... אך בפנים הוא עדיין עצוב. שמחה כזו נקראת שמחת הכסילים, והיא איננה עמוקה באמת. אמנם רבי נחמן מייעץ
להשתמש לפעמים בשטויות ובהומור כדי להעלות את מצב הרוח באופן זמני, אך השמחה החיצונית הזאת היא רק ... בגלל התפיסה השגויה של נפרדות, זמן וחוקי טבע. הדרך לתיקון ולחזרה למלוכה היא לשמור על שמחה פנימית,
להשתמש בשכל לעומקו ולהגיע להבנה שאין באמת שום נפרדות. כאשר האדם מבין זאת, הוא חוזר למלוכה ולשמחה ... החיוך והבדיחות, היא רק שמחת הכסילים - שמחה חיצונית שאין לה שורש פנימי. אמנם, רבי נחמן אומר שאפשר
להשתמש במילא דשטותא, כלומר, בשטויות קטנות ובדיחות כדי לשמח את עצמך באופן זמני. אך זו רק דרך ... הזו, אז מאד יכול להיות שהמסקנה הזו ממש שגויה. כי ככל שהשתמשת יותר בשכל ככה התרחקת יותר מהאמת, כי
להשתמש בשכל פירושו ללכת אחרי הנפרדות, אז התרחקת עוד יותר מהאמת. ולכן הילדים הקטנים לדוגמה, ילדים ... בכל השכל, רק אז תגיע אליו. ומחמת החכמות התפקרו החכמים של אותה המדינה. זאת אומרת שבעיקרון אתה צריך
להשתמש בשכל, זה טוב שתשתמש בשכל, אבל כל זמן שאתה לא כופר. כל זמן שאתה לא מכחיש את זה שבאמת הכל ... הם אחד. זה השכר. שאם תבין שיש ואין זה אחד יפתרו לך ממילא כל הבעיות. והיה מתאנח מאד, אבל תכף מתחיל
להשתמש עם השכל חזר ומתחזק אצלו החכמות של אפיקורסיות הנל שהיה נזכר כנל והיה גונח ומתאנח ותכף היה ... תוכו כל אחד ואחד יודע את האמת שהכל אחד. ולכן האדם לא רגוע לכן הוא ממשיך לחפש. ברגע שהוא מתחיל
להשתמש עם השכל, מה הכוונה השכל אנחנו לא נגד השכל. בסיפור על הבת מלך, איך הוציא את בת המלך איך ... כולה לא התרחשה בכלל. או שהתרחשה אבל כקול אחד. בכל מקרה לכן אנו לא נגד השכל, אבל ברגע שאתה מתחיל
להשתמש עם השכל ואתה לא משתמש בו עד הסוף אז בעצם אתה מתחזק אצלך האפיקורסיות, אבל אם אתה תמשיך
להשתמש כפי שכבר הסברנו, אם תמסור את, כי מה קרה הוא היה משתמש עם השכל ומנסה להבין ואז היה מפסיק. ...