... נתקל בשאלה קשה שאין לו עליה תשובה, הוא אומר לך תשאל את הרב, ואם הרב אינו יודע, הוא מפנה אותו לספר, ואז האדם מוצא עצמו במעגל של הסתמכות על אחרים, מבלי
לחפש באמת את התשובה בעצמו. אליעד מדגיש כי כשאדם בא אליו ואומר תן לי טיעון נגד הטענה הדתית הזאת או האחרת, הוא בעצם מתנהל באותה דרך כמו אותו אדם דתי שאינו מחפש את האמת אלא רק מה ... מבלי לבדוק האם היא אכן שגויה. לפי אליעד כהן, האדם צריך קודם כל לברר לעצמו האם הוא בכלל בטוח שהדתי טועה. אם האדם עצמו אינו בטוח בטענותיו, אין שום היגיון
לחפש מה לענות, אלא קודם עליו לחקור ולהבין בעצמו האם הוא מסכים או לא מסכים עם הטענה הדתית. ברגע שהאדם מבין לעומק אם הטענה נכונה או לא, הוא כבר ידע באופן טבעי איך לענות עליה. ... לדוגמה, אליעד מביא מצב שבו מחזיר בתשובה אומר שיש לו הוכחה מסוימת לנכונות התורה או לנכונות קיום המצוות. במקרה כזה, מי שמתנגד או מפקפק בכך לא צריך מיד
לחפש מה אני עונה לו, אלא הוא צריך לשאול את עצמו: האם ההוכחה הזאת בכלל נכונה? האם ההוכחה הזאת באמת מוכיחה את מה שהוא טוען שהיא מוכיחה? אם האדם יבדוק זאת בעצמו לעומק, הוא יגלה ... עם מחזירים בתשובה או כל אדם שמתווכח איתך היא כזו: לבדוק תמיד את ההנחות של הטענות בעצמך, ללא הסתמכות על אחרים. להיות מוכן לאפשרות שהצד השני צודק. לא
לחפש תשובות מוכנות, אלא להבין את הנושא באופן אישי ועצמאי. לא לפחד לומר אני לא יודע, אם אינך בטוח. להתמקד בחיפוש האמת ולא בניצחון. בדרך הזאת, האדם יוכל גם להתמודד טוב יותר מול ...