... להסתכל על הדברים. הוא מסביר שההבחנה בין סובייקטיבי לאובייקטיבי קיימת רק מנקודת מבט של אדם שמנסה להפריד בין התודעה לבין המציאות. בפועל, המציאות היא אחדותית,
וההפרדה בין המציאות לבין התפיסה היא יצירה של ההכרה בלבד. אליעד מדגיש שוב ושוב שאין משמעות למציאות ללא התודעה שמפרשת אותה, וגם אין תודעה ללא המציאות שהיא חווה. המסקנה הסופית ... מה שקורה לו נמצאת כבר התגשמות כל רצונו, בדיוק כמו שאלוהים חווה. יחד עם זאת, יש נקודה שבה אפילו להגיד אלוהים חווה את רצונו נחשב צמצום, כי במקום פנימי יותר אין
הפרדה בין אלוהים לבין רצון. כיצד אפשר לומר שהכל אחד, אבל עדיין לכעוס? שאלה: אני יכול להגיד שהכל אחד, אבל אני יודע שאני לא חווה את זה. למשל, אם באמת הייתי יודע שהכל אחד לא ... בעצמו נמצא בתוך חלום אחר, וכך הלאה. בכל מקרה, אתה לא באמת מתקדם אם רק תאמר אני אלוהים שחולם, כי אולי יש עוד אלוהים שמעליך, עד שמגיעים למקום ראשון שנמצא לפני
ההפרדה בין אני לרוצה. במקום הזה אין בכלל
הפרדה, ושם השאלה מי חולם? מתבטלת. מהי המשמעות של מי אני לפי הדברים של אליעד? כשאומרים מי אתה מתכוון כשאתה אומר אני? - אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז תחווה סבל. אם אתה ... אתה חווה אני המציאות, פעם אני היוצר של המציאות, פעם אני האחדות המוחלטת. למה לחזור לאני המצומצם אם אפשר להיות באחדות מוחלטת? שאלה: אם אפשר להיות בחוויה שבה אין
הפרדה, למה בכלל לחזור לאני שמודע לעצמו ולרצונותיו? אליעד: זו בעצם שאלה על מהותו של הבורא לפני שהוא נפרד מעצמו. אפשר לשאול גם שאלה יותר קיצונית: לא הגיוני שאחדות תחזור ... אמיתית היא חיבור לכל העולמות בו זמנית, בלי להתנתק. מה ההבדל בין אחדות שהיא ההיפך מנפרדות, לבין אחדות אמיתית? יש אחדות שמסלקת כל רע או כל רצון, אך זו עדיין
הפרדה: אתה אומר רק אחדות ולא נפרדות. אחדות אמיתית כוללת את הכל, גם את הנפרדות, בלי מאמץ, בלי צורך לבחור או או. יש אנשים שאומרים לפעמים אני באחדות ולפעמים לא, וזה מראה שהם ... החיצוניות. מדוע רבי נחמן מדבר על צדיק ולא צדיק אם הכל אחד? שאלה: למה רבי נחמן מבדיל בין צדיק לאחרים, אם בסופו של דבר אין הבדל אמיתי? אליעד: כשהוא מדבר בשפה של
ההפרדה, הוא משתמש במונחים צדיק ורשע כדי להסביר עניינים לאדם שנמצא בתודעת נפרדות. אבל מבחינה פנימית, הוא עצמו יודע שהכל אחד. כיצד רבי נחמן שולל כביכול את כל השיטות, ומה ... גם אם אתה חושב שאתה אלוהים שאומר אני רוצה הכל, אבל מי נמצא מאחור, אלוהים שמעלי, לכן זה שרוצה את כל המציאות הוא לא הראשון, כי הראשון נמצא לפני האני רוצה, לפני
ההפרדה שבין האני לרוצה, לכן יש אלוהים פנימי יותר, שהוא לפני הכל, עוד שהאני והרוצה היה אחד. קודם לשאלה שלו, למי אתה מתכוון שאתה אומר אני? אם אתה מתכוון רק לאני אליעד, אז אתה ... אחדות, האחת האחדות שהיא ההיפך מהנפרדות, כמו אני הכל רוצה או הכל לא רוצה, אין טוב ורע וכו, מי שנמצא באחדות הזאת גם סובל, כי זו לא באמת אחדות, אתה עדיין עושה
הפרדה, אתה עדיין בהגדרה. אחדות זה משהו אחר. יש כאלה שאומרים שהם לפעמים באחדות ולפעמים לא, אז אנשים אלו לא באחדות, למה? כי האחדות האמיתית נמצאת בתוך כל הדברים, אם אדם אומר ... נהנה מהלבוש החיצוני, אמנם אתה נהנה מהלבוש החיצוני, כי בפרקטיקה אתה רוצה אותו, אבל אתה נהנה ממשהו פנימי יותר, מהחוויה הפנימית של הדבר. שאלה: למה רבי נחמן עושה
הפרדה בין צדיק ללא צדיק? אליעד: הוא לא עושה
הפרדה, כולם עושים
הפרדה , הוא מדבר איתך בצורה של
ההפרדה, הוא מדבר בשפה שלך. נמשיך מדברי רבי נחמן בחלק ג, פה רבי נחמן שולל את כל השיטות שבעולם, למה? כי כאן הוא מדבר על ההשגה הכי שלמה שיש, וכל זמן שאינך יודע את אלוהים כפי ...