... מיד את הנקודה החשובה הראשונה: אף אחד לא באמת הכריח אותנו
לחפש את האושר, ואף אחד לא קבע חד משמעית שהכל חייב להיות טוב. לפי אליעד, המציאות עצמה כבר טובה כפי שהיא, ואין שום הכרח או חוק שמחייב אותנו
לחפש מצב של טוב מוחלט. האם האדם חייב
לחפש אושר? אליעד מסביר, שאפילו אם האדם מרגיש רע, אפילו אם הוא אינו מחפש כלל להרגיש שלם או מאושר - גם מצב זה בפני עצמו הוא טוב ושלם. הוא מחדד נקודה חשובה מאוד: מצד האמת הפנימית, ... שהיא, בין אם היא נתפסת בעיניו כטובה או כרעה. כשהאדם מפסיק
לחפש להרגיש רק טוב, אז הוא נמצא באושר ובשלמות אמיתיים. זהו מצב של קבלה אמיתית ואותנטית של החיים ושל עצמו כפי שהם, בלי שום תלות או דרישה פנימית לשנות משהו. איך מגיעים לשוויון נפש ... שאליעד מספק מתחילה בהבהרה הבסיסית שאף אחד לא באמת חייב
לחפש את האושר או להרגיש תמיד טוב. לדעתו, המציאות כבר מושלמת כפי שהיא, כי מצד האמת הפנימית ביותר הכל טוב, כולל מה שנתפס כרע. אם האדם מרגיש רע ואינו מאושר ואפילו לא מחפש אושר או ... כדי להגיע לשלמות, על האדם לקבל את המצב שבו הוא חש חסר ולא
לחפש אחר השלמות, אלא להכיל בתוכו את תחושת החיסרון והנפרדות כחלק מהשלמות עצמה. מה המשמעות האמיתית של האמת הפנימית? אליעד מדגיש שהמשמעות האמיתית של חיים שלמים ומאושרים אינה חיפוש ... צריך להרגיש גם רע? מי אמר שצריך להגיע למקום שלא צריך יותר
לחפש את האושר. ונתחיל מכך שאף אחד לא אמר שצריך
לחפש את האושר, המציאות בכלל טובה כפי שהיא. יש את הטוב ויש את הרע, ומצד האמת הפנימית, הכל טוב. וגם מי שאינו מאושר, וגם רע לו, ואינו רוצה בכלל
לחפש את האושר, או אין לו עניין כלשהו באיך
לחפש להרגיש שלם או להבין אם הכל טוב או לא, גם זה לכשעצמו טוב. ומצד האמת הפנימית כשהכל טוב, זה אומר שגם הרע הוא טוב, ואז הכל מושלם כפי שהוא וכמו כן זה גם טוב שאני אומר
לחפש את האושר, את השלמות כי כל מה שנאמר או קורה מצד האמת, מצד השלמות, מושלם. והיה אם לאדם היתה התודעה שהכל אחד, ואין כל נפרדות, אזי אין טוב ואין רע מן הסתם הוא לא היה רוצה שום ...