... מהותן היא אחת. כי כאשר האדם חושב שהוא טוב יותר מאשר חברו, וכאשר נדמה לאדם שהוא הצודק וחברו הטועה וכולי, וכאשר האדם מתגאה על חברו, הרי שבעצם האדם לא
מסוגל להכיל את חברו. ובוודאות שמי ששונא את חברו, ובוודאות שמי שלא מעריך את חברו, ומי שלא
מסוגל להכיל את חברו, ולמצוא את הטוב בחברו, ולהבין שחברו טוב כמותו, מי שלא מסוגל להבין את כל זה, הרי שבוודאות שיש דברים שבהם הוא גם שונא את עצמו ולא מסוגל ... אלא האהבה שלו לזולתו תהיה אהבה עצמית ממש. מאחר שהאדם מרגיש אחדות עם כל דבר. ואפילו אם מישהו פוגע באדם, אם האדם אוהב את המציאות באמת, הרי שהוא יהיה
מסוגל להכיל בתוכו גם את האדם שפוגע בו ולאהוב גם אותו, תוך כדי זה שהוא ינסה להימנע מפגיעה, ועדיין הוא יאהב אותו (שזהו חיבור ההפכים והשלמות כמבואר). ומי שלא ... טוב בשנאת חינם, בשנאת זרים וכולי? ואם שנאה מהותה נפרדות וחוסר אחדות, אז מה טוב בשנאת זרים ובגזענות? והתשובה היא: כי רק מי שמגיע לאחדות השלמה, רק הוא
מסוגל להכיל בתוכו את שנאת החינם בצורה טובה. ונסביר: כי כפי שכבר ביארתי, השלמות היא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. וכל זמן שהאדם לא אוהב את הכל באותה עוצמה, הרי שהוא לא
מסוגל להכיל בתוכו שנאה. כי השנאה אוכלת אותו כנל, והשנאה היא העונש של האדם עצמו. אך כאשר האדם מגיע אל השלמות, השלמות היא לא האחדות שנפרדת מהעולם המשתנה, אלא ... מצד האמת הכל טוב. וכל מה שנדמה לאדם כרע, שמכך הרי נוצר הרצון של האדם, הרי שהכל מהותו היא שנאת חינם. ושנאת החינם בשורשה, מהותה היא שהכל ככ טוב, עד שהטוב
יכול להכיל בתוכו שנאה ועדיין להישאר ולהיות אהבה. אך כל הדברים האלו רלוונטיים, רק למי שהגיע אל השלמות, שהוא צריך להיות מסוגל לשנוא, כדי להתקיים. כי כאשר הכל ...