... למקום שבו אין לאדם כל תוצאה או מסקנה קבועה לגבי חייו, ויכולת הבחירה לא מוגבלת על ידי שום אקסיומה או דעה מראש. אחת מהבעיות המרכזיות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה
להיאחז במשהו מוחשי ואמיתי, כמו רעיונות או מוצרים, כדי להרגיש שהוא שולט על מצבו. עם זאת, אליעד טוען כי כל משהו מוחשי הוא למעשה זמני, ואם אדם מצא משהו
להיאחז בו, אז הוא יוסיף עוד שמן על אותו הדבר כדי שייפול בידיו ויתפוגג. הדרך בה אליעד מבקש להוביל את האדם היא על ידי הצגת רעיונות והפוכים להם עד שהאדם לא יודע ... אליעד נשאל אם זהו באמת חופש, הוא מציין כי השאלה הופכת בלתי נתפסת כאשר אדם מגיע למצב של לא יודע כלום. הוא מסביר כי כאשר אין לאדם שום תפיסה או ידיעה, הוא לא יכול
להיאחז בשום דבר, ובכך הוא פתוח לכל אפשרות. מה הקשר בין הרעיון של אליעד כהן לרצון לסבול או לא לסבול? אליעד מציין כי חוויות סבל ואושר אינן חייבות להיות קבועות, ... שמציע אליעד כהן מהווה את הבסיס לשינוי רגשי. אליעד מדבר על תהליך שבו האדם לוקח כל רעיון שהוא בטוח בו, ובאמצעות הצגת ההפכים של אותו רעיון, הוא מונע ממנו
להיאחז בו. תהליך זה מגיע לשיאו כאשר האדם מכריז שהוא לא יודע כלום, דבר המוביל אותו לשלב של בחירה חופשית מוחלטת ויכולת הזדהות עם כל רעיון או חוויה. האם ניתן באמת ... לא? מה יוצא למי שמגיע לפה? אליעד שואל ומסביר: אני רוצה עכשיו להסביר מה יוצא למי שמגיע לפה, חוץ מכלום. הוא מתייחס לכך שאחת הבעיות החזקות אצל אנשים היא שהם מנסים
להיאחז במשהו מוחשי, כי הם רוצים להרגיש שיש להם משהו אמיתי ביד, אך בו - זמנית הוא מדגיש שכאשר הוא נותן לאדם משהו להחזיק בו, הוא מורח עליו שמן כדי שייפול לו כשהוא ילך הביתה. ואם בכל זאת האדם נשאר עם אותו מוצר או רעיון גם בפעם הבאה שהוא בא, הוא יוסיף עוד שמן כדי שייפול שוב. למה האנשים מנסים
להיאחז במשהו? אליעד מציין שזה לגיטימי לגמרי לרצות
להיאחז במשהו. האדם מגיע ואומר: הנה הממשי שלי, ומשתדל למצוא אחיזה מוצקה שתתן לו ביטחון. אבל לפי הגישה כאן, גם אם נותנים לו מוצר או רעיון, אין כוונה שישאר בו לאורך זמן. לכן נוצר מצב שנראה כמו בית משוגעים, שבו לא ברור אם יש דבר מוחשי שאפשר
להיאחז בו או שאין בכלל. מה הן התרגולות ומה בסוף מקבלים מהן? אליעד אומר שהתירגולות שנעשות פה נועדו להביא את האדם להיות אלוהים. ואז הוא מוסיף ושואל: מה זה אומר ... בשכל שאפשר לכלול הכל, אז ברמה הרגשית אפשר לעבור לאותו מצב של להזדהות עם הכל. סיכום וסיום אליעד מתאר תהליך עמוק של ערעור על כל הידיעות, עד שלא נשאר לאדם במה
להיאחז, ואז נוצרת לו בחירה מלאה לבחור אם לרצות או לא לרצות, להזדהות או לא להזדהות, ולהיות מסוגל לחוות את הכל. יש כאלה שיראו בכך איבוד שפיות או מחלת נפש, אך מהצד ...