... אני לא המציאות ולכן אני לא מושלם, וכך נולד בו הצורך
לחפש שלמות במקום אחר. אבל אליעד מסביר שאפשר גם אחרת: אם האדם יטיל ספק במה שהשכל אומר, הוא יגיע להבנה שאולי אין נפרדות כלל בין האדם לבין המציאות, ואולי הוא כבר בשלמות כאן ... שהמטרה בחיפוש אחר השלמות אינה למצוא אותה, אלא להפסיק
לחפש אותה. הוא מסביר שאם מישהו חושב שיש שלמות ומשיג אותה, הוא מפסיק
לחפש, ולכן הוא מגיע לאותו מצב כמו מי שמבין שאין שלמות מלכתחילה ומפסיק
לחפש. המטרה היא להגיע למצב שבו האדם לא מחפש עוד שלמות חיצונית, מכיוון שהוא כבר מבין שהשלמות קיימת כאן ועכשיו, גם במה שנראה כחיסרון. כיצד אפשר לדעת שהגעת לשלמות? אליעד מציע ... האם השכל טועה? מה ההבדל בין אמונה לשכל? איך מפסיקים
לחפש שלמות? האם אפשר לעבור דרך קירות? כיצד מרגישים שלמות בכל מצב? שאלה: האם אמונה זה טוב או לא טוב? אליעד: זה טוב, בתנאי שאתה הולך עם זה עד הסוף. זה לא טוב, אם אתה לא הולך עם ... שיש נפרדות, ואנחנו מחפשים את השלמות. אז אולי לא צריך
לחפש את השלמות. עכשיו מה אני אומר, שכול מה שהספר הזה מסביר, שאם אתה רוצה להיות אלוהים, אתה חייב להבין את מהות השכל, אתה חייב להבין את מהות התפיסה שלך שמפרידה בין הצורה לבין ... לא יהיה אצלך הבדל בינך לבין המציאות, ובאמת אתה תפסיק
לחפש את השלמות. כי אין שלמות, ומה זה אומר שאין שלמות? אין שלמות במקום אחר, השלמות כבר נמצאת כאן. אבל זה נגד השכל, זה שולחן ולא חדר, המצומצם הוא לא אין סופי, אבל זה השכל אומר ... פה זה לנסות להבין, אם בסוף תבין שאין שלמות ותפסיק
לחפש אותה, אז ממילא תפסיק
לחפש את השלמות. אם אתה חושב שיש שלמות, והגעת אליה, אז בסוף תפסיק
לחפש את השלמות. אז הגעת לאותו המצב. המטרה היא לא להגיע לשלמות, אלא המטרה היא שתפסיק
לחפש את השלמות. שאלה: הרגע הבנתי, ואני שואל את עצמי, מה אני עושה כאן? אליעד: נגיד שאתה לא עושה כאן, אבל מה אתה עושה שם? הרי אם הכל מושלם, אז הכל מושלם. שאלה: אני מבין שהשלמות ...