... מכל הנפרדות של העולם הזה. וכיצד יעשה האדם לעצמו שטיפת מוח טובה של אחדות, שתנקה אותו משטיפת המוח השקרית של הנפרדות? תשובה: על ידי זה שהאדם מתחבר לשכל של
החכם האמיתי. כי האדם שטועה מחשבתית, הוא, ... ואין לאדם אפשרות לאחוז בו בצורה ישירה. והאדם צריך לבושים ואמצעים, שבאמצעותם יוכל האדם לאחוז בשכל של האחדות. (ומצד האחדות, האדם תמיד כבר אוחז בה וכולי).
והחכם האמיתי, שהוא חי בתוך האחדות, ושגם ... כדי שלאדם תהיה אחיזה בשכל של האחדות, שאין בו שום אחיזה כלל. ומי שרוצה לשטוף את עצמו מהשקר של הנפרדות, עליו להזרים בעורקי ליבו ומחשבתו, את השכל האמיתי של
החכם האמיתי. ועל האדם לחפש את החכם הגדול ... משמידה אין סוף של אמונה שקרית. ובתנאי שזאת תהיה אמת אמיתית. ואעפכ, טיפה אחת של אור האמת, מגרשת המון חושך של רעל האמונה השקרית. ועל האדם להיצמד אל השכל של
החכם האמיתי, ולהזרים אותו בתוך המחשבה של עצמו. עד שהאדם לא יחשוב שום מחשבה עצמית, בלי שהוא קודם לכן יבדוק אותה, עם כלי הבדיקה של
החכם האמיתי. ובפועל, על האדם להתמיד ולשנן ולהעמיק את כל מחשבתו בתוך השכל של
החכם האמיתי. כי בעומק השכל של
החכם האמיתי, שם נמצא האוצר הגדול. והאוצר הגדול, נמצא בעומק הסופי של כל הדברים שנמצאים בעולם. אלא שהשכל של
החכם האמיתי , הוא קרוב יותר בלבושים ... יותר מאשר כל דבר אחר שיש בעולם. כי יש דרגות ועוצמות שונות של הסתרה. והאחדות האמיתית של המציאות, היא נסתרת בכל דבר שיש בעולם, כולל בתוך השכל החיצוני של
החכם האמיתי , אלא שבשכל של
החכם האמיתי, ההסתרה היא בעוצמה חלשה יותר. ועל האדם לשטוף את מוחו ואת מחשבתו ואת נשמתו, עם השכל של
החכם האמיתי, ולהתבונן תמיד אל תוך עומק ... מפני מה החכם אמר את דבריו כך ולא אחרת? ומפני מה העצה היא כך ולא אחרת? ולמה ומה הסיבה, שהחכם אמר כך ולא אחרת? ומי שעושה זאת באמת, שהוא חוקר את סיבת השכל של
החכם האמיתי, הוא מהר מאוד מגיע בדרך הקצרה ...