באנגלית ומלמד תלמידים שלא יודעים כלל את השפה. הוא עלול להרגיש בנוח ללמד את מה שהוא כבר יודע במקום להעמיק את הידע שלו. עם זאת, אליעד מבהיר גם שיש יתרון בלימוד אפילו ... שנכון וגם את מה שלא נכון, כדי שהתלמיד לא יצטרך ללמוד קודם משהו שגוי ואז לתקן אותו בהמשך. האם ללמד אחרים מקדם את הלומד? אליעד מסביר שלימוד אחרים יכול לעזור ללומד לחדד את ההבנה שלו. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא כבר יודע נושא מסוים והוא מתחיל ללמד אחרים, הוא יכול לגלות מהר מאוד היכן נמצאים הפערים בידע שלו. מצד שני, אליעד מזהיר שלפעמים, כאשר התלמידים מחמיאים ... את ההבנות שלו במבחן מול אנשים אחרים. לדוגמה, אם אדם חושב שהוא הבין איך להיות מאושר לחלוטה, עליו לנסות ללמד אנשים אחרים ולהפוך גם אותם למאושרים. כאשר ייכשל במשימה, הוא יגלה את הפערים שיש לו בידע ובהבנה. בסופו של ...
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה
סכיזופרניה ושמיעת קולות, איך לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לגרום לסכיזופרן להפסיק לשמוע קולות? איך ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך לרפא סכיזופרן? משפחה של סכיזופרן, ללמד מישהו לחשוב בהיגיון, פסיכיאטריה מה הגורם המרכזי לסכיזופרניה ולשמיעת קולות? הגורם המרכזי לכך שאנשים חווים סכיזופרניה, הזיות או שמיעת ... הסיבה לכך היא שהמוח של האדם הסכיזופרן לא פתוח בשלב זה לחשיבה הגיונית ישירה על ההזיות שלו. כיצד אפשר ללמד סכיזופרן לחשוב בהיגיון בדרך עקיפה? הדרך האפקטיבית לעזור לאדם סכיזופרן היא באמצעות לימוד החשיבה ההגיונית בדרך עקיפה. במקום להתווכח ... עושה את זה ככה? מה ההיגיון פה?, ולהמליץ לו על דרך הגיונית יותר, תוך עידוד החשיבה ההגיונית. לא המטרה ללמד אותו רק להכין אוכל, אלא שהמוח שלו יתרגל לחשוב בצורה של סיבה ותוצאה, עובדה ופירוש, וכך ההיגיון יחלחל גם ... את ההבנה שהוא שולט בעצמו. כך באופן הדרגתי הוא יתחיל להכיר בכך שאין מישהו אחר ששולט בו. איך נכון ללמד חשיבה הגיונית? כשמלמדים אדם חשיבה הגיונית, יש לשים לב לאיזון בין לתת לו דגים לבין ללמד אותו לדוג. הכוונה היא שאם רק נותנים לאדם את הפתרונות המוכנים (דגים), הוא לא מפתח חשיבה עצמאית, אלא רק ... סכיזופרן? כשמדובר במשפחה שיש בה אדם סכיזופרן, על בני המשפחה למצוא תחומי עניין שהסכיזופרן רוצה ומוכן לדבר עליהם, ואז ללמד אותו חשיבה הגיונית דרך תחומים אלה. לדוגמה, אם הוא רוצה לסדר את החדר, אפשר להסביר לו מה ההיגיון לסדר ... או ההזיות עצמן. ככל שהאדם יתרגל לחשיבה הגיונית, כך תהליך הריפוי יהיה טבעי ואפקטיבי יותר. איך לרפא סכיזופרניה? איך ללמד לחשוב בהיגיון? איך לדבר עם סכיזופרן? איך להתמודד עם שמיעת קולות? טיפול בסכיזופרניה שיטות לטיפול בהזיות איך לעזור לסכיזופרן ...
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות לילדים, הדרכת הורים
ילד שלא יודע לקבל לא, איך לגרום לילד לקבל לא? איך לומר לילד לא? איך ללמד ילד לקבל לא? איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? איך לגרום לילד להקשיב לך? איך לגרום לילד לשמוע לך? איך להגיד לילד לא? הצבת גבולות ... המילה לא, הילד ילמד איך להתמודד עם דחיית סיפוקים באופן טוב ובריא. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מתקשה לקבל לא ... בנוסף, אם ההורה מזדהה יותר מדי עם הסבל האפשרי של הילד, הוא משדר לילד שיש סיבה אמיתית לסבול, במקום ללמד אותו שהוא מסוגל גם לדחות סיפוקים בלי להיפגע. איך אמפתיה מוגזמת פוגעת ביכולת להציב גבולות לילדים? כאשר הורה אומר ... ועמידה נחושה מצד ההורה, בלי להיכנס למאבקים ארוכים או לתחושות אשמה מוגזמות. איך להתמודד עם מרדנות של ילדים איך ללמד ילד לדחות סיפוקים שליטה בכעסים אצל ילדים הצבת גבולות לילדים הדרכת הורים וחינוך ילדים למה הילד מרדן? למה הילד ... נחישות בלי רגישות, איך להציב גבולות לילדים? איך לסרב לילד? איך לומר לא לילד? איך להגיד לא לילד? איך ללמד ילד לשלוט בכעס? איך להגיד לא ולהישאר בחיים? איך להגיד לא בלי להרגיש אשם? איך לסרב בנימוס? לדעת לומר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ללמד, למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ללמד, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן קריירה, קואצ'ינג לילדים בתחום ללמד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 11:36:40 - wesi1