... רוב לימודו, על ידי יצירת ההנאות שלו. כי הילד לומד את רוב הידע שלו, על ידי זה שהוא מנסה
להשיג את המטרות שלו. ודרך זה שהילד מנסה
להשיג את המטרות שלו, באמצעות זה הוא רוכש את הידע, של איך
להשיג את המטרות. לדוגמה: כאשר ילד משחק באיזה פאזל, לילד יש מטרה. והמטרה, היא להרכיב את הפאזל. ומבחינתו של הילד, אם הוא יצליח להרכיב את הפאזל, הוא ... כדי זה הוא לומד ללכת. ולילד, יש סקרנות. וכאשר דבר כלשהו מסקרן את הילד, אז הילד מנסה
להשיג את המטרה שלו, כדי ליצור אצל עצמו תחושה של הנאה. וכדי
להשיג את המטרה שלו ואת ההנאה שהיא תיתן לו, לשם כך על הילד לרכוש כישורים כלשהם. והילד רוכש את הכישורים שלו, תוך כדי זה, שהוא מנסה להשיג את הרצונות ... עם השנייה. והילד לומד להשמיע צלילים מסוימים. דהיינו, לומד את שפת אימו, כדי שהוא יוכל,
להשיג את המטרות שלו טוב יותר. כי כאשר הילד מבטא את עצמו, אז מבינים אותו טוב יותר, ואז הוא
משיג את המטרות שלו טוב יותר. ולכן הילד לומד לדבר, כדי לבטא את עצמו, וכדי להשיג את הרצונות שלו. וכאשר הילד לומד את השפה, הדבר הזה מביא לו תועלת ממשית ...