... המכשירים. אליעד מציע גישה אחרת: במקום להילחם עם הילד על הטלפון, כדאי
להתמקד בפעולות הקונקרטיות שההורה רוצה שהילד יבצע, ולהתעקש על כך מבלי להתייחס באופן ישיר לטלפון. לדוגמה, אם ההורה רוצה שהילד יאכל או יתחיל לעשות שיעורים, במקום לדבר על הטלפון ולהגיד תעזוב את הטלפון או אתה כל הזמן בטלפון, אליעד ממליץ
להתמקד בבקשה פשוטה: אני מבין שאתה נהנה בטלפון, וזה טוב שמצאת משהו שאתה אוהב, אבל עכשיו אני מבקש שתאכל. מתי כדאי לאכול? בצורה כזו, הבעיה אינה הופכת למאבק על הטלפון, ... מדובר בשימוש יתר במסכים, הם: לא להפוך את הטלפון לאויב ולא להילחם בו.
להתמקד בפעולות המבוקשות ולא במכשירים עצמם. לראות את הילד לא רק כילד שצריך להפסיק לעשות משהו, אלא כמי שיש לו תחביבים וצרכים משלו. להימנע מאיומים או מגזירות שמפנות את ... אינו לקחת את הטלפון או להילחם עם הילד עליו. במקום זאת, על ההורים
להתמקד בדברים הקונקרטיים שהם רוצים שהילד יעשה, ולהתעקש על כך מבלי להפוך את הטלפון לנושא הדיון. לדוגמה, אם ההורה רוצה שהילד יאכל או יעשה שיעורים, אליעד מציע לא לדבר ... איתו, אבל אני מתעקש שאתה צריך לאכול. בא נדבר על מתי ואיך נאכל. כלומר,
להתמקד בפעולה הנדרשת ולא בטלפון. אליעד מדגיש שברגע שההורה אומר לילד תעזוב כבר את הטלפון, או אתה כל היום בטלפון, ההורה הופך את הטלפון לאויב ויוצר מאבק סביבו. הילד ... החשובים הם: לא להפוך את הטלפון לאויב ולא להיכנס למאבקי כוח עליו.
להתמקד בפעולות הנדרשות ולא במכשיר עצמו. להראות לילד שאנו מבינים את התחביבים שלו וליצור שיח בגובה העיניים. להימנע מאיומים, אלא לנסות להבין ולפתור את הבעיה בצורה ...