אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון... לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא אחדות שקרית שבה אנשים חושבים שאם הכל אחד, ... לעשות או לא לעשות, וכך אתה יכול לפעול בלי לסבול. האם אפשר לחיות עם הידיעה שהכל אחד ולהישאר פעיל? אליעד מדגיש שאפשר בהחלט לחיות עם ההבנה שהכל אחד ובו - זמנית להישאר פעיל ולרצות דברים. הבעיה נוצרת רק כאשר ... אדם שמסיים ללמוד לתואר ראשון יכול לחוש דיכאון, כי הוא מאבד את העניין שלו לאחר שהשיג את מטרתו. אולם אליעד מבהיר שהבעיה היא לא האובדן של הרצון הספציפי, אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר משהו, ואיך זה קשור לאחדות ולנפרדות? אליעד מצביע על כך שהשאלה הבסיסית איך מכלום נוצר משהו? היא שאלה שנמצאת בשורש הבעיה של האחדות והנפרדות. אם מבינים איך מהכלום נוצר משהו, ניתן להבין מדוע האדם, מתוך תפיסה של אחדות, עדיין רוצה לפעול בעולם. אליעד טוען שאין לשאלה זו תשובה לוגית אמיתית, כי לוגית זה לא מסתדר - איך מתוך דבר אחד (כלום או ... ומה מניע אותנו לחשוב כך? בהרצאה נאמר שיש אנשים הטוענים שהמניע לפעולה הוא הרצון בכבוד או הערכה חברתית, אך אליעד טוען שהשאלה העמוקה יותר אינה מה מניע את האנשים לפעול, אלא מה מניע אותנו לחשוב שהם בכלל פועלים. כלומר, ... הבעיה האמיתית אינה הפעולה עצמה, אלא התפיסה שיש הפרדה בין פעולה לבין אי - פעולה, בין שינוי לחוסר שינוי. אליעד מציע נקודת מבט לפיה ניתן לראות שכל זה סיפור, תפיסה שהאדם יוצר לעצמו. לאן העולם מתקדם, ומה משמעות ההתקדמות הזו? אליעד מתייחס גם לשאלה לאן העולם מתקדם. הוא מציין שאם להתקדמות יש סוף ברור, אז כשהוא יגיע, לא תהיה סיבה ... הוא מראה שהדאגה לשאלה לאן אנחנו מתקדמים היא שוב תוצאה של תפיסת נפרדות, הרואה הבדל בין המצב הנוכחי לבין יעד עתידי כלשהו. באחדות אמיתית לא קיימת דאגה כזו, משום שאין הבדל בין שום מצב. מהי השלמות האמיתית של האחדות? לסיום, אליעד מתאר מצב אידיאלי של שלמות, שבו האדם נמצא באופן מוחלט באחדות - מצב שבו הוא יכול לחוות חוסר רצון מוחלט ובאותו זמן לחוות גם רצונות שונים. במצב זה, האדם לא סובל משום דבר - לא מהיעדר רצון, לא מנוכחות הרצון, לא מדיכאון ולא משמחה. הכל נתפס אצלו כמושלם בדיוק כפי שהוא, וזהו המצב האולטימטיבי שבו ...